K/B-komposti

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olin se joka huomautti tuosta rasistisesta kommentista. Sen jälkeen joko sama tyyppi tai eri vielä lisäsi että ko. kansanosa ovat huijareita ja matkijoita. Teki mieleni alkaa vääntämään asiasta, mutta sitten ajattelin että mitä jos täällä yksinkertaisesti on rasistisesti ajattelevia iso osa, enkä ole itse sitä vaan tajunnut. Kun ei ole peukkuja ei voi tietää. Ajattelin jo, että en voi jatkaa täällä (palstailun lopetus tekisi kyllä muutenkin hyvää), mutta täällä olen kuitenkin ollut naureskelemassa muille jutuille. Mutta nyt kun toitte asiaa näin esiin niin ehkä tämä ei olekaan joku rasistien kokoontumisajo, huh! Teen työtä asian parissa, joten silläkin mulle tuolla kommentit on tosi red flag.
Musta täällä on välillä ollut keskusteluissa tosi mukavan oloista ja avarakatseista porukkaa, vaikka ei kaikki keskustelut tietysti oo täälläkään sellaisia. En tiedä mitä D:stä ajattelet mutta esimerkiksi jotkut häntä koskevat keskustelut on olleet oikein kivoja ja mielenkiintoisia ilman mitään ilkeilyjä ja haukkumisia. En usko että täällä kovin rasistista porukkaa yleisesti olisi.
 
vierailija
Musta täällä on välillä ollut keskusteluissa tosi mukavan oloista ja avarakatseista porukkaa, vaikka ei kaikki keskustelut tietysti oo täälläkään sellaisia. En tiedä mitä D:stä ajattelet mutta esimerkiksi jotkut häntä koskevat keskustelut on olleet oikein kivoja ja mielenkiintoisia ilman mitään ilkeilyjä ja haukkumisia. En usko että täällä kovin rasistista porukkaa yleisesti olisi.
Mustakin "vaki"porukka täällä vaikuttaa tosi mukavalta ja avarakatseiselta. Sen kyllä heti huomaa, kun tänne tulee ns. ulkopuolisia, tunnelma ja jutut muuttuu heti. Toivottavasti se aamun rasistikin oli vaan yks kovaääninen tyyppi.
 
vierailija
Eli kirjoittaa kappaleen kun on itse muilla mailla ja ikävöi kotona olevaa rakasta, mutta oikeesti se tarkoittaakin että ikävöi suomessa olevaa tuttua? Just.
Enemmän se inspiraatio varmaan on sanoituksissa sellainen tunne, mitä kuvaillaan. Ei niinkään että kirjoitettaisiin joku oma tarina tai tilanne kirjaimellisesti oikein, kun ei sen biisin ole kuitenkaan tarkoitus olla elämäkerta. Eli idea sanoituksiin voisi olla kaipaamisesta ja toisen odottamisesta, ei se ole väärin, jos siinä sanotaan että se jota kaipaa on kotona, vaikka tosiasiassa se toinen olisi jossain muualla kaukana. Saatko kiinni mitä tarkoitan? En tietysti tiedä mitä juuri B on missäkin sanoituksissa tarkoittanut, mutta ihan yleisesti noin.
 
vierailija
Kyllähän B:stä on ruvennut ton pyrkyryyden selvästi näkemään
Se, että ihminen ystävystyy muiden saman alan ihmisten, tai muiden luovalla alalla olevien kanssa, ei ole mitään pyrkyryyttä. Noissa piireissä tapaa samanhenkisiä, luovia tyyppejä ja heillä on varmasti paljon yhteistä. Ihan kuin jos vaikka urheilijat tapaa toisiaan, on heilläkin monilla varmasti paljon puhuttavaa, kun työ ja elämäntapa on heillä keskenään samantyyppinen. Ja siellä sitten syntyy myös syvempiä ystävyyksiä. Bojan on sosiaalinen, hyväntuulinen tyyppi, ihmisistä kiinnostunut. Hän tutustuu helposti ihmisiin ja ystävystyy myös, ei siinä ole mitään pyrkyrimäistä. Ja ammatillinen verkostoituminenkin on ihan normaalia alalla kuin alalla.
 
