K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
vierailija
Tossa yks vastaus mistä SBJ kertoo ja milloin biisi on syntyny.
You just released your latest song 'Šta Bih Ja'. Can you tell us a bit about the background of the song? What inspired it, and what is the message you want to convey with it?
The background to the song is that we went to London for two months, in January and February, to create our new album, and this was the first song we composed. We actually put this song together very quickly in January, in maybe like the first or second session in our new rehearsal space there.
Musically it's very up-tempo, energetic and a bit ex-Yugoslavia inspired, but the lyrics are darker than the music itself.
So there's a bit of contrast. The message or the vibe of the song is kind of what we felt when we went to England. The feeling of being a stranger in a big city, not knowing many people, and knowing that someone you love is waiting for you somewhere else, but you can't reach them at that moment. That's pretty much what it's about.
 
vierailija
Mua kiinnostaa niin paljon kuulla niitä ennenkuulemattomia levyn biisejä, kun sanoivat että ne liittyy vahvasti niihin asioihin mitä käyvät tällä hetkellä läpi. Tulisipa jotain teasereita pian mutta vähän epäilen jos ja kun Bluzakin on vielä tulossa ulos ennen levyä. Aika lyhyt aikaväli jää julkaisujen välille, musta oli vähän erikoista kun ilmoittivat että Bluza-sinkku on vielä tulossa ennen levyä.
 
vierailija
Siitä on niin pitkä aika, etten muista mikä haastattelu se on ollut, mutta joku paremmin tietävä voi sen tiedon varmasti tänne tuoda. Tästä keskusteltiin paljon vauvalla aikanansa.
Muistelen, että mitään Lontoon tuttavuuksia ei ole erikseen mainittu. On vaan puhuttu siitä, että Joksut olivat Lontoossa ja rakas ihminen jossain muualla. Esim. S :ään tutustuttiin Lontoossa, mutta hän lähti sieltä ennen Joksuja. Helmikuussa oltiin eri kaupungeissa. Olisi kiva, jos tuolle Lontoon tuttavuus väitteelle löytyisi jokun lähde, kun sitä aina toistellaan.
 
vierailija
Minä myös, se Bojanin lintukuvoinen Tavastian ykköskeikan kauluspaita on ollut myös Juren päällä aiemmin. Söpöä kun jakavat vaatteita ja se paita on varmasti se Bluza.
Ai jaa. Mä olen ajatellut, että Bluza on se vanha flanellipaita, jota Janin kanssa vuoroin käyttävät. Tarkoittiko eka kommentoija sitä? Toi lintupaita kyllä muistuttaa Bluza-sanan kuvaamaa naisten puseroa enemmän.
 
vierailija
Ai jaa. Mä olen ajatellut, että Bluza on se vanha flanellipaita, jota Janin kanssa vuoroin käyttävät. Tarkoittiko eka kommentoija sitä? Toi lintupaita kyllä muistuttaa Bluza-sanan kuvaamaa naisten puseroa enemmän.
Lisään vielä, että mun mielestä tää Bluzan kohta on tosi selkeä viittaus niihin B:n ja Janin sekaviin yöllisiin some-sessioihin Lontoossa:
”I'm acting like a drunk idiot
But I haven't had a single glass”
 
vierailija
Lisään vielä, että mun mielestä tää Bluzan kohta on tosi selkeä viittaus niihin B:n ja Janin sekaviin yöllisiin some-sessioihin Lontoossa:
”I'm acting like a drunk idiot
But I haven't had a single glass”
Totta! Ja se Bn Lontoon huonehan oli tosi pieni (”our room is small”), eli varmaan sieltä häröilivät twitterissä. Ja biisin alku on selvästi siitä kuvasta kun ovat kahvilla ja pitävät toisiaan kädestä ja tuijottavat silmiin.
 

Yhteistyössä