Mites Lissu suhtaudut kun venäläiset aivopesevät Terijoella sieppaamiaan ukrainalaislapsia?

vierailija
Medialukutaito ei tarkoita sitä, että pitää uskoa kaikki mitä venäjä kertoo omissa medioissaan. Kai Lissu tiedät tämän, vai uppoaako venäjän propaganda sinuun noin hyvin?
 
vierailija
Nyt taisi sulla mopo karata käsistä?😦
Taitaa olla nyt niin arka paikka, että ehkä meidän ei kannata mennä tuohon?

Otetaan esimerkiksi valtamedian valheista ja aivopesusta vaikka 2015. Ei varmaan tarvitse kirjoittaa enempiä?
Eli et osaa vastata siihen, jos joku sinulta jotakin kysyy? Venäjän puolustelu antaa sinusta Lissu todella oudon kuvan, kykenetkö edes ymmärtämään sitä?
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
vierailija
Nyt taisi sulla mopo karata käsistä?😦
Taitaa olla nyt niin arka paikka, että ehkä meidän ei kannata mennä tuohon?

Otetaan esimerkiksi valtamedian valheista ja aivopesusta vaikka 2015. Ei varmaan tarvitse kirjoittaa enempiä?
Otetaan kuule esimerkki siitä, että venäläiset sotilaat joukkor*iskaavat systemaattisesti ukrainalaisia siviilejä.

Kaiken ikäisiä naisia/tyttöjä/pikkupoikia ja vanhoja miehiä.

Videot näistä teoista on jaettu tarkoituksella nettiin, uhrien nöyryyttämiseksi.

Onko tämä millään lailla sinusta puolusteltavissa??

Kyseessä on systemaattinen ihmisoikeusrikos, joka ei ole enää edes sotaa.

Hyi helveta ja tuollaisia sinä venäläisiä "sotilaita" sinä naisena(!) puolustelet.
 
Otetaan kuule esimerkki siitä, että venäläiset sotilaat joukkor*iskaavat systemaattisesti ukrainalaisia siviilejä.

Kaiken ikäisiä naisia/tyttöjä/pikkupoikia ja vanhoja miehiä.

Videot näistä teoista on jaettu tarkoituksella nettiin, uhrien nöyryyttämiseksi.

Onko tämä millään lailla sinusta puolusteltavissa??

Kyseessä on systemaattinen ihmisoikeusrikos, joka ei ole enää edes sotaa.

Hyi helveta ja tuollaisia sinä venäläisiä "sotilaita" sinä naisena(!) puolustelet.
Joko suostut kertomaan miten puolustelen Venäjää?😦
 
vierailija
Luen/katson siksi joskus Venäläistä mediaa, että näen mitä siellä puhutaan Suomesta.
Venäjällä EI sitten ole enää vapaata lehdistöä, ei ole ollut pitkään aikaan.

Tiesit varmaan(kin) tämän, koska siitä on maailmalla paljon uutisoitu??

Ja varmaan ymmärrät, että jos media ei ole maassa vapaa niin uutisointiin ei voi missään olosuhteissa luottaa????
 
Venäjällä EI sitten ole enää vapaata lehdistöä, ei ole ollut pitkään aikaan.

Tiesit varmaan(kin) tämän, koska siitä on maailmalla paljon uutisoitu??

Ja varmaan ymmärrät, että jos media ei ole maassa vapaa niin uutisointiin ei voi missään olosuhteissa luottaa????
Siellä keskustellaan laajemmin asioista kuin Suomessa.
Täällä ei olisi esim. tullut kuuloonkaan että 2015 joku olisi käynyt kertomassa suorassa lähetyksessä totuuksia tai omia eriäviä mielipiteitä.

Venäjällä on näitä keskusteluohjelmia tv:ssä 24/7 joihin myös oppositio saa ottaa osaa. En kuitenkaan luota että oppositio Venäjällä uskaltaa tuutata ihan sielunsa kyllyydestä, tai että hyvin vaikeista asioista keskustelu olisi vapaata, mutta paremmin siellä on keskusteluohjelmien saralla kuin Suomessa.

