Sofi Oksanen kirjoittaa hyvin taustoja sille, mistä on pienet perussuomalaiset tehty

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jätit siis vastaamatta siihen missä islamistisista maista tapahtuva siirtolaisuus on onnistuttu integroimaan yhteiskuntaan. Näin ajattelinkin. Jos se Ruotsiin vertaaminen on sinulle iso ongelma, niin koita nyt sitten keksiä se parempi vertauskohde. Ruotsi nyt sattumoisin on yhteiskuntamalliltaan hyvin samanlainen kuin Suomi ja siksi luonteva vertauskohde. Hankala sitä on lähteä vertaamaan johonkin kovin erilaiseen yhteiskuntaan, mistä esimerkiksi tuntemamme hyvinvointivaltion rakenteet puuttuvat. Mutta keksi ihmeessä vertailukohde, niin jatketaan sitten siitä. En edelleenkään vain usko sinun pystyvän siihen, koska islamistinen maahanmuutto on lähtökohtaisesti kaikkialla epäonnistunutta, johtanut segregaatioon, rikollisuuden lisääntymiseen ja niin edelleen.

Se että maahanmuuton vastustaminen on nyt yhtäkkiä Putinin salajuoni, on kovin kaukaa haettua. Ja se ei itse asiassa ole edes kovin relevanttia vaikka olisikin. Jos Kim Jong Un on sitä mieltä, että maahanmuutto on yhteiskunnallinen ongelma, niin sittenpähän löytyi asia josta voimme olla kerrankin diktaattorin kanssa samaa mieltä. Mutta en minä kunniaa siitä ajatuksesta silti tuolle rakettimiehelle antaisi.

Todellisuudessa maahanmuuton haitallisuudesta ja ongelmista perussuomalaiset ovat puhuneet jo iät ja ajat. Ei vain ole haluttu oikein kuunnella. Jussi Halla-aho on kirjoittanut siitä Scriptassaan jo kauan kauan ennen kuin oli edes mukana politiikassa. Ensimmäiset julkiset maahanmuuttoa kritisoivat kirjoitukset hän kirjoitti Scriptaan yli 20 vuotta sitten. Se että nyt Ukrainan sodan aikana vihervasemmistolainen neropatti keksii, että maahanmuuton kritisointi onkin osa Putinin agendaa ja hybridisodankäyntiä, on täysin idioottimainen ajatus. Se on hyvin "lame" yritys sanoa, että et saa ajatella noin tai jos ajattelet, olet Putinin kisälli. Vähän sama kuin minä keksisin nyt, että ilmastonmuutos on Putinin salajuoni. Puhumalla ilmastonmuutoksesta, tuet aina Putinin agendaa ja olet siis huono ihminen. Aika onnetonta argumentointia siis.

Perheväkivalta sitten. En tiedä miten se nyt liittyy maahanmuuton ongelmiin? Sitä on ja on aina ollut. Ei maahanmuutto sitä käsittääkseni ainakaan vähennä. Mutta sinulla lienee tästä joku teoria, koska otit aiheen puheeksi. Miten ne liittyvät toisiinsa, kertonet varmaan?
Lue ihmeessä uutisia ja sivistä itseäsi. Kgb on ihan Neuvostoliiton ajoista harrastanut eripuran luontia muissa maissa. -60luvulta. Se on itseasiassa ihan mielenkiintoinen juttu. Propaganda on Suomessa rasistista, muissa maissa se voi olla jotain muuta. Mitä vain, mikä hajoittaa.

Juu siis vastaus siihen maajuttuunhan oli Ruotsi. Sä et sitä öyhötykseltäs nää. Katos, ei niillä kokoajan ole ollu ongelmia.

