Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hyvä ja kiinnostava analyysi! Olen paikoin samaa mieltä ja vähän eri mieltä, mutta sanon nyt vain tämän: B selvästi joskus viestii vaatteilla, sitä ei kai voi kiistää Tallinnan jälkeen (jolloin hän suoraan sanoi, että oli pukeutunut Viron lipun väreihin). Tämä väriteema toistui Puolassa, ja voisihan sitä samalla teemalla heittää, että osin Saksassa (musta nahkapaita, mustaa on myös Saksan lipussa) ja osin Suomessa (valkoinen paita Kultsa 2:lla). Ja sitten taas olen sitä mieltä, että ei B myöskään aina viesti vaatteillaan mitään sen ihmeempää, vaan asuvalinta on vain lavalle valittu esiintymisasu ilman sen kummempaa viestiä tai tarkoitusta. K18-keikoilla Joksuilla on aina aivan selvästi seksikäämmät vaatteet, mutta muutoin vaatevalinnat ehkä värittyvät sen mukaan, mikä sattuu olemaan puhtaana ja mikä fiilis on. Väittäisin, että valkoinen t-paita ja siniset housut Ruotsissa on selkeä tietoinen valinta niiden värien takia, kostopitsi Saksassa taas voi olla enemmän kuvailemaasi seksikkään tunteen tavoittelua tai larppaamista uuden yleisön edessä itseä varten, ei viesti sinänsä yleisölle tai kenellekään erityiselle.
Olen samaa mieltä sinivalkoisista vaatteista Ruotsissa ja että osa vaatevallinnoista voi hyvinkin olla enemmän randomeita. Musta Saksan värinä tuntuu kuitenki vähän kaukaa haetulta. :)

Kostopitsillä voi olla useita kerroksia: se on ehkä "turvallinen" koska siinä on seksikkään rock-Bojanin roolissa, mutta se on myös "turvallinen" koska se on tuttu vaate, jolla on kivoja assosiaatioita. Tai jotain mitä me emme edes tule ajatelleeksi. Se vyö lisää siihen symboliikkaa ja lisää minun mielestäni huomattavasti todennäköisyyttä, että kyseessä on muutakin kuin satunnaisesti valittu seksikäs vaate.

- yöllinen analysoija
 
vierailija
En saa unta, joten kirjoitinpa tällaisen sepustuksen. Pahoittelen mahdollista epäselkeyttä, koska kellonaika. :)

Moni tuntuu pettyneen siihen ja ihmetelleen sitä, että viime Suomen-keikoilla Boitsulla oli kostopitsit ja erittäin seksikäs esiintyminen ja nyt saatiin jotain muuta. Seksikäs korsettimainen toppikin oli ollut Kultsan bäkkärillä päällä, mutta riisuttiin pois, eikä päätynyt lavalle. Se oli ehkä tarkoitettu Suomen keikoille päälle, mutta sitten viba ei ollutkaan lopulta oikea, tuntui vähän falskilta.

Minusta viime reissulla oli tavallaan “ensitreffi-ilmiötä”. Bojan halusi tehdä Jereen ja suomalaisiin vaikutuksen. Enää vaikutusta ei tarvitse tehdä, ei siksi että Jere ja suomalaiset eivät olisi tärkeitä, vaan koska vaikutus on jo tehty. Hänet on hyväksytty, hän kokee olonsa turvalliseksi, hän voi olla oma itsensä. Bändi on kirjaimellisesti yöpynyt “anoppilassa”, ei vain Jeren kannalta, vaan symbolisesti koko Suomen – heidät kirjaimellisesti jopa nimettiin vävypojiksi niillä nauhoilla. Vitsi tietysti, mutta se toimii, koska se perustuu johonkin.

Suomessa Bojan tuntee olevansa viehättävä ja seksikäs, ilman että sitä tarvitsee erityisesti “larpata” tai päälleliimata. Saksa taas on vielä varsin vieras ympäristö, jota Bojan ei täysin tunne ja ymmärrä. Hän on siellä varautuneempi, turvallisessa kuuman rocktähden roolissaan, enemmän show-Bojan. Kärtsäkin on joillain keikoilla vain oikeastaan vain Käärijä ja joillain välillä myös Jere.

