Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Luin tuon hetki sitten linkatun Bojanin haastattelun, ja olin taas kerran ällistynyt ja tällä kerralla jopa suorastaan liikuttunut sen ajatuksista. Siitä, kuinka fiksulta ja tasapainoiselta ja ikäisekseen kypsältä se vaikuttaa. Vaikka sitten toisaalta se on välillä se pelleilevä ja kikattava ja ylienerginen säheltäjä. Aivan mahtava yhdistelmä.

Mä en oo edes ollut mitenkään suurimpia bojanistejä täällä, vaikka toki ennenkin olen nämä asiat huomannut ja myös hänen ulkonäköään ihaillut, mutta nyt tää iski jotenkin vielä entistä voimakkaammin.

Myös bändin hieno yhteishenki tuli tässäkin haastattelussa taas esille, vaikka siitä ei suoranaisesti edes puhuttu. Ja erittäin kiinnostavaa kyllä, että missä klubeilla ovatkaan K:n kanssa Helsingissä kiertäneet :D
 
vierailija
Hei onko täällä ketään joka olisi tilannut Helgoodsilta huppareita? Alkaa olla koot vähissä ja uudet tuotteet on eri sivustolla niin ajattelin paniikkiostaa itselleni yhden, vaikka hinta ei nyt varsinaisesti miellytä (pysyvä budjettivaje 😆).
Mustaa saisi M-koossa ja vihreää L, olen alle 160-senttinen ja normaalipainoinen, ja arvon tässä kumman tilaisin. Väljä ja mukava fitti olisi haussa.
 
vierailija
I'm sure you've seen the Stožice movie stats Kris posted yesterday. Any thoughts?

It's so great that a lot of Slovenians bought it even though it's being aired on national TV next weekend.
No surprise with Suomi and Polska next. :)
I'm kind of surprised about USA being number 5. I mean, yes, of course it's a huge country, but still! Interesting!
I'm surprised that there are that many viewers from USA, too. Then again, weren't there some hardcore fans from Texas or some such place that travelled to Europe to see JO live? I guess in a huge nation like the US there are quite a few fans who were more than happy to pay a little to see the concert from the comfort of their own homes. 😄

I wouldn't have thought that the UK would be in the top 5, either. And I would have definitely thought that Serbia would be in top 5. 🤔
 
vierailija
I'm surprised that there are that many viewers from USA, too. Then again, weren't there some hardcore fans from Texas or some such place that travelled to Europe to see JO live? I guess in a huge nation like the US there are quite a few fans who were more than happy to pay a little to see the concert from the comfort of their own homes.

I wouldn't have thought that the UK would be in the top 5, either. And I would have definitely thought that Serbia would be in top 5.
It could well be that the lower TOP-5 countries have only had like 20 sales so far.

Also, in Serbian the average monthly income is like 400-500 euros or something, so even 7 euros is considerable money.
 
vierailija
Me ei pystytä täällä muuttamaan trollien käytöstä. Ainoa mitä pystymme muuttamaan on meidän oma asenteemme. Ei kannata jäädä vellomaan kuukausia sitten tapahtuneeseen asiaan, eikä varsinkaan tuoda sitä uudelleen tänne käsittelyyn. Yritä päästä asian yli sekä ystäväsi että itsesi takia. 99% kommentoijista ei enää muista tapausta/joissakin tietyissä kuvissa olleita ihmisiä.
Tuon asian esiin täällä ihan niin monta kertaa kuin katson ja katsomme tarpeelliseksi. Se paskamylly lähti eilen taas liikenteeseen. Kahdella eri kuvalla eri ihmisistä ja lopulta kohteena oli lapsi.

Asiasta on hyvä puhua. Siitä on tarpeellista puhua. On ihan turhaa jopa sairasta yrittää hiljentää ja kohdella kuin mielenterveyspotilasta kun toiset yrittävät puhua todella tärkeästä asiasta. Meistä ihan jokainen voi asioille jotakin ainakin omalta osaltaan. Nyt ensinnäkin se pää pois puskasta ja uhrien syyttely ja nolaamisen yrittäminen pois.
 
vierailija
Ugly beautiful on ehdottomasti lempi-ficcini. Mutta viehätys on alkanut karista, kun uusia lukuja saa odotella eikä niissäkään oikein ole enää mitään suurempaa tapahtunut. Alkulukuja luen edelleen uudelleen ja varmaan on tullut tuo viideskin kerta täyteen. Pidän myös cam ficcistä siitä alusta mutta en niinkään lopusta. Se klubitanssificci menetti minut kyllä kun kesti liikaa. Yllättäen olen pitänyt myös juhannusficin jatko-osasta siitä onnettomuudesta joitakin lukuja eteenpäin. Sitten sekin vähän levähti.

