Purra hekumoi lapsilisän poistolla

vierailija
Niin mut pointti on se et säkin oot ollu tukiaisten varassa ja imenyt valtion masssii vai oisko sun vanhemmilla ollu varaa maksaa kaikki sun kustannukset omasta pussista ja varsinkin jos sulla on siskoi tai veljii. Sanon tän kerran nyt vähän huumorilla. Mut tässä kaupungissa jokainen vedonvälittäjä ,katunainen tai huumeiden välittäjä tai muu rikollinen ei saa ikinä tehdä bisnestä mun tytön kaa siitä seuraa kuoleman rangaistus koska mä oon don carlo gambino täs kaupungis
Siementäjän koulutus on mennyt hukkaan. Mitä lisäarvoa Suomi saa netin ilmaisen arkiston kuvien ja videoiden linkityksistä tälle palstalle?
Hän vain houkuttelee touhullaan mammapalstalle pedofiilejä ja kaiken sortin pervoja.
 
Siementäjän koulutus on mennyt hukkaan. Mitä lisäarvoa Suomi saa netin ilmaisen arkiston kuvien ja videoiden linkityksistä tälle palstalle?
Hän vain houkuttelee touhullaan mammapalstalle pedofiilejä ja kaiken sortin pervoja.
En minä täällä työtä tee, kunhan hieman huvittelen.... :giggle:

Tässä kuva, joka ei ehkä houkuttele pervoja (tai houkuttelee erityisen pervoja?)
 
vierailija
Ihmisiä, jotka ovat kyvyttömiä elättämään edes itsensä, ei kannata liikaa kannustaa lisääntymään. Ominaisuudet ja käyttätymismallit periytyvät.

Verotuksen lapsivähennys on aikanaan ollut Suomessakin käytössä, aika monen palstalaisen vanhemmat ovat siitä hyötyneet.
Itse rajoittaisin empatiakyvyttömien, luonnevikaisen narsististen psykopaattien lisääntymistä.
 
Itse rajoittaisin empatiakyvyttömien, luonnevikaisen narsististen psykopaattien lisääntymistä.
Kuuntele vasemmiston tähteä, Anna Kontulaa:
Anna Kontulan mielestä suomalaiset suhtautuvat elämään liian tunteellisesti. Hän sanoo, että Suomi on yliemotionalisoitunut. Normaalien ihmisten välisten konfliktien ja arjen kitkan edessä emme pyri ratkaisemaan itse ongelmia, vaan käännymme kohti omia tunteitamme, hän väittää.
– Meistä on tullut terapiakansalaisia. Pienikin elämän vastoinkäyminen voi romahduttaa sängyn pohjalle eikä sieltä selvitä ylös ilman itseapuoppaita, terapiaharjoituksia tai ammattiapua, Kontula kuvailee.
Kontulan mukaan tunnepuhe on vallannut liikaa tilaa myös politiikassa. Osa poliitikoista tekee hänen mukaansa päätöksiä aidosti tunne edellä, osa käyttää tunnepuhetta hyväkseen saadakseen aikaan toivottuja päätöksiä.
Hän uskoo, että tunnepuhe tuottaa huonoja poliittisia päätöksiä. Tunteista puhuminen toimii savuverhona, jonka takana ongelmien todelliset syyt jäävät hoitamatta.
 
vierailija
Kuuntele vasemmiston tähteä, Anna Kontulaa:
Anna Kontulan mielestä suomalaiset suhtautuvat elämään liian tunteellisesti. Hän sanoo, että Suomi on yliemotionalisoitunut. Normaalien ihmisten välisten konfliktien ja arjen kitkan edessä emme pyri ratkaisemaan itse ongelmia, vaan käännymme kohti omia tunteitamme, hän väittää.
– Meistä on tullut terapiakansalaisia. Pienikin elämän vastoinkäyminen voi romahduttaa sängyn pohjalle eikä sieltä selvitä ylös ilman itseapuoppaita, terapiaharjoituksia tai ammattiapua, Kontula kuvailee.
Kontulan mukaan tunnepuhe on vallannut liikaa tilaa myös politiikassa. Osa poliitikoista tekee hänen mukaansa päätöksiä aidosti tunne edellä, osa käyttää tunnepuhetta hyväkseen saadakseen aikaan toivottuja päätöksiä.
Hän uskoo, että tunnepuhe tuottaa huonoja poliittisia päätöksiä. Tunteista puhuminen toimii savuverhona, jonka takana ongelmien todelliset syyt jäävät hoitamatta.
Joku kuva puuttuu tai linkki. Onneksi on sentään asiayhteydestä irroitettu toisen sanoma asia osattu kopioida ja liittää tähän.

