K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulle toi The Doors säkenöi lähinnä ysärin alkua, jolloin se elokuva ilmestyi. Silloin sen kuunteluun tuli aina joku vanhempi pätemään että sitä ois pitänyt kuunnella jo 60-luvulla, muuten ei oo oikea fani 😄 Valitettavasti synnyin vasta 70-luvun lopulla.
 
vierailija
Mua huvittaa tää The Doors. Oli pakko käydä kurkkaamassa, et mistä te puhutte. Kai jokaisella pitäisi nimen Jim Morrison kolkuttaa jotakin kohtaa aivoissa. Lana Del Rey on mulle jumalatar ja kasvoin Miley Cyruksen kanssa.
Vanhoista pieruista (bändit siis) suosittelen kaikille vähänkään rokimmasta musasta pitäville seuraavia: Led Zeppelin, Pink Floyd, The Doors, Rolling Stones, Aerosmith, Lynyrd Skynyrd, The Beach Boys, the Kinks ja Deep Purple.
Pink Floydilta tykkään eniten live-levyistä, (oma suosikkini Delicate Sound of Thunder, kuunnelkaa Sorrow tai Run Like Hell !!!) heidän monet studioalbuminsa ovat itselle vähän liian hapokkaita, pois lukien The Wall.
 
vierailija
Just tää. En esim. ole ikinä pitänyt tuota Summer's almost gone mun lempparina Doorsilta, mutta se on hyvä vertailukohta Joksujen tylsään musiikkiin
Doors on muuten kolmas yhtye, jolla ei ole mun korvissani yhtäkään heikkoa tekelettä. Toinen on Jokerit. Se vaan, että Jokereilta puuttuu mun korviini se biisi, jonka kautta se musiikki kolahtaisi. Silti yksikään biisi ei ole skipattava myöskään.
Mä taas tykkään juuri sellaisista melodioista, mitä Joksuilla on. Ihanan koukuttavia, muttei liian vahvoja ja paatoksellisia. Tykkään monenlaisesta musasta ja ihan poppibiiseistäkin löytyy hyviä ja tarttuvia. Kuitenkin sellaiset nopeasti tarttuvat ja vahvat melodiat on mulle niitä, mitä voin kuunnella hetken mutta sitten tulee yliannostus enkä jaksa kuunnella sitä biisiä enää yhtään. Jos sen tyyppistä biisiä ei kuule liikaa, niin sitten se voi olla kiva vielä vuosienkin päästä. Kauniista melodioista pidän kuitenkin, esim. proge tai muu tiluttelu ilman selkeää melodiaa ei ole niin mun juttuni, vaikka hyviä soittotaitoja arvostankin ja voin sellaista livenä kuunnella. Olen sama joka sanoi, että Coldplayn vanha tuotanto on ainoa joka menee lähelle niissä määrissä, miten paljon olen Joksuja kuunnellut. On mulla paljon muitakin vanhoja suosikkeja, mutten ole kuunnellut niitä samoissa määrin.
 
vierailija
Vanhoista pieruista (bändit siis) suosittelen kaikille vähänkään rokimmasta musasta pitäville seuraavia: Led Zeppelin, Pink Floyd, The Doors, Rolling Stones, Aerosmith, Lynyrd Skynyrd, The Beach Boys, the Kinks ja Deep Purple.
Pink Floydilta tykkään eniten live-levyistä, (oma suosikkini Delicate Sound of Thunder, kuunnelkaa Sorrow tai Run Like Hell !!!) heidän monet studioalbuminsa ovat itselle vähän liian hapokkaita, pois lukien The Wall.
Nää on tietty vähän eri genreä, menee sinne classic rock osastolle, mitä Joksut on omien sanojensa mukaan pyrkineet välttämään.
 
vierailija
Vanhoista pieruista (bändit siis) suosittelen kaikille vähänkään rokimmasta musasta pitäville seuraavia: Led Zeppelin, Pink Floyd, The Doors, Rolling Stones, Aerosmith, Lynyrd Skynyrd, The Beach Boys, the Kinks ja Deep Purple.
Pink Floydilta tykkään eniten live-levyistä, (oma suosikkini Delicate Sound of Thunder, kuunnelkaa Sorrow tai Run Like Hell !!!) heidän monet studioalbuminsa ovat itselle vähän liian hapokkaita, pois lukien The Wall.
Ok äiti, mä käyn kuuntelemassa.😘
 
vierailija
Juu eihän joksujen musa mitenkään taidokasta tai nerokasta ole mutta ei tarvi ollakaan.

tästä tuli mieleen ne keskustelut kun jotkut oli ekaa kertaa käyneet tyyliin missään keikall ja sanoivat että joksut on paras livebändi IKINÄ
Tuo on ihan sanonta myös. Mutta tosi hyviähän ne on livenä, niin miksipä ei jonkun mielestä voisi ollakin. Makuasioitahan nuo on.
 
