K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
moni aattelee ehkä robinia nuorempana ja olihan se sillon vaan sellanen kiiltokuvapoika. Eivät ole tutustunut tähän varttuneesempaan robiniin.

Eikö robinilla ollut vasta joku juomashotti video käärijän ja sen yhden kuuluisan dj:n kanssa? pääsi sillä ihan lehteen asti :D
Mun mielestä Robin on ihana, mutta sen musiikista en tykkää yhtään. En siis ihan yleisestikään innostu peruspopista, kaipaan enemmän jotain särmää musiikkiin, eli kyse ei ole siinä mielessä ainoastaan Robinin musiikista vaan koko genrestä. Mutta Robin tyyppinä on mun mielestä aivan valloittava ja se on tosi hyvin noussut sen teinitähtivaiheen yli.
 
vierailija
Mä en pidä ainakaan robinin enkku musasta. Vuoden jotain 2020 olevat biisit kuulostaa huonolla tavalla 15 vuotta vanhoilta.
Moni hänen suomeksi laulamat vanhat biisit ovat ihan hauskoja. :D
 
vierailija
Täällä oli joskus puhetta että nuo bromancet ois ollut alun alkaen rekon idea. En kyllä tiedä. Reko (mitä ilmeisemmin) onnistui kuitenkin yllättävän hyvin bändin ohjauksessa viisuja ennen ja aikana. He saivat huomiota hyvin vaikka sijoitus oli lopulta häntäpäässä.
 
vierailija
Ei ehkä välttämättä karsasta, mutta ote biiseihin voi jäädä tosi pinnalliseksi ja mielenkiinto ei vaan herää. Ihan kuten Kuumaankin tosi monet biisit on oikeastaan hieman tasapaksun kuuloisia (pl esim Ylivoimainen) jos sanat vaihtaisi johonkin kieleen jota ei ymmärrä, ne biisit tarvitsee sen että yleisö ymmärtää suloiset sanoitukset tai ne ei herätä tarpeeksi mielenkiintoa.
Ehdottomasti näin. Mä tykkään muutamasta joksujen biisistiä (että ihan säännöllisesti voin kuunnella) ja miksi tykkään perustuu pitkältä melodiaan. Koska en ymmärrä sanoja niin moni itkuvirsi ja jos biitti ei heti lähde niin jää vaan kuuntelematta, eikä jaksa syventyä.
 
vierailija
Oliskohan K halunnut tehdä bromance materiaali jo UMK:ssa, mutta sopiva ehdokas siihen puuttui? Robin ei lämmennyt ja Johannes ei tullut sillä hetkellä mieleen? Päätyi sitten pusuttelemaan Aapon kanssa, mutta se ei oikein lähtenyt käyntiin?
Tää on kyllä hyvä pohdinta. Varsinkin kun CCCn musavideokin oli queerkoodattu. Että olisiko lähtenyt ihan tietoisesti tavoittelemaan tätä tyyliä ja siihen nuo pusuttelut ja kiehnäilyt miesten kanssa sopi hyvin.

Tosin nyt asema on jo aika vakaa, niin voisi luopua, jos on vaan pelkkää suosion ja menetyksen kalastelua.
 
vierailija
Musta on selvä, ettei Jokereiden kuuntelumäärä voi kovin paljoa nousta. Ongelma on ihan tosissaan kieli. Joku ranska, italia ja portugali olis vielä mahdollinen maailmanvalloitukseen, mutta toistaiseksi tässä maailmassa kynnys on liian iso näille itäblokin perilliskielille. Mun mielestä.
Bojan on söpö, tykkään niiden melodioista, mutta kieli tökkii.
Heille kuitenkin itselleen tuli ihan puskista se, että viisujen myötä ilmestyneet fanit eivät olleetkaan kiinnostuneita englanninkielisestä matskusta, joten se englanninkielinen levy varmaan kyllä kannatti jättää tekemättä. Maailmassa on niitä englanninkielisiä indiebändejä jo vaikka kuinka, eikä niistäkään valtaosa saa ikinä radiosoittoa tai tule mitenkään tunnetuksi. Siitä huolimatta monet onnistuvat elättämään itsensä sillä musiikilla. Vaikka varmasti olisi ihanaa saada aikaan joku superhitti, sekään ei välttämättä toisi kiinnostusta muulle tuotannolle. Siksi sellaisen kaupallisuuden ja laskelmoinnin sijaan moni bändi kuitenkin pysyy mieluummin siinä omassa jutussaan, vaikkei sillä mitään miljoonia tahkottaisikaan.
 
