Saako kerrostalossa tai rivitalossa kuunnella musiikkia ilman kuulokkeita?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
9MM
Aloittaja asuu ns pahvitalossa, jossa ei ole mitään eristeitä.

Niissä asuminen on kamalaa ja jos suoraan sanon, niin olisin muuttanut itse pois jo ajat sitten.

Jostain syystä aloittaja ilmeisesti nauttii kuitenkin tilanteesta?
Joo tääkin on esim tyttöni oli kylvyssä ja kuuli kun ala kerran väki suunnitteli biletystä ni tyttö huikkas ja sä iskä et lähe bilettään 😂
 
vierailija
JA JOS PUHUTAAN VIELÄ MUN ASENTEESTA

Niin miten olen huono ihminen, kun haluan sallia toiselle myös mahdollisimman rennon elämisen omassa kodissaan ja en ole koskaan valittanut naapurien puheesta, musiikista, tv:stä, imuroinnista, suihkussa käymisistä jne. vaikka ne kuuluu huonon äänieristyksen vuoksi mun asunnon puolelle.

Enkö ole ystävällinen ihminen silloin?
Tietääkö naapuri varmasti, että ongelma on eristeissä?

Oletko jutellut asiasta naapurin kanssa?

Ja kai tiedät, että nuo eristeet EI ole lailliset, pyydä tarkastajaa käymään.

Taloyhtiön on pakko tehdä eristeille jotakin, jos ongelma on noin iso.

Pitää vain osata pitää puoliaan.

Jos olet vuokralla, pääset tosi paljon vähemmällä jos vain muutat pois.
 
vierailija
Muuttaminen on raskasta ja ei välttämättä tuo ratkaisua tilanteeseen, koska suurin osa kerrostaloista ja rivitaloista on huonosti äänieristettyjä säästösyistä.
No jos tilanne naapurin kanssa on tuo, lienee asuminen tuolla niin raskasta että muutto lienee ratkaisu.

Ok-taloon mieluiten, niin tein itsekin aikoinaan.

Eli pakenin pahvitalosta vuokralle ok-taloon, enkä ole katunut päivääkään.
 
vierailija
Tietääkö naapuri varmasti, että ongelma on eristeissä?

Oletko jutellut asiasta naapurin kanssa?

Ja kai tiedät, että nuo eristeet EI ole lailliset, pyydä tarkastajaa käymään.

Taloyhtiön on pakko tehdä eristeille jotakin, jos ongelma on noin iso.

Pitää vain osata pitää puoliaan.

Jos olet vuokralla, pääset tosi paljon vähemmällä jos vain muutat pois.
No luulisi naapurin tajuavan, että vika on eristeissä kerta äänet kuuluu puolin ja toisin.

Niinhän mä osaankin pitää puoliani, mutta en jaksais sitä että joku sekoaa tavallisesta elämästä. Pesukoneen äänistä, suihkussa käymisestä, musiikin kuuntelusta. Sellaisesta elämästä missä ei millään tavalla pyritä kiusaamaan tai tuottamaan tahallista harmia.

Pitää jutella naapurin kanssa jos enemmän alkaa ongelmia tulemaan. Ihmiset on nykyään niin hermoherkkiä, kukaan ei 2000-luvulla valittanut jos kerrostalossa oli bileet tai kun tv kuunneltiin ilman kuulokkeita
 
vierailija
No luulisi naapurin tajuavan, että vika on eristeissä kerta äänet kuuluu puolin ja toisin.

Niinhän mä osaankin pitää puoliani, mutta en jaksais sitä että joku sekoaa tavallisesta elämästä. Pesukoneen äänistä, suihkussa käymisestä, musiikin kuuntelusta. Sellaisesta elämästä missä ei millään tavalla pyritä kiusaamaan tai tuottamaan tahallista harmia.

Pitää jutella naapurin kanssa jos enemmän alkaa ongelmia tulemaan. Ihmiset on nykyään niin hermoherkkiä, kukaan ei 2000-luvulla valittanut jos kerrostalossa oli bileet tai kun tv kuunneltiin ilman kuulokkeita
2000 luvulla sinä/naapurisi olitte noin 30 v nuorempia....

Mitä siihen (asialliseen) jutteluun tulee, olisi moni aikuinen ihminen tehnyt sen ajat sitten.

Voitte yhdessä jopa naapurin kanssa vaatia, että taloyhtiössä tehdään lainmukaiset remontit, koska äänieristys on laittoman huono.

Kannattaa varmaan tätäkin harkita, eikö se olisi kaikille kivempaa?
 
vierailija
No jos tilanne naapurin kanssa on tuo, lienee asuminen tuolla niin raskasta että muutto lienee ratkaisu.

Ok-taloon mieluiten, niin tein itsekin aikoinaan.

