"Häh? Yle-pomo vetää tiltit koiransa tv-uran päättymisen takia, tylyttää yt-neuvotteluissa kärvistelevät maikkarin työntekijät, suosittelee lääkkeitä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lissu hei, ei tartte joka paikkaan noita sun ruokajuttuja tuoda. Älä tee oletuksia ihmisistä omien ajatustesi ja tapojesi pohjalta. Näitä asioita on jo käsitelty niin moneen kertaan.

Sä olet vauhko, et tasapainoinen.
Kyllä mä olen ihan tasapainoinen, enkä ollenkaan vauhko.
Viekas ja kepposteleva luonne juu, mutta tyhmä tai karen - en missän nimessä.

Eikö sinua ihmetytä, että ihmisistä on tullut tuollaisia hormoonihirviöitä?
Se mitä tuossa kirjoitin hormooneista ja rasvoista on muuten ihan totta.

Kyllä mä olen ihan tasapainoinen, enkä ollenkaan vauhko.
Viekas ja kepposteleva luonne juu, mutta tyhmä tai karen - en missän nimessä.

Eikö sinua ihmetytä, että ihmisistä on tullut tuollaisia hormoonihirviöitä?
Se mitä tuossa kirjoitin hormooneista ja rasvoista on muuten ihan totta.

Tämä ketju ei käsittele ruokavalioita, etkö sä jo tajua! Vauhko ja hullu sä olet.

Kyllä nää ”karenit” niin tiedetään!

Oletteko ihmetelleet miksi ihmiset ovat nykyään hulluja ja tyhmiä? Esim. kuten juuri tuo koiran omistaja Yle-pomo.
Ei tuollainen käytös ole laisinkaan normaalia, eikä hyvin moni muukaan kouhkaaminen mitä näemme nykyään!

Mulla on tähän ihan simppeli selitys!
Katsokaapa onko tämä koiran omistaja vegeilyyn hurahtanut! Syökö riittävästi eläinrasvoja?

Tiesittekö, että aivot muodostuvat rasvasta ja kolesterolista?
Arvatkaapa mitä tapahtuu kun ihmiset lakkaavat syömästä eläinrasvoja!
Hormoonit huutavat hoosiannaa ja ihmisestä tulee ailahteleva kaheli.
Ja varsinkin kolesterolilääkkeet on monille pahasta. Olen näistä ennenkin kertonut. Monista sivuvaikutuksista kaikkein pahin oli lähimuistini katoaminen ja jatkuva väsymys joka oli aiheuttaa vakavan kolarin, kun alkoi tulla mikrotorkahduksia 1/2 h ajon jälkeen.

Olin kerran Antti Heikkilän vastaanotolla ja totesikin että ei mikään ihme se katoaminen kun aivoista ajetaan se kolesterolipitoisuus väkisin alas. En ikinä enää syö, vaikka nytkin huijauksen mukaan pitäisi. Paitsi että Norjassa ei pitäisi kun siellä ”sallitaan” maksimina 6, meillä 5. Tai ehkä se pitää olla alle noiden… Sama se, kun syön terveellisesti. Tämä arvo nyt vaan kuuluu mulle luonnostaan.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mun molemmat koirat söivät esimerkiksi mustikkaa ja jälkimmäinen, kun oli omia marjapensaita sen aikana, niin se söi tosi mielellään mustaherukoita.

Ei niistä tullut mitään ongelmia. Kyllähän karhutkin syövät marjoja.
Olisko ollut sitten jotakin vatsavaivoja, silloin ainakin saattaa syödä kuituja.
Koira ei tosiaan tarvitse hiilareita, mutta koiran elimistö pystyy kuitenkin hajottamaan myös hiilihydraatteja, paremmin kuin esimerkiksi kissa tai susi.
Pieniä määriä pystyy varmaankin syödä muutakin, mutta eläinruoissa se on vain se halpa täyte tai uusi ttendi jolla saadaan tietämättömille koiranomistajille tuote myytyä.

