Mites lakko sinuun vaikuttaa?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oletko töissä vai lakossa? Miten vietät tätä päivää/ näitä päiviä? Miten muuten uskoisit lakon vaikuttavan sinuun?
Mitä mieltä ylipäätään olet tästä lakosta?

vierailija
Kannatan lakkoa sydämeni pohjasta ja olen kommentoinut tällä palstalla moneen ketjuun tsemppiviestein.
Katsoin aamun Ylen uutiset. Jos olisi tarvetta käydä stadissa, tilaisin taksin.
Taksiyhtiö lähetti viestin, että voin tilata taksikyydin. Ruokakaupat ovat auki, mutta sinne ei ole kahteen päivään tarvetta. Eilen osotoskeskuksessa oli paljon asiakkaita.
Hyviä lakkopäiviä kaikille. Ketään ei jätetä vai miten se Jutan iskulause menikään.
Olen jo herkutellut Jutan feministisen mainossydäntikkarin.

vierailija
Normaali työpäivä, olen yksityisyrittäjä, lakko ei hyödyttäisi mitään mutta haittaisi mun yritystä, niin en toki itselleni tahallaan hallaa tee.
Ajatuksissani tuen lakkolaisia, enkä marmata palveluiden hitaudesta tms.
Ruokakaupassa kävin eilen, kuten näköjään moni muukin, niin täynnä citymarket oli.
Olen varautunut hakemaan lapset koulusta jos bussilla ei pääse (tänä aamuna pääsivät normaalisti).

Töissä luonnollisesti, vieläpä ihan täällä työmaalla, koska pyydettiin erikseen kaikkia töihintulevia etäilemään mahdollisimman vähän. Ilmeisesti normihommat saa tässä jättää täysin väliin ja keskittyä hoitamaan "juoksevia asioita".

Itse kyllä vastustan lakkoa. Olisin todellakin toivonut, että keskusteluyhteys olisi löydetty. Lakkoja olisi voitu lykätä jo pienellä symbolisella vastaantulolla. Mutta hallitus ei sitä nimenomaan halunnut tehdä vaan halusi pistää kovan kovaa vastaan. Kyllä tästä on aistittavissa se, että on nähty sen ajan tulleen, että AY-liikkeelle annetaan iskuja. En usko mihinkään kuoliniskuun, mutta onhan noiden liittojen valta paljon vähentynyt.

Peruslinjassa kuitenkin olen hallituksen toimien takana. Mielestäni ne eivät ole erityisen hyvin kohdistettu ja monissa asioissa muutokset ovat liian vähäisiä. Kuitenkin tämä porukka me valtaan äänestettiin demokraattisilla vaaleilla ja mielestäni tämä on väärä tapa lähteä tuota tulosta vastaan.

Iso osa kansasta ei vaan yhdistä omaa äänestämistään ja hallituksen porukkaa toisiinsa. Tuolla on paljon persuja nyt lakossa, joka on tavallaan vähän absurdia. Vähän kuin lakkoilisi itseään vastaan.

Käytännön tasolla lakko ei minuun työn ulkopuolella vaikuta. Ruokaa ostettiin kotiin kyllä viikonloppua varten vähän ennakkoon, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Firmani ei myöskään tästä lakosta ihan hirveästi kärsi. Valmistauduimme siihen todella hyvin, joten luulenpa että vaikutus on aika +-0. Palkoissa säästetään ja tietyissä tuotannoissa oli lakon takia ajoitettu vähän pidempi paussi tässä jokatapauksessa.

vierailija
Olen lomalla, joten ei mitenkään - ei edes kuluttajana. Ei ole tarvetta kauppaankaan nyt ja sitä paitsi meillä on kyllä k-ryhmän kauppa normisti auki. S-ryhmän kiinni. Ja julkisiahan täällä maalla ei edes kulje, joten todella pieneksi jää vaikutukset meillä. Eikä se vaikuttaisi sittenkään, vaikka olisin töissäkin, sillä vanhuspuolen hoitajat eivät lakkoile, eikä taida minkään muunkaan puolen hoitajat, kuin vakan.

vierailija
Olen lakossa ja olin torilla osoittamassa mieltäni. Itselläni ei ollut pitkä matka, mutta nostan hattua kaikille heille/teille, jotka tulitte matkan päästä seisomaan yhteisessä rintamassa. Ääntä pitää käyttää niin kauan kuin ääntä on.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Olen lakossa ja olin torilla osoittamassa mieltäni. Itselläni ei ollut pitkä matka, mutta nostan hattua kaikille heille/teille, jotka tulitte matkan päästä seisomaan yhteisessä rintamassa. Ääntä pitää käyttää niin kauan kuin ääntä on.
Mikään ei ole hauskempaa kun lähteä hyvällä porukalla ja kunnon eväillä osoittamaan mieltään. Ennemmin torilla kun töissä.

vierailija
Normaali työpäivä, olen yksityisyrittäjä, lakko ei hyödyttäisi mitään mutta haittaisi mun yritystä, niin en toki itselleni tahallaan hallaa tee.
Ajatuksissani tuen lakkolaisia, enkä marmata palveluiden hitaudesta tms.
Ruokakaupassa kävin eilen, kuten näköjään moni muukin, niin täynnä citymarket oli.
Olen varautunut hakemaan lapset koulusta jos bussilla ei pääse (tänä aamuna pääsivät normaalisti).
Mulla sama tilanne.

