K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ja voi vee sentään, jos nää trollin metsästäjät ja kortin esiin vetäjät ovat siirtyneet tänne. P*skin puheenaihe ikinä.
Taisivat olla puutarhan puolella kun äsken lukaisin sitä. Aiheena minne seuraavaksi jotta trollit ja muut epämiellyttävät eivät löytäisi. Ja ei siinä mitään, keskustelkoot vaikka siitä jos on niin kiinnostava aihe.
 
vierailija
Jos haluat mielipiteellesi jotain rakentavaa keskustelua niin ei kannata ilmaista asioita niin että kaikki ärsyyntyvät. Jos taas haluat eripuraa ja riitoja niin sitten olet trolli. Kun saman asian voi ilmaista monella eri tavalla ja sen luulisi olevan kaikille täyspäisille ihmisille itsestäänselvää.
Vai voiko olla vain niin, että toiset ottavat asiat liian herkästi. Ehkä kannattaisi miettiä, että miksi ärsyynnyn niin helposti tuntemattomien kommenteista, miksi reagoin niihin niin.
 
vierailija
Se on jonkun mielipide. Jokaisella on omansa. Ehkä hänen odotukset oli korkeat ja on pettynyt. Pettymyksiä vartenhan tämä.m ketju on..
Totta kai se on mielipide eikä sitä ole kielletty ilmaisemasta, ei myöskään pettymystä. Mutta jos sen kehystää realismiksi niin ehkä sitä silloin voisi avata vähän enemmän. Itse ainakin ajattelen että realismin takaa löytyisi jotain objektiivisuutta.
 
vierailija
Vai voiko olla vain niin, että toiset ottavat asiat liian herkästi. Ehkä kannattaisi miettiä, että miksi ärsyynnyn niin helposti tuntemattomien kommenteista, miksi reagoin niihin niin.
Ei vaan niin tahallaan kirjoittavat haluavat, että ihmiset raivostuvat ja syntyy riitaa. Älä esitä tyhmää sillä tajuat kyllä, että sitä kutsutaan provosoimiseksi.
 
vierailija
Totta kai se on mielipide eikä sitä ole kielletty ilmaisemasta, ei myöskään pettymystä. Mutta jos sen kehystää realismiksi niin ehkä sitä silloin voisi avata vähän enemmän. Itse ainakin ajattelen että realismin takaa löytyisi jotain objektiivisuutta.
Mun mielestä tästä keskustelusta puuttuu hiukan empatia toisia kommentoijia kohtaan. Joidenkin keskustelu tyyli ja tapa saattaa olla töksähtelevä ja argumentointi vähäistä, mutta siihen saattaa löytyä hyvä syy. Kaikki eivät myöskään jaksa/halua perustella asioita monen rivin verran. Mä sanoisin että ohita, äläkä jää jumiin, jos joku kommentti ei miellytä sua.
 
vierailija
Ei vaan niin tahallaan kirjoittavat haluavat, että ihmiset raivostuvat ja syntyy riitaa. Älä esitä tyhmää sillä tajuat kyllä, että sitä kutsutaan provosoimiseksi.
Joskus jokainen voisi pysähtyä ja miettiä, että miksi tuntemattoman ihmisen kommentit ärsyttävät niin paljon. Miksi ne tuntuvat provosoivilta. Miksi annan niiden ärsyttää.
 
vierailija
Et nyt tajua pointtia ollenkaan. Kaikki ei ole aina provosointia, vaan se että asia koetaan noin, on joskus sen lukijan omassa päässä.
Mä saan kyllä hyvin tuon toisen kirjoittajan ajatuksesta kiinni. Tämä koko väittely lähti tästä kommentista.

”Eli tuo sbj oli myös floppi? Eihän sillä ole oikein mitään kuunteluita.”

Siinä sanotaan biisin olevan floppi ja että kuunteluita ei ole melkein yhtään vaikka niitä on Joksujen mittapuulla todella hyvin. Viesti vaikuttaa haukkumiselta.

