Elvytyskieltoja laitetaan tahdosta huolimatta - Tarkista oma ja vanhempasi status omakannasta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Pankkitunnuksilla pääset katsomaan onko sulla elvytyskielto. Sieltä näkee myös laboratoriotulokset ym.
😱

Tiina, 54, katsoi verikoetuloksensa netistä ja järkyttyi – lääkäriliitto varoittaa yleistyvästä ilmiöstä
Tiinan äitienpäivä sai ikävän käänteen, kun tekstiviesti ilmoitti, että laboratorion tutkimustulokset ovat valmistuneet. ”Kun katsoin tietoa netistä, siellä puhuttiin dialyysista ja saattohoidosta”, hän sanoo.”

 
vierailija
😱

Tiina, 54, katsoi verikoetuloksensa netistä ja järkyttyi – lääkäriliitto varoittaa yleistyvästä ilmiöstä
Tiinan äitienpäivä sai ikävän käänteen, kun tekstiviesti ilmoitti, että laboratorion tutkimustulokset ovat valmistuneet. ”Kun katsoin tietoa netistä, siellä puhuttiin dialyysista ja saattohoidosta”, hän sanoo.”
Omakannassa siis ei puhuttu saattohoidosta ja dislyysistä vaan Tiinan itse googlailemilla sivuilla... Aina ei kannata itse leikkiä lääkäriä Googlen avulla. Nykyäänhän nuo tulokset pidetään "salassa" kunnes lääkäri tai hoitaja ne kertoo
 
vierailija
"Voiko olla että mulle on merkattu elvytyskielto!!!"

Tietenkin voi olla, kuten aloittajalla, jos olet tavis. Tai onko jollain laittaa ikää, jonka jälkeen lääkäri voi luvatta ja tahdon vastaisesti muuttaa elvytys-statuksen? Mitä varten sitä edes kysytään, jos tahdosta ei välitetä. Hyvesignalointiako?
Lissu ei oo käynyt lääkärissä piiiitkään aikaan ja on alle 50. Miten kellään olisi aikaa laitella DNR:iä summassa joillekin
 
vierailija
"Voiko olla että mulle on merkattu elvytyskielto!!!"

Tietenkin voi olla, kuten aloittajalla, jos olet tavis. Tai onko jollain laittaa ikää, jonka jälkeen lääkäri voi luvatta ja tahdon vastaisesti muuttaa elvytys-statuksen? Mitä varten sitä edes kysytään, jos tahdosta ei välitetä. Hyvesignalointiako?
Suomi on muuttunut dystopiayhteiskunnaksi. Jopa syntymättömän lapsen murhaaminen onnistuu: "My Body, My Choice" -huutelulla, mutta ilman mRNA-pikitystä ja sillä saatavaa koronapassia eli kulkutaudin levityslupaa et päässyt kapakkaan, festareille, ulkomaille, vaikka täysannos injektioita ei estänyt tartuntaa, sairastumista, tyypillisiä oireita, tartuttamista eikä THL Sampo tietojen mukaan juuri edes sairaalahoitoa, tehohoitoa tai kuolemaa infektioon. Myös viruskuorma hengitysteissä oli yhtä suuri, ehkä parempia variantteja 😆 Käytännössä perustuslailliset kansalaisen perusoikeudet vietiin, jotta uskoisit Keisarin uudet vaatteet, ja olisit parempi (tottelevaisempi) kuluttaja tekosyyllä saada bisnekset ja matkailu/turismi auki. Tuolloinkin pelastettiin bisneksiä ja taloutta, ihmisistä viis. Sama elvytyskiellon kohdalla.
 
vierailija
Elvytyskielto voitaisiin laittaa myös poliittisin perustein. Jos henkilö tiedetään vaikkapa yhteiskunnallistamista vastustavaksi taantumukselliseksi, hänelle voitaisiin esim. poliisin toimesta määrätä elvytyskielto.

Tämä tietysti edellyttäisi jo aiemmin Poliisihallituksen vaatimaa sairauskertomusten lukemisen oikeutta (ennaltaehkäisevästi). Potilaskertomukset voitaisiin nykyisenä sähköisten sairauskertomusten aikana siirtää poliisille yhdellä napin painalluksella.

Poliisihan halusi pääsyä terveystietoihin. Onkohan sama pääsy myös Supolla, Hybridikeskuksella ja Natolla sekä DCA-sopimuksen kautta Yhdysvaltain turvallisuustahoilla? Kansan vihollinen saa elvytyskiellon Omakantaan, viimeistään sydänkohtauksen tapahduttua.
 
vierailija
Vanhempani eivät tarvitse minun holhoustani, joten tarvetta heidän tietojaan tarkastella ei minulla ole. Sinun vanhemmillasi taitaa olla jo jotain vikaa...
Sulla on jutuissasi selittämisen makua, oletko asianosainen?
Kyllä minäkin keski-ikäisenä läheisilleni näyttäisin, jos elvytyskiellon "Ei" muuttuisi "Kyllä" muotoon. Sinä siis luottaisit lääkärin päätökseen, joka salaa ja vastoin tahtoa muuttaa toisen tahtoa? Taidat uskoa myös OrpoPurraan kyseenalaistamatta?
 
