HS: Perussuomalaisten kannatus kasvoi noin puolitoista prosenttiyksikköä edellisestä mittauksesta

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Perussuomalaiset nousussa, Rkp vajosi ennätyksellisen alas
"Rkp:n kannatus on HS:n mittauksessa alhaisempi kuin kertaakaan aiemmin vuonna 1991 alkaneen mittaushistorian aikana.

Helsingin Sanomien tuoreessa mittauksessa kokoomus jatkaa Suomen suosituimpana puolueena runsaan 21 prosentin kannatuksella.

Perussuomalaisten kannatus kasvoi noin puolitoista prosenttiyksikköä edellisestä mittauksesta. Perussuomalaiset on nyt 19,6 prosentin kannatuksellaan tasoissa suurimman oppositiopuolueen Sdp:n kanssa.

Hallituspuolue Rkp:n luisu jatkuu. Puoluetta äänestäisi enää 3,6 prosenttia, kun viime vuoden eduskuntavaaleissa se sai 4,5 prosenttia äänistä.

Rkp:n kannatus on nyt alhaisempi kuin kertaakaan aiemmin vuonna 1991 alkaneen mittaushistorian aikana."

Vain idiootit kannattaisivat, itsensä jalkaan ampumista, populistiporvareilla. Erittäin epäsuositun hallituksen ja sen vielä epäsuositumman leikkauspolitiikan pääarkkitehdit ykkösenä ja toinen nostaa kannatustaan jaetulla kakkossijalla hmmm. Kaiken lisäksi selvä enemmistö kansasta on työtaistelussa lakkoilijoiden puolella sekä vaatii hallitusta perääntymään ja ottamaan työntekijäpuolen oikeasti mukaan työmarkkinaneuvotteluihin käskyttämisen sijaan.

vierailija
Palstapesu siteeraa nimimerkkinsä alla näemmä Margaret Thatcheria.

Osaako hän kertoa niistä hyvistä asioista, jotka "rautarouva" sai aikaan, ja vastaavasti, mikä meni pieleen? Millä tavoin pp on itse kokenut nämä asiat vs. britit.

Palstapesu siteeraa nimimerkkinsä alla näemmä Margaret Thatcheria.

Osaako hän kertoa niistä hyvistä asioista, jotka "rautarouva" sai aikaan, ja vastaavasti, mikä meni pieleen? Millä tavoin pp on itse kokenut nämä asiat vs. britit.
Ei briteillä ole kovinkaan huonosti mennyt. Yksi maailman suurimmista talousalueista. Se on toisarvoista, miten minä asian koen.

vierailija
Miten briteillä sitten mielestäsi menee?
Kysehän ei ole siitä, mitä mieltä minä olen.

Mutta siis jos nyt Thatcherin politiikan aiheuttamista seurauksista, jotka ovat kestäneet vuosikymmeniä, niin ei kovin hyvin.

Juttujahan tästä on pilvin pimein, mutta aloitetaan nyt vaikka tästä:

"Reaganin ja Thatcherin suurista ”talousuudistuksista” on kulunut jo vuosikymmeniä, mutta niistä koituneet haitat ovat edelleen täyttä totta.

Köyhiä rasittaneet ja rikkaita suosineet käänteiset tulonsiirrot eivät ole tähän päivään mennessä vahvistaneet kummankaan maan talouskasvua tai tuottavuutta – eivätkä varsinkaan julkista taloutta."

vierailija
Kysehän ei ole siitä, mitä mieltä minä olen.

Mutta siis jos nyt Thatcherin politiikan aiheuttamista seurauksista, jotka ovat kestäneet vuosikymmeniä, niin ei kovin hyvin.

Juttujahan tästä on pilvin pimein, mutta aloitetaan nyt vaikka tästä:

"Reaganin ja Thatcherin suurista ”talousuudistuksista” on kulunut jo vuosikymmeniä, mutta niistä koituneet haitat ovat edelleen täyttä totta.

Köyhiä rasittaneet ja rikkaita suosineet käänteiset tulonsiirrot eivät ole tähän päivään mennessä vahvistaneet kummankaan maan talouskasvua tai tuottavuutta – eivätkä varsinkaan julkista taloutta."

Jatketaan tällä:

Mm. se, että Britanniassa 4.2 miljoonaa lasta elää köyhyydessä.

vierailija
Jatketaan tällä:

Mm. se, että Britanniassa 4.2 miljoonaa lasta elää köyhyydessä.

Tässä vielä:

"Yet despite the lack of evidence of any positive macroeconomic impact of her time in office, Thatcherite economics remains mistakenly lauded.
The negative impact of her government is far easier to identify and can still be seen in the long-term structural issues present today. Issues that include growing inequality, the over reliance of our economy on a poorly regulated financial sector (and our resultant over exposure to the 2007-8 crash), and also the north-south income, wealth, power and productivity gaps that harm both our economy and our society.
From the reduced expectations of the multi-generationally unemployed, to the social isolation that a lack of community services brings, to the paucity of opportunities for both our young people and those who want to change career – 40 years after Thatcher came to power, I see first-hand that in Barnsley we are still dealing with the consequences of her actions.
In coalfield communities like mine, Thatcher’s legacy is one of devastation. For her, defeating the miners and destroying the industry that employed them was both personal and political. It wasn’t just their jobs she took; it was their sense of purpose and professional pride."

vierailija
Lisäksi tunnen henkilökohtaisesti ihmisiä, jotka eivät voineet enää brexitin jälkeen maahan jäädä, tai eivät halunneet, mm. suomalainen sukulaiseni perheineen.

vierailija
Loppukaneettina tämä mielenkiintoinen artikkeli, jonka sisältö ei lopulta ole kovin yllättävä. Pohtimisen aihetta monelle. Aina se, että joku on niin sanotusti voimakas tai jämäkkä, ei ole hyve. Kannattaa katsoa nykyistä poliittista johtoa ja miettiä.

"– Henkilö, jolla on narsistisia piirteitä, voi pysyä hyvinkin normaalina vuosikausia. Kun ympäröivät olosuhteet sitten muuttuvat suotuisiksi esimerkiksi vallan saavuttamisen myötä, nämä ominaisuudet tulevat esille ja vahvistuvat. Tunnettuja esimerkkejä tästä ovat Britannian monivuotinen pääministeri Margaret Thatcher ja Adolf Hitler, Gustav Schulman sanoo.
Vallalla ja menestyksellä on taipumus korruptoida ihmisiä.
Uransa alussa Thatcher vielä kritisoi vastapuolta ylimielisyydestä, mutta sortui myöhemmin itse samaan epäempaattiseen ja omahyväiseen asennoitumiseen muita kohtaan. Yhteistyö hänen kanssaan oli mahdotonta. Sen seurauksena Thatcher joutui luopumaan vallasta."

Yhteistyössä