vierailija
Vanhoista pieruista (bändit siis) suosittelen kaikille vähänkään rokimmasta musasta pitäville seuraavia: Led Zeppelin, Pink Floyd, The Doors, Rolling Stones, Aerosmith, Lynyrd Skynyrd, The Beach Boys, the Kinks ja Deep Purple.
Pink Floydilta tykkään eniten live-levyistä, (oma suosikkini Delicate Sound of Thunder, kuunnelkaa Sorrow tai Run Like Hell !!!) heidän monet studioalbuminsa ovat itselle vähän liian hapokkaita, pois lukien The Wall.
Dinosaurus-osastoa, mutta enemmän omaan makuuni on Queen, David Bowie, vanha U2 ja R.E.M.
 
vierailija
Mä taas tykkään juuri sellaisista melodioista, mitä Joksuilla on. Ihanan koukuttavia, muttei liian vahvoja ja paatoksellisia. Tykkään monenlaisesta musasta ja ihan poppibiiseistäkin löytyy hyviä ja tarttuvia. Kuitenkin sellaiset nopeasti tarttuvat ja vahvat melodiat on mulle niitä, mitä voin kuunnella hetken mutta sitten tulee yliannostus enkä jaksa kuunnella sitä biisiä enää yhtään. Jos sen tyyppistä biisiä ei kuule liikaa, niin sitten se voi olla kiva vielä vuosienkin päästä. Kauniista melodioista pidän kuitenkin, esim. proge tai muu tiluttelu ilman selkeää melodiaa ei ole niin mun juttuni, vaikka hyviä soittotaitoja arvostankin ja voin sellaista livenä kuunnella. Olen sama joka sanoi, että Coldplayn vanha tuotanto on ainoa joka menee lähelle niissä määrissä, miten paljon olen Joksuja kuunnellut. On mulla paljon muitakin vanhoja suosikkeja, mutten ole kuunnellut niitä samoissa määrin.
Minä tykkään myös. Muhun uppoaa myös niiden melodiat ja tykkään että on vahvasti kitaraa, välillä peräti kolme kun bojankin soittaa. En osaa hirveästi analysoida musiikkia, mutta aattelen näiden olevan lähempänä just 90-luvun brittipoppia kuin noita edellä mainittuja vanhoja pieruja 😂. Ja sit kuitenkin niillä yhdistyy siihen jotain balkanmelankoliaa josta myös pidän.
 
vierailija
Tuo on ihan sanonta myös. Mutta tosi hyviähän ne on livenä, niin miksipä ei jonkun mielestä voisi ollakin. Makuasioitahan nuo on.
Joksut on kyllä tosi hyviä livenä. Esim ruissin jodel kanavalla ei faneilta kysyttiin mielipidettä ja oikeastaan pelkkää positiivista heiltä tuli. Eri asia jäivätkö kuuntelijaksi, mutta kehuivat kyllä keikkaa ja miten hyvin Joksut oli yhteydessä yleisöön jne
 
vierailija
Mä en tosiaan kauheasti jaksa Joksuja muuten kuunnella, mut heidän live taltioinnit.😍❤ En tiedä, onko se jotenkin vääränlaista fanitusta, jos musiikki yksinään ei sytytä? Tarviin heiltä sen koko paketin.
 
vierailija
Minä tykkään myös. Muhun uppoaa myös niiden melodiat ja tykkään että on vahvasti kitaraa, välillä peräti kolme kun bojankin soittaa. En osaa hirveästi analysoida musiikkia, mutta aattelen näiden olevan lähempänä just 90-luvun brittipoppia kuin noita edellä mainittuja vanhoja pieruja . Ja sit kuitenkin niillä yhdistyy siihen jotain balkanmelankoliaa josta myös pidän.
Mä yhdistän Joksut mielessäni myös 90 luvun brittipoppiin ja tiettyyn suomi melankoliaan.
 
vierailija
Kommentoin takamatkalta mutta kai te huomasitte, että aitohan se on joka täällä on palstaillut heti aamusta ja ennustaja on toinen, jonka mielestä ei saisi Joksujen välejä hehkuttaa. Ymmärrän, että se joka aloitti tuon läheisyysasian oli eri henkilö.
Mä taisin aloittaa läheisyysihailun ihmettelyn. En tietääkseni ole aito enkä ennustaja.
 
vierailija
Tuo on ihan sanonta myös. Mutta tosi hyviähän ne on livenä, niin miksipä ei jonkun mielestä voisi ollakin. Makuasioitahan nuo on.
Mäkin kyllä pidän niitä ihan livebändien kärkikastissa vaikka oon käynyt tosi paljon keikoilla, oon jopa työskennellyt keikkaklubilla ja festareilla. Tietysti on aina makuasia mistä tykkää, mutta oon ollut huomaavinani että joksuista tykkäämistä yritetään usein vähätellä just vaikka sanomalla että niin ku et oo edes muita nähnyt tms. Ymmärtäisin muualla, mutta niihin keskittyvässä ketjussa se on vähän hassua.
 

Yhteistyössä