Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Toiset meistä nyt on enemmän hurt/comfort, toiset pwp
Niin minustakin. Vähän sellainen tunne tulee, että ei uskota, että se K ja B n yhteys ei ollutkaan ihan niin suurta kuin aluksi näytti. Pakko löytää siitä edelleen todisteita, vaikka viime vierailulla sokeakin näki, että ohi on.
Tällainen kommentoiminen ei kuulu shippipalstalle, ja vähän sellainen tunne tulee, että kirjoittaja on vain hakemassa huomiota itselleen. Eräänlainen turvallisuushakuinen reaktio, joskin kieroutunut, sekin.
 
vierailija
Niin minustakin. Vähän sellainen tunne tulee, että ei uskota, että se K ja B n yhteys ei ollutkaan ihan niin suurta kuin aluksi näytti. Pakko löytää siitä edelleen todisteita, vaikka viime vierailulla sokeakin näki, että ohi on.
Jep. Jos B hakee turvaa, niin kyllä todennäköisesti bändikavereistaan ja ehkä Damonista (älkää nyt vaan alkako riehumaan, en vihjaa, että heillä olisi suhde koska sitä en voi mitenkään tietää, mutta läheisiä ovat ihan omien sanojensa mukaan). Sit olen huomannut, että lavalla B on viime aikoina hakeutut taas Janin luokse halimaan ja paijaamaan, näyttää tosi söpöltä ja jotenkin pehmeämpi kontrasti niihin Naceen kohdistuviin murina- ja kielijuttuihin (vähän sivuhuomiona, mutta turvallisuudesta kai tuli mieleen, kun aiemmin joskus pari vuotta sitten ne pusut ja halit oli nimenomaan Janin kanssa) 😂🥰.
 
vierailija
Toiset meistä nyt on enemmän hurt/comfort, toiset pwp

Tällainen kommentoiminen ei kuulu shippipalstalle, ja vähän sellainen tunne tulee, että kirjoittaja on vain hakemassa huomiota itselleen. Eräänlainen turvallisuushakuinen reaktio, joskin kieroutunut, sekin.
Vai itselleen huomiota anonyymilla keskustelupalstalla? Se olikin jotain uutta 😅

Eiköhän löydy parempia paikkoja, jos huomiota etsii...
 
vierailija
Kyllä minunkin korvaan vähän ottaa nuo jatkuvat turvanhakujutut, ehkä se paita nyt jollekin oli se viimeinen pisara . Noin yleisesti ottaen olen samaa mieltä, että vähän alentavan kuulosta tuollainen oletus (eli jos B itse olisi sanonut, että pitää jotain vaatetta/muuta juttua ikäänkuin turvana, siitähän voisi todeta, että onpa söpöä, mutta noin oletuksena sitä ei välttämättä tarvitsisi hokea?). Mutta toisaalta tämä on palsta, jolla tasaisin väliajoin (hyvinkin äänekkäästi) spekuloidaan sitäkin, että kenen intiimiosa on käynyt kenen missäkin ja muutenkin mahdollisista suhteista keskustellaan/riidellään estottomasti, joten ehkä tuo yllä mainittu nyt ole kuitenkaan siitä pahimmasta päästä?
Anteeksi, mutta repesin tälle "...tasaisin väliajoin (hyvinkin äänekkäästi) spekuloidaan sitäkin, että kenen intiimiosa on käynyt kenen missäkin..."
It's funny, because it's true! 🤣 Ei ole kyllä pahimmasta päästä mitkään paitaspekut jos sitä ajatellaan, mitä mieltä vaikkapa itse kohteet olisivat näistä kirjoituksista. 😅
 
vierailija
Anteeksi, mutta repesin tälle "...tasaisin väliajoin (hyvinkin äänekkäästi) spekuloidaan sitäkin, että kenen intiimiosa on käynyt kenen missäkin..."
It's funny, because it's true! 🤣 Ei ole kyllä pahimmasta päästä mitkään paitaspekut jos sitä ajatellaan, mitä mieltä vaikkapa itse kohteet olisivat näistä kirjoituksista. 😅
"Kohteet..." 🤭🤭🤭
 
vierailija
Onko fandom eldereitä paikalla?😊 Minua kiinnostaisi kuulla teidän kokemuksia siitä, miten K/B-shippi ylipäätään ja shippaus näillä palstoilla vertautuu teidän aikaisempiin kokemuksiin? Onko tässä shipissä jotain erityistä tai kenties vaan samanlaista kuin aiemmissa? Onko yhteisön käytöksessä eroja? Mistä erot/yhtäläisyydet johtuu?
 
vierailija
Toimet ja olemukset kyllä kertoi muusta. Eivät he ennenkään ole pystyneet peittämään tunteitaan, jos niitä olisi.
Sä et nää esim. noissa mitään lämpimiä katseita tai onnellisia hymyjä?