Eli pakenin pahvitalosta vuokralle ok-taloon, enkä ole katunut päivääkään.
Ok-taloa olen miettinyt itsekkin, ei näissä kerros tai rivitaloissa pysty normaalisti elämään kun joku valittaa paskapökäleen putoamisäänistäkin kun kuuluu lompsahdus :D ihan oikeasti, luulis että ihminen tajuais itsekkin ettei ole oikeutta valittaa tuollaisesta
 
vierailija
2000 luvulla sinä/naapurisi olitte noin 30 v nuorempia....

Mitä siihen (asialliseen) jutteluun tulee, olisi moni aikuinen ihminen tehnyt sen ajat sitten.

Voitte yhdessä jopa naapurin kanssa vaatia, että taloyhtiössä tehdään lainmukaiset remontit, koska äänieristys on laittoman huono.

Kannattaa varmaan tätäkin harkita, eikö se olisi kaikille kivempaa?
Mä en tee mitään kivaa ihmisen kanssa, joka tulee mun ovikelloa soittamaan ja valittamaan klo 22 jälkeen kun oon suihkussa.
 
vierailija
Ja siis ollaan me vieläkin nuoria. 28-35v eli ei tämä äänistä häiriintyminen johdu iästä, vaan kusipäisestä itsekkäästä luonteesta ja minä minä minä asenteesta eli nykyään on menossa semmoinen trendi että EI MITÄÄN oman asunnon puolelle kuuluvaa ääntä naapurista hyväksytä, vaikka asuisi kerros ja rivitaloissa.

Vaikka jokaista kerros tai rivitaloon muuttajaa on varmasti varoitettu etukäteen että se on sitten yhteisöasumista ja siellä voi kuulua välillä naapurista musiikkia, tv ääniä, imurointia ja sen sellaista. Se täytyy vaan kestää.
 
vierailija
Kysymys on vähän siitä, että saako olla kusipää vai ei. Aina asiaa ei ratkaista lailla. Helppo vastaus on tietenkin, että se mikä ei ole kiellettyä on sallittua, mutta eihän se aina ihmisten välisissä sosiaalisissa tilanteissa niin mene.

Itse käytän kuulokkeita sekä naapurien vuoksi että myös itseni takia. En oikein ymmärrä ajatusta, että kuulokkeet aiheuttaisivat tinnitystä tai muita ongelmia. Hyvien kuulokkeiden avulla on juurikin mahdollista pitää volyymi alhaisena ja silti nauttia muusikista tai elokuvan ääniraidasta täysipainoisesti. Kaikki nyanssit kuuluvat kirkkaasti ja ympäristön häiriöäänet eivät pääse häiritsemään.
 
vierailija
Siis ette ole tosissanne, mun pitäis tuhota oma kuuloni naapurin takia sen vuoksi että hän ei kestä normaaleja elämisen ääniä!?

Luulis naapuria hävettävän itseään, jos toinen elää normaalisti ja hän rupeaa kosto toimenpiteisiin!
Eli olit jo päättänyt kantasi ja halusit siihen samanmielisten hymistelyä ja kannustusta naapuriterroriisi. Olisit heti sanonut.

Oma kokemukseni elämästä on, että juuri kukaan ei koskaan tule kysymään, että haluan olla kusipää ja kiusata naapureitani - miten teen sen parhaiten?. Aina se menee niin päin, että en tehnyt mitään, olen uhri tässä ja hullu naapuri/opettaja/työkaveri/satunneinen autoilija vainoaa ja ragee ihan tyhjästä. Sellaista ihan tyhjää ei vaan yleensä ole olemassa. Aika harva ihminen ylireagoi pahasti ilman syytä.
 
vierailija
Kysymys on vähän siitä, että saako olla kusipää vai ei. Aina asiaa ei ratkaista lailla. Helppo vastaus on tietenkin, että se mikä ei ole kiellettyä on sallittua, mutta eihän se aina ihmisten välisissä sosiaalisissa tilanteissa niin mene.

Itse käytän kuulokkeita sekä naapurien vuoksi että myös itseni takia. En oikein ymmärrä ajatusta, että kuulokkeet aiheuttaisivat tinnitystä tai muita ongelmia. Hyvien kuulokkeiden avulla on juurikin mahdollista pitää volyymi alhaisena ja silti nauttia muusikista tai elokuvan ääniraidasta täysipainoisesti. Kaikki nyanssit kuuluvat kirkkaasti ja ympäristön häiriöäänet eivät pääse häiritsemään.
No en todellakaan ole edelleenkään kusipää, kun en halua naapurilleni mitään pahaa. On elämä vaikeaa jos ei omassa kodissaan saa muutamaa tuntia kuunnella edes tv tai musiikkia ilman kuulokkeita, kyllä silloin vedetään asiat aika kireälle! Joustaminen on sitä että ihminen saa kodissaan tehdä tuollaisia asioita, mutta yhteisöasumisessa on vastavuoroisesti annettava myös rauhaa. Kysymys on nyt siitä että naapurini ei halua tulla ollenkaan minua vastaan, vaikka pyrin huomioimaan hänen hiljaisuuden tarpeen myös... eli kerta kuuntelen vaan 3h, on vuorokaudesta 21h hiljaista. Minusta aika hyvä diili