vierailija
Olin se joka huomautti tuosta rasistisesta kommentista. Sen jälkeen joko sama tyyppi tai eri vielä lisäsi että ko. kansanosa ovat huijareita ja matkijoita. Teki mieleni alkaa vääntämään asiasta, mutta sitten ajattelin että mitä jos täällä yksinkertaisesti on rasistisesti ajattelevia iso osa, enkä ole itse sitä vaan tajunnut. Kun ei ole peukkuja ei voi tietää. Ajattelin jo, että en voi jatkaa täällä (palstailun lopetus tekisi kyllä muutenkin hyvää), mutta täällä olen kuitenkin ollut naureskelemassa muille jutuille. Mutta nyt kun toitte asiaa näin esiin niin ehkä tämä ei olekaan joku rasistien kokoontumisajo, huh! Teen työtä asian parissa, joten silläkin mulle tuolla kommentit on tosi red flag.
Ole huoleti, ei olla rasisteja. Toki voin vastata vain omasta puolestani, mutta mitä niitä kommentteja luin, niin oletan että ne on saman ihmisen kynästä. Vaikka ollaankin kompostissa, niin pääasiassa me ollaan kaikki varmasti ihan täyspäisiä ja järkeviä ihmisiä. Huumori voi olla sitten omalaatuista.
 
vierailija
Se, että ihminen ystävystyy muiden saman alan ihmisten, tai muiden luovalla alalla olevien kanssa, ei ole mitään pyrkyryyttä. Noissa piireissä tapaa samanhenkisiä, luovia tyyppejä ja heillä on varmasti paljon yhteistä. Ihan kuin jos vaikka urheilijat tapaa toisiaan, on heilläkin monilla varmasti paljon puhuttavaa, kun työ ja elämäntapa on heillä keskenään samantyyppinen. Ja siellä sitten syntyy myös syvempiä ystävyyksiä. Bojan on sosiaalinen, hyväntuulinen tyyppi, ihmisistä kiinnostunut. Hän tutustuu helposti ihmisiin ja ystävystyy myös, ei siinä ole mitään pyrkyrimäistä. Ja ammatillinen verkostoituminenkin on ihan normaalia alalla kuin alalla.
Yritin päivällä selittää tätä samaa asiaa, mutta se taisi mennä toisesta korvasta vaan ulos. Joku on luonut mielessään Bojanista kuvan pyrkyrinä, eikä suostu luopumaan tästä mielikuvasta. Sitkeästi haluaa pitää kiinni siitä.
 
vierailija
Musta täällä on välillä ollut keskusteluissa tosi mukavan oloista ja avarakatseista porukkaa, vaikka ei kaikki keskustelut tietysti oo täälläkään sellaisia. En tiedä mitä D:stä ajattelet mutta esimerkiksi jotkut häntä koskevat keskustelut on olleet oikein kivoja ja mielenkiintoisia ilman mitään ilkeilyjä ja haukkumisia. En usko että täällä kovin rasistista porukkaa yleisesti olisi.
👍 Mä jäin tähän ketjuun kiinni juuri näiden D:tä koskevien mielenkiintoisten keskustelujen takia. Tykkään seurata kyseisen tyypin tekemisiä ja onneksi huomasin, että täällä on samalla tavalla ajattelevia. Kuumistelin sitä D/B/K jakamaa materiaalia, se oli juuri sellaista mitä itse kaipasin. En tiedä tuleeko tältä kombolta sitä enää koskaan lisää, mutta D tulee jokatapauksessa säväyttämään jollakin toisella tapaa.
 
vierailija
Yritin päivällä selittää tätä samaa asiaa, mutta se taisi mennä toisesta korvasta vaan ulos. Joku on luonut mielessään Bojanista kuvan pyrkyrinä, eikä suostu luopumaan tästä mielikuvasta. Sitkeästi haluaa pitää kiinni siitä.
Niin se vaikuttaa, että jokaisesta uudesta ystävästä, joka on jollain lailla julkisuudenhenkilö, saa aina lisää vahvistusta tälle teorialleen. Vaikka B:lla on paljon lapsuuden-ja muita ystäviä (välillä instastooreissakin näkyy), jotka ei ole julkisuudessa, niin niitä ei tuo kirjoittaja huomioi mitenkään. Tuolla tavalla ajatellen juuri kukaan ei voisi ystävystyä kenenkään uuden ihmisen kanssa vilpittömästi. Etenkään jollain lailla menestyneillä ei voisi olla ystäviä lainkaan, kun ne vähemmän menestyneet olisi pyrkyreitä, mutta jos toinen olisikin menestyneempi, niin olisi itse se pyrkyri. 😳
 
