Haaveena vauva 2025

Mut voi poistaa piinailijoista, yk4:n kp1.

Jos jotain positiivista niin oma lyhyt kierto (26pvä) is back, eli ilmeisesti vain edellinen kierto oli poikkeava. Eli alle neljä viikkoa seuraavaan pettymykseen.

Vinkkejä siihen miten olla päästämättä pelottavat ajatukset (mitä jos ei onnistukaan tai projekti vauva vie ihan hirveästi aikaa) valloilleen. Omassa ystäväpiirissä tuntuu että on ihan oikeasti vain näitä a) yk1 jee raskaana ja b) saatiin lapsi mutta se vei X vuotta ja Y hoitomuotoja.

Ja typerä asia, nyt seuraavien kiertojen LA menis just aivan keskelle kesää ja ajatuksena tuntuu tosi tylsältä Koko kesä menee sitten loppuraskauden kököttelyyn ja kotona olemiseen + vauvakuplaan ja kaikki mökkeilyt yms mulle todella tärkeät jutut jää pois. Tekis melkein mieli olla yrittämättä pari-kolme kiertoa mutta en uskalla "heitää mahdollisuuksia hukkaan". Eli positiivisiset asiat kesävauvoista saa myös kertoa
Paljon samoja ajatuksia!
Mä olen aina raskautunut melkeinpä samantien (tiedän olevani onnekas!) nyt YK 5 ja tää on outoa ja niin pelottavaa, mitä jos en raskaudu enää 😳 yritän ajatella järkevästi että 6-12kk on ihan normaalia, kroppa tarvii nyt vähän enemmän aikaa. Ehkä kaikki menee kuitenkin niinkö on tarkotettu..?

Jos meillä nyt tärppää niin la olisi juhannuksena ja ”se vielä menee” 🙈😅 ajattelen kesästä samoin että menee hukkaan ensin loppuraskaus ja sitten vastasyntynyt, ei sillon paljon reissata tai tehä juuri mitään. Eihän tällä oikeasti ole merkitystä! Kesässä on hyvätkin puolet (kaverisynttärit myöhemmin helppo kun voivat olla ulkona 😂)

ei tarvi ahtaa itteä takkeihin ja kenkiin, vaan saa lähteä släpäreillä synnärille 😅 vauvan kans on helppo piipahtaa ulkona, isommat lapset on paljon pihalla eli itse saa pesiä vauvan kanssa 👍
 
  • Rakkaus
Reactions: Keltainenkukka92
vierailija
Mäkin veikkaisin kyllä raskautta! Laita kuvaa haamujen esi-isästä niin kyylätään yhdessä! 😄
Ehdin viedä roskat, joten kuvia ei ole. Tänään taas räiskyvä ovisplussa. Cb:n plus testin näyttö oli niin hämärä ettei siitä ottanut selvää. Ilmeisesti nega, mutta ei ollut mikään herkkä testi. Toinen testi, herkkä, kuten eilinenkin, ehkä tuossa näkyi haamujen esiäiti taaskin tahi sitten viivanpaikka. Toki vielä on aikaista, jos ovis oli viime viikon ma. Ainakin viivat lähti silloin viikonloppuna vaalenemaan ja oireitakin oli.
Olen muutaman kerran aikaisemminkin testannut koko kierron ovista ja viivat on tummuneet uudestaan n. päivä, max 2 ennen vuodon alkua ja silloinkaan ei ole ollut kirkuva plussa, niin kuin nyt vaan keskitummia viivoja.
Jos huomenna testaisi uudestaan, noita herkkiä testejä on vielä yksi kaapissa ja yksi ovistesti lisäksi. Ja sitten sunnuntaina uudestaan noilla ei niin herkillä, kun reissussa ei viitsi testailla.
Mitään menkkoihin viittaavaa ei kyllä edelleenkään ole. Jo tässä vaiheessa kiertoa olisi menkkakänkkis päällä ja kaikki vituttaisi, nyt on vaan sellainen oudon seesteinen olo. Pms-oireet alkaa nimittäin jo 4-5 päivää ennen vuotoa ja mies osaa jo olla silloin ärsyttämättä.
 
Ehdin viedä roskat, joten kuvia ei ole. Tänään taas räiskyvä ovisplussa. Cb:n plus testin näyttö oli niin hämärä ettei siitä ottanut selvää. Ilmeisesti nega, mutta ei ollut mikään herkkä testi. Toinen testi, herkkä, kuten eilinenkin, ehkä tuossa näkyi haamujen esiäiti taaskin tahi sitten viivanpaikka. Toki vielä on aikaista, jos ovis oli viime viikon ma. Ainakin viivat lähti silloin viikonloppuna vaalenemaan ja oireitakin oli.
Olen muutaman kerran aikaisemminkin testannut koko kierron ovista ja viivat on tummuneet uudestaan n. päivä, max 2 ennen vuodon alkua ja silloinkaan ei ole ollut kirkuva plussa, niin kuin nyt vaan keskitummia viivoja.
Jos huomenna testaisi uudestaan, noita herkkiä testejä on vielä yksi kaapissa ja yksi ovistesti lisäksi. Ja sitten sunnuntaina uudestaan noilla ei niin herkillä, kun reissussa ei viitsi testailla.
Mitään menkkoihin viittaavaa ei kyllä edelleenkään ole. Jo tässä vaiheessa kiertoa olisi menkkakänkkis päällä ja kaikki vituttaisi, nyt on vaan sellainen oudon seesteinen olo. Pms-oireet alkaa nimittäin jo 4-5 päivää ennen vuotoa ja mies osaa jo olla silloin ärsyttämättä.
Toivotaan, että olisi raskaus alkanut!

