Sari keksi, miten voi säästää huomattavasti juusto-ostoksilla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olisinpa minäkin päässyt jollain niksi Pirkalla Suomen fiksuimmaksi naiseksi.
Olen aina tykännyt lukea Pirkan niksipalstaa. Muistaakseni minulla on myös aiheesta kirjanen viime vuosituhannelta.
Yhden henkilön taloudessa juustoniksillä ei ole merkitystä. Minulla on jäljellä nokare parmesaanijuustoa Parmigiano reggiano raastettavaksi.
 
vierailija
Tapiolassa elintarvikeliikkeellämme oli sopimus silloisen pitserian kanssa siitä, että irtomyyntijuustojen kannikat ja pienet palat menivät raasteeksi pitseriaan.
 
vierailija
Kovat juustot paranevat vanhetessaan ja viimeinen myyntipäivä ei tarkoita viimeistä käyttöpäivää. Tuorejuustot on asia erikseen kuten esim mozzarella mutta tuoreenakin kyseinen juusto tulisi käyttää 3 tunnin kuluessa pakkauksen avaamisesta.
 
Minkähän ikäinen Sari on?

Me seitkytluvulla syntyneet tajusimme ton kai jo silloin kun muistoja alkoi kertyä.

Tai siis eihän silloin edes myyty kuin Edamia, Emmentaalia ja joskus jooa kermajuustoa. Palvelutiskiltä sen kokoisena kimpaleena ku halusi. Ei, ei saanut raasteena.
 
vierailija
Ja hei sen raastetun juustoraasteen voi pakastaa. Suomalaisille pitäisi oikeastaan neuvoa, että osta vain alle 17% rasvaa sisältäviä juustoja ja syö niitäkin kohtuudella. Valitettavasti mitä rasvaisempi juusto sitä paremmalta se maistuu mutta siinä on todella paljon kovaa rasvaa.
 
vierailija
Minkähän ikäinen Sari on?

Me seitkytluvulla syntyneet tajusimme ton kai jo silloin kun muistoja alkoi kertyä.

Tai siis eihän silloin edes myyty kuin Edamia, Emmentaalia ja joskus jooa kermajuustoa. Palvelutiskiltä sen kokoisena kimpaleena ku halusi. Ei, ei saanut raasteena.
Ei pidä paikkaansa. 1950-luvun lapsena äitini tilasi maitotililtään meijerin myymälästä maitotonkkakyydityksen yhteydessä maitolaiturillemme punaisen pallojuuston. En muista oliko se Edamia vai Emmentalia. Kävimme myöhemmin opiskeluaikaan luokkaretkellä Pohjois-Savossa tutustumassa juustorehtaaseen, ja maistelimme juustoja. Juu juu juustossa lähtyy laului Kisu 1970-luvulla.
 
vierailija
Ei pidä paikkaansa. 1950-luvun lapsena äitini tilasi maitotililtään meijerin myymälästä maitotonkkakyydityksen yhteydessä maitolaiturillemme punaisen pallojuuston. En muista oliko se Edamia vai Emmentalia. Kävimme myöhemmin opiskeluaikaan luokkaretkellä Pohjois-Savossa tutustumassa juustorehtaaseen, ja maistelimme juustoja. Juu juu juustossa lähtyy laului Kisu 1970-luvulla.
Edamia ne pallojuustot punaisella vahakuorella oli
 
vierailija
Edamia ne pallojuustot punaisella vahakuorella oli
Kiitos tiedosta. Paljon muistoja lapsuudestani tulvahti mieleeni.
Ätini usein kertoi naurua pidätellen ostosreissustaan meijerin myymälässä.
Lapset kai minäkin joukon jatkona olimme laittaneet ostoskassin täyteen räsynukkeja. Kun äitini oli tiskillä avannut kassinsa, riemu oli ollut sanoinkuvaamaton. Mollamaijat halusivat käydä kirkonkylällä, sillä vaihtelu virkistää.
 
vierailija
Epäilen että vanhentuvat juustot pääkaupunkialueella menee "Hursteille" ja ruoka-avustuksiin. Siksi laputettuja juustoja ei näy juustotiskissä.
Ei tosiaan mene, olen asioinut ruoka-avussa pari vuotta, ikinä ei juustoa saa. Muutenkin, se mitä nykyään saa, on känttyä leipää, jotain pullapitkon pätkää ja pehmenneitä banaaneja. Ei kannata olla kateellinen.... Dyykaamalla rodeja saa parempaa.
 
vierailija
Ei tosiaan mene, olen asioinut ruoka-avussa pari vuotta, ikinä ei juustoa saa. Muutenkin, se mitä nykyään saa, on känttyä leipää, jotain pullapitkon pätkää ja pehmenneitä banaaneja. Ei kannata olla kateellinen.... Dyykaamalla rodeja saa parempaa.
Olen hyvin pahoillani, jos joudut käymään ruoka-avussa. Tietääkseni Helsingin Varustamon ruokakasseissa ei ole mitään valittamista. Samalla reissulla saa diakonin keskusteluapua tarvittaessa. Kävin keväällä Kultaiset kirjeet-tilaisuudessa, ja samalla reissulla minulle selvisi, että samassa tilassa on Varustamon ruokajakelu.
 

Yhteistyössä