Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minulle uusi biisi oli kertakuulemalta aika iso pettymys 🙁 Odotukset olivat tosi korkealla, sillä tykkään tosi paljon siitä aiemmin kuullusta "hype comes, love goes" -kohdasta, mutta se olikin sitten suunnilleen ainoa hyvä kohta. Taustoissa ja melodiassa ei ole oikein mitään mistä keksisin positiivista sanottavaa. Mielenkiintoista silti maaliskuussa kuulla, miten tämä toimii livenä.
 
vierailija
En ainakaan heti ihastunut uuteen biisiin, mutta lämpenen muutenkin hitaasti. Yleisesti ottaen, kuuntelen mieluummin sloveeniksi laulettua ja vanhaa tyyliä. Mutta kiva että biisi on otettu hyvin vastaan tähän mennessä.
 
vierailija
En ainakaan heti ihastunut uuteen biisiin, mutta lämpenen muutenkin hitaasti. Yleisesti ottaen, kuuntelen mieluummin sloveeniksi laulettua ja vanhaa tyyliä. Mutta kiva että biisi on otettu hyvin vastaan tähän mennessä.
Minulla on mennyt viikkoja tai kuukausia päästä sisään useimpiin Joksujen biiseihin. :) Vem da gres iski välittömästi ja Katrina ja Padamkin hyvin nopeasti, mutta about kaikkea muuta nihkeilin alkuun.
 
vierailija
Minulla on mennyt viikkoja tai kuukausia päästä sisään useimpiin Joksujen biiseihin. Vem da gres iski välittömästi ja Katrina ja Padamkin hyvin nopeasti, mutta about kaikkea muuta nihkeilin alkuun.

Kertosäe on soinut korvamatona aina siitä alkaen, kun sen ensimmäisen kerran kuulin. Tänään nyt sitten koko biisi. Ei huono, muutama kuuntelukerta vasta, mutta tykkään kyllä. Bojanin monipuolinen ääni pääsee oikeuksiinsa, ja kuten joku tuossa ylempänä totesi, äänet Krisin kanssa soivat hyvin yhteen. Mielenkiintoinen kappale - lisää kuuntelukertoja niin aukeaa varmasti vielä paremmin.
 
vierailija
Uusi biisi kuulostaa enemmän indieltä kuin odotin - ja se on omasta mielestä hyvä asia! Pelkäsin vähän sellaista stadionpoppia. Tämä vaatii ehkä muutaman kuuntelukerran koska ei ole kovin suoraviivainen popbiisi, vaan sisältää tosiaan vähän progea, vähän the beatlesia, ja olin kuulevinani siellä vähän ska:takin yhdessä kohdassa. Inspiroituminen Lontoosta kuuluu. Boitsu kuulosti aikuisemmalta, itsevarmalta äänensä kanssa. Tykkäsin myös siitä, miten ehkä vähän melankolisetkin sanat yhdistettiin duurivoittoiseen musiikkiin, siitä tulee mielenkiintoinen ristiriita.
 
vierailija
Minulle uusi biisi oli kertakuulemalta aika iso pettymys Odotukset olivat tosi korkealla, sillä tykkään tosi paljon siitä aiemmin kuullusta "hype comes, love goes" -kohdasta, mutta se olikin sitten suunnilleen ainoa hyvä kohta. Taustoissa ja melodiassa ei ole oikein mitään mistä keksisin positiivista sanottavaa. Mielenkiintoista silti maaliskuussa kuulla, miten tämä toimii livenä.
Minulle biisissä tökkii yllättäen eniten Bojanin laulu, minusta hän ei tavoita samaa tunnetta ja syvyyttä, toisaalta helppoutta englanniksi laulettaessa kuin sloveenin tai serbian kielisissä biiseissä, vaan se menee ikäänkuin pingottamiseksi. Toisaalta monet ovat kehuneet juuri Bojanin lauluosuuksia, joten riippunee paljolti vastaanottajasta miten asian kokee.
 
