K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä olen ollut mukana Kompostin keskusteluissa suurimmalta osin hyvillä mielin, koska olen sitä koulukuntaa, jonka mielestä se shippaustarina olisi saanut alunperinkin jäädä syntymättä ja olisi voinut vaan fiilistellä näiden kaverihäröilyä.
Mutta nyt alkaa kyllä tämä Komposti mennä munkin käsityskyvyn yli. Mä en kerta kaikkiaan ymmärrä tätä negatiivista asennetta ihan ystävyyttä kohtaan? Miksi täällä jatkuvasti yritetään todistella, että he ei olis ystäviä? Etenkin kun J kaikesta päätellen on tosi lämmin, sydämellinen, lojaali ja ihana ihminen. Ei sillä muuten olisi niin laaja ja pitkäkestoinen ystäväpiiri. Eikä tässä ole kyse pelkästään Bsta, kyllähän muutkin Joksut viihtyy Jn seurassa, ja varmaan H kuuluu jo samaan ystävärinkiin. Mä en ymmärrä millaisia teidän omat ihmissuhteet on, jos ystävyyden olemassaoloa ja kestävyyttä pitää jatkuvasti tuolla tavalla mittailla ja puntaroida.
No täähän on sitä samaa jauhamista, jota ollut vauvallakin aina säännöllisin väliajoin. Varmaan sama tyyppi, joka jaksaa edelleen jankata kyseisestä aiheesta.
 
vierailija
Kommentoin ohiksena välimatkaa ystävyydessä. Minulla ja parhaalla ystävälläni on välimatkaa reilu 300 km. Ystäviä ollaan oltu yli 40v., joista vajaa 30v on ollut tuo välimatka. On pidetty koko ajan yhteyttä, enemmän tai vähemmän. Lasten syntyessä vähemmän, mutta nyt taas lasten ollessa melkein täysi-ikäisiä, enemmän. Molemmat olemme ehtineet erota kertaalleen, kaikkea on tapahtunut ja edelleen ollaan toistemme elämissä, vaikka olemme nähneet tosi harvoin, kerran vuodessa tai joka toinen vuosi.
 
vierailija
Kommentoin ohiksena välimatkaa ystävyydessä. Minulla ja parhaalla ystävälläni on välimatkaa reilu 300 km. Ystäviä ollaan oltu yli 40v., joista vajaa 30v on ollut tuo välimatka. On pidetty koko ajan yhteyttä, enemmän tai vähemmän. Lasten syntyessä vähemmän, mutta nyt taas lasten ollessa melkein täysi-ikäisiä, enemmän. Molemmat olemme ehtineet erota kertaalleen, kaikkea on tapahtunut ja edelleen ollaan toistemme elämissä, vaikka olemme nähneet tosi harvoin, kerran vuodessa tai joka toinen vuosi.
Mutta teillä on kai yhteinen äidinkieli?
 
vierailija
On se merkillistä, kun vuonna 2024 joku ei vielä ole kuullut keksinnöistä nimeltä puhelin ja internetti. Yhteyttä voi nykyään pitää vaikka face timen välityksellä eikä tarvitse turvautua enää savumerkkeihin tai etanapostiin ja sillä lailla tutustua ja ystävystyä.
Huonolla kielitaidolla yhteydenpito on hankalaa millä välineellä hyvänsä.
 
vierailija
On yhteinen äidinkieli. Kommentoinkin tässä pelkkää välimatkaa. Meidän ystävyys ei ole loppunut välimatkaan, eikä vähäisiin näkemisiin.
Ei kai välimatka ookaan ollut esteenä, mutta kielitaito. Huonolla kielitaidolla on vaikea kommunikoida kaukaa. Ainoastaan tavatessa livenä sillä jotenkin pärjää, mutta nämä k&b&j ovat nähneet livenä vsin muutaman kerran.
 
