Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Höm. Nostin nyt kaksi korttia Ljubav-liven aikaisille tunteille. Bojanin oli ENOUGH (eli siis merkityksessä “minä riitän”) ja Jeren oli FAITH. Ei ehkä kuulosta maailman jännimmiltä tai tunteikkaimmilta korteilta, mutta olen nostanut kauan sitten yhteen NT:n aspektiin liittyen Bojanille tuon kortin ja FAITH taas sai “ensi-iltansa” viime viikolla, kun nostin sen poikien maaliskuun alussa toivottavasti tapahtuvalle kohtaamiselle (riippumatta siitä, näkevätkö sitä ennen jo, mihin en usko, mutta ei se mahdotontakaan ole). Faith on hyvällä tavalla kontrollin menettämisen kortti – en voi hallita elämää, mutta luotan tulevaan. Koen myös molempien korttien olevan tässä Ljubav-yhteydessä erittäin spirituaalisia, mm. sen aiemman ENOUGH-noston takia. Molemmat ovat myös hyvällä tavalla "Minun ei tarvitse tehdä mitään" -kortteja.

Postaanpa nyt samalla muita korttimietintöjä. Kaksi viimeaikaista korttinostoa (noin viikko sitten tapahtunutta) on mietityttänyt minua paljon. Toinen oli Jokereiden ura tänä vuonna – DEPTH. Tämähän on siis sama syvän introspektion kortti kuin jonka nostin ennen joulua heidän pian ilmestyvälle sinkulleen ja tuntui osuneen hyvin kohdalleen. Näen kaksi mahdollista tulkintaa tälle kortille. 1) kyseinen sinkku määrittää tai ennustaa Jokereiden uraa paljon 2) kortti ei viittaa kyseiseen biisiin vaan enemmänkin uraan muuten. Esim. että tänä vuonna joutuvat pohtimaan vielä syvällisemmin, onko nykyinen suunta oikea ja ei vain kaupallisella tasolla, vaan tuntuuko se omalta.

Toinen oli BLISS, jonka nostin Jeren mahdolliselle Slovenian-reissulle tänä vuonna. Olen nostanut ko. kortin Bojanille kerran aiemminkin reilu kuukausi sitten, mutta olen kai jättänyt sen kuvauksen jostain syystä lukematta, koska se on aika hätkähdyttävä rakkaus/rohkeus/läsnäolo-kortti, ei vain onnellisuuden! Itse asiassa sanoisin sitä melkein pakan “parhaaksi” ja rakkaudellisimmaksi kortiksi, kun itse LOVE-kortti on vähän lässy ja enemmän “rakasta itseäsi” jne. Tietysti tuo tuntuu aika hurjalta nostolta ja tekee mieli kaivaa sille vaihtoehtoisia tulkintoja, esim. että näin kävisi jos hän sinne menee, mutta eri asia meneekö, tms.

-energiamamma, jolle foorumi nosti AASI-kortin nyt
Kiitoksia, pitää mutustella näitä ❤😊
 
vierailija
Kirjoitin jo Vauvalla eilen, että minusta tuon ficin kirjoittajan tapa laittaa repliikkien lopetuspilkut lainausmerkkien sisäpuolelle, joka on oikea tapa amerikanenglannissa mutta ei oikein missään muussa kielessä kertoo, että hän ei ainakaan ole Kärtsä (en kyllä koskaan itse epäillytkään moista) ja todennäköisesti handlaa englannin todellisuudessa erittäin hyvin.
 
vierailija
Kirjoitin jo Vauvalla eilen, että minusta tuon ficin kirjoittajan tapa laittaa repliikkien lopetuspilkut lainausmerkkien sisäpuolelle, joka on oikea tapa amerikanenglannissa mutta ei oikein missään muussa kielessä kertoo, että hän ei ainakaan ole Kärtsä (en kyllä koskaan itse epäillytkään moista) ja todennäköisesti handlaa englannin todellisuudessa erittäin hyvin.
Lainausmerkeistä ja pilkuista johtuen itse epäilin Boitsun toimineen tarinoijana. Lisäksi virheet olivat jotenkin tarkoituksenmukaisen oloisia ja hauskoja - juuri spot on. Tuli mieleen se yksi hetki, jolloin Bojan matki K:n puhetapaa "One graffiti, yes yes.". Oli miten oli, ihanaa säpinää sai aikaan fandomissa.

Lisäys: voihan se olla yhdessä etäkirjoitettu? 🙃
 
vierailija
Noista pilkuista sanon itsekkin sen verran että jos olisin itse kirjoittanut tuon niin en olisi käyttänyt ollenkaan pilkkuja noissa lainauskohdissa. Siis suomenkielisenä ja englantia sen perus 10(?) vuotta opiskelleena jolla kys. kieli kuitenkin sujuu sen tasoisesti että kykenen vaivatta lukemaan kirjoja englanniksi. En olisi kiinnittänyt tuohon mitään huomiota jos sitä ei olisi tuotu täällä ilmi. Ja en minäkään usko että se olisi K itsensä kirjoittama.
 
vierailija
Ei helkatti, meno menee täällä koko ajan vaan hullummaksi. Nyt jo ihan tosissaan ajatellaan poikien kirjottaneen ficin. Te ootte kyllä jo niin irti todellisuudesta, että hirvittää. Huh huh.
 
vierailija
Hauska idea, mutta en myöskään usko, että Jeren Lontoon-vierailu olisi tuon tahdin syynä. Luultavammin luovuus on vain huipussaan, kun heillä on nyt vihdoinkin aikaa vain olla keskenään, heitellä ideoita ja jammailla, ilman kauheaa kiirettä seuraavalle keikalle tai haastatteluun. En malttaisi kyllä odottaa sitä levyä - onneksi jo helmikuussa tulee se sinkku, niin saadaan vähän jotain polttoainetta!
Joo toivotaan että ympäristö ja aikatauluista vapaa aika inspiroi ja biisejä syntyy tuosta vaan. Ei niitä millään malttaisi odottaa, toivottavasti ennen levyä tulisi useampikin sinkku ulos! Olisi kiva jos tihkuisi tietoja myös niistä kesän festareista vähitellen, että uskaltaisikohan odotella heitä Suomeenkin silloin.
 
Kirjoitin jo Vauvalla eilen, että minusta tuon ficin kirjoittajan tapa laittaa repliikkien lopetuspilkut lainausmerkkien sisäpuolelle, joka on oikea tapa amerikanenglannissa mutta ei oikein missään muussa kielessä kertoo, että hän ei ainakaan ole Kärtsä (en kyllä koskaan itse epäillytkään moista) ja todennäköisesti handlaa englannin todellisuudessa erittäin hyvin.
I don't want to create any drama/mayhem, but those comas are the correct Slovenian way of writing direct speech. 🤭
 

Yhteistyössä