K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä lakkasin katsomasta stooreja aika pian viime kesänä. En muista mistä se oli, joltain maalaiskeikalta vissiin, kun sinne tehtiin joku hassutteluvideo pöydälle laskeutuvasta ananaslonkerosta tms. Kotikutoisuus sinällään ei ole luotaantyöntävää, mutta sellainen liika suunnittelu on. Sillä ei selvästikään ole mitään käsikirjoituksen ammattilaisia tai edes luonnonlahjakkuuksia käytettävissä, ja valitettavasti se näkyy. Hauskuus on toki jokaisen katsojan omassa silmässä ja minustakin osa jutuista voi kyllä olla ihan hauskoja sinällään. Ne toteutukset kuitenkin mättää sellaisella tasolla, joka minussa aiheuttaa ennemminkin myötähäpeää kuin ihastusta. Minulle se tunne tulee juuri siitä, että niistä näkyy miten niitä on etukäteen suunniteltu ja järjestelty.

En pidä hauskana esim jotain mr lonely vitsia, kun ne on selvästi kuvattu niin että nyt tää ois täällä taas se mr lonely. Minua huvittaisi sama vitsi vaikkapa niin että jostain ihan muuhun tarkoitukseen kuvatusta pätkästä näkyisi k jotenkin yksinäisenä tai sivuun jääneenä, vaikkei se välttämättä tilanteen totuus olisikaan, ja se sitten yhdistettäisiin kyseiseen kappaleeseen. Välillä fanien editeissä onkin tehty tosi hauskoja oivalluksia, kun on liitetty vaikka haastatteluista ilmeitä johonkin tiettyyn biisiin. Eli vaikka olisi yhden ja saman asian toistoa, se toimisi jos mukana olisi jotain odottamatonta, tavallisten tilanteiden eri tavalla näkemistä, yllättävien yhteyksien ja ajatuskulkuken yhdistämistä. Ylipäänsä samojen vitsien toisto voi siis olla tosi tehokasta, siihenhän suosituimmat sketsisarjatkin perustuvat. Minusta se vitsi ei nyt kuitenkaan voi olla vain se, että kuvataan K taas yksin jossain nurkassa ja liitetään sama musiikki.

Olen menossa K:n keikalle altaalle ja tulipa siellä mitä tahansa juttua, olen siellä luultavasti oikein tyytyväinen. Ne on kuitenkin siinä hetkessä syntyviä tai ainakin valikoituneita läppiä, ja totta kai se oma keikkafiiliskin tuo oman lisänsä. Tää nyt disclaimerina kun joku kuitenkin väittää että olen k-vihaaja ja haluan vain keksiä mitä tahansa pahaa siitä. En halua.
 
vierailija
No nyt ne on jo Nacen lisäksi Jan ja Jurekin avanneet instansa Slovenian wifissä 😆 Kris taitaakin edelleen olla englannissa, bojanin instasta ei mitään saakaan selville. Myös Joker Outin insta on nyt Sloveniassa, mikä tietty on oletettavaa jos kerran Jan on sen pääasiallinen käyttäjä.

(Tiedän että tuo wifi ei ole instasijainnin muuttumisen ainoa peruste, mutta ainakin vauvalla päätettiin jossain vaiheessa yksiselitteisesti että näin se nyt menee.)
 

Yhteistyössä