Tämä ei toki tarkoita sitä, etteikö tietyillä vaatekappaleilla tai asusteilla voisi olla vielä lisämerkityksiä.
Kiitos tästä pohdinnasta. ❤ Tukee kyllä hyvin myös sitä millaisena hänet muuten keikoilla nähtiin vrt muut maat. Lauantaina en ollut itse paikalla, joten en niin tarkkaan muista, mutta jännityksestä huolimatta taisi olla kuitenkin jo normaalikeikkaa puheliaampi. Sunnuntai sitten olikin suoraan kuin jostain Late Night With Bojan Cvjeticanin -ohjelmasta. Siitä jäi pitkäksi aikaa todella hyvä mieli, nähdä hänet niin rentona, hyväntuulisena ja vitsailevan mikkiin ihan mitä mieleen juolahti. Suomessa. Ja jotenkin ne vaatteet vaan sopi siihen tunnelmaan, en jotenkin osaa kuvitella häntä yhtä rennon puheliaana nahkatoppi päällä. 😅

Oon katsonut keikkatallenteita ja mieleen on sunnutailta jäänyt kohta, jossa puhui miten outoa on vieläkin kuinka täällä lauletaan sloveeniksi vaikka sitä on tapahtunut liki vuoden. Bojanin elekieli tilanteessa on niin hellyyttävää. Katsoo sivulle, siirtää katseen maahan, alkaa hymyillä itsekseen. Alkaa kertoa tätä mikkiin ja samalla ei oikein tiedä mihin kätensä laittaisi. Sydän sulaa sitä katsoessa ❤
 
vierailija
Kiitos tästä pohdinnasta. Tukee kyllä hyvin myös sitä millaisena hänet muuten keikoilla nähtiin vrt muut maat. Lauantaina en ollut itse paikalla, joten en niin tarkkaan muista, mutta jännityksestä huolimatta taisi olla kuitenkin jo normaalikeikkaa puheliaampi. Sunnuntai sitten olikin suoraan kuin jostain Late Night With Bojan Cvjeticanin -ohjelmasta. Siitä jäi pitkäksi aikaa todella hyvä mieli, nähdä hänet niin rentona, hyväntuulisena ja vitsailevan mikkiin ihan mitä mieleen juolahti. Suomessa. Ja jotenkin ne vaatteet vaan sopi siihen tunnelmaan, en jotenkin osaa kuvitella häntä yhtä rennon puheliaana nahkatoppi päällä.

Oon katsonut keikkatallenteita ja mieleen on sunnutailta jäänyt kohta, jossa puhui miten outoa on vieläkin kuinka täällä lauletaan sloveeniksi vaikka sitä on tapahtunut liki vuoden. Bojanin elekieli tilanteessa on niin hellyyttävää. Katsoo sivulle, siirtää katseen maahan, alkaa hymyillä itsekseen. Alkaa kertoa tätä mikkiin ja samalla ei oikein tiedä mihin kätensä laittaisi. Sydän sulaa sitä katsoessa
Olisko sulla linkkiä/vinkkiä mistä näkee tämän? Olin kyllä paikallakin, mutta vähän kaukana.
 
vierailija
Olen samaa mieltä sinivalkoisista vaatteista Ruotsissa ja että osa vaatevallinnoista voi hyvinkin olla enemmän randomeita. Musta Saksan värinä tuntuu kuitenki vähän kaukaa haetulta.

Kostopitsillä voi olla useita kerroksia: se on ehkä "turvallinen" koska siinä on seksikkään rock-Bojanin roolissa, mutta se on myös "turvallinen" koska se on tuttu vaate, jolla on kivoja assosiaatioita. Tai jotain mitä me emme edes tule ajatelleeksi. Se vyö lisää siihen symboliikkaa ja lisää minun mielestäni huomattavasti todennäköisyyttä, että kyseessä on muutakin kuin satunnaisesti valittu seksikäs vaate.

- yöllinen analysoija
Tähän lisäisin vielä sen, että kostopitsi saattoi myös tuoksua "turvalliselta" eli siis Kärtsältä.

Pohjautuu suoraan omiin kokemuksiin, koska ikinä ei tunnu niin mukavalta ja turvalliselta kuin silloin kun olen ollut mummolassa pidemmällä lomalla ja kotiin tullessa mummin pesemät vaatteet tuoksuu mummilta. Eli siis joo varmaan siltä pesuaineelta mitä mummi on käyttänyt koko mun elämäni ajan, mutta siltähän se mummi itsekin tuoksuu aina. Ja kyllä, olen jo päälle nelikymppinen ja naimisissa ja omat lapsetkin jo isoja, mutta mummi on aina mummi 💗.