vierailija
Täällä oli joskus puhetta että nuo bromancet ois ollut alun alkaen rekon idea. En kyllä tiedä. Reko (mitä ilmeisemmin) onnistui kuitenkin yllättävän hyvin bändin ohjauksessa viisuja ennen ja aikana. He saivat huomiota hyvin vaikka sijoitus oli lopulta häntäpäässä.
K tuntuu tyypiltä, joka tarvitsee aina jonkun kaveriporukan ympärilleen. Pre partyihin joutui lähes yksin, niin ehkä hän vaan kiinnittyi ekaan kivaa porukkaan. Toki JO saattoi omalla fanituksellaan auttaa siihen, että just toi porukka valikoitui.

Reko kyllä löi löylyä kiukaaseen, että hyvin hän hyödynsi homman.
 
vierailija
Heille kuitenkin itselleen tuli ihan puskista se, että viisujen myötä ilmestyneet fanit eivät olleetkaan kiinnostuneita englanninkielisestä matskusta, joten se englanninkielinen levy varmaan kyllä kannatti jättää tekemättä. Maailmassa on niitä englanninkielisiä indiebändejä jo vaikka kuinka, eikä niistäkään valtaosa saa ikinä radiosoittoa tai tule mitenkään tunnetuksi. Siitä huolimatta monet onnistuvat elättämään itsensä sillä musiikilla. Vaikka varmasti olisi ihanaa saada aikaan joku superhitti, sekään ei välttämättä toisi kiinnostusta muulle tuotannolle. Siksi sellaisen kaupallisuuden ja laskelmoinnin sijaan moni bändi kuitenkin pysyy mieluummin siinä omassa jutussaan, vaikkei sillä mitään miljoonia tahkottaisikaan.
Heillä oli yksi enkkubiisi ja sen jälkeen tekivät yhden ok biisin ja yhden huonon. Ei siitä voi mitään johtopäätöksiä tehdä kun slo biisejä oli enemmän ja niissä on hyviä biisejä. Tämä nyt uusin biisi on kai samoissa lukemissa ssol:n kanssa tähän aikaan?
 
vierailija
Täällä oli joskus puhetta että nuo bromancet ois ollut alun alkaen rekon idea. En kyllä tiedä. Reko (mitä ilmeisemmin) onnistui kuitenkin yllättävän hyvin bändin ohjauksessa viisuja ennen ja aikana. He saivat huomiota hyvin vaikka sijoitus oli lopulta häntäpäässä.
Reko taatusti ymmärsi kärtsän huomioarvon, mutta ei sillä kyllä ollut oikeasti silmää bromancelle eikä varsinkaan m/m jutuille. Sillä oli aika vanhanaikainen tapa puhua tyttöfaneista yms eikä se oikein tainnut huomata, että fanikunta alkoikin koostua vahvasti LGTBQ porukasta. Ja tämä siis ilman mitään twittersyytöksiä.
 
vierailija
Tää on kyllä hyvä pohdinta. Varsinkin kun CCCn musavideokin oli queerkoodattu. Että olisiko lähtenyt ihan tietoisesti tavoittelemaan tätä tyyliä ja siihen nuo pusuttelut ja kiehnäilyt miesten kanssa sopi hyvin.

