K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En ajatellutkaan että noilla sitä maailmanvalloitusta tehtäisiin, mutta niillä kuitenkin pidetään viisujen myötä tullut yleisö mukana. Se aiempi tyyli oli kuitenkin liian marginaalinen isoille yleisöille. Omaleimaisuus voi ilmetä vähän helpommassakin genressä.
Ehkä puhumme tässä vähän ristiin. En itse yritä argumentoida että K:n pitäisi palata pelkkään mellow d&b-soundiin, olen itse enemmän K:n menevämmän musiikin perään. Argumenttini on että nämä poppiosuudet ei kuulosta heikoilta sen takia että K tahallaan haluaa tehdä ne helpoiksi ulkkareille, vaan ne kuulostaa heikoilta koska heidän poppisävellystaso on vielä huono. Ja heikolla popilla ei pärjää ulkomailla eikä Suomessa, koska hyvää poppia julkaistaan tonnikaupalla joka viikko.
 
vierailija
Kivoja analyysejä teillä. Mä tästä vasta kohta pääsen kuuntelemaan ekaa kertaa K:n uuden biisin. Tykkään sekä Kärtsän vanhasta että uudemmasta tuotannosta. K:n ääni on se kirsikka kakun päällä. Joskus olen miettinyt, että olisiko HHH kolahtanut muhun, jos se olisi ollut jonkun muun biisi. Kuulostaa ehkä hassulta, mutta se K:n hunajainen ääni on niin oleellinen osa just sitä biisiä.
 
vierailija
No ei nyt millään Auto Jäällä ja Kotkotillakaan maailmaa valloiteta, kuten tuskin tälläkään. K:n kolme menestyneimpiä biisejä (CCC, Ruoska, Trafik) on ne jotka ei olla yritetty tehdä helpolla lällyttelymuotilla siitä missä rima on alimmalla. Kyllähän ne nyt varmasti on tarpeeksi fiksuja tajuakseen että K:n menestys ei tule sillä että yritetään kilpailla kaiken maailman tekoälypopin kanssa, vaan se juttu mikä K:n musassa kiehtoo on omaleimaisuus.
Mua kiinnostaa toi Ruoska tossa kolmen kärjessä. Onko jollain tietoa miten sitä muissa maissa kuunnellaan? En siis tartte mitään tarkkoja lukemia vaan mietin että onko se saanut erityisen hyvän vastaanoton jossain tietyissä maissa ja kuunnellaanko sitä edelleen paljon vai jäikö kiinnostus sinne umk aikoihin? Trafikin suosio on musta ihan selvä, koska Joostilla oli jo vahva suosio ennestään ja viisut moninkertaisti senkin seuraajakunnan. Kahdestaan nämä ovat ehdottomasti kiinnostava kombo, eli varmaan surkeampikin biisi heiltä olisi saavuttanut hyvät lukemat (trafik ei siis todellakaan ole mun mielestä surkea, mietin lähinnä biisin ulkopuolisia olosuhteita).
 
vierailija
Ehkä puhumme tässä vähän ristiin. En itse yritä argumentoida että K:n pitäisi palata pelkkään mellow d&b-soundiin, olen itse enemmän K:n menevämmän musiikin perään. Argumenttini on että nämä poppiosuudet ei kuulosta heikoilta sen takia että K tahallaan haluaa tehdä ne helpoiksi ulkkareille, vaan ne kuulostaa heikoilta koska heidän poppisävellystaso on vielä huono. Ja heikolla popilla ei pärjää ulkomailla eikä Suomessa, koska hyvää poppia julkaistaan tonnikaupalla joka viikko.
Onko se poppisävellystaso oikeasti huono vai onko ne tietoisesti tehty tuollaiseksi? Mä jotenkin olen ajatellut, että se on heidän tapansa ja tyylinsä tehdä niitä biisejä? Haluavat erottua sillä tavalla, että yhdistävät Rammsteinin ja Eminemin poikabändeihin sekä sen lisäksi vetävät siihen kuvioon mukaan Kari Tapion.😅
 
vierailija
Tämähän on lähinnä Joksufanien palsta niin ei ihme. Ei Joksujen musiikkikaan uppoa kovin hyvin pelkkien K-fanien keskuudessa. Se on ihan normaalia kun musiikkimaku on faneilla eilainen. Omille kuuntelijoilleenhan K musiikkia tekee ei Joksufaneille
Aika kulttimeininki, jos ollakseen K-fani on tykättävä ihan kaikista biiseistä ehdoitta. En usko, että pelkät Joksufanit ovat täällä tänään kirjoittaneet monen sivun verran pitkiä analyysejä tuosta uudesta biisistä. Itselläni ei ainakaan ole siitä mitään mielipidettä, kun ole koko kappaletta kuullut.
 