Vaikka pidän selvästi pitkistä tarinoista, niin huomaan, että harva pystyy pitämään tarinan kasassa loppuun asti. Siksi vähän lyhyemmät ficcit (alle 10 lukua) ovat parempia. Aika usein vain hyvin kirjoitetussa ficissä juoni ei välttämättä ole kummoinen ja sitten taas sellainen, missä on hyvä juoni, niin se kerronta on kökköä tai takkuilee.

Olen kyllä niin väärä henkilö arvostelemaan, kun en itse pysty samaan. Siinä mielessä kaikki ficcit ovat kivoja omalla tavallaan.

Luulin muuten, etteivät nuo minificit ole minua varten, mutta Joymuffinin viimeisin (se K:n keikkaspiikki) on aivan loistava! Harmi kun se ei oikein käänny englanniksi.
 
vierailija
Siinä viitattiin palstoihin johon tämäkin kuuluu ja vielä erikseen edellisellä sivulla on että kaksplussalla. Tätä "vaikuttaa laajasti ystäväni elämään" pitää kyllä ihmetellä. No kaikenlaisia suhteita ja tuttavapiirejä sitä tietty on mutta itse kummastelen.
Niin. Täytyy tosiaan ihmetellä ihmisten käytöstä netissä. Aika typerä saa olla jos ei tajua ettei vieraiden ihmisten elämällä saa leikkiä. Seuraukset voi olla pahat.

Ne kuviin napattu naiset ja lapset ovat ihmisiä. Ei mitään trollien pelinappuloita
 
vierailija
Ugly beautiful on ehdottomasti lempi-ficcini. Mutta viehätys on alkanut karista, kun uusia lukuja saa odotella eikä niissäkään oikein ole enää mitään suurempaa tapahtunut. Alkulukuja luen edelleen uudelleen ja varmaan on tullut tuo viideskin kerta täyteen. Pidän myös cam ficcistä siitä alusta mutta en niinkään lopusta. Se klubitanssificci menetti minut kyllä kun kesti liikaa. Yllättäen olen pitänyt myös juhannusficin jatko-osasta siitä onnettomuudesta joitakin lukuja eteenpäin. Sitten sekin vähän levähti.

Vaikka pidän selvästi pitkistä tarinoista, niin huomaan, että harva pystyy pitämään tarinan kasassa loppuun asti. Siksi vähän lyhyemmät ficcit (alle 10 lukua) ovat parempia. Aika usein vain hyvin kirjoitetussa ficissä juoni ei välttämättä ole kummoinen ja sitten taas sellainen, missä on hyvä juoni, niin se kerronta on kökköä tai takkuilee.

Olen kyllä niin väärä henkilö arvostelemaan, kun en itse pysty samaan. Siinä mielessä kaikki ficcit ovat kivoja omalla tavallaan.

Luulin muuten, etteivät nuo minificit ole minua varten, mutta Joymuffinin viimeisin (se K:n keikkaspiikki) on aivan loistava! Harmi kun se ei oikein käänny englanniksi.
Minusta melkein kaikki pitkät ficit ovat lässähtäneet, mutta Ugly Beautiful ei. Eihän siinä ole toki mitään hurjaa draamaa, mutta jännitteitä ja uusia asioita on. Siinä auttaa, että kirjoittaja tuntuu ammentavan paljon monista elementeistä, joita ei ole oikein missään muussa ficissä, siinä missä monet muut copypasteavat vain samoja kliseitä tasoa "You will be the death of me".

Kirjoittajana myös arvostan sitä, että tuo kirjoittaja (slightlysexualfiction) on muissa ficeissään tehnyt todella outoja ja rohkeita juttuja, jotka välillä eivät iske minuun ollenkaan. Välillä tuntuu, että itse olen liian lälly ja "turvallisuushakuinen", kun moni on sanonut pitävänsä kaikista ficeistäni. :) Voi toki olla, että tuo uusin on niin hörhö, että ei vetoa kaikkiin.

Juhannusficin kirjoittaja ei minusta valitettavasti ole kovin hyvä kirjoittaja ja toistaa jatkuvasti samoja seksimaneereja, mutta jokin hänen ficeissäänkin usein silti vetoaa ja pitää lukea uudestaankin joitain kohtia. Klubitusficci oli vähän hassu, kun laahasi alkuun reilu tusina lukua, sitten meni tosi raastavaksi ja tunteikkaaksi (meni minulla enemmän tunteisiin kuin mikään muu ficci on mennyt) ja lopulta loppui hyvin hutaistun oloisesti.

- Joymuffin
 
vierailija
Tuon asian esiin täällä ihan niin monta kertaa kuin katson ja katsomme tarpeelliseksi. Se paskamylly lähti eilen taas liikenteeseen. Kahdella eri kuvalla eri ihmisistä ja lopulta kohteena oli lapsi.

