Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eikö ateisti voi periaatteessa uskoa energioihin ym? Eiväthän ne toteuta minusta mitään uskoa, vaan usein pohjautuvat (osan ihmisistä) omiin kokemuksiin? Tietenkään kaikilla ei niitä kokemuksia ole, mutta eivät kaikki muutenkaan aisti samoin kaikkea.
 
vierailija
Tuli muuten ficciä kirjoittaessa mieleen, että kukahan Joksuista Bojanin lisäksi itkee eniten? Onko tullut esiin haastiksissa tms tai mitä itse veikkaisitte?

- Joymuffin
Tää on vaikee... Bojan on niin ilmiselvä... itse tuli aikoinaan itkettyä helposti, joten kuvittelen tunnistavani ihmistyypin. Sen perusteella sanoisin, ettei varmaan noi muut juurikaan itke helpolla, ellei e h k ä Nace..? Krisin ja Juren uskon vähiten itkevän. Tai noh, Jurekin saattaisi... Sanon: Bojan, Nace, Jure, Jan, Kris
 
vierailija
Tää on vaikee... Bojan on niin ilmiselvä... itse tuli aikoinaan itkettyä helposti, joten kuvittelen tunnistavani ihmistyypin. Sen perusteella sanoisin, ettei varmaan noi muut juurikaan itke helpolla, ellei e h k ä Nace..? Krisin ja Juren uskon vähiten itkevän. Tai noh, Jurekin saattaisi... Sanon: Bojan, Nace, Jure, Jan, Kris
Itse taas kuvittelen, että Kriskin voisi itkeä helposti, kai riippuu että miettiikö enemmän hänen "pomo"-puoltaan vai pehmeää feminiinisyyttä. :) Tai että hän voisi olla tyyppi, joka ei itke niin helposti julkisesti, mutta privaatissa vollottaa jotain romanttista leffaa tms. :D

Kaikista kavereistani eniten itkevät kaksi balkanilaista miestä.

- Joymuffin
 
vierailija
Eikö ateisti voi periaatteessa uskoa energioihin ym? Eiväthän ne toteuta minusta mitään uskoa, vaan usein pohjautuvat (osan ihmisistä) omiin kokemuksiin? Tietenkään kaikilla ei niitä kokemuksia ole, mutta eivät kaikki muutenkaan aisti samoin kaikkea.
Sanoisin, että kuka tahansa joka meditoi (tms) yhtään pidempään alkaa aistia energioita vähintään omassa kehossaan (ja nämä kokemukset ovat tyypillisesti hyvin selkeitä ja voimakkaita). minulla on useita tuttuja jotka aistivat energioita ja pitävät itseään ateisteina. Jotkut näkevät sen enemmänkin jonain vielä huonosti tunnettuna fysiologisena ilmiönä. Toki sitten eri asia, jos aletaan aistia energiaa etäältä - onhan sekin mahdollista ateistina, koska mitään jumalaa se ei edellytä, mutta käytännössä edellyttää ei-materialistisen maailmankuvan. :)

Mutta toisaalta useimmat ihmiset puhuvat enemmän tai vähemmän energioista arkikielessä. Esim. sana "vibe" on tietysti lyhennys sanasta vibrations ja moni käyttää sitä kun haluaa kuvata, että vaikka paikalla tai ihmisellä on hyvät tai huonot energiat, eikä välttämättä osaa sanoin kuvailla miksi.

-energiamamma
 
vierailija
Tää on vaikee... Bojan on niin ilmiselvä... itse tuli aikoinaan itkettyä helposti, joten kuvittelen tunnistavani ihmistyypin. Sen perusteella sanoisin, ettei varmaan noi muut juurikaan itke helpolla, ellei e h k ä Nace..? Krisin ja Juren uskon vähiten itkevän. Tai noh, Jurekin saattaisi... Sanon: Bojan, Nace, Jure, Jan, Kris
Mä veikkaisin myös noin. Varsinkin toi Krisin sijoitus listalla vastaa mun käsitystä Krisistä.
 
vierailija
Minun näkemykseni mukaan Nace voisi olla eniten itkijätyyppiä, näyttänyt toisinaan lavalla hyvin liikuttuneelta esim. Novi valin aikaan ja muistan myös sen liikuttavan instagram-päivityksen Stožicen jälkeen. Tulee fiilis tyypistä, joka ei peittele tunteitaan ja uskaltaa terveellä tavalla tuoda ne esiin.