Ja mitä lehtiin tulee niin Venäjälläkin on vastamedia.
 
vierailija
Siellä keskustellaan laajemmin asioista kuin Suomessa.
Täällä ei olisi esim. tullut kuuloonkaan että 2015 joku olisi käynyt kertomassa suorassa lähetyksessä totuuksia tai omia eriäviä mielipiteitä.

Venäjällä on näitä keskusteluohjelmia tv:ssä 24/7 joihin myös oppositio saa ottaa osaa. En kuitenkaan luota että oppositio Venäjällä uskaltaa tuutata ihan sielunsa kyllyydestä, tai että hyvin vaikeista asioista keskustelu olisi vapaata, mutta paremmin siellä on keskusteluohjelmien saralla kuin Suomessa.
Ei j*malauta. Onko tämä sarkasmia/ironiaa? Onhan??? Ethän sinä itse(kään) oikeasti usko tuohon??? Siis että Venäjällä on median sananvapaus vapaampaa kuin Suomessa???😱

Jos joku osaa sanoa tähän jotakin, jätän areenan teille koska olen jo sanaton..
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
Ei j*malauta. Onko tämä sarkasmia/ironiaa? Onhan??? Ethän sinä itse(kään) oikeasti usko tuohon??? Siis että Venäjällä on median sananvapaus vapaampaa kuin Suomessa???

Jos joku osaa sanoa tähän jotakin, jätän areenan teille koska olen jo sanaton..
Jos hieman rauhoitut niin voimme ehkä keskustella asiasta ihan sivistyneesti, myöhemmin - ehkä?🤷‍♀️

Toisaalta kirjoituksistasi päätellen onkin parempi, että jätät keskustelun niille, jotka sietävät omista mielipiteistään eriäviä mielipiteitä.👍
Tai, ehkä ongelma on siinä, että sinulla ei ole omia mielipiteitä?🤔🤷‍♀️
 
vierailija
Siellä keskustellaan laajemmin asioista kuin Suomessa.
Täällä ei olisi esim. tullut kuuloonkaan että 2015 joku olisi käynyt kertomassa suorassa lähetyksessä totuuksia tai omia eriäviä mielipiteitä.

Venäjällä on näitä keskusteluohjelmia tv:ssä 24/7 joihin myös oppositio saa ottaa osaa. En kuitenkaan luota että oppositio Venäjällä uskaltaa tuutata ihan sielunsa kyllyydestä, tai että hyvin vaikeista asioista keskustelu olisi vapaata, mutta paremmin siellä on keskusteluohjelmien saralla kuin Suomessa.

Ja mitä lehtiin tulee niin Venäjälläkin on vastamedia.
Täytyy sanoa, että tämä oli pöljintä mitä 10 vuoden aikana ikinä olen täällä lukenut!
 
Joka tuutista tuupataan mitä vain, jopa sitä skeidaa.
Siksi on osattava kritisoida ja kyseenalaistaa.

Nykyaikana vaan kaupitellaan kovin sellaista ideaa että ei tarvitse ajatella itse, usko vain mitä lehtisetä sinulle kertoo. Tai ei tarvitse osata huolehtia terveydestään itse tai ymmärtää kehon toiminnasta jnejne.

Sinulle kerrotaan mitä sinun pitää tehdä/ajatella/miltä näyttää jne..
Voi v....on 2 eri asiaa, sälyttääkö arvioinnin ja vastuun KOKONAAN yksilölle, vai puolueettomalle tarkkailijalle, joka on ollut paikan päällä tai haastatellut silminnäkijöitä.

Ei joku Teuvo Juupajoelta pysty omin voimin selvittämään, onko kuunatseja vai ei. Ei hän pääse sinne Kuun taakse.

Mä voisin tehdä youtube-videon jossa väitän Paavo Lipposen inkarnoituvan joka yö illuminaatti-teurastajaksi jossain Atrialla. Miksi? Koska sanoi Esko Aholle "nahkurin orsilla tavataan".
Se oli selkeä illuvihje!
Eskon silmäluomileikkaus oli myös salainen operaatio Norjan tukikohdassa, koska Esko oli Hiihtoliiton pomo ja mä vaan päätän niin.