T. eri
 
vierailija
Olisko sulla linkkiä/vinkkiä mistä näkee tämän? Olin kyllä paikallakin, mutta vähän kaukana.
Toivottavasti aikaleimallinen linkitys toimii, mutta jos ei niin alkaa jostain 27:20 paikkeilta. Tosi ohikiitävä hetkihän tuo on, mutta minusta suloinen yhtäkaikki. Etenkin tuo käsi jonka on nostamassa mikille, mutta päättääkin heti laskea sen alas. Mä tosiaan katsoin tuon telkkarin kautta, niin kuvan näki isompana.

 
vierailija
Toivottavasti aikaleimallinen linkitys toimii, mutta jos ei niin alkaa jostain 27:20 paikkeilta. Tosi ohikiitävä hetkihän tuo on, mutta minusta suloinen yhtäkaikki. Etenkin tuo käsi jonka on nostamassa mikille, mutta päättääkin heti laskea sen alas. Mä tosiaan katsoin tuon telkkarin kautta, niin kuvan näki isompana.

Kiitos!
 
vierailija
En saa unta, joten kirjoitinpa tällaisen sepustuksen. Pahoittelen mahdollista epäselkeyttä, koska kellonaika.

Moni tuntuu pettyneen siihen ja ihmetelleen sitä, että viime Suomen-keikoilla Boitsulla oli kostopitsit ja erittäin seksikäs esiintyminen ja nyt saatiin jotain muuta. Seksikäs korsettimainen toppikin oli ollut Kultsan bäkkärillä päällä, mutta riisuttiin pois, eikä päätynyt lavalle. Se oli ehkä tarkoitettu Suomen keikoille päälle, mutta sitten viba ei ollutkaan lopulta oikea, tuntui vähän falskilta.

Minusta viime reissulla oli tavallaan “ensitreffi-ilmiötä”. Bojan halusi tehdä Jereen ja suomalaisiin vaikutuksen. Enää vaikutusta ei tarvitse tehdä, ei siksi että Jere ja suomalaiset eivät olisi tärkeitä, vaan koska vaikutus on jo tehty. Hänet on hyväksytty, hän kokee olonsa turvalliseksi, hän voi olla oma itsensä. Bändi on kirjaimellisesti yöpynyt “anoppilassa”, ei vain Jeren kannalta, vaan symbolisesti koko Suomen – heidät kirjaimellisesti jopa nimettiin vävypojiksi niillä nauhoilla. Vitsi tietysti, mutta se toimii, koska se perustuu johonkin.

Suomessa Bojan tuntee olevansa viehättävä ja seksikäs, ilman että sitä tarvitsee erityisesti “larpata” tai päälleliimata. Saksa taas on vielä varsin vieras ympäristö, jota Bojan ei täysin tunne ja ymmärrä. Hän on siellä varautuneempi, turvallisessa kuuman rocktähden roolissaan, enemmän show-Bojan. Kärtsäkin on joillain keikoilla vain oikeastaan vain Käärijä ja joillain välillä myös Jere.

Tämä ei toki tarkoita sitä, etteikö tietyillä vaatekappaleilla tai asusteilla voisi olla vielä lisämerkityksiä.
Kiitos tästä! ❤💚💙
Totta tuo, että Saksa on Joksuille vieras maaperä, jossa on turvallisempaa laittaa rocktähti-vaihde päälle, kun ei tunne yleisöä eikä voi ihan samalla tavalla lukea sitä ja luottaa lämpimään vastaanottoon kuin esimerkiksi Suomessa.
 
vierailija
Olen samaa mieltä sinivalkoisista vaatteista Ruotsissa ja että osa vaatevallinnoista voi hyvinkin olla enemmän randomeita. Musta Saksan värinä tuntuu kuitenki vähän kaukaa haetulta. :)

Kostopitsillä voi olla useita kerroksia: se on ehkä "turvallinen" koska siinä on seksikkään rock-Bojanin roolissa, mutta se on myös "turvallinen" koska se on tuttu vaate, jolla on kivoja assosiaatioita. Tai jotain mitä me emme edes tule ajatelleeksi. Se vyö lisää siihen symboliikkaa ja lisää minun mielestäni huomattavasti todennäköisyyttä, että kyseessä on muutakin kuin satunnaisesti valittu seksikäs vaate.