Mun mielestä kirjoittajallakin on vähän vastuuta avata ajatuksiaan ja miettiä oman viestin sisältöä. Olisi hyvin voinut kirjoittaa, esim. ”tuntuu flopilta koko biisi, olin odottanut Euroopan laajuista hittiä ja miljoonia kuuntelukertoja ja nyt petyin.”
 
vierailija
Keskustelu vaan tyssää heti, jos toista ruvetaan sen takia syyttelemään trolliksi tai ankeuttajaksi. Jos se floppi on jonkun mielipide asiasta, niin sitten se on.
Mä en kyllä syytellyt ketään vaan ihan mielelläni keskustelen tästä. Siksi kysyinkin asiasta. Mua ei siis todellakaan loukkaa jos joku hirnuu joksujen kuuntelumäärille tai kutsuu flopiksi, mutta halusin kyllä ymmärtää miksi tällaista tehdään. Ja nyt jo vastattiinkin että odotettiin jotain suurempaa, eli kyse on pettymyksestä ja flopiksi kutsuminen perustuu nimenomaan siihen. Kiitos näistä selityksistä, nyt tajuan asian. Se kun sanoin että se mollaaminen tuntuu turhalta (tai mitä sanaa mahdoinkaan käyttää) perustui lähinnä just siihen kun en itse ole odottanut niiltä vissiin mitään 😄 En erityisesti seuraa niitä lukemiakaan mutta kun niitä täällä tai niitten omissa stooreissa on tullut esiin, olen ajatellut lähinnä että onpas paljon. Siksi on ihmetyttänyt se että niille on naureskeltu ja kutsuttu flopiksi jne.

Musta alkaa tuntua että se negatiivinen fani olenkin itse asiassa minä eikä suinkaan ne joiden mielestä nykyiset kuuntelumäärät on surkeat. Minähän se tässä näköjään olen se, joka ei usko ollenkaan mihinkään superhitteihin ja maailmanvalloituksiin, kun taas ne pettyneet ovat odottaneet sellaista.
 
vierailija
Liian herkillä täällä jotkut Joksujen suhteen. Mitään muuta kuin höttöä ei saisi sanoa Mä pidän vain muutamasta Joksu biisistä, olen siis Kn fani. Kn biiseistä voin sanoa suoraan, etten tykkää kot kotista yhtään ja PCkin on vähän siinä ja siinä. En mä odota muidenkaan pitävän kaikista Kn biiseistä tai tekemisistä ja mua ei haittaa jos joku niistä mielipiteensä sanoo. Joku ulkonäön ja lähipiirin rääpiminen ja haukkuminen on sitten eri asia molemmilta Klta ja Joksuilta, se ei kauheen järkevää ole, mut koitan hyppiä yli. Ei ne mun mielipiteisiin kuitenkaan vaikuta.
 