Mulla ollut toistaiseksi helppo luteaalivaihe taas tällä kertaa. Oviksen jälkeen oli rinnat kipeinä useamman päivän, mutta oviksenjälkeistä pahoinvointia ei onneksi tullut. Valkovuotoa tullut taas koko ajan yllättävän paljon, tällä kertaa oikeasti valkoista eikä keltaista, kuten viime kierrossa. Aiemmissa kiertoissa vaivanneet voimakkaat yöhikoilut pysyneet aisoissa myös. On se jännä, että voi olla kierrosta toiseen niin erilaista. Menkkoja odottelen alkavaksi vajaan viikon sisällä.
 
Kesävauvoista... Mun mielestä taas kesä on ihan parasta aikaa saada vauva! On nimenomaan niin helppoa liikkua vauvan (ja muidenkin lasten) kanssa, kun ei tarvitse säätää hirveä on vaatearsenaalin kanssa, sen kun nappaa vauvan kantoliinaan, turvakaukaloon tai laskee vaunukoppaan. Ei tarvitse automatkoilla pohtia, onko pienellä liian kuuma toppahaalarissa tai kulkeeko ylipäätään henki enää ollenkaan paksussa tällingissä; onko pipo tipahtanut nenälle tms.

Ei tarvitse omastakaan vaatetuksesta stressata niin paljon, imetyksen organisointi lennosta on helpompaa eikä rintatulehdus vaani joka nurkan takana.

On helppo mennä vaikka lähipuistoon isompien sisarusten kanssa, kun pieni vauva pääosin nukkuu liinassa tai vaunuissa. Silloin heistä tuntuu, että hekin saavat huomiota ja kivaa tekemistä uudesta tulokkaasta huolimatta. Itse olen viettänyt pari kesää kesävauvojen kanssa pitkälti rannalla istuen - isä on uittanut isompia sisaruksia, ja itse olen köllötellyt vauvan kanssa laineiden liplatuksesta ja kesän lämmöstä nauttien.

On helpompi tavata tuttuja, kun ihmiset ovat lomilla. Voi kutsua omatoimisia vieraita mökille ja seurustelu sujuu, vaikkei itse jaksakaan heitä passata. Kesäjuhlat ym. ovat ihania, kun koko suku pääsee kerralla ihailemaan vauvaa - kuka äiti ei nauttisi siitä! 🤭
 
Tänään dpo 9 ja aamun testi puhdas nega. Eli uutta kiertoa kohti, en usko että se siitä muuttuu, edelliset raskaudet näkyneet kaikki tässä kohdin jo.
Jostain syystä tää harmittaa aika kovin, vaikka on menossa vasta yk1. Ei mitään järkeä siis harmitella 😅
 
Vauva 2025

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä edellisen listan päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka tahansa voi päivittää listan. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivitetyn listan viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, muokkaa kierto- ja piinapäivät ajantasalle. Selaa viestit läpi edelliseen listaan saakka, jotta listalle tulee käyttäjien ilmoittamat päivitykset oikein. Plussanneet siirtyvät YA-listalta plussanneiden listalle; muista ilmoittaa kun haluat siirtyä.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@Saaga86 ★ 06/21 ★ 2.
@Kellyz ★09/21 ★ 3. (1. yhteinen)
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1. yhteinen
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@Mollama ★ 05/22 ★ 3. ★ 3x km -23
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 2/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@Kerttumaaria ★ 01/23 ★ 1.
@Min204 ★ 03/23 ★ 2.
@ToiveikasToivoton ★ 04/23 ★ 2.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@Tyyn3 ★ 05/23 ★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Henskii ★ 05/23 ★ 3.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@Miemei ★ 08/23 ★3. (1. yhteinen)
@pineapplee ★ 09/23 ★ 3. (1. yhteinen)
@Puolijalopeura ★ 10/23 ★ 1.
@Liilja ★ 01/24 ★ 4.
@Neljäshaaveena ★ 01/24 ★ 4. (1.yhteinen)
@jauhopeukalo ★ 02/24 ★ 2. (1. yhteinen)
@toivonkipina1 ★ 02/24 ★ 1.
@Mötti ★ 04/24 ★ 3. (1. yhteinen)
@madddie ★ 04/24 ★ 3.
@Niisq ★ 05/24 ★ 2.
@Minnix ★ 05/24 ★ 3.
@KolmattaKehiin ★ 05/24 ★ 3.
@taikinatonttu ★ 07/24 ★ 2.
@Keltainenkukka92 ★ 07/24 ★ 2.
@kolmattakertaa ★ 09/24 ★ 3.


★★★★★★★★★★★★★★★

26.9.2024 torstai

Nimi ★ Kiertopäivä


@Liilja kp 25/30-34
@haaveillen kp 21/26-29
@jauhopeukalo kp 20/28
@toivonkipina1 kp 13/28-29
@Min204 kp 23/23-30

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@Min204 DPO 11
@Liilja DPO 7
@jauhopeukalo DPO 3
@haaveillen DPO 2

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Andune ★ 02/24 ★ 2.★ 05/24
@Aronia88 ★ 04/24 ★ 3. ★ 05/24
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3. ★ 06/24
@Noups ★ 08/23 ★ 2. ★ 06/24
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. ★ 06/24
@Ninzuca ★ 01/22 ★ ? ★ km 03/22 ★ 07/24
@burkei ★ 07/23 ★ 1. ★ 08/24
@possu. ★ 06/24 ★ 2. ★ 08/24
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1. ★ 09/24
 
vierailija
Kp 29 ei menkkoja, testattu nega tiistaina kp 27. Pitäs alkaa su mennessä. Kolmas pitkä kierto, ihmettelen ja sekin vähän ihmetytti että ei ollutkaan ihan kuiva kausi. Mut usko meni ton nega testin myötä joten odotellaan.
 

Yhteistyössä