- yöllinen analysoija
👍 Mielenkiintoista muuten nähdä, oliko tuo kostopitsin käyttö ainoa laatuaan täällä kiertueella. Siis käytetäänkö muilla keikoilla pelkästään noita varta vasten tälle kiertueelle suunniteltuja vaatteita.
 
vierailija
Vaatteilla voi hyvin viestiä, mutta nuo "kostopitsi tuoksuu turvalliselta Kärtsältä"-hokemat ovat kyllä ihan älyvapaita.
No tämä! Muutenkin tuo turvallisuus-jankkaajan tapa kuvailla Bojania jonakin yliherkkänä, jatkuvasti ikävässä ja/tai romahduksen partaalla vellovana hermorauniona on todella alentavaa. Ei vaan taida tajuta sitä itse. Eikä sitä, että jos aikuinen mies pitäisi omaa paitaansa jonain turvaa tuovana uniriepuna tuoksun takia, niin ei kyllä tasan käyttäisi sitä yhdelläkään keikalla, vaan nuuhkisi sitä ihan in private.
 
vierailija
No tämä! Muutenkin tuo turvallisuus-jankkaajan tapa kuvailla Bojania jonakin yliherkkänä, jatkuvasti ikävässä ja/tai romahduksen partaalla vellovana hermorauniona on todella alentavaa. Ei vaan taida tajuta sitä itse. Eikä sitä, että jos aikuinen mies pitäisi omaa paitaansa jonain turvaa tuovana uniriepuna tuoksun takia, niin ei kyllä tasan käyttäisi sitä yhdelläkään keikalla, vaan nuuhkisi sitä ihan in private.
Siis, toihan on vain sitä oman projisointia taas, älä jaksa siitä hermostua. Tossa tekstissähän ihan suoraan luki, että "Pohjautuu omiin kokemuksiin.." eli oikeasti ei liity Bojaniin mitenkään 😂
 
vierailija
Joo olen hyvin pahoillani (not) jos joku vetäisi palkokasvit juurineen nasaaliin mun viestin takia 😂. Ei kaikkea tarvitse ottaa ihan niin vakavasti.
Nyt taidan lähteä laittamaan mun turvalliselle ja hyvältä tuoksuvalle mummille viestiä, hyvät viikonloput kaikille!
 
vierailija
No tämä! Muutenkin tuo turvallisuus-jankkaajan tapa kuvailla Bojania jonakin yliherkkänä, jatkuvasti ikävässä ja/tai romahduksen partaalla vellovana hermorauniona on todella alentavaa. Ei vaan taida tajuta sitä itse. Eikä sitä, että jos aikuinen mies pitäisi omaa paitaansa jonain turvaa tuovana uniriepuna tuoksun takia, niin ei kyllä tasan käyttäisi sitä yhdelläkään keikalla, vaan nuuhkisi sitä ihan in private.
No tähän täytyy kyllä sanoa, että te ette tiedä tätä asiaa yhtään sen paremmin kuin kirjoittaja
 
vierailija
No tämä! Muutenkin tuo turvallisuus-jankkaajan tapa kuvailla Bojania jonakin yliherkkänä, jatkuvasti ikävässä ja/tai romahduksen partaalla vellovana hermorauniona on todella alentavaa. Ei vaan taida tajuta sitä itse. Eikä sitä, että jos aikuinen mies pitäisi omaa paitaansa jonain turvaa tuovana uniriepuna tuoksun takia, niin ei kyllä tasan käyttäisi sitä yhdelläkään keikalla, vaan nuuhkisi sitä ihan in private.
Eikai sitä nyt tajuakaan, kun taitaa olla täällä ihan lempiaiheita tuo, että B olisi joku ressukka. Aina on samanmielisiä komppaamassakin (ellei sitten vastaile itselleen). Todellisuudessa taitaa olla ihan toisinpäin. B näyttää olevan erittäin menevä ja ulospäinsuuntautunut, lähtee ihan itsekseenkin matkustelemaan kavereita tapaamaan (eikä todellakaan vain pottatukan perään Suomeen, vaan esim britteihin myös viime kesänä ja on varmasti vastaavaa tehnyt aiemminkin). Ja pärjää tässä asiassa todellakin omillaan tarvitsematta mitään isoa kaveriryhmää tai muita esiliinoja ympärilleen. Eli jos sen turvaa hakevan ressukkan tahtoo löytää, kannattaa etsiä ihan täältä kotosuomesta. Vantaalta aloittaisin.
 
vierailija
No tähän täytyy kyllä sanoa, että te ette tiedä tätä asiaa yhtään sen paremmin kuin kirjoittaja
Sen verran tiedän, että jos B olisi se juuri ja juuri kasassa pysyvä, säälittävä tapaus, jota jotkut täällä yrittävät hänestä tehdä, niin ei olisi JO kiertueella lainkaan. Tai ainakin kiertue olisi jo tässä vaiheessa keskeytetty.
 