Ell kertovat, että koirien sokeritaudit yms. ruokinnasta johtuvat ovat lisääntyneet valtavasti. No ihmekös tuo!🙄

Olisko ollut sitten jotakin vatsavaivoja, silloin ainakin saattaa syödä kuituja.
Koira ei tosiaan tarvitse hiilareita, mutta koiran elimistö pystyy kuitenkin hajottamaan myös hiilihydraatteja, paremmin kuin esimerkiksi kissa tai susi.
Pieniä määriä pystyy varmaankin syödä muutakin, mutta eläinruoissa se on vain se halpa täyte tai uusi ttendi jolla saadaan tietämättömille koiranomistajille tuote myytyä.

Ell kertovat, että koirien sokeritaudit yms. ruokinnasta johtuvat ovat lisääntyneet valtavasti. No ihmekös tuo!
Ruohon syönnin olen tulkinnut vatsavaivoihin liittyväksi mutta mikseivät marjat olisi terveellisiä koirille kun ne ovat kaikille muille eläimille, linnuista ja hyönteisistä ainakin yhteen suurpetoon.

Ruohon syönnin olen tulkinnut vatsavaivoihin liittyväksi mutta mikseivät marjat olisi terveellisiä koirille kun ne ovat kaikille muille eläimille, linnuista ja hyönteisistä ainakin yhteen suurpetoon.
Koira ei kösittääkseni pysty hyödyntämään marjojen vitamiineja, eikä tarvitse sokeria.

Ja varsinkin kolesterolilääkkeet on monille pahasta. Olen näistä ennenkin kertonut. Monista sivuvaikutuksista kaikkein pahin oli lähimuistini katoaminen ja jatkuva väsymys joka oli aiheuttaa vakavan kolarin, kun alkoi tulla mikrotorkahduksia 1/2 h ajon jälkeen.

Olin kerran Antti Heikkilän vastaanotolla ja totesikin että ei mikään ihme se katoaminen kun aivoista ajetaan se kolesterolipitoisuus väkisin alas. En ikinä enää syö, vaikka nytkin huijauksen mukaan pitäisi. Paitsi että Norjassa ei pitäisi kun siellä ”sallitaan” maksimina 6, meillä 5. Tai ehkä se pitää olla alle noiden… Sama se, kun syön terveellisesti. Tämä arvo nyt vaan kuuluu mulle luonnostaan.
Hämmästyttävää miten ihmiset edelleen jaksavat hypettää kolesterolilääkkeistä tai alhaisesta kolesterolista!

Statiinikupla on puhkaistu jo vuosia vuosia sitten, tässä eräs suomalainen tarina:

Ja rasvakuplakin on puhkaistu ja silti eläinrasvojen vaaroista jaksetaan täälläkin öyhöttää.😦

Vain yhdellä prosentilla maailman väestöstä on perinnöllinen taipumus jolloin kolesterolia on syytä tarkkailla, mutta me olemme näköjään menneet lankaan ja uskoneet ihan muuta?🤷‍♀️

Oletteko tutkineet mitä liian matala kolesteroli saa aikaan?

Ei ole muuten mitään näyttöä siitä että LDL tarttuu suonen seinämiin vain siksi, että taso on korkea. Jos näin olisi, niin ruokavaliolla tai lääkkeellä alennettu LDL vähentäisi tehokkaasti sydänkuolemeia, mutta näinhän ei satunnaistettujen tutkimusten mukaan tapahdu.
Statiineilla on hyvin pieni vaikutus sekundääripreventiossa, mutta vaikutus perustunee lääkkeen tulehdusta vähentäviin ja veren hyytymistä estäviin ominaisuuksiin.
Matala HDL yhdistettynä korkeaan triglyseriininiarvoihin on kertaluokkaa parempi ennustamaan sydänongelmia.

