onko täällä ketään, joka olis tullut isomman leikkauksen jälkeen suoraan kotiin

niin, ettei siellä olis ollut kukaan teistä huolehtimassa.

Mietin vaan kun mun polveen vaihdetaan nivel tuossa joulun jälkeen. ja ex on sitä mieltä, että mä voisin tulla sinne entiseen kotiin sitä parantelemaan. mutta kun musta tuntuu, että mun hermot ei siiren riitä, etä taidanpa tulla suoraan kotiin. täällä on hyvä sairastaa. ei tarvii kuunnella kenenkään paasauksia. ja voi elää vointinsa mukaan, esim. nukkua päivällä jos ei ole yölläpystynyt jne. ystävät käy kaupassa. niin ei kai täällä mitään hätää ole
 
vierailija
Olen tullut kotiin eikä siinä ole ongelmaa, mutta puhelimen päässä pitäisi kyllä olla joku, jonka voi hälyttää apuun tarvittaessa. Ja koti pitää tietenkin valmistella siihen kuntoon, että siellä pärjää. Oman kunnan apuvälinelainaamosta hakee tarvittaessa korokkeen vessanpönttöön yms. Ja kannattaa miettiä kaikki kulkureitit sellaiseksi, ettei ole kompastumis- tai liukastumisvaaraa. Valmisruokia kannattaa myös varata, ettei tarvitse seisten kokkailla. Ja sitten pitää katsoa sopivat tyynyt tai muut jo valmiiksi, että saat levättyä jalka tukevasti koholla. Se nopeuttaa kyllä alkuun hyvin sitä paranemista. Tosin tekonivelen kanssa voi kyllä olla, ettei ongelmia sen suhteen edes tule. Ei ole kokemusta siitä.
 
Olen tullut kotiin eikä siinä ole ongelmaa, mutta puhelimen päässä pitäisi kyllä olla joku, jonka voi hälyttää apuun tarvittaessa. Ja koti pitää tietenkin valmistella siihen kuntoon, että siellä pärjää. Oman kunnan apuvälinelainaamosta hakee tarvittaessa korokkeen vessanpönttöön yms. Ja kannattaa miettiä kaikki kulkureitit sellaiseksi, ettei ole kompastumis- tai liukastumisvaaraa. Valmisruokia kannattaa myös varata, ettei tarvitse seisten kokkailla. Ja sitten pitää katsoa sopivat tyynyt tai muut jo valmiiksi, että saat levättyä jalka tukevasti koholla. Se nopeuttaa kyllä alkuun hyvin sitä paranemista. Tosin tekonivelen kanssa voi kyllä olla, ettei ongelmia sen suhteen edes tule. Ei ole kokemusta siitä.
mun koti on esteetön liikkua. eikä ole muuta portaita kuin yksi porras ulkona. liikkumiseen joudun käyttämään rollaattoria, eli sen päällä saa kätevästi kuljetettua haluamansa tarvikkeet.
 
vierailija
mun koti on esteetön liikkua. eikä ole muuta portaita kuin yksi porras ulkona. liikkumiseen joudun käyttämään rollaattoria, eli sen päällä saa kätevästi kuljetettua haluamansa tarvikkeet.
Itse olin kepeillä ja sängyn viereen olin jättänyt maton, joka liukui lattialla. Sitähän ei tajunnut aikaisemmin, mutta kyynärsauvan luistaminen on inhottava tunne. Leikkauksen jälkeen on muutenkin vähän huonoa se liikkuminen, niin sellaiset paikat jotka ennen liikkumista olivat vain vähän hankalia saattavatkin yhtäkkiä olla tosi vaikeita. Kaikki missä pitää kurottaa tai kumartua tai astua kynnyksen yli jne. Mutta kun olet jo sitä harjoitellut, niin eiköhän se hyvin mene. Kipu on pitkälti myös mielentila eli ei kannata liikaa antaa sille valtaa.
 

Yhteistyössä