Tosin nyt asema on jo aika vakaa, niin voisi luopua, jos on vaan pelkkää suosion ja menetyksen kalastelua.
Jos sopiva miespuolinen artisti tulee vastaan, niin tuskin lopettaa.😂 K taitaa tykätä kiehnäämisestä nuorten miesten kanssa.
 
vierailija
Tää on kyllä hyvä pohdinta. Varsinkin kun CCCn musavideokin oli queerkoodattu. Että olisiko lähtenyt ihan tietoisesti tavoittelemaan tätä tyyliä ja siihen nuo pusuttelut ja kiehnäilyt miesten kanssa sopi hyvin.

Tosin nyt asema on jo aika vakaa, niin voisi luopua, jos on vaan pelkkää suosion ja menetyksen kalastelua.
Se musavideo oli kyllä UMK-tuotantoa ja K on varmaan saanut sanoa sanansa, mutta varmaan työryhmä ja ohjaaja ovat siihen oman leimansa lyöneet. Mitään erityisen Queeria mun mielestä siinä ei ole. K on pusutellut ja halaillut miehiä jo kauan ennen UMK:ta. Se nyt vaan on hänen tapansa, eikä ole mitään kalastelua. En muutenkaan ymmärrä sitä, että jotenkin kuvitellaan tällaisella saavutettavan jotain erityistä suosiota. Itse asiassa maailmassa on edelleen niin paljon homofobiaa, että vaikutus on pikemminkin päinvastainen.
 
vierailija
Silloin kun hän aloitti, hän oli vielä lapsi ja se suojeli häntä+ perhe ilmeisesti osasi suojata häntä. Ei myöskään ollut somea tällaisessa mielessä kuin nyt. Hän sai kasvaa rauhassa artistiksi vuosien aikana, jolloin ei tullut äkkisuosion mukanaan tuomaa ylenpalttista media- ja somejulkisuutta ja liiallista kiinnostusta ykstyisasioihin. Eli ei nyt ole vertailukelpoinen Kn tilanteeseen. Varmaan kyllä Robinin fanitkin ovat stalkanneet häntä ja hänen lähipiiriään. Kyllä mun mielestä hän jossain taisi esim sanoa, että käy kaupassa yöllä ja jostain muistakin jutuista on tainnut jopa ärähtää. Olen niin sivusilmällä seuraillut, etten varmaksi osaa sanoa.
Eikä kaikki kyllä hänelläkään onnistu valitettavasti. Ei se enkunkielinen musa oikein ole kantanut. Suomesta ei ole helppo ponnistaa maailmalle , eivätkä suomalaisetkaan kuunnelleet hänen enkkubiisejään. Uusi yritys taitaa olla toi Aasian suunta ja toivon hänelle menestystä siinä.
Musta on hyvä huomio, että robinillakaan ei tosiaan lähtenyt ura urkenemaan englanniksi, vaikka paketti sinällään onkin kasassa. Se on kuitenkin ihan nollasta lähtemistä, ja kun hittibiisi se puuttui siltäkin niin se siitä. Mutta ei ole millään tavalla noloa palata aiempaan konseptiin ja jatkaa kotimaassa suomeksi! Se ei ole noloa myöskään joksuille, jos he jossain vaiheessa päätyvätkin kiertämään vain sloveniaa ja paria naapurimaata. Jos sellaista joutuu pelkäämään, ei varmaan kannata koskaan mitään yrittääkään.
 
vierailija
Musta on hyvä huomio, että robinillakaan ei tosiaan lähtenyt ura urkenemaan englanniksi, vaikka paketti sinällään onkin kasassa. Se on kuitenkin ihan nollasta lähtemistä, ja kun hittibiisi se puuttui siltäkin niin se siitä. Mutta ei ole millään tavalla noloa palata aiempaan konseptiin ja jatkaa kotimaassa suomeksi! Se ei ole noloa myöskään joksuille, jos he jossain vaiheessa päätyvätkin kiertämään vain sloveniaa ja paria naapurimaata. Jos sellaista joutuu pelkäämään, ei varmaan kannata koskaan mitään yrittääkään.
Niinpä, aina kannattaa yrittää, jos vain suinkin mahdollista. Euroviisujen kautta joksut sai sen mahdollisuuden ja käyttävät sitä hyödyksi niin kauan, kuin se riittää. Jos jossain vaiheessa jonkun hitin saavat tehtyä niin, että saavatkin enemmän suosiota se olisi toki hyvä niille, mutta jos suosio hiipuu niin ei siinä mitään noloa ole, jos palaa takaisin kotikulmille.
 
