Rovanperä ja rallissa törmäämänsä lehmä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 767
19 178
113
Varmasti radan tuntumassa on ollut järjestäjiä tai katsojia jotka ovat voineet hommata eläinlääkärin paikalle. Mitäpä Kalle olisi voinut tehdä? Etsimään lehmä ja lopettaa se rengasraudalla...? Kidutusta sekin olisi ollut

Rovanperän olisi pitänyt pysähtyö ja antaa lehmälle ensiapua.
Tekohengitystä ja paineluelvytystä.
Kun lehmä olisi saatu ensihoidon avulla ammattihenkilöiden huostaan, se olisi ollut mahdollista vaivuttaa uneen mahdollisen aivopaineeen laskemiseksi, hoitaa murtumat ja avohaava kirurgien avulla ja saada se mahdollisesti teurastuskuntoon muutamassa kuukaudessa.

Mä mietin: jos paikalla on ralli, niin miksi, oi miksi joku pitää kantturoitaan vapaina?

Eikä Rovanperä ois voinu pysähtyä, siinä ois ollu kolari takaatulijoista. Mutta ois voinu ehkä huomioida puheessaan että elukalle tuli todennäköisesti sisäisiä vammoja, eikä "lensi muuten komeesti".

Mä mietin: jos paikalla on ralli, niin miksi, oi miksi joku pitää kantturoitaan vapaina?

Eikä Rovanperä ois voinu pysähtyä, siinä ois ollu kolari takaatulijoista. Mutta ois voinu ehkä huomioida puheessaan että elukalle tuli todennäköisesti sisäisiä vammoja, eikä "lensi muuten komeesti".

Rovanperän puhetyyli lehmäparasta oli rumaa ja kertoi tunteettomuudesta.

Yhteistyössä