vierailija
Ehkä puhumme tässä vähän ristiin. En itse yritä argumentoida että K:n pitäisi palata pelkkään mellow d&b-soundiin, olen itse enemmän K:n menevämmän musiikin perään. Argumenttini on että nämä poppiosuudet ei kuulosta heikoilta sen takia että K tahallaan haluaa tehdä ne helpoiksi ulkkareille, vaan ne kuulostaa heikoilta koska heidän poppisävellystaso on vielä huono. Ja heikolla popilla ei pärjää ulkomailla eikä Suomessa, koska hyvää poppia julkaistaan tonnikaupalla joka viikko.
Joo aika samaa mieltä ollaan 😀 Mä aattelen siis myös että ei ne ole vielä poppisävellyshuipussaan. Mutta arvelen että taustalla on myös se ajatus helpommasta genrestä, josta ulkkiksetkin saa kiinni. Tää yhtälö voisi mennä pahasti sivuluisuun, mutta k:lla on just nyt kuitenkin niin paljon nimeä ja kiinnostavuutta, että vähän heikommatkaan biisit ei vaikuta. Voisin kuitenkin kuvitella että se (tätä tulossa olevaa) seuraava levy tarttee sit jo jotain spektaakkelimaisempaa. Just niitä vahvoja kertsejä ja varmaan vahvempaa lauluakin, jos tällasia melodisia osuuksia tehdään jatkossakin.
 
vierailija
Olen vähän eri mieltä yhteistyöstä. B/Joksujen ongelma on se, että vaikka B laulaa hyvin hän ei osaa tehdä hittibiisejä. Tykkään Joksuista livenä, mutta levyt on.. no tasapaksua jatkumoa ja biisit ei erotu toisistaan tarpeeksi. Sanoituksissa tai biiseissä ei ole mitään joka heti jäisi mieleen niin kuin hiteissä pitäisi olla.
Mä olen päinvastaista mieltä tästä. B todellakin osaa tehdä niitä. Esim. Bluza on kertakaikkisen hieno biisi. Ois niin virkistävää kuulla K:n kertseissä välillä joku sen tyyppinen melodia, minkä B vois tehdä. Sellaiseen tyliin sopiva tietenkin. Sittenhän me nähtäis mitä kukainenkin tykkäisi.
 
vierailija
Kivoja analyysejä teillä. Mä tästä vasta kohta pääsen kuuntelemaan ekaa kertaa K:n uuden biisin. Tykkään sekä Kärtsän vanhasta että uudemmasta tuotannosta. K:n ääni on se kirsikka kakun päällä. Joskus olen miettinyt, että olisiko HHH kolahtanut muhun, jos se olisi ollut jonkun muun biisi. Kuulostaa ehkä hassulta, mutta se K:n hunajainen ääni on niin oleellinen osa just sitä biisiä.
Mä tykkään hhh:ssa niin paljosta mut en vaan siedä sitä itse huhhahheita 😬 Sillon mulle tuli just sellanen olo että yritettiin jotenkin toistaa CCC kaavaa mutta ei päästy samaan. Ne räppiosuudet on siinä mun mielestä aivan mahtavat, laulukertsikin on aika kiva, ja säääääjamääää toimii myös, mut se huhhuhhahhahhuhhahhei ei vaan 😵😵😵
 
vierailija
Onko se poppisävellystaso oikeasti huono vai onko ne tietoisesti tehty tuollaiseksi? Mä jotenkin olen ajatellut, että se on heidän tapansa ja tyylinsä tehdä niitä biisejä? Haluavat erottua sillä tavalla, että yhdistävät Rammsteinin ja Eminemin poikabändeihin sekä sen lisäksi vetävät siihen kuvioon mukaan Kari Tapion.😅
En ole mikään popin asiantuntija, mutta minusta se tekee biisistä mielenkiintoisemman, että siinä on tämän aikamoisen huutoräpin vastapainona tuollainen helposti kuunneltava poppiosio. Ihan tarpeeksi raskasta soundia biisistä kuitenkin löytyy mielestäni, vaikka siinä välissä onkin tuollaista kevyempää.
 
