Toukokuiset 2025

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Hei. Tervetuloa kaikki uudet. Mä en tiedä kuinka paljon jännitän sitä itselle ensimmäistä ultraa. Mä en varhaisultraan mennyt. Todennäköisesti se päivä menee ihan sinussa. Pyysin iltapäivä aikaa, ettei tarvitse töissä kertoa mihin menee, mutta en tajunnut, että NIPT-iä ei oteta enää klo 14 jälkeen. Täytyy maanantaina soittaa ja kysyä, että voinko varata siihen ajan milloin, ettei se menis yhtään pidemmälle kun on pakko. Se on se mun pahin piina, odottaa sen tulos.

Olen syönyt Bonjestaa nyt viikon ja se on auttanut paljon. Ei vie kokonaan pahoinvointia, mutta oksentelun ja 70% pahoinvoinnista.
 
Ennen en järin öisin käynyt vessassa, mutta nyt käyn 2-3 kertaa yössä pissalla. Käyn nukkumaan 20.45 ja pahimmassa tapauksessa käyn jo puolen tunnin päästä vessassa ekan kerran (näin tapahtunut parina viimeisenä yönä), muuten nukkunu noin tunnin ja ekan kerran vessaan. Puolen yön aikoihin ja yön pikkutunneilla. Nyt meni useampana iltana lämmin ruoka alas ja nyt se taas loppui.
 
vierailija
Tuntuu myös että en tee muuta ku valita ja oon huonotuulinen. Tätä haluisi niin paljon ja sit tulee tää vaihe
Sama.. eka toivoo kovasti et raskautuisi ja sit tää on tämmöstä. Miten sen unohtikin mitä tää on.. no en usko et kellään ois enempää kuin yksi jos ei unohtuisi :) harmittaa kun on kokoajan niin huono olo, ku oon sit niin paska äiti jo olemassa oleville lapsille ku kiukuttaa jatkuva kuvotus
 
vierailija
Ei ois pitäny kehua sillä, etten oo niin väsynyt (kun viimeksi kirjoitin), koska heti sen jälkeen väsymys paheni 😅😅 Tulee sellasia "knock out" aaltoja et pakko vaan laittaa silmät kiinni ja nukkua. Onneksi kuopus on jo niin iso (ekaluokkalainen), että pystyn ottamaan päivälläkin tarpeen mukaan torkut töitten jälkeen. Pahoinvointiakin on vielä, muttei enää ihan 24/7 vaan silleen on-off. Edelleen iltaa kohti pahenee aina ja aika valikoiva ruokavalio tällä hetkellä.

Mulla alkoi tänään onneksi viikon loma, ihana kun saa levätä rauhassa eikä tarvi aamuisin herätä aikaisin.
Viel ois viikko neuvolaan, odotan jo et pääsen sit varailee ultraan aikaa jne. 🤩

Mä kyllä jotenkin osasin odottaa tätä surkeeta oloa jo ennalta ja se olikin pitkään syy miksi mietin haluanko enää lapsia. Toinen, mikä mietityttää on se vauvavuoden väsymys. Mut jotenkin mies sai mut houkuteltua tähän (meillä siis hän on ollut se, jolla on paljon suurempi vauvakuume). 🤪 Onhan ne lapset kuitenkin tosi ihania, varsinkin se taaperovaihe on jotenkin niin suloinen ku voi jo tehdä kaikkea ja elämään on löytyny jo uudestaan rytmiä.

Tänään 9+0 🥳
#12
 

Yhteistyössä