Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mä en oikein tajua, että miksi näillä shippaus- ja fiilistelypalstoilla tarvii ketään kritisoida yhtään mistään. Eikö voitais keskittyä vaan positiivisiin ja iloa tuottaviin juttuihin? Ainakin mulle ne kivat tai kuumat jutut on se syy olla täällä.
 
vierailija
En tiedä mitä juuri sinä kirjoitit mutta jos liittyy tuollaiseen p*skamyrskyyn, kun sellainen on käynnissä, niin se ei kovin rakastavalta kuulosta. Eikö olisi luontaista sillloin miettiä hänenkin kannaltaan sitä asiaa? Ei B ole tehnyt mitään pahaa, että olisi tarvinnut häntä alkaa monesta asiasta ryöpyttää yhtä aikaa.
Minä en jaksa enää koko asiaa kommentoida, koska en tosiaan itse kokenut näitä kriittisiä kirjoituksia Bojanin haukkumisena, enkä mitään p.myrskyjä tunnista, mutta osaa nämä on näköjään sitten triggeröineet
 
vierailija
Mä en oikein tajua, että miksi näillä shippaus- ja fiilistelypalstoilla tarvii ketään kritisoida yhtään mistään. Eikö voitais keskittyä vaan positiivisiin ja iloa tuottaviin juttuihin? Ainakin mulle ne kivat tai kuumat jutut on se syy olla täällä.
Minäkin toivottaisiin että näillä palstoilla pysyttäisiin vain kaksikossa joita shipataan. Ongelmat alkavat aina jos mukaan revitään muita ihmisiä, kuten tänäänkin nähtiin.
 
vierailija
Miksei Bojania tai Kärtsää saa kritisoida jos sen perustelee? Ei asiallinen kritiikki ole haukkumista. Ei se tarkoita että heitä rakastaisi yhtään vähemmän.
Asiallinen kritiikki ei ole sellaista, että se syntyy silloin, kun joku muu asia ei miellytä ja siksi tulee tarve arvostella ihmistä kaikesta mahdollisesta. Se että olisi moraalisaarnannut ympäristöasioista oli ihan täyttä vääristelyä, jolla haluttiin oikeuttaa se kritisointi. B:n ystäviä arvosteltiin tosi ikävästi pinnallisiksi tuntematta heitä ollenkaan. Ja mitä kritiikkiä ystävien arvostelu ylipäätään on? Kenelle ulkopuoliselle se kuuluu? Jopa perhetausta oli nyt vääränlainen, kultalusikka suussa syntynyt ja liian rikas. Perheen maahanmuuttajataustaa ei huomioitu. Ainahan näitä kommentteja on yksittäisiä, mutta nyt siihen lähti yllättävän iso osa mukaan. Näki että jos toinen ei toimi kuten ihmiset palstalla toivoo, ei sitä lämpöä sitten hänelle riitäkään, vaikka muulloin muka niin kehutaan ja tykätään. Korostan vielä että oli siellä joukossa onneksi niitäkin ihania, jotka puolustivat.
 
vierailija
Tuntuu, että osa on luonut Bojanista (ja myös K:sta) mielessään jonkinlaisen ideaalin kuvan ja kun ko. henkilön käytös ja toiminta ei vastaa täysin sitä kuviteltua versiota, niin sitten petytään ja aletaan kritisoimaan. Nämä epärealistiset odotukset tuntuu välillä vähän epäreilulta.
Joo, mulla on sama tunne. Edes henkilön muihin tekemisiin ei tarvi pettyä, kun väärä seura riittää.
 
vierailija
Ymmärräthän että kirjoitat tässä nyt omista tunteistasi, et Bojanin. Sinä olet loukkaantunut, ei Bojan. Sinua on loukattu, ei Bojania, koska hän ei näe tai lue viestejä, hänelle ne ovat yhdentekeviä.
Ai sinustako on ihan ok haukkua henkilöä selän takana keskustelupalstalla muille faneille, vain siksi että hän ei itse nää sitä? Et voi tietää että se olisi hänelle yhdentekeväää, jos tietäisi siitä. Muistatko vaikka Ruoska-kappaleen musiikkivideon yhteydessä olleet viestit, ei vaikuttanut että ne olisivat olleet K:lle ja Erikalle yhdentekeviä, vaikka eivät varmasti olekaan kaikkia lukeneet.
 