vierailija
Sen verran tiedän, että jos B olisi se juuri ja juuri kasassa pysyvä, säälittävä tapaus, jota jotkut täällä yrittävät hänestä tehdä, niin ei olisi JO kiertueella lainkaan. Tai ainakin kiertue olisi jo tässä vaiheessa keskeytetty.
En minä saanut tuosta viestistä mitään ressukkana pitämisen kuvaa, ehkä käyt itse liian tunteella asian kanssa
 
vierailija
Täällä kyllä nähdään ihmiset hämmentävän mustavalkoisina. Esim. joko Bojan on menestynyt rokkari tai täysin avuton parkuva ressukka. En ole kenenkään nähnyt tässä keskustelussa pitävän häntä ressukkana. Hänellä on paniikkikohtauksia ja hyvin todennäköisesti muutakin ahdistusta. Monilla menestyneillä ihmisillä on. Monet elämässään hyvin pärjäävät aikuiset kaipaavat turvallisuudentunnetta jostain asiasta, esim. saattavat nukkua pehmolelun kanssa, ja se on täysin fine, eikä tee heistä ressukoita. Jotkut ihmiset pärjäävät välillä hyvin ja välillä huonommin, sekin on ihan normaalia. Ihmisissä on monia puolia ja ulottuvuuksia ja yhdestä puolesta puhuminen tai spekulointi ei mitätöi niitä muita.
 
vierailija
En minä saanut tuosta viestistä mitään ressukkana pitämisen kuvaa, ehkä käyt itse liian tunteella asian kanssa
Tuo kirjoittaja painotti ninenomaan, että B EI ole mikään ressukka. Mutta kyllä monessakin täällä kirjoitetussa tekstissä annetaan sellainen kuva (väärin osoitettua hoivaviettiä tai mitä nyt sit on??). Meinaan jos en koskaan olisi nähnyt tai kuulluut tästä B-henkilöstä ja muodostaisin näitten juttujen perusteella hänestä kuvan, niin kyllä tuo yliherkkä ressukka tulisi ensimmäisenä mieleen (joka joskus sitten suunnilleen kerran kuussa onnistuu kasaamaan itsensä näyttämään hetken iloiselta ja seksikkäältä). Ja tuohan ei millään lailla pidä paikkaansa.
 
vierailija
Täällä kyllä nähdään ihmiset hämmentävän mustavalkoisina. Esim. joko Bojan on menestynyt rokkari tai täysin avuton parkuva ressukka. En ole kenenkään nähnyt tässä keskustelussa pitävän häntä ressukkana. Hänellä on paniikkikohtauksia ja hyvin todennäköisesti muutakin ahdistusta. Monilla menestyneillä ihmisillä on. Monet elämässään hyvin pärjäävät aikuiset kaipaavat turvallisuudentunnetta jostain asiasta, esim. saattavat nukkua pehmolelun kanssa, ja se on täysin fine, eikä tee heistä ressukoita. Jotkut ihmiset pärjäävät välillä hyvin ja välillä huonommin, sekin on ihan normaalia. Ihmisissä on monia puolia ja ulottuvuuksia ja yhdestä puolesta puhuminen tai spekulointi ei mitätöi niitä muita.
No kun ne spekulaatiot on aina sitä "voivoi, toivottavasti se nyt pärjää"-luokkaa. Tottakai ihmisillä on eri puolia ja eri fiiliksiä, ahdistustakin voi olla ilman, että nyt täysin avuton yksilö olisi kyseessä (esim Bn kohdalla tieto siitä, että ahdistusta ja paniikkia on edes ollut on aina tullut jälkeenpäin, koska hän nimenomaan pystyy pitämään itsenä kasassa, todnäk paremmin kuin moni muu pystyisi samassa tilanteessa).