vierailija
Minulle biisissä tökkii yllättäen eniten Bojanin laulu, minusta hän ei tavoita samaa tunnetta ja syvyyttä, toisaalta helppoutta englanniksi laulettaessa kuin sloveenin tai serbian kielisissä biiseissä, vaan se menee ikäänkuin pingottamiseksi. Toisaalta monet ovat kehuneet juuri Bojanin lauluosuuksia, joten riippunee paljolti vastaanottajasta miten asian kokee.
Siitä olen samaa mieltä, että sloveeniksi tai serbiaksi tämä kuulostaisi vielä paremmalta kuin englanniksi 😁

Jos mahdollista, kuunnelkaa kuulokkeilla niin yksityiskohdat pääsee paremmin oikeuksiinsa.
 
vierailija
Minulle biisissä tökkii yllättäen eniten Bojanin laulu, minusta hän ei tavoita samaa tunnetta ja syvyyttä, toisaalta helppoutta englanniksi laulettaessa kuin sloveenin tai serbian kielisissä biiseissä, vaan se menee ikäänkuin pingottamiseksi. Toisaalta monet ovat kehuneet juuri Bojanin lauluosuuksia, joten riippunee paljolti vastaanottajasta miten asian kokee.
Minusta kyse ei ole kielestä, vaan Bojan tarkoituksella laulaa vähän eri lailla kuin yleensä. Ja en ole ihan 100 % tämän fani itse, mutta toisaalta se tuo Bojanin äänen minusta paremmin oikeuksiinsa kuin juuri mikään Joksujen aiempi biisi.
 
vierailija
Minulle biisissä tökkii yllättäen eniten Bojanin laulu, minusta hän ei tavoita samaa tunnetta ja syvyyttä, toisaalta helppoutta englanniksi laulettaessa kuin sloveenin tai serbian kielisissä biiseissä, vaan se menee ikäänkuin pingottamiseksi. Toisaalta monet ovat kehuneet juuri Bojanin lauluosuuksia, joten riippunee paljolti vastaanottajasta miten asian kokee.
Tiedän, mitä tarkoitat. Minulla se tökki ennen kaikkea SSOL:ssa mutta ei niinkään tässä. Eikä se varsinaisesti ole B:n laulu vaan enemmänkin se, miten lausuu sanat juuri jotenkin pingottavaan tyyliin (siis minun mielestäni), mutta tosiaan tässä se ei häirinnyt kuin aivan hetken enkä edes muista, missä kohtaa.
Itse olen tosi innoissani biisistä. En osaa sitä sillä tavalla musiikillisesti arvioida, kun olen hyvin epämusikaalinen mutta häivähdys Novi valia siinä on, ja se sattuu olemaan the biisi, joka koukutti minut Joksujen musaan. Alun hitaus ja lopun kovempi meininki on myös tosi upeaa. Vielä en osaa ihan sanoa, mitä mieltä olen siitä korkeasta kohdasta (Krisin osuus?), täytyy ehkä vähän vielä kuunnella, että osaan sanoa, pidänkö vai en.
 
vierailija
Minulle uusi biisi oli kertakuulemalta aika iso pettymys Odotukset olivat tosi korkealla, sillä tykkään tosi paljon siitä aiemmin kuullusta "hype comes, love goes" -kohdasta, mutta se olikin sitten suunnilleen ainoa hyvä kohta. Taustoissa ja melodiassa ei ole oikein mitään mistä keksisin positiivista sanottavaa. Mielenkiintoista silti maaliskuussa kuulla, miten tämä toimii livenä.
Samat sanat😕 Olin pettynyt. Mä en taida kertakaikkiaan tykätä kuin niiden sloveniankielisestä musasta.
 