vierailija
Lääkäri tietää paremmin, pitääkö sinun elää. Pian hän määrää eutanasiapillerin, koska tietää sinua paremmin ja olet kuluerä yhteiskunnalle eläkeläisenä.
 
vierailija
DNR oli laitettu aloittajan äidille joka on 80 ja luultavasti sairas, koska hänellä on kotihoitolääkäri...
Tähän kiinnitin myös huomiota. Ei terveet saa kotihoitoa... Jos esimerkiksi diagnosoitu muistisairaus, niin se jo itsessään on syy ehdottaa elvytyskieltoa. Koska ihmisen muistisairaus ei ole paraneva sairaus ja muisti vaurioituu elvytyksessä vielä lisää. Ikäihmiset kun tuppaa mennä elottomaksi ihan omia aikojaan ja heidät usein sitten löydetään jo elottomana, jolloin ei ole edes järkeä aloittaa elvytystä, kun ei ole tietoa, kuinka kauan elottomuus on kestänyt. Elvytyksestä on oikeastaan hyötyä vain silloin, kun ihminen ns. "tippuu käsiin". Joskus oli jossain määritelty, että jokainen minuutti heikentää selviytymismahdollisuuksia 10%. En tiedä onko tällaista määritelmää enää nykyään olemassa, kun ei ole mitään elvytyskoulutuksia ollut. Eli jo 5 minuutin viive elvytyksen aloittamisesta tiputtaisi selviytymismahdollisuudet puoleen.

Että en nyt ihan usko tähän ikäihmisten "sarjamurhateoriaan" kuitenkaan. Kyllä sille elvytyskiellolle on aina ihan syy, miksi sitä ehdotetaan tai miksi lääkäri tekee sen päätöksen. Omalle isällekin on tehty elvytyskielto Alzheimerin perusteella. En tiedä onko isältä edes kysytty, mutta ainakin äidiltä kysyttiin. Tähän annettiin lupa, koska itse olen myös hoitaja ja tekemisissä muistisairaiden kanssa ja tiedän mikä on homman nimi ja mitä vielä tuleman pitää. Raadollista, mutta en halua omaa isää minnekään letkuihin sängynpohjalle känneltäväksi vihannekseksi. Parempi sitten mennä kertalaakista, jos on mennäkseen ja hyväksyn sen täysin. Myös äiti onneksi ymmärtää tämän. Isää kun en takaisin enää saa jo suht pitkälle edenneen sairauden takia. Hän on kyllä fyysisesti läsnä ja suht hyväkuntoinenkin vielä, mutta mielessään usein jossain ihan muualla ja monessa asiassa jo ohjattava.
 
vierailija
Lääkäri tietää paremmin, pitääkö sinun elää. Pian hän määrää eutanasiapillerin, koska tietää sinua paremmin ja olet kuluerä yhteiskunnalle eläkeläisenä.
Elvytyskielto on vain elvytyskielto. Ei se ole mikään saattohoito. Sairauksien ja oireiden hoitamista jatketaan kuten ennenkin. Nitrokin on vielä käytössä.
Eutanasiaan avustaminen tulee seuraavaksi estämään sotemenojen kasvua. Terv. Orpo & Purra
 
vierailija
Hmmm. liikuntarajoitteisen pitäisi siis hyväksyä iästä riippumatta lääkärin vastoin tahtoa laittama elvytyskielto, mikäli tarvitsee kotihoitoapua?
Mitä Natsi-Saksa sinussa menettikään
Ei kai tällä kukaan niin ole väittänyt? Onhan äidillä oikeus vaatia perustelut asiaan ja myös pyytää kumoamista, jos on toimittu väärin ja vasten tahtoa.
 
vierailija
Elvytyskielto tarkoittaa pidättäytymistä painelu-puhalluselvytyksestä silloin, kun potilas ei enää hyödy siitä. Elvytys on iäkkäälle rankka toimenpide, jossa voi murtua esim. luita. Pahimmillaan se voi vain pitkittää kärsimystä. DNAR-päätöksen voi tehdä potilas itse. Hoitoon liittyvät päätökset tekee kuitenkin viime kädessä hoitava lääkäri lääketieteellisin perustein. Jos toipumisen todennäköisyys on lääketieteellisen arvion perusteella olematon, eivät potilas tai potilaan omaiset voi vaatia elvytystä.
 
"Voiko olla että mulle on merkattu elvytyskielto!!!"

Tietenkin voi olla, kuten aloittajalla, jos olet tavis. Tai onko jollain laittaa ikää, jonka jälkeen lääkäri voi luvatta ja tahdon vastaisesti muuttaa elvytys-statuksen? Mitä varten sitä edes kysytään, jos tahdosta ei välitetä. Hyvesignalointiako?
Siis en ole ikinä edes omakannassa käynyt mutta siellä saattaa olla elvytyskielto jota noudatettaisi jos minulle tapahtuisi jotakin….😧

Eikö tämä nyt olis jotenkin vähän outoa…😁 Ja pelottavaa!

Mihin tämä maailma on oikein mennyt!🙄
 

Yhteistyössä