vierailija
En yleensä paljon puutu muiden teksteihin täällä mutta nyt on pakko. Luin nyt tuota keskustelun alkua tältä aamulta ja siellä alkoi kamala Bojanin lyttääminen yhtäkkiä. Selvästi suurimman osan kirjoitti tyyppi joka aina myös vauvalla arvostelee aina Bojania. Samat jutut kuin sielläkin. Oon ihmetellyt miksi inhoaa B:tä niin kamalasti mutta nyt taisi selvitä. Tyyppi on epäluuloinen Bojanin sukujuurten takia, ei väliä millainen ihminen on oikeasti, on vaan päättänyt mielessään ettei ole luotettava. Tuohan on ihan suoraa rasismia, mitä kirjoitti itä-eurooppalaisista ym. Mulla ei ollut tullut edes mieleen että voisi johtua siitä. Oon jotenkin järkyttynyt melkein noista teksteistä. En tiedä onko noista keskusteltu täällä, kun tosiaan luen nyt takamatkalta.
Siinä oli taas kerran kyllä ainakin kaksi kirjoittajaa... Mä karsastan kaikkia vähääkään lähellä r y s s i ä, kulttuurisesti tai henkisesti. Jos Bojanista paljastuisi jokin pinnallinen pintaliitäjä tai muuta ikävää, mistä en pidä, niin se menisi mulla ainakin sukujuurten piikkiin. Siis mikäli ei paljastu, niin sehän on vain mukava yllätys. Kannattaa itse jokaisen miettiä, miten kukaan voi olla putin-mielinen ihmisenä. Siis serbejä tarkoitan maana.
 
vierailija
Mä jäin tähän ketjuun kiinni juuri näiden D:tä koskevien mielenkiintoisten keskustelujen takia. Tykkään seurata kyseisen tyypin tekemisiä ja onneksi huomasin, että täällä on samalla tavalla ajattelevia. Kuumistelin sitä D/B/K jakamaa materiaalia, se oli juuri sellaista mitä itse kaipasin. En tiedä tuleeko tältä kombolta sitä enää koskaan lisää, mutta D tulee jokatapauksessa säväyttämään jollakin toisella tapaa.
Samoin, toivon että tulisi vielä ja uskonkin kyllä. Tulee varmasti seurattua D:tä myös muutenkin.
 
vierailija
Siinä oli taas kerran kyllä ainakin kaksi kirjoittajaa... Mä karsastan kaikkia vähääkään lähellä r y s s i ä, kulttuurisesti tai henkisesti. Jos Bojanista paljastuisi jokin pinnallinen pintaliitäjä tai muuta ikävää, mistä en pidä, niin se menisi mulla ainakin sukujuurten piikkiin. Siis mikäli ei paljastu, niin sehän on vain mukava yllätys. Kannattaa itse jokaisen miettiä, miten kukaan voi olla putin-mielinen ihmisenä. Siis serbejä tarkoitan maana.
Tarkennan vielä, että jos siis joku ikävä ihminen on Itä-Euroopasta, niin en niin helposti keksi mitään heitä puolustavia seikkoja. Jos henkilö on kuitenkin ihanan ja kivan oloinen, kuten Luke tai Bojan, haluan vahvempia (todella vahvoja) todisteita heidän mahdollisesta ikävyydestään, kuin tuntemattomilta itäeuroopan maalaisilta, ennen kuin alan karsastaa.
 
vierailija
Joka maassa on sekä kivoja että ei-kivoja ihmisiä, ei se ole kiinni siitä mistä ihminen on kotoisin tai sukujuurista. Hyvä että olet huomannut että Bojan ja Lukekin on hyviä tyyppejä. On eri asia vastustaa sotaa tai sotaisaa politiikkaa, kuin ajatella että kaikki jostain tulevat olisi samanlaisia.
 
vierailija
Onko se rasismia jos ulkomaalainen sanoo että suomalaiset on masentuneita, vakavia ja hiljaisia tuppisuita?
Jokaisella maalla on omat yleisenä pidetyt piirteet. Ruotsalaiset on homoja kermaperseitä, norjalaiset rikkaita, ranskalaiset pettäviä patonkeja, saksalaiset pikkutarkkoja nillittäjiä, virolaiset miehet näyttää murtovarkailta jne.
 

Yhteistyössä