Tunnepuhe sopii kyllä Ärri-Purrin puolueen strategiaan. Vielä kun he ymmärtäisivät, että se tuottaa huonoja poliittisia päätöksiä. Ja hajottaa hallituksen.
 
Joku kuva puuttuu tai linkki. Onneksi on sentään asiayhteydestä irroitettu toisen sanoma asia osattu kopioida ja liittää tähän.

Tunnepuhe sopii kyllä Ärri-Purrin puolueen strategiaan. Vielä kun he ymmärtäisivät, että se tuottaa huonoja poliittisia päätöksiä. Ja hajottaa hallituksen.
Linkki oli siellä, missä Anna Kontulaa alunperin siteerasin:

Tuossa ketjussa toimittaja Pauliina Grym kehui turhan tunteilun välttämisestä Kontulan lisäksi myös Riikka Purraa. (y)
 
vierailija
Linkki oli siellä, missä Anna Kontulaa alunperin siteerasin:

Tuossa ketjussa toimittaja Pauliina Grym kehui turhan tunteilun välttämisestä Kontulan lisäksi myös Riikka Purraa.
Purra vain itki jo kiitoksen perään leikkauksista. Kissa kiitoksella elää!
Tunteilua tulee kyllä miehiltäkin paljon. Varsinkin persuilta, noin julkisuuteen.

Mut kyl tunteet pitää ottaa huomioon myös politiikassa. Ihminen nyt on tunne-rationaalinen kokonaisuus, ei toista puolta voi irrottaa kontekstista.
Mitä siitäkin tulis, jos vaikka suuronnettomuuden jälkeen pm tai pressa ei lähettäisi surunvalitteluita. Sehän olis ihan törkeetä.

Fm
 
vierailija
Tottakait sun kokonaiskustannus lasketaan ilmaisia lounaita ei ole. Ja sul kolme lasta joku niistä voi päätyä nistiksi joten lopputulema on et sä oot maksanut ja paljon yhteiskunnalle. Työtön saa noin tonnin kuussa eli 360k 30 vuodes juoppo ostaa sillä viinaa kaupat saa rahaa jolla palkkaa työntekijöitä ja panimot saa rahaa ja valtio ottaa rosentit joten ne palaa kiertoon. Elämä vie meit kaikkia arvaamattomiin suuntiin toivottavasti sun lapsesta ei tuu nistiä. Mut puheistas päätellen sulla on ollut aika helppo elämä et jaksat juoppoa edes potkia päähän.
Hups, sul tulee kovaa ja ytimekästä tekstiä.
Mut tottahan se on, et kun on mennyt elämässä hyvin, sitä voi olla vaikeaa samaistua toisenlaiseen elämään. Sitäpaitsi m1es on sitä 60-luvulla syntynyttä porukkaa, joilla on ollut mahdollista olla olematta työtön, ja päästä suoraan töihin koulusta. Siellä on vakivirka, kuin valtiolla ikänä. Palkankorotukset ja ylennykset on tulleet enemmän automaattisesti.
Jos tuota ryhmää irtisanotaan, ne on ihan hukassa, kuinka pitäisi toimia ja siitä, millainen koko prosessi nykyään on.
Fm
 
  • Haha
Reactions: Johnny Appleseed
vierailija
Hups, sul tulee kovaa ja ytimekästä tekstiä.
Mut tottahan se on, et kun on mennyt elämässä hyvin, sitä voi olla vaikeaa samaistua toisenlaiseen elämään. Sitäpaitsi m1es on sitä 60-luvulla syntynyttä porukkaa, joilla on ollut mahdollista olla olematta työtön, ja päästä suoraan töihin koulusta. Siellä on vakivirka, kuin valtiolla ikänä. Palkankorotukset ja ylennykset on tulleet enemmän automaattisesti.
Jos tuota ryhmää irtisanotaan, ne on ihan hukassa, kuinka pitäisi toimia ja siitä, millainen koko prosessi nykyään on.
Fm
Valtiolla on hyvin selkeä muutosohjelma yt-prosessissa. Kaikki menee hyvin tarkkaan säädetyssä järjestyksessä, ja ay-luottamushenkilöt ovat tiiviisti mukana kuviossa. Ei pidä pelotella, jos ei ole itsellä siitä kokemusta. Minulla ei jäänyt mitään epäselvää yt-ajanjaksosta.
Surkeampaa oli ehkä niillä, jotka jatkoivat töitä heikommilla resulsseilla uudessa kiinteistössä. Keskustelin näistä asioista pitkään virkailijan kanssa, joka oli menettänyt työnsä TE-toimiston yt:ssä.
Katson eläkeläisenä jo kaukaa työelämävuosiani. Asioita seuraamalla ymmärrän menneiden vuosien tapahtumia paremmin.
Opin paljon asioita työnhakijana ennen eläkevuosia. Minua surettaa ja huvittaa tämän palstan besserwisserit. Joku päivä heillekin annetaan lappu kouraan.
 