Asiasta on hyvä puhua. Siitä on tarpeellista puhua. On ihan turhaa jopa sairasta yrittää hiljentää ja kohdella kuin mielenterveyspotilasta kun toiset yrittävät puhua todella tärkeästä asiasta. Meistä ihan jokainen voi asioille jotakin ainakin omalta osaltaan. Nyt ensinnäkin se pää pois puskasta ja uhrien syyttely ja nolaamisen yrittäminen pois.
Ymmärrät varmaan että nostamalla asiaa esiin, pyörität itse tuota ’paskamyllyä’. Täällä on usea maininnut, ettei ole kiinnostunut yksityishenkilöistä ja haluaisi keskittyä shippaamiseen.
 
vierailija
Ymmärrät varmaan että nostamalla asiaa esiin, pyörität itse tuota ’paskamyllyä’. Täällä on usea maininnut, ettei ole kiinnostunut yksityishenkilöistä ja haluaisi keskittyä shippaamiseen.
Tämä. Normaalipalstalaiset ymmärtää olla hiljaa tietyistä asioista ja haluaa keskittyä olennaiseen (K, B ja Jokerit), trolleihin ei auta, vaikka kuinka yrittäisit puhua järkeä ja kuinka monta kertaa. Pitää vaan asiaa framilla ja todennäköisesti yllyttää heitä vaan entisestään.
 
vierailija
Ymmärrät varmaan että nostamalla asiaa esiin, pyörität itse tuota ’paskamyllyä’. Täällä on usea maininnut, ettei ole kiinnostunut yksityishenkilöistä ja haluaisi keskittyä shippaamiseen.
En minä ole tänne mitään kuvia tuonut. Viimeksikin homma rauhoittui kuvien osalta kun otin asian puheeksi. Toivon samaa nyt. Eilen tuo jatkui taas joten puutuin siihen. Kuten onneksi pari muutakin.

Tuo sinun syyttely ei nyt pure minuun yhtään. Tämä asia on tärkeä. Älkää jakako niitä salakuvia ihmisistä niin ei tarvitse minun viestejä katsoa. Yksinkertaista
 
vierailija
Juhannusficistä jatkoineen olen myös lukenut useita kohtia useita kertoja ja muistaakseni sex cam worker -ficistäkin. Klubitusficci on ollut välillä tosi koskettava, mutta jotenkin sitä en ole tainnut koskaa lukea uudestaan. Kiinnostaisi kyllä, mitä Audacityn (tai muita) kohtauksia olet uusintalukenut?

- Joymuffin
Audacitystä olen lukenut ainakin viimeistä lukua uusiksi, erityisen monta kertaa sen alkukohtausta, jossa selvitellään väärinymmärryksiä ja löydetään yhteys uudestaan. Lopumpaa sit pyykkäysriitelystä metsässä käytyyn keskusteluun. Toinen joka on erityisesti jäänyt mieleen on se kohta jossa ollaan treffaamassa muita joksuja Ljubljanassa, siinä on jotain tosi söpöä ja liikuttavaa. Lisäksi useampia seksikohtauksia ja etenkin miten B sitä puolta heidän suhteestaan analysoi. Oon sanonut tän ennenkin, mut rakastan noiden suhdetta ja erityisesti Boitsua Audacityssä.

Yleensä tää uudelleen lukeminen mulla liittyy johonkin tunnetilaan kiinni jäämiseen, toki joitain kuumia kohtauksia tulee luettua uusiksi myös muista syistä. Juhannusficci oli mulle tajunnanräjäyttävä, kun koskaan aiemmin en ollut ymmärtänyt, että miesten välinen seksi vois olla kuumaa luettavaa. Luin sitä kesällä luostarissa yöpyessäni ja tunsin itseni hyvin hyvin syntiseksi. 😄

Nyt kun mietin niin mosterficissäkin olen johonkin kohtaukseen palannut, se ei liittynyt kuumuuteen vaan sen rakkaussuhteen omituiseen kiehtovuuteen. (MRS)
 
vierailija
Tämä. Normaalipalstalaiset ymmärtää olla hiljaa tietyistä asioista ja haluaa keskittyä olennaiseen (K, B ja Jokerit), trolleihin ei auta, vaikka kuinka yrittäisit puhua järkeä ja kuinka monta kertaa. Pitää vaan asiaa framilla ja todennäköisesti yllyttää heitä vaan entisestään.
Näinhän sitä helposti ajatellaan, että ole hiljaa ja kärsi ja anna muidenkin kärsiä. Itse en ajattele näin. Eikä ystävänikään ajattele.
 