Onhan musiikin ja tv:n kuuntelu ilman kuulokkeita, huudattamatta, niin normaalia elämää, että ei luulisi siitä kenenkään häiriintyvän. Tämäkin pätee ihmisten välisiin sosiaalisiin tilanteisiin, luulisi jokaisen tajuavan että tuo on hyvin normaalia elämää !

Hyvä jos sulle kuulokkeet ei aiheuta haittaa, mutta ymmärrä että joillekkin ne voi.
 
vierailija
Luulisi naapurin tajuavan, että huono äänieristys ei oo meidän kenenkään vika ja on oikeus siitä huolimatta pystyä elämään kotonaan normaalisti.
Ei vaan se menee niin päin, että huono äänieristys ei ole kenenkään vika ja sen takia asukkaiden tulee ottaa se huomioon ja olla toimimatta niin, että huonon äänierityksen takia muut kärsivät. Jos et pysty asumaan huonosti äänieristetyssä asunnossa, muuta moderniin ja hyvin eristettyyn.

Luultavasti se teidänkin talonne täyttää rakentamisaikaiset standardit ihan täysin eikä nykyäänkään ole asumisterveydelle haitallinen huonon eristyksen takia eli siihen on turha vedota. Tilanne on verrannollinen siihen, että muuttaisit 150 vuotta vanhaa ihanaan mummonmökkiin, jossa ei ole vesieristeitä vessassa ja joutuisit käymään suihkussa pihasaunassa. Jos ei kelpaa, muuta muualle. Se mitä et voi tehdä on suihkuttaa taloa pilalle koska minulla on oikeus!
 
vierailija
Ei vaan se menee niin päin, että huono äänieristys ei ole kenenkään vika ja sen takia asukkaiden tulee ottaa se huomioon ja olla toimimatta niin, että huonon äänierityksen takia muut kärsivät. Jos et pysty asumaan huonosti äänieristetyssä asunnossa, muuta moderniin ja hyvin eristettyyn.

Luultavasti se teidänkin talonne täyttää rakentamisaikaiset standardit ihan täysin eikä nykyäänkään ole asumisterveydelle haitallinen huonon eristyksen takia eli siihen on turha vedota. Tilanne on verrannollinen siihen, että muuttaisit 150 vuotta vanhaa ihanaan mummonmökkiin, jossa ei ole vesieristeitä vessassa ja joutuisit käymään suihkussa pihasaunassa. Jos ei kelpaa, muuta muualle. Se mitä et voi tehdä on suihkuttaa taloa pilalle koska minulla on oikeus!
Taidat olla oikeen kunnon kerrostalokyttä, joko vitsailet tai olet henkisesti todella sairas.
 
vierailija
Tuolla asenteella ei kerros/rivitalo ole sinulle oikea paikka ap.

Muuta siihen vtun omakotitaloon, jos vain voit.
Tästä tulikin mieleen kysymys ap:lle: millaisessa talossa kasvoit lapsuutesi?

Olen huomannut, että varsin usein omakotitalossa kasvaneille nämä asiat ovat jotenkin outoja ja marttyyriasenne tulee heti pintaan. Samoin kuin liioitellut tarinat naapureiden hulluudesta ja yliherkkyydestä. En sano etteikö mielipuolia ihmisiä olisi olemassa, mutta tuskin ihan jokaisen tällaisen tarinan taustalla kuitenkaan.
 
vierailija
Eli olit jo päättänyt kantasi ja halusit siihen samanmielisten hymistelyä ja kannustusta naapuriterroriisi. Olisit heti sanonut.

Oma kokemukseni elämästä on, että juuri kukaan ei koskaan tule kysymään, että haluan olla kusipää ja kiusata naapureitani - miten teen sen parhaiten?. Aina se menee niin päin, että en tehnyt mitään, olen uhri tässä ja hullu naapuri/opettaja/työkaveri/satunneinen autoilija vainoaa ja ragee ihan tyhjästä. Sellaista ihan tyhjää ei vaan yleensä ole olemassa. Aika harva ihminen ylireagoi pahasti ilman syytä.
Kyllä olen kantani päättänyt. Mua on turha leimata häiriköksi jos puhun kotona normaaliin ääneen, kuuntelen kohtuudella musiikkia tai tv, imuroin, käyn vessassa, pesen pyykkiä, käyn suihkussa.. mutta suihkussa käymistä harvemmin teen klo 22 jälkeen, pyykitkin on yleensä pesty klo 22 mennessä ja musiikkia tai tv:tä en kuuntele äänet päällä klo 22 jälkeen. Musiikki tai tv ei ole myöskään koko päivää päällä, vaan muutaman tunnin.