Vai oisko niitten sit pitäny kouria edestä ja takaa ja nuolla toisiaan et oisit ollu tyytyväinen?
 
vierailija
Toimet ja olemukset kyllä kertoi muusta. Eivät he ennenkään ole pystyneet peittämään tunteitaan, jos niitä olisi.
Minä näin nimenomaan Jerellä vahvempia tunteita kuin aiemmin, koska niiden peittely meni niin mielettömän voimakkaaksi. Eri ihmiset näkevät eri asioita, ja näistä on turha jankata, koska harvoin kukaan muuttaa mielipidettään sen perusteella.

-eri
 
vierailija
Jaa-a täällä on heti viikonlopun alkajaisiksi pari perseeseen ammuttua karhua. Voi kiltit ihmiset, menkää tekemään jotain mistä teille tulee hyvä mieli, en jaksa uskoa että tässä keskustelussa roikkuminen on teille sitä. Kun täällä on ihmisiä, jotka ovat aivan päinvastaista mieltä kuin te ja teitä näyttää se suunnattomasti ärsyttävän, niin onkohan se ihan järkevää täällä roikkua? Nyt siis ihan teidän mielenterveydestänne olen huolissani.
 
vierailija
Jaa-a täällä on heti viikonlopun alkajaisiksi pari perseeseen ammuttua karhua. Voi kiltit ihmiset, menkää tekemään jotain mistä teille tulee hyvä mieli, en jaksa uskoa että tässä keskustelussa roikkuminen on teille sitä. Kun täällä on ihmisiä, jotka ovat aivan päinvastaista mieltä kuin te ja teitä näyttää se suunnattomasti ärsyttävän, niin onkohan se ihan järkevää täällä roikkua? Nyt siis ihan teidän mielenterveydestänne olen huolissani.
Voisit ihan omastasi olla, kun haluat jatkaa mielikuvitusmaailmassa elämistä.
 
vierailija
Hyvä mielikuvitus on itse asiassa yksi tärkeimpiä työkaluja hyvän mielenterveyden ylläpitämiseksi.

-eri
Juurikin näin, tätä on tutkittukin paljon (mm. R. Hopkins). Offtopic: Mietin itseasiassa sellaista, että ei-shippaajien ja shippaajien aivoilla saattaa olla erilaiset edellytykset tuottaa kuvia ja tarinoita mielessään, ja tästä syystä se, miksi toiset saavat nautintoa shipistä ja toiset eivät, voi johtua ihan erilaisista kognitiivisista kyvyistä. Puhutaan mm. mind-eyestä. Toisille kuvittelu ja siitä nautinnon saaminen on helpompaa.

Toisaalta kyky kuvitella liitetään myös vahvempiin empatiataitoihin (Kiinnostuneille: Gaesser 2013). Ehkä enemmän empatiaa kokevat ihmiset myös kiintyvät ja samastuvat shipattaviin kohteisiin eri tavalla.
Puutteelliset kyvyt kokea ja osoittaa empatiaa muita ihmisiä kohtaan on sitten kääntöpuolena yhteydessä sellaisiin persoonallisuuden piirteisiin, joita on havaittu trolleilla. (N. Sest, E. March 2017) Tämä on harmi kullä nähty näilläkin palstoilla.
 
vierailija
Minä näin nimenomaan Jerellä vahvempia tunteita kuin aiemmin, koska niiden peittely meni niin mielettömän voimakkaaksi. Eri ihmiset näkevät eri asioita, ja näistä on turha jankata, koska harvoin kukaan muuttaa mielipidettään sen perusteella.