vierailija
Minulle biisissä tökkii yllättäen eniten Bojanin laulu, minusta hän ei tavoita samaa tunnetta ja syvyyttä, toisaalta helppoutta englanniksi laulettaessa kuin sloveenin tai serbian kielisissä biiseissä, vaan se menee ikäänkuin pingottamiseksi. Toisaalta monet ovat kehuneet juuri Bojanin lauluosuuksia, joten riippunee paljolti vastaanottajasta miten asian kokee.
Oho. Mun mielestä äänessä taas on lisää väriä ja jonkinlaista pehmeyttä nyt. Ja ääni myös kantaa mielestäni miltei pidempiin venytyksiin ja vahvemmin. Ei sillä että arvostelisin mitenkään aiempaa.
 
vierailija
Minäkin nyt ilmoittaudun niihin jotka eivät ihaile tätä JO uutta biisiä. Se joku alkuperäinen B laulama pätkä (oliko jotenkin akustinen tms?) niin siinä kuulin jotain hyvin tuttua joltain toiselta artistilta mutta vieläkään en ole saanut päähäni että mitä tai ketä se muistuttaa. Tämä koko biisi ei kyllä jäänyt yhtään millään lailla mieleen vaikka sen useamman kerran kuuntelin siitä radio-ohjelmasta. Vauvalle en viitsinyt mitään laittaa vaan annoin muiden ihastella rauhassa enkä jatka täälläkään tämän enempää jos en sitten keksi jotain uutta sanottavaa rakentavassa hengessä.
 
vierailija
Minulle uusi biisi oli kertakuulemalta aika iso pettymys Odotukset olivat tosi korkealla, sillä tykkään tosi paljon siitä aiemmin kuullusta "hype comes, love goes" -kohdasta, mutta se olikin sitten suunnilleen ainoa hyvä kohta. Taustoissa ja melodiassa ei ole oikein mitään mistä keksisin positiivista sanottavaa. Mielenkiintoista silti maaliskuussa kuulla, miten tämä toimii livenä.
Musta tuo on sen tyyppinen biisi, että vaati itselläni useamman kuuntelun. Ei ole liian ”helppo”. Tuollaiseen ei toisaalta myöskään kovin helposti kyllästy. Ehkä se kuvaa muutenkin Joksujen musiikkia omasta näkökulmasta. Monissa biiseissä kestää hetken että kaikki vivahteet aukeaa kunnolla. Oon kuunnellut kevään jälkeen noita kahta levyä paljon, eikä vieläkään kyllästytä yhtään.
 
vierailija
Minäkin nyt ilmoittaudun niihin jotka eivät ihaile tätä JO uutta biisiä. Se joku alkuperäinen B laulama pätkä (oliko jotenkin akustinen tms?) niin siinä kuulin jotain hyvin tuttua joltain toiselta artistilta mutta vieläkään en ole saanut päähäni että mitä tai ketä se muistuttaa. Tämä koko biisi ei kyllä jäänyt yhtään millään lailla mieleen vaikka sen useamman kerran kuuntelin siitä radio-ohjelmasta. Vauvalle en viitsinyt mitään laittaa vaan annoin muiden ihastella rauhassa enkä jatka täälläkään tämän enempää jos en sitten keksi jotain uutta sanottavaa rakentavassa hengessä.
Mäkin mietin sen yhden kohdan vertautuvuutta johonkin aiempaan. Voisiko olla tosi kaukaa, joku 60-70-lukulainen jopa?
Kun se biisi alkoi radiossa, mietin että onko se jokin ennen varsinaista biisiä tarjolle annettu akustisempi versio?
Mutta kun biisi lopussa lähti, oli pakko uskoa, että ei, kun se todellakin kuunnellutettiin etuajassa : )
Mut mä kyllä suhtauduin positiivisesti kaikkeen biisissä, tykkäsin siitä tosi paljon, ettei se ole samanlainen läpi koko kappaleen, vaan että siinä annetaan kuulijalle samassa lähestulkoon 3 biisiä : )
 

Yhteistyössä