vierailija
Ei kai välimatka ookaan ollut esteenä, mutta kielitaito. Huonolla kielitaidolla on vaikea kommunikoida kaukaa. Ainoastaan tavatessa livenä sillä jotenkin pärjää, mutta nämä k&b&j ovat nähneet livenä vsin muutaman kerran.
B itse kertoi, että puhuvat paljon K:n kanssa puhelimessa (vai mikä se yhteydenpitoväline onkaan). Miksi emme voi uskoa häntä, tai edes sitä kielitieteilijää, joka kehui K:n kykyä kommunikoida englanniksi, vaikka kielioppi ei ihan sujukaan? B on muuten myös ilmeisen hyvä tulkitsemaan K:n englantia, ainakin sen yhden Luken keikalla olleen fanin mukaan, joka kertoi B:n tulkanneen hänelle Käärijä-englanniksi tulleen viestin, joka koski fanin Käärijä-tatuointia.
 
vierailija
B itse kertoi, että puhuvat paljon K:n kanssa puhelimessa (vai mikä se yhteydenpitoväline onkaan). Miksi emme voi uskoa häntä, tai edes sitä kielitieteilijää, joka kehui K:n kykyä kommunikoida englanniksi, vaikka kielioppi ei ihan sujukaan? B on muuten myös ilmeisen hyvä tulkitsemaan K:n englantia, ainakin sen yhden Luken keikalla olleen fanin mukaan, joka kertoi B:n tulkanneen hänelle Käärijä-englanniksi tulleen viestin, joka koski fanin Käärijä-tatuointia.
Miksi sitä puhetaitoa ei huomaa esimerkiksi kun hän keikalla puhuu englantia.
 
vierailija
B itse kertoi, että puhuvat paljon K:n kanssa puhelimessa (vai mikä se yhteydenpitoväline onkaan). Miksi emme voi uskoa häntä, tai edes sitä kielitieteilijää, joka kehui K:n kykyä kommunikoida englanniksi, vaikka kielioppi ei ihan sujukaan? B on muuten myös ilmeisen hyvä tulkitsemaan K:n englantia, ainakin sen yhden Luken keikalla olleen fanin mukaan, joka kertoi B:n tulkanneen hänelle Käärijä-englanniksi tulleen viestin, joka koski fanin Käärijä-tatuointia.
Miksi emme voi uskoa omia korviamme ja todeta, ettei kn kielitaito ole kovin hyvä. Sillä ei jaksa kovin kauaa pihelimessa puhua, saati kuunnella.
 
vierailija
Mä olin eilen altaalla ja mun mielestä k:n enkku oli kyllä parantunut 🤔 En tosin oo ihan varma mihin sitä vertaan, mutta varmaan johonkin viime kesän juttuihin, ja ehkä eurotourin lavaspiikkeihin. Oon kyllä silti samaa mieltä siitä, että se on edelleen siinä määrin kapeaa kielitaitoa, että ei sillä hirveän pitkään mitään syvällisiä keskustella, vaikka totta kai se pystyy niihinkin (ja mikä nyt on kenellekin syvällisiä, mutta tarkoitan itse ehkä sitä että pystyy vaikka omia fiiliksiään aukomaan ja mielipiteitään perustelemaan yms). Mutta sellanen työkieli, eli hänen tapauksessaan just vaikka reagointi fanien huutoihin jne vaikutti mun mielestä sujuvoituneen tosi paljon. Vaikka ne nyt usein on sinänsä kepeitä juttuja, on siinäkin hommansa kun nopeasti nappaa jotain eri maihin liittyvää ajankohtaista ja käy sen kummemmin valmistautumatta siihen liittyvää keskustelua, kuten nyt vaikka eiliset viittaukset Bideniin tms.