vierailija
Hei onko täällä ketään joka olisi tilannut Helgoodsilta huppareita? Alkaa olla koot vähissä ja uudet tuotteet on eri sivustolla niin ajattelin paniikkiostaa itselleni yhden, vaikka hinta ei nyt varsinaisesti miellytä (pysyvä budjettivaje ).
Mustaa saisi M-koossa ja vihreää L, olen alle 160-senttinen ja normaalipainoinen, ja arvon tässä kumman tilaisin. Väljä ja mukava fitti olisi haussa.
Mulla on musta M, olen 167 cm normivartaloinen ja siinä on ainakin mulle just sopivasti väljyyttä leveydessä, oversizeä tyyliin Jere en halunnut. Se hupparin leveysmitta piti ihan hyvin paikkansa, pituus oli muutaman sentin vähemmän. Hihat suoristettuna tuo M peittää mulla sormet melkein kokonaan, mutta resori pitää ne kyllä hyvin ylhäällä. Kysymys siis lienee se kuinka väljän haluat. :D

On hintava mutta oikeasti laadukas ja lämmin, mun ehdoton lempihuppari.
 
vierailija
Lööperiä koko juttu. Jossain kommentissa oli vielä taas kerran että on viemässä asiaa eteenpäin. Höpönlöpö sanon minä että tuossa olisi mitään eteenpäin vietävää. Takoituksena näissä jutuissa lienee että asiasta keskustelu loppuisi mutta sehän ei tule tapahtumaan.
Kyllä tämä on viety eteenpäin. Se eteneekö se miten on tutkinnallinen asia. Mutta eteenpäin on viety.

Minä älähdin tästä nyt koska eilen oli jo lapsi uhrina. Silloin jos täytyy pieni lapsi repiä omien väitteiden tueksi pitää oikeasti herätä nykyisyyteen mitä on tekemässä ja millä perustein. Mitkä ne tosiasialliset omat vaikutteet tehdä näin.

Jos pitää ihan sokkona heittää väitteitä ehkei ole mitään mitä pitäisi todistaa. Antaa olla asia siihen asti, että oikeasti on jotain todistetta.
 
vierailija
Audacitystä olen lukenut ainakin viimeistä lukua uusiksi, erityisen monta kertaa sen alkukohtausta, jossa selvitellään väärinymmärryksiä ja löydetään yhteys uudestaan. Lopumpaa sit pyykkäysriitelystä metsässä käytyyn keskusteluun. Toinen joka on erityisesti jäänyt mieleen on se kohta jossa ollaan treffaamassa muita joksuja Ljubljanassa, siinä on jotain tosi söpöä ja liikuttavaa. Lisäksi useampia seksikohtauksia ja etenkin miten B sitä puolta heidän suhteestaan analysoi. Oon sanonut tän ennenkin, mut rakastan noiden suhdetta ja erityisesti Boitsua Audacityssä.

Yleensä tää uudelleen lukeminen mulla liittyy johonkin tunnetilaan kiinni jäämiseen, toki joitain kuumia kohtauksia tulee luettua uusiksi myös muista syistä. Juhannusficci oli mulle tajunnanräjäyttävä, kun koskaan aiemmin en ollut ymmärtänyt, että miesten välinen seksi vois olla kuumaa luettavaa. Luin sitä kesällä luostarissa yöpyessäni ja tunsin itseni hyvin hyvin syntiseksi.

Nyt kun mietin niin mosterficissäkin olen johonkin kohtaukseen palannut, se ei liittynyt kuumuuteen vaan sen rakkaussuhteen omituiseen kiehtovuuteen. (MRS)
Kiitos paljon! Pitääkin itse uudelleenlukea noita sillä silmällä. Tuntuu että vuosikymmenten kirjoittamisen jälkeenkin osuu kultasuoneen silloin kun osuu aina vähän sattumalta. :) Toki eri ihmisillä on eri preferenssejä ja etenkin kirjoittajan ja lukijan lempparit ovat usein eri. Esim. Salt and Vinegar -ficcini on yksi pidetyimpiä minulta, ja itselleni se oli taas vähän höttö väliteos, kun siinä ei ole kovin kummoista juonta tai pointtia.

Minulla muiden ficcien uudelleenlukeminen liittyy yleensä joko tiettyyn, tosi osuvasti kuvattuun tunnetilaan (johon tyypillisesti liittyy voimakasta haavoittuvaisuutta), kuumaan tunnelmaan tai joskus jotkut kohdat ficeissä tai joskus kokonaiset tarinat tuntuvat jäävän päähän vähän niin kuin biisi, joka ei välttämättä ole edes superhyvä, mutta jää päähän soimaan. :) En siis näitä tässä maininnut.

- Joymuffin
 

Yhteistyössä