Satonen (kok) ei ole valmis antamaan yhtään periksi

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Päinvastoin.

Haluaa lakko-oikeuden pois.

Jos tähän mennään, niin kukaan ei tarvitse tässä maassa Satosta. Jos siitä ei ole puhumaan, niin erotkoon. Paska saa jättää eduskunnan

”Toisaalta nämä lakot myös osoittavat sen, että tarvitsemme pelisäännöt poliittisille lakoille. Niitä meillä ei ole, vaikka monissa muissa Euroopan maissa on”, hän sanoo.

periksi ei anneta, nyt pannaan vihervassarit kyykkyyn
Mun mielestä tämä on väärä asenne. Ketkä tässä nyt ovat edes vihervassareita? Nöyryytys ja kyykytys ei luo kuin katkeruutta ja se ei ole hyvää polttoainetta tulevaisuuden yhteistyölle.

Mielestäni hallitus on toiminut liian yksinvaltaisesti. Purra on tyyppiä, joka antaa maailman palaa, kunhan on itse raunioiden ruhtinas.

Meidän firmalle tämä lakko näyttää vaikuttavan todella pahasti. Olen aivan järkyttynyt, että mennään tämmöiseen. Monessa firmassa tuotanto on ns. tasaista ja parin päivän lakko aiheuttaa "vain" tietynlaisen menetyksen. Mutta minun firmalle menetykset ovat hyvin erilaiset. Ilmeisesti tämän lakon takia menetämme kokonaan isoja tilauksia. Ei varmaan olla ainoita.

Itsehän en edes kuulu mihinkään liittoon, että sinällään aivan sama. Eikä ylemmät toimihenkilöt muutenkaan ole lakkoilemassa. Nuorissa suhtautuminen AY-liikkeeseen on pitkän aikaa ollut muuttumassa, nytkin moni nuori ei kuulu liittoon eikä haluaisi lakkoilla. Mutta solidaarisuudesta tai ryhmäpaineesta johtuen sen tekee.

Kysehän tässä on vain siitä, että AY-liikkeen valta on ollut pienenemään päin viimeiset 40 vuotta. Ja pitävät kiinni hupenevasta vallastaan. AY-liikkeen ansiosta on tullut paljon hyvääkin, mutta ajat ovat muuttuneet. AY-liikkeen pitäisi uudistua. Tai pitäisi löytää paras mahdollinen tapa, että työntekijöitä tullaan tulevaisuudessakin kuulluksi. Uskon, että loppupeleissä se on myös työnantajatahon etu.

vierailija
Sinä olet vihervassari.
Mun mielestä tämä on väärä asenne. Ketkä tässä nyt ovat edes vihervassareita? Nöyryytys ja kyykytys ei luo kuin katkeruutta ja se ei ole hyvää polttoainetta tulevaisuuden yhteistyölle.

Mielestäni hallitus on toiminut liian yksinvaltaisesti. Purra on tyyppiä, joka antaa maailman palaa, kunhan on itse raunioiden ruhtinas.

Meidän firmalle tämä lakko näyttää vaikuttavan todella pahasti. Olen aivan järkyttynyt, että mennään tämmöiseen. Monessa firmassa tuotanto on ns. tasaista ja parin päivän lakko aiheuttaa "vain" tietynlaisen menetyksen. Mutta minun firmalle menetykset ovat hyvin erilaiset. Ilmeisesti tämän lakon takia menetämme kokonaan isoja tilauksia. Ei varmaan olla ainoita.

Itsehän en edes kuulu mihinkään liittoon, että sinällään aivan sama. Eikä ylemmät toimihenkilöt muutenkaan ole lakkoilemassa. Nuorissa suhtautuminen AY-liikkeeseen on pitkän aikaa ollut muuttumassa, nytkin moni nuori ei kuulu liittoon eikä haluaisi lakkoilla. Mutta solidaarisuudesta tai ryhmäpaineesta johtuen sen tekee.

Kysehän tässä on vain siitä, että AY-liikkeen valta on ollut pienenemään päin viimeiset 40 vuotta. Ja pitävät kiinni hupenevasta vallastaan. AY-liikkeen ansiosta on tullut paljon hyvääkin, mutta ajat ovat muuttuneet. AY-liikkeen pitäisi uudistua. Tai pitäisi löytää paras mahdollinen tapa, että työntekijöitä tullaan tulevaisuudessakin kuulluksi. Uskon, että loppupeleissä se on myös työnantajatahon etu.

vierailija

Jännää etteivät huomanneet sitä aikaan ennen työväenliikettä.

vierailija
Mutta minun firmalle menetykset ovat hyvin erilaiset. Ilmeisesti tämän lakon takia menetämme kokonaan isoja tilauksia. Ei varmaan olla ainoita.
Juuri tämän kaltaiset kommentit ovat omiaan tekemään vastakkainasettelua. 2 päivän lakko.

Esim. huhtikuussa on kaikki kuukausittaiset maksut kuiten muutenkin, mutta päiviä vain 28. Huhtikuu on suurempi ongelma kuin kahden päivän lakko. Lakossa kun ei ole niitä työnantajan velvoitteita.

Samoin mikä tahansa juhlapuhä on suurempi ongelma. Ne kun on usein vielä palkallisia.

Normaali yrittäjä teettäisi tuosta ne pakolliset parin päivän hommat pois parilla edellisellä viikolla siten, että ne menee pelkällä 50% ylityöllä.

Paska yrittäjä itkee sähkömersussaan ja koittaa saada sympatiaa. Se ei oikein onnistu, jos tuloksen tekijät joutuvat puljaamaan kimppakyytejä ja säästämään talvirenkaisiin. Saattaa olla, että on hankala saada työntekijöitä tekemään tulosta, jos tuloksen arvostusta ei ole

Jännää etteivät huomanneet sitä aikaan ennen työväenliikettä.
No ei hallitseva luokka kovin helposti itsestään ala mitään muuttamaan. Heillä kun asiat ovat niin hyvin. Eli eiköhän se työväenliike ole hyvääkin tuottanut yhteiskunnalle. Mutta se mikä oli edistystä 1800-luvulla, ei sitä nykyään enää ole.

Itse olen kyllä länsimaiseen demokratiapohjaiseen kapitalismiin luottava ihminen. Mutta suuret ongelmat silläkin on. Vaikka satojen vuosien tarkastelussa tulo- ja varallisuuserot ovat kaventuneet, viime vuosikymmenien aikainen kehitys on ollut päinvastaista.

Etenkin pääomat ovat kasautuneet pienemmälle joukolle. Tässä vaikka juttua aiheesta:

Yhteistyössä