Luulen, että tässä nyt päällimmäisenä ärsytti se, että ehdotettiin Bn tarvitsevan jotain Jerellä ollutta paitaa, että olisi turvallinen fiilis lavalla. Vaikka niin olisikin (en tähän usko, mutta ovathan jotkut artistit jopa taikauskoisia ja pitävät esiintyessään vaikkapa tietynvärisiä alkkareita, jotain amuletteja tms, niin mistäs sen tietää) niin sen kirjoittaminen noin oletuksena on kyllä alentavaa, ei siitä mihinkään pääse.
 
vierailija
Eikai sitä nyt tajuakaan, kun taitaa olla täällä ihan lempiaiheita tuo, että B olisi joku ressukka. Aina on samanmielisiä komppaamassakin (ellei sitten vastaile itselleen). Todellisuudessa taitaa olla ihan toisinpäin. B näyttää olevan erittäin menevä ja ulospäinsuuntautunut, lähtee ihan itsekseenkin matkustelemaan kavereita tapaamaan (eikä todellakaan vain pottatukan perään Suomeen, vaan esim britteihin myös viime kesänä ja on varmasti vastaavaa tehnyt aiemminkin). Ja pärjää tässä asiassa todellakin omillaan tarvitsematta mitään isoa kaveriryhmää tai muita esiliinoja ympärilleen. Eli jos sen turvaa hakevan ressukkan tahtoo löytää, kannattaa etsiä ihan täältä kotosuomesta. Vantaalta aloittaisin.
Miten se tekee ihmisestä ressukan, jos hakee turvaa? Ei mitenkään, sehän on vain inhimillinen piirre. Voitaisiinko keskustella toistemme tulkintoja kunnioittavammin, kuten shippiyhteisöön kuuluu.
 
vierailija
No kun ne spekulaatiot on aina sitä "voivoi, toivottavasti se nyt pärjää"-luokkaa. Tottakai ihmisillä on eri puolia ja eri fiiliksiä, ahdistustakin voi olla ilman, että nyt täysin avuton yksilö olisi kyseessä (esim Bn kohdalla tieto siitä, että ahdistusta ja paniikkia on edes ollut on aina tullut jälkeenpäin, koska hän nimenomaan pystyy pitämään itsenä kasassa, todnäk paremmin kuin moni muu pystyisi samassa tilanteessa).

Luulen, että tässä nyt päällimmäisenä ärsytti se, että ehdotettiin Bn tarvitsevan jotain Jerellä ollutta paitaa, että olisi turvallinen fiilis lavalla. Vaikka niin olisikin (en tähän usko, mutta ovathan jotkut artistit jopa taikauskoisia ja pitävät esiintyessään vaikkapa tietynvärisiä alkkareita, jotain amuletteja tms, niin mistäs sen tietää) niin sen kirjoittaminen noin oletuksena on kyllä alentavaa, ei siitä mihinkään pääse.
Minusta ajatus Jeren tuoksuisesta paidasta Bojanin päällä oli pelkästään suloinen, enkä nähnyt siinä mitään alentavaa. ❤
 
vierailija
Kyllä minunkin korvaan vähän ottaa nuo jatkuvat turvanhakujutut, ehkä se paita nyt jollekin oli se viimeinen pisara 😅. Noin yleisesti ottaen olen samaa mieltä, että vähän alentavan kuulosta tuollainen oletus (eli jos B itse olisi sanonut, että pitää jotain vaatetta/muuta juttua ikäänkuin turvana, siitähän voisi todeta, että onpa söpöä, mutta noin oletuksena sitä ei välttämättä tarvitsisi hokea?). Mutta toisaalta tämä on palsta, jolla tasaisin väliajoin (hyvinkin äänekkäästi) spekuloidaan sitäkin, että kenen intiimiosa on käynyt kenen missäkin ja muutenkin mahdollisista suhteista keskustellaan/riidellään estottomasti, joten ehkä tuo yllä mainittu nyt ole kuitenkaan siitä pahimmasta päästä?
 
vierailija
Vaatteilla voi hyvin viestiä, mutta nuo "kostopitsi tuoksuu turvalliselta Kärtsältä"-hokemat ovat kyllä ihan älyvapaita.
Niin minustakin. Vähän sellainen tunne tulee, että ei uskota, että se K ja B n yhteys ei ollutkaan ihan niin suurta kuin aluksi näytti. Pakko löytää siitä edelleen todisteita, vaikka viime vierailulla sokeakin näki, että ohi on.
 
vierailija
Miten se tekee ihmisestä ressukan, jos hakee turvaa? Ei mitenkään, sehän on vain inhimillinen piirre. Voitaisiinko keskustella toistemme tulkintoja kunnioittavammin, kuten shippiyhteisöön kuuluu.
Jos hakisi turvaa, en usko että (ainakaan enää) tekisi sitä mistään Jereen liittyvästä. Siinä on kyllä nyt viime aikoina niin selkeästi otettu etäisyyttä, varsinkin J omalla toimillaan.
 

Yhteistyössä