....mistä joku Maija Meikäläinen tietää, puhunko totta?

Ei Youtube mua sensuroi ja hyvä niin, mut se mun video sais olla kaikkien arvioitavana. Ja joku menis lankaan.
 
Täytyy sanoa, että tämä oli pöljintä mitä 10 vuoden aikana ikinä olen täällä lukenut!
Miksi?

Puhutaan kuinka Venäjällä ei ole sananvapautta ja sanomisistaan joutuu vankilaan jne. Näin varmasti on.

Mutta, jos haluatte tutkia hiukan asiaa syvemmin niin huomaatte muun muassa, että Britanniassa oli satoja ”viha-ei-niin-kivasta-puheesta syytettyjä enemmän ja nämä taisivat saada ihan tuomioitakin/sanktioita…🤷‍♀️

Suomessa joutuu oikeuteen kun siteeraa raamattua tai kun kansanedustaja kertoo totuuden.🤷‍♀️

Hypokratiaa huudella että teillä on jos meilläkin on. Täytyisi alkaa toimia toisin jotta meillä ei kohta saa sanoa mitään.

Sinäkin voit vaikuttaa omilla toimillasi. Kannattaa opetella sellainen asia, että ihmisillä on erilaista tietoa ja erilaisia mielipiteitä.👍
 
vierailija
Miksi?

Puhutaan kuinka Venäjällä ei ole sananvapautta ja sanomisistaan joutuu vankilaan jne. Näin varmasti on.

Mutta, jos haluatte tutkia hiukan asiaa syvemmin niin huomaatte muun muassa, että Britanniassa oli satoja ”viha-ei-niin-kivasta-puheesta syytettyjä enemmän ja nämä taisivat saada ihan tuomioitakin/sanktioita…🤷‍♀️

Suomessa joutuu oikeuteen kun siteeraa raamattua tai kun kansanedustaja kertoo totuuden.🤷‍♀️

Hypokratiaa huudella että teillä on jos meilläkin on. Täytyisi alkaa toimia toisin jotta meillä ei kohta saa sanoa mitään.

Sinäkin voit vaikuttaa omilla toimillasi. Kannattaa opetella sellainen asia, että ihmisillä on erilaista tietoa ja erilaisia mielipiteitä.👍
Haluatko kertoa mitä kumeja käytitte?
 
Voi v....on 2 eri asiaa, sälyttääkö arvioinnin ja vastuun KOKONAAN yksilölle, vai puolueettomalle tarkkailijalle, joka on ollut paikan päällä tai haastatellut silminnäkijöitä.

Ei joku Teuvo Juupajoelta pysty omin voimin selvittämään, onko kuunatseja vai ei. Ei hän pääse sinne Kuun taakse.

Mä voisin tehdä youtube-videon jossa väitän Paavo Lipposen inkarnoituvan joka yö illuminaatti-teurastajaksi jossain Atrialla. Miksi? Koska sanoi Esko Aholle "nahkurin orsilla tavataan".
Se oli selkeä illuvihje!
Eskon silmäluomileikkaus oli myös salainen operaatio Norjan tukikohdassa, koska Esko oli Hiihtoliiton pomo ja mä vaan päätän niin.

....mistä joku Maija Meikäläinen tietää, puhunko totta?

Ei Youtube mua sensuroi ja hyvä niin, se mun video sais olla kaikkien arvioitavana.
Sinulla on oikeus uskoa jos haluat, mutta itse olen kokemuksen kautta havainnut, että luottamus on asia minkä valtamedia on minun silmissäni menettänyt.

Ihan on valehteluakin, ei pelkästään muunneltua totuutta. Tiedä kuinka paljon näistä jutuista menee läpi kun ihmiset eivät kyseenalaista. Korjauspyyntojä tulee lehdille jatkuvasti. Se että on editoitu näkyy pienellä präntillä, mutta info on jo levinnyt ja ihmiset sen uskoneet. Ihmiset eivät välttämättä palaa lukemaan korjattuja juttuja koska eivät he edes tuedä että juttuja on muokattu.

