Hävisikö joltain teistä lompakko missä on 3000€ seteleinä?Joku löysi sen ja aikoo pitää rahat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Facebookin Äityli-ryhmässä (suljettu) voi kirjoittaa anonyymisti jos haluaa ja joku kirjoitti sinne löytäneensä lompakon missä on 3000 € seteleinä. Hän kyseli paljonko saa löytöpalkkiota ja vastaukset ei miellyttänyt, eli ei ole pakko maksaa edes löytöpalkkiota.

Kirjoittaja sanoi päättäneensä sitten pitää rahat, vei kortit ja lompakon poliisiasemalle mutta piti rahat.

Onko sinun lompakkosi? Miehen lompakko, miehen nimi korteissa. Kirjoittaja tutki jo somesta miehen nimeä ja sanoi että ei vaikuta köyhältä joten hän pitää rahat.

Facebookin Äityli-ryhmässä (suljettu) voi kirjoittaa anonyymisti jos haluaa ja joku kirjoitti sinne löytäneensä lompakon missä on 3000 € seteleinä. Hän kyseli paljonko saa löytöpalkkiota ja vastaukset ei miellyttänyt, eli ei ole pakko maksaa edes löytöpalkkiota.

Kirjoittaja sanoi päättäneensä sitten pitää rahat, vei kortit ja lompakon poliisiasemalle mutta piti rahat.

Onko sinun lompakkosi? Miehen lompakko, miehen nimi korteissa. Kirjoittaja tutki jo somesta miehen nimeä ja sanoi että ei vaikuta köyhältä joten hän pitää rahat.

Hän päätti siis varastaa toisen omaisuutta, koska varkauden kohde ei vaikuttanut varattomalta.

Miksi ei ottanut suoraan siihen mieheen yhteyttä ja kysynyt löytöpalkkiota, jos oli tiedossa miehen nimi korteista ja tiesi kenestä on kyse?

miksi oli tämä Facebook homma välissä?
Ajatteliko, että joku ? lähettää ensin löytöpalkkion hänelle ja ehkä hän sen jälkeen toimittaisi lomakon haluavalle. Kuva lompakosta on tod. näk. otettu netistä.

Poliisilaitoksellehan nuo yleensä viedään kyselemättä ja siitä saa heti löytääöpalkkion.

Näin ainakin mun rahoista vähennettiin…olikohan 10-20% kyselemättä.
Mulla jäi kerran lompakko bensapumpun päälle.
Olin lähössä lomalle ja arvatkaa vaan olinko onnellinen, että joku vei lompakon välittömästi kyttikselle josta tunnin päästä sen hain. Tarjouduin maksamaan vielä extraa löytäjälle, mutta poliisi sanoi että löytöpalkkio on jo maksettu rahoista eikä enempää voi antaa. Tuo korttien uusiminen vie todella paljon aikaa!

Yritetään nyt pysyä rehteinä suomalaisina, toisen omaisuutta ei saa viedä.

Sen sijaan joulukuusen kaataminen kaupungin metästä ei tosin oo paha kun harva sitä tekee, se on vain hyvää luonnollista harvennusta.😇

Kauppatieteitä opiskellessa muistelen että -70 -luvun lopulla lakimääräinen löytöpalkkio oli ihan kohtuullinen 10% , jonka itse olisin mielelläni maksanutkin rehelliselle löytäjälle.

Niinkuin tein se ainoan kerran lompakkoni hukattuani työreissulla Hotelli Viruun. Rehellinen siivooja vei sen infoon vessasta löydettyään. Prossaa en osaa sanoa käteiseen verrattuna, mutta kun siellä oli kaikki tärkeimmät kortit.

Maksoin kyllä porvoon mitalla käteisenä hänelle 💵💵 ja hän nälkäpalkkainen siivooja oli kyllä tosi kiitollinen ja onnellinen.

Itse en olisi lompakon löytäessäni pitänyt senttiäkään, vaan yrittänyt selvittää omistajan. Ja palauttaa 100% .

S-S

Vaikuttaa keksityltä vai miksi joku ilmoittaisi asiasta someen. Täällä hävisi jokunen vuosi sitten paikalliselta liikemieheltä lompakko kera paksun nipun käteistä (taisi siinäkin tonneja olla) eikä siitä koskaan kuulunut mitään. Liikemies itse otti kyllä yhteyttä paikkalislehteen että josko joku palauttaisi kun lukee jutun. No eipä palauttanut, sinne jäi kortit ja käteinen.

Yhteistyössä