vierailija
En ole mikään popin asiantuntija, mutta minusta se tekee biisistä mielenkiintoisemman, että siinä on tämän aikamoisen huutoräpin vastapainona tuollainen helposti kuunneltava poppiosio. Ihan tarpeeksi raskasta soundia biisistä kuitenkin löytyy mielestäni, vaikka siinä välissä onkin tuollaista kevyempää.
Mulle se taas tuo liian helposti mieleen ysärin eurojumputukset.
 
vierailija
Mä olen päinvastaista mieltä tästä. B todellakin osaa tehdä niitä. Esim. Bluza on kertakaikkisen hieno biisi. Ois niin virkistävää kuulla K:n kertseissä välillä joku sen tyyppinen melodia, minkä B vois tehdä. Sellaiseen tyliin sopiva tietenkin. Sittenhän me nähtäis mitä kukainenkin tykkäisi.
Ja eikä Joksujen tarvitse hittibiisejä tehdä. Heidän kaikki biisinsä ovat hienoja ja omantyylisiä. Ja just esim Bluza tosiaan on yksi hienoimmista biiseistä 🥰
 
vierailija
Onko se poppisävellystaso oikeasti huono vai onko ne tietoisesti tehty tuollaiseksi? Mä jotenkin olen ajatellut, että se on heidän tapansa ja tyylinsä tehdä niitä biisejä? Haluavat erottua sillä tavalla, että yhdistävät Rammsteinin ja Eminemin poikabändeihin sekä sen lisäksi vetävät siihen kuvioon mukaan Kari Tapion.
En voi mitenkään uskoa että ne tekisi tahallaan "huonoja" poppisävellyksiä. Voi tehdä yksinkertaista poppia joka on myös nerokasta ja aikaa kestävää. Eikä nämä diskopoppisävelmät ole lähelläkään Kari Tapion tasoa, olisipa edes. Luulen että haluavat tehdä oikeasti hyvää laatua, pilke silmäkulmassa siinä sivussa, mutta kukaan ei ole seppä syntyessä niin tässä pitää nyt vaan kehittyä.
 
vierailija
Hyvin on Joksujen kiertue myynyt tähän asti. Slovenian eka loppuunmyyty, Serbian Belgradin loppuunmyyty, vienna myyty joku 80% Slovenian toka puolet lipuista Joksujen mukaan jäljellä ja Mariborkin oli puolet lipuista myyty! Kiva että Joksut pitävät meitä ajantasalla!
 
vierailija
Aika kulttimeininki, jos ollakseen K-fani on tykättävä ihan kaikista biiseistä ehdoitta. En usko, että pelkät Joksufanit ovat täällä tänään kirjoittaneet monen sivun verran pitkiä analyysejä tuosta uudesta biisistä. Itselläni ei ainakaan ole siitä mitään mielipidettä, kun ole koko kappaletta kuullut.
Niinpä. Mäkin oon JO-fani ja jos radiosta kuulen Kn uuden niin ok, mutta ei se sitä vertaa kiinnosta, että varta vasten sen hakisin ja kuuntelisin.
 
vierailija
Mä olen päinvastaista mieltä tästä. B todellakin osaa tehdä niitä. Esim. Bluza on kertakaikkisen hieno biisi. Ois niin virkistävää kuulla K:n kertseissä välillä joku sen tyyppinen melodia, minkä B vois tehdä. Sellaiseen tyliin sopiva tietenkin. Sittenhän me nähtäis mitä kukainenkin tykkäisi.
Mun mielestä joksuilla on myös kiinnostavia biisejä, mutta ne on usein tehty vahvalle laulajalle (no ylläri kun B niitä itselleen laulettavaksi tekee 😀). En siis ole yhtään varma siitä että löytyisikö heiltä yhteistä säveltä kovin helposti. Ja nyt en tarkoita että K ei voisi laulaa kuin rallatuksia, en todellakaan. Laulutunneille vaan niin melodisiin kertseihin saa voimaa ja tarkkuutta!
 
