Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
vierailija
Uh. Eilen sain luettua sen klubitusficin uuden osan, jossa oli tosi rajua homofobiaa, suht okei, ei mennyt niin ihon alle kuin yksi sen ficin aiempi osa, mutta sitten illalla luin jotain Jance-ficciä jossa oli homofobiaa ja jouduin jättämään kesken sen, kun iski ihan hirveä ahdistus. Olen joskus aiemminkin sanonut, mutta oikeasti mikään muu aihe ei mene yhtä syvälle sieluun kuin homo/transfobia. Lähipiirillä ja kavereilla ja kaverin kavereilla on ollut niin jäätävä määrä karmivia kokemuksia aiheesta, ylivoimainen enemmistö Suomesta ja jonkin verran tyyliin Briteistä jne.

Ja olen viime aikoina miettinyt sitä, että Bojan lähtee Balkanilta “karkuun” arvailuidemme mukaan ainakin osittain siksi, että on LGBT-ihminen, ja itse olen LGBT-ihmisenä muuttanut huomattavasti Sloveniaa homofobisempaan maahan (mikä on toki ollut koko ajan täysin tiedossa) ja lähipäivinä saan luokseni tänne toisesta maasta nuoren LGBT-ystävän. (Toki en olisi muuttanut tänne, jos pitäisin todennäköisenä, että päätyisin parisuhteeseen oman sukupuoleni kanssa tms.) On vaan niin järkyttävää paskaa tuo. En edes pysty ilmaisemaan sitä sanoin.

Ja se ajatus, että K&B joutuisivat kokemaan tuota paskaa jos olisivat yhdessä ja esim. Bojan on saattanut jo aiemminkin joutua kokemaan vaikka miten paljon…

- Joymuffin
 
vierailija
Miten mulla tulee parikin fanficcia mieleen... Tosin niissä B taisi hoitaa homman paljon ammattitaitoisemmin
Ihan sama tuli mieleen. 😂 Ja siitä taaa tuli mieleen se jonkun ehkä pari kuukautta sitten heittämä idea siitä, että jos K/B:llä olisi yhteinen OF, jossa esittäisivät kohtauksia erilaisista ficeistä. Olisin valmis ohjaamaan käytännössä koko palkkani tilin kuukausimaksuun ja tippeihin. 🤤 Ja juu, se jos mikä olisi joulu.
 
vierailija
Joymuffin, ymmärrän että kaiken kuulemasi ja kokemasi kautta homo- ja transfobia sattuu syvälle. Mulla ei vastaavia ole aiemmin ollut, mutta kuulin juuri yhdestä tapauksesta, jossa ystäväni puoliso ei hyväksy lapsensa suuntautumista ja kumppania eikä sit kautta halua olla enää yhteydessä lapseensakaan. Tuo sai aikaan suuren surun mutta samalla myös valtavan raivon sisälläni ja tuo on jäänyt vaivaamaan mieltäni nyt tosi paljon.

En ole ikinä voinut ymmärtää, miten ihmeessä ketään voi häiritä toisten suuntautuminen. En vaan voi, vaikka miten yritän. Se on jotenkin täysin järjetöntä. Mutta se menee vielä toisiin sfääreihin, kun siinä on lapsi-vanhempi-asetelma ja jos vanhempi mieluummin luopuu suhteestaan lapseen kuin tutkailee omia ajatuksiaan kriittisesti ja yrittää ainakin hyväksyä tilanteen ja kunnioittaa lastaan, vaikkei ymmärtäisi täysin. Ystäväni on hankalassa tilanteessa. Musta tuntuu että mä ottaisin tossa tilanteessa eron. En vaan voisi kunnioittaa puolisoani enää yhtään, jos olisi valmis luopumaan suhteestaan meidän lapseen. Arvot olisivat niin kaukana toisistaan, että yhteiselämä olisi mahdotonta.
 
vierailija
Ihan sama tuli mieleen. Ja siitä taaa tuli mieleen se jonkun ehkä pari kuukautta sitten heittämä idea siitä, että jos K/B:llä olisi yhteinen OF, jossa esittäisivät kohtauksia erilaisista ficeistä. Olisin valmis ohjaamaan käytännössä koko palkkani tilin kuukausimaksuun ja tippeihin. Ja juu, se jos mikä olisi joulu.
Mulla lähtis kyllä myös samantien tilaukseen tuollainen OF, ihan sama mitä maksais 😂
 
vierailija
Joymuffin, ymmärrän että kaiken kuulemasi ja kokemasi kautta homo- ja transfobia sattuu syvälle. Mulla ei vastaavia ole aiemmin ollut, mutta kuulin juuri yhdestä tapauksesta, jossa ystäväni puoliso ei hyväksy lapsensa suuntautumista ja kumppania eikä sit kautta halua olla enää yhteydessä lapseensakaan. Tuo sai aikaan suuren surun mutta samalla myös valtavan raivon sisälläni ja tuo on jäänyt vaivaamaan mieltäni nyt tosi paljon.