vierailija
👍Joku oli laittanut tälle palstalle Youtube videon Satosen toripuheesta. Hyvin teistä ääntä lähti Ja Riikka oli kuulema kuikkinut huoneessaan verhojen kätköissä.
Kansa huusi hänelle: Riikka tule ikkunaan, täällä huutaa kansa. Sen jälkeen Riikka oli alkanut paukuttaa X:ää nörtti kun on ja sellaisena pysyy

vierailija
Joku oli laittanut tälle palstalle Youtube videon Satosen toripuheesta. Hyvin teistä ääntä lähti Ja Riikka oli kuulema kuikkinut huoneessaan verhojen kätköissä.
Kansa huusi hänelle: Riikka tule ikkunaan, täällä huutaa kansa. Sen jälkeen Riikka oli alkanut paukuttaa X:ää nörtti kun on ja sellaisena pysyy

Just näin. Esittää kovaa muijaa, mutta onkin pelkuri, joka ei kykene vastaamaan teoistaan.

vierailija
Mistä hemmetin teoista? Hän tekee vain riviministerinä työtään siinä missä kaikki muutkin kansan valitsemat.
Kenenkään ei tarvitse työpaikallaan kuunnella suunsoittoa.
Ai, aika paljon persut ovat eduskunnassa soittaneet suutaan.

Hän on valtiovarainministeri ja varapääministeri eli ei ihan riviministeri ja sitä paitsi on pettänyt lupauksensa.

vierailija
Ai, aika paljon persut ovat eduskunnassa soittaneet suutaan.

Hän on valtiovarainministeri ja varapääministeri eli ei ihan riviministeri ja sitä paitsi on pettänyt lupauksensa.
Jokainen asioista ymmärtävä tajuaa ettei yksi ihminen tai puolue pysty yksin kääntämään venettä.
Kannattaa miettiä kun kuuntelee seuraavan kerran vaalipuheita mikä on aidosti mahdollista toteuttaa ja mikä ei. Aina luvataan 10 hyvää ja 11 vielä parempaa mutta järki käteen.

vierailija
vierailija
Näinkin todettiin vielä vajaa pari vuotta sitten:

"Oppositiopuolue perussuomalaiset ei halua rajoittaa lakko-oikeutta Suomessa, kertoo perussuomalaisten eduskuntaryhmän toinen varapuheenjohtaja, kansanedustaja Lulu Ranne."

Nyt on eri halut?

vierailija
Mikään ei ole hauskempaa kun lähteä hyvällä porukalla ja kunnon eväillä osoittamaan mieltään. Ennemmin torilla kun töissä.
(y)

PAMilaisia oli paljon ja heille varsinkin kannatuspeukku koska palvelualojen tilanne on usein hankala ay-liikkeen kannalta (nuorta, tilapäistä, osa-aikaista yms. sitoutumatonta nollatuntisopimuslaista työvoimaa paljon), mutta tosipaikan tullen joukkovoimaa löytyi ja meteliä lähti. Oli hienoa olla yhdessä rintamassa! :cool:

Itse edustan vientialoja, mutta en todellakaan ole valmis hyväksymään sitä, että vaikkapa juuri pamilaiset tuomittaisiin tästä ikuisuuteen saamaan maksimissaan meikäläisten korotusprosenttien verran palkanlisää. Jokaiselle työntekijälle kuuluu oikeus neuvotella oma palkkansa niin hyväksi kun sen pystyy saamaan ja jokaiselle liitolle kuuluu kollektiivisessa neuvottelujärjestelmässä oikeus neuvotella työehtosopimukset itse. Kenellekään muulle ei pidä antaa veto-oikeutta toisten sopimusvapauden yli!

vierailija
Jokainen asioista ymmärtävä tajuaa ettei yksi ihminen tai puolue pysty yksin kääntämään venettä.
Kannattaa miettiä kun kuuntelee seuraavan kerran vaalipuheita mikä on aidosti mahdollista toteuttaa ja mikä ei. Aina luvataan 10 hyvää ja 11 vielä parempaa mutta järki käteen.
Kummasti vasemmistopuolueet onnistuvat tekemään vasemmistolaista politiikkaa, Kokoomus onnistuu tekemään kokoomuslaista politiikkaa ja RKP:kin on pitänyt Suomen ruotsinkielisenä jo vuosikymmeniä, mutta persuille kaikki on mahdotonta ja pitäisi vaan äänestää sen takia kun tekevät niin kauniita lupauksia, joita ei sitten ole tarkoituskaan toteuttaa koska se on kertakaikkisen mahdotonta. :rolleyes:

vierailija
Kummasti vasemmistopuolueet onnistuvat tekemään vasemmistolaista politiikkaa, Kokoomus onnistuu tekemään kokoomuslaista politiikkaa ja RKP:kin on pitänyt Suomen ruotsinkielisenä jo vuosikymmeniä, mutta persuille kaikki on mahdotonta ja pitäisi vaan äänestää sen takia kun tekevät niin kauniita lupauksia, joita ei sitten ole tarkoituskaan toteuttaa koska se on kertakaikkisen mahdotonta.
👍

Yhteistyössä