vierailija
Mä kestän oikein hyvin keskustelua mutta totta kai kommentointi voi olla haukkumista. Se voi olla just näitä mainittuja vahingoniloa tai naureskelua tms. Se että niitä esitetään tilastolukemien yhteydessä ei muuta niitä mitenkään neutraalimmaksi keskusteluksi. Ja siis sitä just tässä oon ihmetellyt että miksi ne lukemat herättää sellaisia reaktioita. Mua ei oikeastaan haittaa se jos joku haluaa naureskella joksujen kuuntelumäärille, mutta haluaisin vähän ymmärtää miksi ne lukemat herättää sellaista. Kun itselleni ne ei oo erityisen tärkeitä, mutta sit kun niitä kerrotaan niin mun käsitykseni on ollut pikemminkin että oho, ovatpa saaneet pidettyä kuuntelijoita vaikka viisuista on aikaa / laulu on serbiaksi / eivät ole olleet kovin aktiivisesti esillä tms. Ehkä mun oletukset ja odotukset on vaan jo valmiiksi niin alhaalla etten osaa pitää nykyisiä kuuntelulukuja ollenkaan huonoina enkä siksi tajua miksi ne joistakin on lähinnä huvittavia.
Naureskelijat ja alentajat on tietty asia erikseen, mutta kyllä mua kiinnostaa kuunteluvut. Ei niitä kannata toisiin bändeihin verrata, mutta mua kiinnostaa miten ne kehittyy ihan bändin omaan historiaan nähden. Onko luvut nousussa vai laskussa, pitkän aikavälin suunta, missä on eniten kuuntelijoita, miten uudet biisit saa kuuntelijoita, kiinnostaako biisi pidempään vai putoaako kuuntelijaluvut pian jne. Oli asia mikä tahansa, niin aina löytyy niitä joiden pitää löytää aiheeseen alentava ja negatiivinen näkökulma, mutta olettaisin, että suuri osa näistä luku-keskustelijoista on aidosti kiinnostuneita siitä, mitä kaikkea niistä luvuista voi päätellä.
 
vierailija
Mun mielestä tästä keskustelusta puuttuu hiukan empatia toisia kommentoijia kohtaan. Joidenkin keskustelu tyyli ja tapa saattaa olla töksähtelevä ja argumentointi vähäistä, mutta siihen saattaa löytyä hyvä syy. Kaikki eivät myöskään jaksa/halua perustella asioita monen rivin verran. Mä sanoisin että ohita, äläkä jää jumiin, jos joku kommentti ei miellytä sua.
Mä ohitan toki, mutta tällä kertaa halusin kyllä ihan keskustella. En siis kieltää ketään kirjoittamasta jotain tai ilmaisemasta pettymystään tms. Eikä ole kyse siitä että mua pitäisi miellyttää, vaan halusin ymmärtää ja siksi kysyin. Mutta sain vastauksiakin, vaikka ilmeisesti suuri osa vaan kuvitteli että olin loukkaantunut jostain.
 
vierailija
Et nyt tajua pointtia ollenkaan. Kaikki ei ole aina provosointia, vaan se että asia koetaan noin, on joskus sen lukijan omassa päässä.
No mieti vähän miksi täälläkin tapellaan koko ajan? Siksi kun kaikki kirjoitetaan kärjistetysti, provosoivasti ja mahdollisimman ärsyttävästi ihan tahallaan vaikka samat asiat voisi esittää ihan nätistikin ja keskustella ilman riitelyä. Se vaan on niin, että toiset osaa keskustella hankalistakin asioista ilman riitelyä ja toiset oksentaa tahallaan ilman suodattimia asiat sellaisenaan vähät välitämättä että riitahan siitä syntyy. Ja sitten vielä ihmetellään perään että mites se nyt tollee reagoi.
 
vierailija
Naureskelijat ja alentajat on tietty asia erikseen, mutta kyllä mua kiinnostaa kuunteluvut. Ei niitä kannata toisiin bändeihin verrata, mutta mua kiinnostaa miten ne kehittyy ihan bändin omaan historiaan nähden. Onko luvut nousussa vai laskussa, pitkän aikavälin suunta, missä on eniten kuuntelijoita, miten uudet biisit saa kuuntelijoita, kiinnostaako biisi pidempään vai putoaako kuuntelijaluvut pian jne. Oli asia mikä tahansa, niin aina löytyy niitä joiden pitää löytää aiheeseen alentava ja negatiivinen näkökulma, mutta olettaisin, että suuri osa näistä luku-keskustelijoista on aidosti kiinnostuneita siitä, mitä kaikkea niistä luvuista voi päätellä.
Tän tajuan hyvin, vaikken itse olekaan yhtään lukuorientoitunut. Just tota negatiivisuutta en ymmärtänyt mutta se avattiinkin tossa jo ihan hyvin.
 

Yhteistyössä