En harrasta kostotoimenpiteitä, sallin myös muille suht vapaan elämän, en harrasta kiusaamista. En biletä.

Sä näet tälläisen naapuriterrorismina?
 
vierailija
Tästä tulikin mieleen kysymys ap:lle: millaisessa talossa kasvoit lapsuutesi?

Olen huomannut, että varsin usein omakotitalossa kasvaneille nämä asiat ovat jotenkin outoja ja marttyyriasenne tulee heti pintaan. Samoin kuin liioitellut tarinat naapureiden hulluudesta ja yliherkkyydestä. En sano etteikö mielipuolia ihmisiä olisi olemassa, mutta tuskin ihan jokaisen tällaisen tarinan taustalla kuitenkaan.
Kyllä olen omakotitalossa kasvanut lapsuuteni, mutta luuletko että me eletään sielläkään kuin siat pellossa? luuletko että meillä oli vapaus huudattaa musiikkia ja tv:tä niin paljon kun haluttiin, jos esimerkiksi isällä tai äidillä on aamulla töihin lähtö? ei. Mutta ei silti vanhemmat koskaan normaalia musiikin tai tv:n kuuntelua kieltäneet, jos isä meni nukkumaan, niin piti laittaa vaan tv:tä hiljemmalle

Te jotka häiriinnytte joka pienestä kolahduksesta, näissä kerrostalo ja rivitalo kopeissa. Niin otetaampa esimerkiksi se, kun joku häiriintyy paskan putoamisesta pönttöön koska siitä kuuluu lompsahdus ja se kuuluu naapurin puolelle huonosta äänieristyksestä johtuen... ja sitten jotkut alkaa kikkailemaan että kannattaa laittaa paperia sinne pöntön pohjalle äänenvaimentimeksi, niin jos sinä sanot mulle että tämä on NORMAALIA elämää, niin minä sanon sulle, että ota lääkkeesi, minä en niitä tarvitse koska tiedän että se paperi on tarkoitettu tasantarkkaan p*rseen pyyhintään! ja se on NORMAALIA elämää, eikä mikään se että alat vessapaperin kanssa kikkailemaan äänenvaimentajana

Niin jos ihminen ei saa kotonaan kuunnella vapaasti musiikkia, käydä tavallaan paskalla jne. Niin kyllä siinä aika ahtaalle ajetaan ihminen , palveleeko tämä ketään tervepäistä?
 
vierailija
Myös tupakanpoltto on ihan normaalia elämää. Just saying...
Onhan se ja mun mielestä parveketupakointia ei olisi koskaan tarvinnut kieltääkkään. Kyllähän se riittää että ihminen menee parvekkeelle ja siitä haihtuu ne savut ilmaan, eikä tarvii juoksuttaa tuonne pitkälle asti röökille!

En kyllä itse polta, mutta ei mua haittaa jos naapuri kävisi tupakalla terassillaan.
 
vierailija
Ei vaan se menee niin päin, että huono äänieristys ei ole kenenkään vika ja sen takia asukkaiden tulee ottaa se huomioon ja olla toimimatta niin, että huonon äänierityksen takia muut kärsivät. Jos et pysty asumaan huonosti äänieristetyssä asunnossa, muuta moderniin ja hyvin eristettyyn.

Luultavasti se teidänkin talonne täyttää rakentamisaikaiset standardit ihan täysin eikä nykyäänkään ole asumisterveydelle haitallinen huonon eristyksen takia eli siihen on turha vedota. Tilanne on verrannollinen siihen, että muuttaisit 150 vuotta vanhaa ihanaan mummonmökkiin, jossa ei ole vesieristeitä vessassa ja joutuisit käymään suihkussa pihasaunassa. Jos ei kelpaa, muuta muualle. Se mitä et voi tehdä on suihkuttaa taloa pilalle koska minulla on oikeus!
Kuule tää on 2021 valmistunut rivitalo ja silti kuulostaa että mitään ei olisi laitettu eristeeksi noiden seinien väliin, on aikoinaan tutkittu ja sanottu että täyttää kaikki standardit. Naapurin koiran haukkuminen kuuluu myös niin kuin se haukkuisi mun asunnon puolella
 
vierailija
Huh huh. Parveketupakointibonbok, ap kasvoi okt:saa eikä ymmärrä naapurien huomioon ottoa. Pesukonekin linkoaa ilmeisesti joskus klo 22.00. Oiskohan ap aika muuttaa takaisin siihen okt:hän, kun et kerta itsekään(!) viihdy muiden ihmisten lähellä?
 

Yhteistyössä