Meillä on ehkä hiukan liian ruusuinen kuva meidän mediasta. Se on vain poliittinen työkalu. Ei mikään Karpolla on asiaa - vaikka sen pitäisi olla!
 
Viimeksi muokattu:
Sinulla on oikeus uskoa jos haluat, mutta itse olen kokemuksen kautta havainnut, että luottamus on asia minkä valtamedia on minun silmissäni menettänyt.

Ihan on valehteluakin, ei pelkästään muunneltua totuutta. Tiedä kuinka paljon näistä jutuista menee läpi kun ihmiset eivät kyseenalaista. Korjauspyyntojä tulee lehdille jatkuvasti. Se että on editoitu näkyy pienellä präntillä, mutta info on jo levinnyt ja ihmisrt sen uskonert. Ihmiset eivät välttämättä palaa lukemaan korjattuja juttuja kiska eivät he edes tuedä että juttuja on muokattu.

Meillä on ehkä hiukan liian ruusuinen kuva meidän mediasta. Se on vain poliittinen työkalu. Ei mikään Karpolla on asiaa - vaikka sen pitäisi olla!
Media on vajavainen. Mutta ei toinen vaihtoehto ole höyrypäiden tekemät videot.

Mä en ole oikeastaan koskaan löytänyt Youtubesta mitään sellaista, jota ei olisi esitelty/kehuttu myös valtamediassa.

Kehuttua Ukrainaa on myös arvosteltu valtamediassa, ja se tuki alkaa vähetä.
Vähähiilarius/Atkins oli valtamedian aikoinaan julkisuuteen tuoma ja joka toinen nainen hurahti siihen, koska Iltiksessä sitä kehuttiin.

Ainoastaan se, mikä/kuka vois olla Ilmestyskirjan peto, löytyy vain Youtubesta 😁
 
Media on vajavainen. Mutta ei toinen vaihtoehto ole höyrypäiden tekemät videot.

Mä en ole oikeastaan koskaan löytänyt Youtubesta mitään sellaista, jota ei olisi esitelty/kehuttu myös valtamediassa.

Kehuttua Ukrainaa on myös arvosteltu valtamediassa, ja se tuki alkaa vähetä.
Vähähiilarius/Atkins oli valtamedian aikoinaan julkisuuteen tuoma ja joka toinen nainen hurahti siihen, koska Iltiksessä sitä kehuttiin.

Ainoastaan se, mikä/kuka vois olla Ilmestyskirjan peto, löytyy vain Youtubesta
En minäkään luota, ellei ole jotakin luotettavaa dokumenttia väitteiden tueksi.
Esim. kyllähän valtamedia muistaakseni uutisoi, että Venäjä oli syyllinen Tochka-U-Puola keissiin ja NS oli kuulema Venäjän syy. Kyllä minä heti tiesin, että ei ollut Venäjä, koska siinä ei olisi ollut yhtään mitään järkeä.
Sinä kyllä syyttelit Venäjää ja kaikki venäläiset olisi pitänyt taas tappaa ja Venäjä oli taas astetta paskempi maa…

Se oma järki auttaa hyvin monessa asiassa. Ei ihan kaikkea tarvitse lukea jostakin - eihän? Sinullakin on ihan terävät aivot niin käytä niitä tehokkaammin. Ei kannata aina luottaa, että joku muu ”fiksumpi valtamedian asiantuntija” kertoo sinulle miten tulee ajatella jotta voit välittää tiedon tänne ja naapureille/määkiä samassa laumassa muiden lampaiden kanssa.
 
vierailija
You tube poistaa lukuisan määrän videoita päivittäin.

Mutta, You tube on vain alusta. Samat tilastot ja tutkimukset/dokumentit siellä esitetään mitä pdf/muuna tiedostonakin.
Informaatiota on saatavilla paljon eri paikoista. Toki X, YT yms. on hyviä!
Eivät kaikki tuuttaa yleistä virkamieslähtöistä propagandaa.
Kerro ihanomin sanoin, miten asian totuuteen vaikuttaa se, onko se videolla vai pdf:nä?

X. Eli uskot peräkammarin puskajusseja, ja keskenkasvuisia teinejä.
 

Yhteistyössä