En siis usko että kielitaito olisi syy millekään "kylmentyneille" väleille, vaikka jonkinlaiset rajat se tietysti väistämättä asettaa. Mutta ystävyyttä ja varsinkin kaveruutta voi olla silti, eikä välit välttämättä mihinkään viilene vaikka ystävyyssuhde ei sen ihmeemmin syvenisikään.
 
vierailija
En mutta kuulemani ja näkemieni klippien perusteella K pystyy puhumaan enkkua haastatteluissa sillä tasolla että puhelimeenkin puhuminen onnistuu. Onhan meillä jopa puhelinhaastatteluita hänestä viisujen jälkeen enkuksi ja hyvin puhuminen onnistui.
Varmaan kyse on niistä puheenaiheistakin mihin kukin kielitaidollaan pystyy. Itse en esim työasioitani saisi kovin sujuvasti englanniksi hoidettua, vaikka oon kielitaidollani pärjännyt esim seurustelusuhteessa. Aika harva on yhtä sujuva alueella kuin alueella.
 
vierailija
Mua vähän huvittaa tämä keskustelu K:n kielitaidosta. Se ystävyys on muutakin, kuin verbien taivutusta täydellisesti. Se että sä haluat tutustua johonkin ihmiseen, viettää hänen kanssaan aikaa ja ymmärtää häntä, auttaa jo paljon asiassa. Jonkun ihmisen saattaa vaan tuntea itselleen läheiseksi, vaikka se yhteinen kieli ei toimisi täydellisesti. Mä kyllä uskon, että K:n kielitaito on täysin riittävä ja siihen kun lisätään vielä poikkeuksellisen hyvät sosiaaliset taidot, niin ei ole mikään este ystävystyä myös ulkomaalaisten kanssa. Eihän me aina täällä netissäkään ymmärretä toisiamme yhteisestä kielestä huolimatta.😂
 
vierailija
Ei ole niin. Saattoi olla just tuolloin maaliskuussa vahva ihastus, mutta eihän siitä suhteeksi saakka ole. Ehkä ajatteli silloin, että tästä tulee jotain.

Miksi Sadie lähtisi suhteeseen jonkun nobody eurooppalaisen kanssa? Tarjolla on nuorukaisia riviksi saakka, jos suhteen haluaa. Ei näistä mitään Dovea ja Davianoa saada.

Enkä ole siitäkään varma, että hän ylipäätään on kiinnostunut suhteesta miehen kanssa.
En kyllä ymmärrä miksi sadie ei voisi alkaa suhteeseen eurooppalaisen nobodyn kanssa. Kai ne muutkin rivissä odottavat nuorukaiset on ihan yhtä nobodyja. Vai onko ajatuksena se että sadie valkkaisi kumppaninsa ensisijaisesti julkisuusarvon perusteella?

Mä en edes oikein usko niillä mitään suhdetta olevan, mutta ymmärrän kyllä mainiosti miksi nämä kaksi kaksi kaunista, lahjakasta nuorta ihmistä voisivat toisistaan kiinnostua.
 
vierailija
Mua vähän huvittaa tämä keskustelu K:n kielitaidosta. Se ystävyys on muutakin, kuin verbien taivutusta täydellisesti. Se että sä haluat tutustua johonkin ihmiseen, viettää hänen kanssaan aikaa ja ymmärtää häntä, auttaa jo paljon asiassa. Jonkun ihmisen saattaa vaan tuntea itselleen läheiseksi, vaikka se yhteinen kieli ei toimisi täydellisesti. Mä kyllä uskon, että K:n kielitaito on täysin riittävä ja siihen kun lisätään vielä poikkeuksellisen hyvät sosiaaliset taidot, niin ei ole mikään este ystävystyä myös ulkomaalaisten kanssa. Eihän me aina täällä netissäkään ymmärretä toisiamme yhteisestä kielestä huolimatta.
Mus huvittaa sun asenne.🤣😂🤣😂🤣
 
vierailija
En kyllä ymmärrä miksi sadie ei voisi alkaa suhteeseen eurooppalaisen nobodyn kanssa. Kai ne muutkin rivissä odottavat nuorukaiset on ihan yhtä nobodyja. Vai onko ajatuksena se että sadie valkkaisi kumppaninsa ensisijaisesti julkisuusarvon perusteella?

Mä en edes oikein usko niillä mitään suhdetta olevan, mutta ymmärrän kyllä mainiosti miksi nämä kaksi kaksi kaunista, lahjakasta nuorta ihmistä voisivat toisistaan kiinnostua.
Ei rakkaus katso sitä onko joku nobody tai kuuluisa. Se vaan osuu kohdalle.
 

Yhteistyössä