vierailija
Heillä oli yksi enkkubiisi ja sen jälkeen tekivät yhden ok biisin ja yhden huonon. Ei siitä voi mitään johtopäätöksiä tehdä kun slo biisejä oli enemmän ja niissä on hyviä biisejä. Tämä nyt uusin biisi on kai samoissa lukemissa ssol:n kanssa tähän aikaan?
Mulla ei ole mitään käryä lukemista, oliko SSOL missään vaiheessa näin suosittu?
 
vierailija
Oliskohan K halunnut tehdä bromance materiaali jo UMK:ssa, mutta sopiva ehdokas siihen puuttui? Robin ei lämmennyt ja Johannes ei tullut sillä hetkellä mieleen? Päätyi sitten pusuttelemaan Aapon kanssa, mutta se ei oikein lähtenyt käyntiin?
Mä luulen että se ihan tykkää pusutella ja kiehnätä niiden kanssa, tuskin siinä sen kummempaa. Se, että tietyt tyypit kiinnostaa faneja enemmän kuin toiset, on oma lukunsa. Robin ja Bojan on sellaisia, joiden käpälöintiä fanit selvästikin tykkää katsella, mutta Aapon faneja sellainen ei taida kiinnostaa. Kärtsää itseään se taas voi hyvinkin kiinnostaa.
 
vierailija
Musta on hyvä huomio, että robinillakaan ei tosiaan lähtenyt ura urkenemaan englanniksi, vaikka paketti sinällään onkin kasassa. Se on kuitenkin ihan nollasta lähtemistä, ja kun hittibiisi se puuttui siltäkin niin se siitä. Mutta ei ole millään tavalla noloa palata aiempaan konseptiin ja jatkaa kotimaassa suomeksi! Se ei ole noloa myöskään joksuille, jos he jossain vaiheessa päätyvätkin kiertämään vain sloveniaa ja paria naapurimaata. Jos sellaista joutuu pelkäämään, ei varmaan kannata koskaan mitään yrittääkään.
Nehän taisivatkin toivoa keikkoja Balkanilta. Taisi tulla ihan yllärinä, että jossain Suomessa voi vetää isommankin salin täyteen tai että pieni yhteiskiertue wild youthin kanssa onnistui nimenomaan joksujen itsensä takia, eikä suinkaan WY:n ansiosta.
 
vierailija
Seuraavat rajapyykit Joksujen biiseillä menee, Demoni 3 miljoonaa, Tokio 2 miljoonaa, Ona 2 miljoonaa, Gola 3 miljoonaa ja ASTP 2 miljoona. Plus Carpe diem 23 miljoonaa. Nämä siis tarvitsevat noin 100 tuhatta striimikertaa seuraavaan rajapyykkiin
 
vierailija
Niinpä, aina kannattaa yrittää, jos vain suinkin mahdollista. Euroviisujen kautta joksut sai sen mahdollisuuden ja käyttävät sitä hyödyksi niin kauan, kuin se riittää. Jos jossain vaiheessa jonkun hitin saavat tehtyä niin, että saavatkin enemmän suosiota se olisi toki hyvä niille, mutta jos suosio hiipuu niin ei siinä mitään noloa ole, jos palaa takaisin kotikulmille.
Samaa mieltä. Se on kuitenkin marginaali osa bändeistä ja artisteista, jotka lyö maailmalla (tai edes osassa Euroopan maista) itsensä läpi. Ei ole millään tavoin häpeä palata takaisin niihin vanhoihin kuvioihin. Hienoa että jotkut uskaltavat yrittää soraäänistä huolimatta.
 

Yhteistyössä