En muista enää itkikö joku muu kuin Bojan niissä klipeissä tai kuvissa Martinin viimeiseltä keikalta?
 
vierailija
Huh, äsken katselin niin tänne on tullut joku 18 000 viestiä kuukaudessa! Samassa ajassa Vauvalle tuli noin 25 000. Tuo määrä on ihan älytön - jo siksikin että esim. joskus kesällä Vauvan ketjuun tuli noin 20 000 viestiä kuussa ja Plussalle max parituhatta, eli nyt on itse asiassa ollut noin tuplasti enemmän keskustelua kuin silloin. Täällä vain heittelee paljon enemmän, joskus voi olla pari tuntia ilman yhtään viestiä ja joskus tulee viisi viestiä kahdessa minuutissa (plus täällä voi toki keskustella öisinkin, eli viestit levittyvät laajemmalle ajalle.

- Joymuffin
 
vierailija
Osa noista viesteistä selittyy ponitrolliajalla jolloin oli käytännössä mahdotonta kirjoitella vauvalla myös muistakin trollaussyistä. Tosin sen jälkeen olen itsekkin jumahtanut osittain tänne vaikka alunperin olin tiukasti vaan vauvalla.
 
vierailija
Huh, äsken katselin niin tänne on tullut joku 18 000 viestiä kuukaudessa! Samassa ajassa Vauvalle tuli noin 25 000. Tuo määrä on ihan älytön - jo siksikin että esim. joskus kesällä Vauvan ketjuun tuli noin 20 000 viestiä kuussa ja Plussalle max parituhatta, eli nyt on itse asiassa ollut noin tuplasti enemmän keskustelua kuin silloin. Täällä vain heittelee paljon enemmän, joskus voi olla pari tuntia ilman yhtään viestiä ja joskus tulee viisi viestiä kahdessa minuutissa (plus täällä voi toki keskustella öisinkin, eli viestit levittyvät laajemmalle ajalle.

- Joymuffin
Uskomaton määrä viestejä 😳 Mutta toisaalta johtuu varmaan näistä yhteenkietoutuneista fandomeista. Jos olis vain joko K:n tai JO:n keskittynyttä keskustelua, niin viestejä olisi tietenkin vähemmän. Nythän viesteillä saattaa olla aiheena joko K, B, JO tai K&B. Ja lähes kaikki vähänkin aiheita liippaava 😄
 
vierailija
Osa noista viesteistä selittyy ponitrolliajalla jolloin oli käytännössä mahdotonta kirjoitella vauvalla myös muistakin trollaussyistä. Tosin sen jälkeen olen itsekkin jumahtanut osittain tänne vaikka alunperin olin tiukasti vaan vauvalla.
Mulla sama. Ponin jälkeen en ole enää pystynyt ns. arvostamaan Vauvan ketjua, koska osa jäi sinne heidän seuraansa. Mua ei yhtään haittaisi vaikka kyseinen ketju aika ajoin häviäisi ja pitäisi aina perustaa uusi. Se ei vain enää ole ”mun koti”.
 
vierailija
Minä olen aina viihtynyt täällä paremmin kuin Vauvalla, mutta on ollut aikoja kun Vauvalle on tullut jopa 2 000 viestiä päivässä ja tänne ehkä 5-10, silloin näitä oli aika hankala vertailla keskenään.
 
vierailija
Mä luen sekä tätä että Vauvan ketjua. Kahden palstan taktiikassa on se etu, että kun yhdellä palstalla on jankkaus tai muu mayhem meneillään, niin voi keskustella sillä toisella ☺
 

Yhteistyössä