vierailija
Ai sinustako on ihan ok haukkua henkilöä selän takana keskustelupalstalla muille faneille, vain siksi että hän ei itse nää sitä? Et voi tietää että se olisi hänelle yhdentekeväää, jos tietäisi siitä. Muistatko vaikka Ruoska-kappaleen musiikkivideon yhteydessä olleet viestit, ei vaikuttanut että ne olisivat olleet K:lle ja Erikalle yhdentekeviä, vaikka eivät varmasti olekaan kaikkia lukeneet.
Mitään tuon tyyppistä haukkumista siellä ei ollut, nyt menee kyllä vähän yli
 
vierailija
Mulle tuli tänään ihan hirveän paha mieli kun kävin vauvalla lukemassa. Siellä oli kamala hyökkäys Boitsua vastaan, kaikki mitä se teki oli väärin. Valitettiin lentämisestä ja että olisi saarnannut ympäristön puolesta ja toimii arvojaan vastaan. Ikinä en oo kuullut että Boitsu olisi muille saarnannut, on vaan yrittänyt levittää positiivista sanomaa. Sanoo aina että ketään ei kannata vihata ja sitten tuolla arvosteltiin matkat ja ystävät ja kaikki, perhetaustakin. Päätin että en enää ikinä mene tolle palstalle. Oon tykännyt käydä siellä hepuloimassa kun on jotain kivaa ollut menossa mutta en halua enää ton porukan kanssa tehdä sitä. Ajattelin että jos täällä ois joku joka ymmärtää, vai onkohan samat ihmiset vaan.
Mulla tuli jossain vaiheessa tosi ikävä olo näistä viesteistä, mutta näköjään olen päässyt yli. Suurin osa on meitä samalla fiiliksellä seilaavia, jotka välillä vaan purkaa huonoa oloa täällä. Yritetään päästä yli. 🫶
 
vierailija
Sama porukka valitettavasti käy kaikissa paikoissa (toki kaikki ei ihan kaikissa). Anonyymejä kun ollaan, niin mahdotontahan se on tietää, kuka kirjoittelee minnekin. Joka tapauksessa sääli, jos koet ettei vauvalla voi enää käydä, koska parhaimmat hepulithan siellä aina syntyy. Luin itse tänään ketjua aika takamatkalta, ja raskaampana koin kaiken sen trollauksen D ja Sadie -jutuilla, ja sen ulkonäkökeskustelun. Sen sijaan en kokenut mitenkään hirveänä hyökkäyksenä niitä pohdintoja B:stä ja lentämisestä, ja tulihan sieltä useampi vastakommenttikin. Jonkin verran kritiikkiä täytyy voida sanoittaa myös meidän suosikkeja kohtaan, mutta toki näillä palstoilla se tahtoo vähän lähteä käsistä ja karkaa aika äkkiä sitten riitelyksi, kun löytyy aina joku, joka haluaakin ottaa nokkiinsa asiasta kuin asiasta.

Joka tapauksessa koetetaan pitää fiilistä yllä ja jatketaan positiivisessa mielessä! Bojere-viikko lähestyy, se ainakin on ilon asia ja voidaan kaikki sitä varten vähän valmistautua. <3 (Ja kyllä, se tulee olemaan JOULU.)
Mulla oli jossain vaiheessa tosi ikävä olo kaikesta tästä. Olen niin elänyt mukana tässä shipissä. Mutta tämä elää, ja nyt hyvällä fiiliksellä taas. Halaus.
 
vierailija
Mulla puolestaan on ollut ikävä olo siitä, millä tavalla näillä palstoilla kommunikoidaan toisille keskustelijoille. Se on ollut niin erilaista kuin mihin olen tottunut muilla fandom-alustoilla. Mutta siitäkin on selvitty ja selvitään.
 
vierailija
Kyllä siellä mustakin Boitsua vastaan hyökättiin.
Olen jotenkin aikaisemmin ottanut näitä henkilökohtaisemmin, mutta tänään en kokenut mitään tällaista näillä palstoilla. Minua on pikemminkin naurattanut koko päivän nämä keskustelut, analyysia laidasta laitaan, huumorilla olen ottanut. Huumorihan on yksi parhaista asioista täällä. Mutta halaus multakin.
 

Yhteistyössä