Sori, jos en lähde vastailemaan sun epärelevantteihin jankkaamisiin. Niitä on ihan liikaa..
Ja se oit muuten sä, joka et osaa argumentoida, koska et edes lue mun vastauksia, joihin vastaat.

vierailija
Heh, ihan k-kauppa oli. Siellä on muuten noussu hinnat taas.
Käyn Citymarketissa. Sieltä löytyy myös edullisia tuotteita ja hyvällä säkällä punalaputettuja elintarvikkeita 50 % alella.
K-Marketit ovat ylihinnoiteltuja kauppoja, mutta hyvällä kulkureitillä työssä kävijöille.
Lukijani nollaluvulla alkoivat nimitellä minua ruokakaupalla, jossa asioin usein Helsingin ydinkeskustassa.
Asuimme silloin ns. eliittialueilla. Ainut luksus siellä mielestäni olivat keltapunaiset ruokakaupat. Suuressa maailmassa oleskellessani huomaan miten pieni ja vähälukuinen maa Suomi on. Toivon, että Suomessa ilmapiiri muuttuu paremmaksi, ja ihmiset oppivat nauramaan itselleen.
Seuraavaksi kuuntelen seurakuntani messun Viikin kirkosta. Kaunis kirkko, jossa olen joskus käynyt. Kotikirkkoni on vielä pitkään täysremontissa.

vierailija
Laitoin jo linkin. Kannattaa lukea koko ketju ennenkuin tulee pätemään. Sen sijaan minä odottelen vielä linkkiä, mitä ei yllättäen näy eikä kuulu.
Se linkki oli jotain muuta kuin väitit. Miksi jakaisin sulle linkkiä, kun vain öyhötät?
..Mistä tulikin mieleen, et vastannut aiempaan kysymykseeni. Miksi pitäisi löytyä halukkuutta, että saa töitä? Teet ilmeisesti itse vain niitä asioita, joita haluat?

vierailija
Käyn Citymarketissa. Sieltä löytyy myös edullisia tuotteita ja hyvällä säkällä punalaputettuja elintarvikkeita 50 % alella.
K-Marketit ovat ylihinnoiteltuja kauppoja, mutta hyvällä kulkureitillä työssä kävijöille.
Lukijani nollaluvulla alkoivat nimitellä minua ruokakaupalla, jossa asioin usein Helsingin ydinkeskustassa.
Asuimme silloin ns. eliittialueilla. Ainut luksus siellä mielestäni olivat keltapunaiset ruokakaupat. Suuressa maailmassa oleskellessani huomaan miten pieni ja vähälukuinen maa Suomi on. Toivon, että Suomessa ilmapiiri muuttuu paremmaksi, ja ihmiset oppivat nauramaan itselleen.
Seuraavaksi kuuntelen seurakuntani messun Viikin kirkosta. Kaunis kirkko, jossa olen joskus käynyt. Kotikirkkoni on vielä pitkään täysremontissa.
Kirjoituksesi ovat mukavia. Olet erilainen, kuin nämä takamus jäässä huurteisessa talossa istuvat, jotka ruoskivat mutujaan toisten verinahkaan.
Minäkin kävin ulkomailla ja löysin uudestaan erilaisen suhtautumisen toisten mielipiteisiin. Niitä ei kannata ottaa liian vakavasti. Niin käy helposti liian pienissä ympyröissä. Ja kun elämä on liian helppoa. Nautin kovasti silloin, kun en osannut kieltä kunnolla, enkä ymmärtänyt, mistä muut valittivat. Vaikka, samoja asioitahan ne ovat. Palkka, liikenne, jne..

Se linkki oli jotain muuta kuin väitit. Miksi jakaisin sulle linkkiä, kun vain öyhötät?
..Mistä tulikin mieleen, et vastannut aiempaan kysymykseeni. Miksi pitäisi löytyä halukkuutta, että saa töitä? Teet ilmeisesti itse vain niitä asioita, joita haluat?
Linkissä oli juuri se, mitä väitin. Kun se ei kelvannut sinulle, niin pyysin sinulta linkkiä, miten vaikkapa somalit tai irakit työllistyvät. Ihmeellistä sanojen vääntelyä, etkö enää parempaa keksi? Luuletko, että työnantajat palkkaavat mielellään työhaluttomia? Vai mitä oikein ajat takaa?

Yhteistyössä