vierailija
Mua kiinnostaa toi Ruoska tossa kolmen kärjessä. Onko jollain tietoa miten sitä muissa maissa kuunnellaan? En siis tartte mitään tarkkoja lukemia vaan mietin että onko se saanut erityisen hyvän vastaanoton jossain tietyissä maissa ja kuunnellaanko sitä edelleen paljon vai jäikö kiinnostus sinne umk aikoihin? Trafikin suosio on musta ihan selvä, koska Joostilla oli jo vahva suosio ennestään ja viisut moninkertaisti senkin seuraajakunnan. Kahdestaan nämä ovat ehdottomasti kiinnostava kombo, eli varmaan surkeampikin biisi heiltä olisi saavuttanut hyvät lukemat (trafik ei siis todellakaan ole mun mielestä surkea, mietin lähinnä biisin ulkopuolisia olosuhteita).
Silloin kun Ruoska oli vielä Suomen spotify listoilla niin noita lukuja pystyi katsomaan... päiväkohtainen jakauma loppukeväällä oli tyyliin 20t kuuntelua Suomessa ja 10-15 t kuuntelua ulkomailla, päivässä siis vähän reilu 30t. Kokonaisuutena koko keväältä vaikutti että jakauma olisi tyyliin 7-8m Suomi, 4-5m ulkomaat. Yhdessä vaiheessa kevättä se päätyi jollekin euroopa-soittolistalle jossa oli joka maasta 2 suosittua biisiä (toinen oli Mirellan biisi) joka nosti sen ulkkarikuuntelut joksikin aikaa melkein samalle päivätasolle Suomen kaa. Eli Ruoska on ulkomailla kolmanneksi eniten kuunneltu K:n biisi, Trafik menee edelle koska sen kuuntelut on enimmäkseen ulkomailta. Mutta enitenhän se on fanien kuuntelussa, ei ulkomailla kuunnella normaalisti suomenkielistä musaa sen enempää kuin Suomessa kuunnellaan Islannin kielistä.
 
vierailija
Hyvin on Joksujen kiertue myynyt tähän asti. Slovenian eka loppuunmyyty, Serbian Belgradin loppuunmyyty, vienna myyty joku 80% Slovenian toka puolet lipuista Joksujen mukaan jäljellä ja Mariborkin oli puolet lipuista myyty! Kiva että Joksut pitävät meitä ajantasalla!
No ei kyllä mitään ostoryntäystä, kun yksikään uusista ei vielä loppuunmyyty.
 
vierailija
Mun mielestä joksuilla on myös kiinnostavia biisejä, mutta ne on usein tehty vahvalle laulajalle (no ylläri kun B niitä itselleen laulettavaksi tekee ). En siis ole yhtään varma siitä että löytyisikö heiltä yhteistä säveltä kovin helposti. Ja nyt en tarkoita että K ei voisi laulaa kuin rallatuksia, en todellakaan. Laulutunneille vaan niin melodisiin kertseihin saa voimaa ja tarkkuutta!
Yhteisbiisi kiinnostaisi kyllä, mutta jotenkin luulen, ettei sellaista ole tulossa, kunhan höpisevät jotakin maybe some day jne.
 
vierailija
En ole mikään popin asiantuntija, mutta minusta se tekee biisistä mielenkiintoisemman, että siinä on tämän aikamoisen huutoräpin vastapainona tuollainen helposti kuunneltava poppiosio. Ihan tarpeeksi raskasta soundia biisistä kuitenkin löytyy mielestäni, vaikka siinä välissä onkin tuollaista kevyempää.
Mäkin tykkään että on kevyempi osio mut ne osuudet on jotenkin melodialtaan vähän liian yksinkertaisia rallatuksia ja itse kyllästyn niihin osioihin nopeammin kuin muihin osiin biisistä. Muut osiot on todella hyviä, niin itselläni biisejä tulisi kuunneltua paljon ja pidempään, jos ne kertsit olis vähän parempia. Ja kokonaisuutena tykkään kyllä K:n musiikista, sekä vanhoista että uusista biiseistä. Mutta omaan makuun nuo uudempien biisien kertosäkeet on se, mihin toivoisin jotain lisää.
 

Yhteistyössä