-eri
Tämä on mielenkiintoinen näkemys. Täytyypä tutkia matskuja tarkemmin. Mistä erottaa sen, että tunteita ei enää ole entisessä määrin siitä, että niitä yritetään peittää. Itse toivoisin, että niitä yritetään peittää, mutta onko se vaan mun omaa toiveajattelua. Just joo MRS
 
vierailija
Tämä on mielenkiintoinen näkemys. Täytyypä tutkia matskuja tarkemmin. Mistä erottaa sen, että tunteita ei enää ole entisessä määrin siitä, että niitä yritetään peittää. Itse toivoisin, että niitä yritetään peittää, mutta onko se vaan mun omaa toiveajattelua. Just joo MRS
Koska peittely näyttää minusta ihan erilaiselta kuin se, että niitä ei ole, eikä näytä siltä että joissain tilanteissa on ja toisissa ei.
 
vierailija
Juurikin näin, tätä on tutkittukin paljon (mm. R. Hopkins). Offtopic: Mietin itseasiassa sellaista, että ei-shippaajien ja shippaajien aivoilla saattaa olla erilaiset edellytykset tuottaa kuvia ja tarinoita mielessään, ja tästä syystä se, miksi toiset saavat nautintoa shipistä ja toiset eivät, voi johtua ihan erilaisista kognitiivisista kyvyistä. Puhutaan mm. mind-eyestä. Toisille kuvittelu ja siitä nautinnon saaminen on helpompaa.

Toisaalta kyky kuvitella liitetään myös vahvempiin empatiataitoihin (Kiinnostuneille: Gaesser 2013). Ehkä enemmän empatiaa kokevat ihmiset myös kiintyvät ja samastuvat shipattaviin kohteisiin eri tavalla.
Puutteelliset kyvyt kokea ja osoittaa empatiaa muita ihmisiä kohtaan on sitten kääntöpuolena yhteydessä sellaisiin persoonallisuuden piirteisiin, joita on havaittu trolleilla. (N. Sest, E. March 2017) Tämä on harmi kullä nähty näilläkin palstoilla.
Olen tosi empaattinen ihminen, mutta minulla on itse asiassa mielestäni selvästi huonompi mielikuvitus kuin useimmilla ystävilläni, vaikka kirjoitankin tarinoita yms. Tai olen erittäin kekseliäs ja luova ihminen, mutta en esim. pysty kokemaan mielikuvitusasioita niin intensiivisesti tai todellisina kuin monet tuntemani ihmiset. Siis olen ihan hyvä esim. visualisoimaan, mutta monet tuntemani ihmiset ovat vielä parempia siinä. Tässä on kai kaksi eri juttua, joista toinen on visualisaatio ja toista kutsutaan myös nimellä absorptio, eli kuvitelmiin "imeytyminen", mutta kummassakaan en ole itse kovin korkealla.

Ja perinteisesti en ole myöskään saanut juuri mielihyvää asioiden kuvittelusta, päinvastoin. :) Sehän tässä hassua onkin.

- Joymuffin-AASI
 
vierailija
Minä näin nimenomaan Jerellä vahvempia tunteita kuin aiemmin, koska niiden peittely meni niin mielettömän voimakkaaksi. Eri ihmiset näkevät eri asioita, ja näistä on turha jankata, koska harvoin kukaan muuttaa mielipidettään sen perusteella.

-eri
Vahvemmista tunteista huolimatta ei mennyt Tallinnaan seuraavana päivänä vaikka eri kyydillä, jos bussiin ei mahtunut?Olisi ollut mahdollista viettää siellä vaikka koko päivä kahden kesken, jos halua olisi ollut. Vasta paljon myöhemmin saapui tutussa seurassa. Ja kyllä, lopetan jankkaukseni tähän.
 
vierailija
Vahvemmista tunteista huolimatta ei mennyt Tallinnaan seuraavana päivänä vaikka eri kyydillä, jos bussiin ei mahtunut?Olisi ollut mahdollista viettää siellä vaikka koko päivä kahden kesken, jos halua olisi ollut. Vasta paljon myöhemmin saapui tutussa seurassa. Ja kyllä, lopetan jankkaukseni tähän.
Niin, siis minun mielestäni pointti ei ollut peitellä niitä tunteita vain muilta vaan ennen kaikkea itseltään, mihin tuokin sopii oikein hyvin. Käytännössä toki emme tiedä, mitä tapahtui, tuliko esim. jokin käytännön este vai menikö ns. pupu pöksyyn. Mutta kokemusteni mukaan ihmiset tekevät usein juuri tuollaisia asioita kun eivät halua hyväksyä omia tunteitaan.
 

Yhteistyössä