En ole ikinä voinut ymmärtää, miten ihmeessä ketään voi häiritä toisten suuntautuminen. En vaan voi, vaikka miten yritän. Se on jotenkin täysin järjetöntä. Mutta se menee vielä toisiin sfääreihin, kun siinä on lapsi-vanhempi-asetelma ja jos vanhempi mieluummin luopuu suhteestaan lapseen kuin tutkailee omia ajatuksiaan kriittisesti ja yrittää ainakin hyväksyä tilanteen ja kunnioittaa lastaan, vaikkei ymmärtäisi täysin. Ystäväni on hankalassa tilanteessa. Musta tuntuu että mä ottaisin tossa tilanteessa eron. En vaan voisi kunnioittaa puolisoani enää yhtään, jos olisi valmis luopumaan suhteestaan meidän lapseen. Arvot olisivat niin kaukana toisistaan, että yhteiselämä olisi mahdotonta.
Mä en näkisi myös muuta mahdollisuutta kuin erota 😳 Tuossa tilanteessa olisi pakko valita kumman vierellä seisoo.
 
vierailija
Joymuffin, ymmärrän että kaiken kuulemasi ja kokemasi kautta homo- ja transfobia sattuu syvälle. Mulla ei vastaavia ole aiemmin ollut, mutta kuulin juuri yhdestä tapauksesta, jossa ystäväni puoliso ei hyväksy lapsensa suuntautumista ja kumppania eikä sit kautta halua olla enää yhteydessä lapseensakaan. Tuo sai aikaan suuren surun mutta samalla myös valtavan raivon sisälläni ja tuo on jäänyt vaivaamaan mieltäni nyt tosi paljon.

En ole ikinä voinut ymmärtää, miten ihmeessä ketään voi häiritä toisten suuntautuminen. En vaan voi, vaikka miten yritän. Se on jotenkin täysin järjetöntä. Mutta se menee vielä toisiin sfääreihin, kun siinä on lapsi-vanhempi-asetelma ja jos vanhempi mieluummin luopuu suhteestaan lapseen kuin tutkailee omia ajatuksiaan kriittisesti ja yrittää ainakin hyväksyä tilanteen ja kunnioittaa lastaan, vaikkei ymmärtäisi täysin. Ystäväni on hankalassa tilanteessa. Musta tuntuu että mä ottaisin tossa tilanteessa eron. En vaan voisi kunnioittaa puolisoani enää yhtään, jos olisi valmis luopumaan suhteestaan meidän lapseen. Arvot olisivat niin kaukana toisistaan, että yhteiselämä olisi mahdotonta.
Joo, siis nimenomaan. Mutta samankaltainen tilanne, joka on itselleni tutumpi (omakohtaisesti ei ihan sellaisenaan, mutta vastaava kuvio) ja kauhistuttaa ihmisiä täysin järjettömänä on, että monet vanhemmat hylkäävät myös aikuiset pitkäaikaissairaat lapsensa. Yleinen kuvio esim. on, että päätetään, että lapsi ei ole oikeasti sairas, koska sairauden hyväksyminen sattuisi enemmän. Tämä voi kuulostaa asialta, jota ei voi oikeasti tapahtua kuin täysin marginaalisissa määrin, mutta näitä tapauksia tunnen itse asiassa selvästi enemmän kuin perheiden hajoamisia homofobian takia. Molemmat toki aivan käsittämättömiä inhimillisiä tragedioita. :( En vain pysty käsittämään.

Eräs ystäväni odottaa vanhempiensa kuolemaa, että voisi tulla ulos kaapista, mutta hän on jo yli 50. :/

- Joymuffin
 
vierailija
Joo, siis nimenomaan. Mutta samankaltainen tilanne, joka on itselleni tutumpi (omakohtaisesti ei ihan sellaisenaan, mutta vastaava kuvio) ja kauhistuttaa ihmisiä täysin järjettömänä on, että monet vanhemmat hylkäävät myös aikuiset pitkäaikaissairaat lapsensa. Yleinen kuvio esim. on, että päätetään, että lapsi ei ole oikeasti sairas, koska sairauden hyväksyminen sattuisi enemmän. Tämä voi kuulostaa asialta, jota ei voi oikeasti tapahtua kuin täysin marginaalisissa määrin, mutta näitä tapauksia tunnen itse asiassa selvästi enemmän kuin perheiden hajoamisia homofobian takia. Molemmat toki aivan käsittämättömiä inhimillisiä tragedioita. En vain pysty käsittämään.

Eräs ystäväni odottaa vanhempiensa kuolemaa, että voisi tulla ulos kaapista, mutta hän on jo yli 50. :/

- Joymuffin
Tosi hurjalta ja surulliselta kuulostaa tuollainenkin. Todella, ei pysty käsittämään joitain ihmisiä ja heidän ajatuksenjuoksuaan.
 
vierailija
Hei Saitinrakentaja!
Saisko Uutistoimistoon Käärijän Uutistoimiston, kun siellä Jokruillakin on oma.
Kiitos paljon!
Hienolta sivut näyttää!
Joksujen uutistoimisto ei ole saitinrakentajan luoma vaan minun 🙂 Kuka tahansa voi siis aloittaa tuolla uuden ketjun. En luonut uutistoimistoa K:lle koska oma kiinnostus tällä hetkellä enemmän Joksuissa, mutta toivottavasti joku muu tarttuu asiaan.
 

Yhteistyössä