"Jari Ehrnroothin kolumni: Suomi näkee ruususen unta kunnes talouden pohja pettää"

vierailija
Sipilän hallitus myi ennätysmäärän valtion omaisuutta, 3,2 mrd. Velkaa Sipilän hallitus otti ihan aiempien hallitusten malliin ja kansalta leikattiin. Että sellanen myyttinen ja ainutlaatuinen oikeistolainen valtion pelastaja...
 
vierailija
Nykyisen hallituksen taloudenpito on suoraan rikkaasta köyhäksi oppikirjasta. Täysin päinvastaista kuin kuinka vaurastua oppaassa neuvotaan. Välttämättömät menot jätetään hoitamatta ja rahat käytetään kaikkeen hauskaan ja kivaan. Samalla hoidetaan tulopohjaa huonosti ja otetaan vippejä pakollisiin menoihin.
 
vierailija
Miten pitäisi toimia?
Kolumnissa on läes 300 kommenttia. Luin niistä alkupään kirjoituksia. Kaksi kirjoittajaa on sitä mieltä etteivät suomalaiset osaa myydä tuotteitaan. Siis ongelma on markkinoinnissa.
Jos tuo on totta, niin helppohan tuo ongelma on ratkaista. Kertokaa minulle minkä tuotteen myynti tökkii eniten eli mitä ette saa kaupaksi millään ilveellä?
Kun olin nuori tyttö, yleinen vitsi oli, että suomalaiset vaaleatukkaiset naiset ovat yleisin vientituote Saksaan. Tökerö hokema, mutta luultavasti piti paikkansa.
Kun palasin aikoinaan Saksasta, laivan baarissa keski-ikäinen mies ryhtyi minulle poikansa puhemieheksi. Jo silloin suomalaiset olivat vätyksiä. Isän piti yrittää hommata pojalleen miniä, kun poika viihtyi parhaiten uuninpankolla.
Lähdin hyttiin nukkumaan. Silloin en ollut blondi, mutta nykyään tukkani vaalenee tasaista tahtia.
Myynti ja markkinointi ovat mielestäni maailman helpoin homma. Ehkä Jari alkaa luennoilla jatkossa näistä osaamisista.
 
vierailija
Poikani, kunpa tietäisit, miten vähällä järjellä tätä oikeistopolitiikkaa tehdään - puhtaasti ahneudella.
Toivottavasti poikasi älyää opiskella kieliä ja katella mualimmoo.
Kirjoitin tänään pitkän litania Suomen mielenterveyttä käsittelevään ketjuun, joka on ainakin toistaiseksi poissa näytöltä. Ehkä joku halusi sen poistattaa, tai joku kirjoitti liian raskasta tekstiä viestini jälkeen.
Ensin Suomen mt-asiat pitää saada kuntoon, ja sitten teemme jotain velkaantumisellemme.
Muistakaa nauraa, laulaa, syödä terveellisesti ja liikkua paljon. Minulla on toinen jalka kipeä, kun putosin toissa yönä sängystä liian vauhdikkaan uneni takia. Olisi siinä rytäkässä voinut käydä pahemminkin.
 
vierailija
Mutta onneksi kriisit pandemia ja energiakriisi tapahtuivat oikean hallituksen ja kriisiaikojen pääministerin aikana, muuten niistä ei olisi selvitty näin hyvin 👍
On muuten totta. Millasta jälkeä olis tullut, jos nykynen hallitus olis ollut koronan tullessa hoitamassa asioita, veikkaanpa ettei olis kovin hyvin mennyt. Nyt on velkaa otettu enemmän kuin edellisen hallituksen aikaan EU-maiden eniten ja näyttää siltä jo nyt, että velkaa joudutaan ottamaan lisääkin. Työttömyys kasvaa EU:n toisiksi nopeiten ollen kolmanneksi korkein ja talous kyntää EU-maiden hännänhuippuna, vaikka kaikkialla samat suhdanteet, mutta vain Suomessa kauhukabinetti vallassa.
 
vierailija
On muuten totta. Millasta jälkeä olis tullut, jos nykynen hallitus olis ollut koronan tullessa hoitamassa asioita, veikkaanpa ettei olis kovin hyvin mennyt. Nyt on velkaa otettu enemmän kuin edellisen hallituksen aikaan EU-maiden eniten ja näyttää siltä jo nyt, että velkaa joudutaan ottamaan lisääkin. Työttömyys kasvaa EU:n toisiksi nopeiten ollen kolmanneksi korkein ja talous kyntää EU-maiden hännänhuippuna, vaikka kaikkialla samat suhdanteet, mutta vain Suomessa kauhukabinetti vallassa.
Täytyy katsoa uudestaan Yle aamu.
Siinä on tänään juttua Saana Marinista. Ihmisillä on valtava tarve penkoa menneitä vuosia.
Minulla ei ole huono omatunto kirjoituksistani tällä palstalla.
Olen aina ihaillut Sannaa, ja toivon hänelle onnea ja menestystä.
Stubbin rouva on ukrainalaisen Elle-lehden kannessa. Tilasin aikoinaan Ellen, kun lehteä julkaistiin Suomessa. Sain tilauksen kylkiäislahjana ison Elle-kylpypyyhkeen. Lehden päätoimittaja istui kerran sähköjunassa vastapäätä. Oli ilmeisesti menossa seuralaisensa kanssa lentokentälle.
Toivottavasti Sannan ja minun kyttääjät ja pilkkaajat löytävät itselleen uuden uhrin. Jos niin ei käy, älkää sentään purkako kaunaanne menemällä tuhrimaan eduskuntatalon äskettäin puhdistettuja pylväiden betonirenkaita punaisilla tusseilla. Kirjoitin monikossa, sillä olen vuosien varrella saanut riesakseni leegion palstan perskärpäsiä. Tuskin ne kuitenkaan ovat samaa lajia kuin Italiassa tautia levittävät kärpäset. Milanosta Helsinkiin lentävä kone oli tarkastettu lehtijutun mukaan denguista ennen lentokoneen nousua ilmaan.
🪰🪰🕷🕷
 

Yhteistyössä