vierailija
Oposi ei vältämättä ole validein tietolähde asiassa. Tässä hieman vanhempi uutinen korkeakoulututkintojen hinnoista, ajalta jolloin nyt työelämässä olevat opiskelivat.
Esimerkiksi Helsingin yliopiston lääketieteellinen koulutus on Suomen kalleimpia koulutuksia. Helsingin yliopistolle koituu kustannuksia lääketieteen ylemmästä korkeakoulututkinnosta 173 000 euroa, kun Turussa lääkäri koulutetaan 62 000 eurolla.
Kuopiossa lääkärikoulutus maksaa runsaat 81 000 euroa ja Tampereella vajaat 80 000 euroa. Kuopiosta kerrotaankin, että yliopiston henkilökunta joutuu todella lujille. Sama väki opettaa ympäri vuoden, ja tutkimukseen jää liian vähän aikaa.

Päiväkotia, peruskoulua, lukiota/ammattikoulua ei kannata mukaan laskea, koska niiden kustannukset tulevat valtiolle myös niistä, jotka eivät koskaan ajaudu työelämään. Korkeakoulututkinnosta valtiolle tullut lisäkustannus oli siis enimmillään parisataa tuhatta, minun kohdallani vähemmän, en ole Helsingissä opiskellut lääkäri. Peruskoulu ja lukio maksavat yhteiskunnalle noin 10 000 euroa vuodessa oppilasta kohti, lukio hieman vähemmän.

Opintotukea nautin kaksi vuotta, sen jälkeen olin yhtä aikaa työssä ja kustansin elämiseni itse.
Ei stana, kun olen kallis 😀, markka-aikana itseasiassa vielä kalliimpi!

No, onneksi voin tehdä töitä ja antaa yhteiskunnalle sitä kautta takaisin hyötyä (toisin kuin täällä elävät). Tosin näillä veroprosenteilla ja tällä työuran pituudella tuo summa on jo vähintään pariin kertaan kuitattu.
 
vierailija
Ei stana, kun olen kallis , markka-aikana itseasiassa vielä kalliimpi!

No, onneksi voin tehdä töitä ja antaa yhteiskunnalle sitä kautta takaisin hyötyä (toisin kuin täällä elävät). Tosin näillä veroprosenteilla ja tällä työuran pituudella tuo summa on jo vähintään pariin kertaan kuitattu.
Ei kaikkea voi mitata rahassa. Sinulla on vain suuret luulot erinomsisuudestasi, ja käyt tällä palstalla hähhättelemässä ja kiillottamassa kilpeäsi.
 
Valtiolla on hyvin selkeä muutosohjelma yt-prosessissa. Kaikki menee hyvin tarkkaan säädetyssä järjestyksessä, ja ay-luottamushenkilöt ovat tiiviisti mukana kuviossa. Ei pidä pelotella, jos ei ole itsellä siitä kokemusta. Minulla ei jäänyt mitään epäselvää yt-ajanjaksosta.
Surkeampaa oli ehkä niillä, jotka jatkoivat töitä heikommilla resulsseilla uudessa kiinteistössä. Keskustelin näistä asioista pitkään virkailijan kanssa, joka oli menettänyt työnsä TE-toimiston yt:ssä.
Katson eläkeläisenä jo kaukaa työelämävuosiani. Asioita seuraamalla ymmärrän menneiden vuosien tapahtumia paremmin.
Opin paljon asioita työnhakijana ennen eläkevuosia. Minua surettaa ja huvittaa tämän palstan besserwisserit. Joku päivä heillekin annetaan lappu kouraan.
Ei noille besserwissereille annata lappua kouraan, koska he tietävät paremmin ja ovat työnantajalle arvokkaita. :giggle:
Heitä on joka alalla, raksamiehestä lääkäriin ja farmaseutista koneistajaan.
 

Yhteistyössä