Koira ei kösittääkseni pysty hyödyntämään marjojen vitamiineja, eikä tarvitse sokeria.
Olen luottanut siihen että eläimet pääsääntöisesti tietävät mitä saa syödä luonnosta ja mitä ei. Tiedän lintulajeja, jotka kykenevät syömään ihmiselle myrkyllisiä marjoja, kuten omalla pihalla olevia terttuseljan marjoja, siis myrkyllisine siemenineen. Ovat muuten hyvin suosittuja. Omppuakin tämä viimeinen koirani söi mielellään.

Asiantuntijat tukee näkemystäni kun googletin:

Saako koira syödä mustikkaa?

Kyllä, koira saa syödä mustikkaa. Mustikat sisältävät runsaasti antioksidantteja, hivenaineita sekä A- ja C-vitamiineja. Antioksidantit auttavat suojelemaan koiran soluja haitallisilta yhdisteiltä.

Olen luottanut siihen että eläimet pääsääntöisesti tietävät mitä saa syödä luonnosta ja mitä ei. Tiedän lintulajeja, jotka kykenevät syömään ihmiselle myrkyllisiä marjoja, kuten omalla pihalla olevia terttuseljan marjoja, siis myrkyllisine siemenineen. Ovat muuten hyvin suosittuja. Omppuakin tämä viimeinen koirani söi mielellään.

Kyllä, koira saa syödä mustikkaa. Mustikat sisältävät runsaasti antioksidantteja, hivenaineita sekä A- ja C-vitamiineja. Antioksidantit auttavat suojelemaan koiran soluja haitallisilta yhdisteiltä.

Näin juuri. Liika on liikaa sokerin vuoksi, mutta kyllä saa.

Mielestäni tuo on vain markkinatalouden hömpötyksiä joulla saadaan myytyä tuotteita. Tämän vuoksi on tullut paljon mainoksia siitä että mitä kaikkea koira tarvitsee, ihmeellisimpiäkin asioita on kaupan.

Koiraan voi varmasti luottaa siinä mielessä että mitä itse syö luonnosta, mutta en syöttäisi muuta kuin eläinperäistä ravintoa.

Meillä koirat ei koskaan ole syöneet marjoja.🤷‍♀️

Viimeksi muokattu:
Lopeta jo tuollainen parjaaminen, johan tuo voi mennä kunnianloukkauksen puolelle. Pistäkin tästä ilmon.
Laita vain, mutta mietipä laittaessasi että miksi ihmiset ovat enenevässä määrin nykyään kareneita eli hormoonihirviöitä.🤷‍♀️

EI metsästä suoraan syötäviä marjoja tarvitse myydä..
Tuo että koira tarvitsisi kaikkea, mitä se ei oikeasti tarvitse.

Koirille suunnatuista tuotteista on tullut samalla tavoin iso markkina kuin ihmisillekin suunnatuista tuotteista.

MIKSI sinä katsot oikeudeksesi esittää väitteitä ko. henkilöstä, vieläpä hyvin tahdittomalla tavalla? Eikö sulle opetettu käytössääntöjä kotona

Ai niin, ei.
Noniin, päästiin asian ytimeen!
Miksi et kysy Ylepomolta, että mikä hänellä on hätänä kun käyttäytyy noin?😦

Ei tuollainen hullu yleistynyt käytös ole normaalia. Eikä tuota pidä pitää normaalina edes pitää.

Enhän minä tuosta Ylepomosta ole mitään väitteitä tehnyt…kirjoitin vain mitä olen havainnut tapahtuneen käytöksessä ympäri maailman. Ja mietiskelin, että Ylen annin kiholla on jäänyt kunnon lihat saamatta.🧐

Hämmästyttävää miten ihmiset edelleen jaksavat hypettää kolesterolilääkkeistä tai alhaisesta kolesterolista!

Statiinikupla on puhkaistu jo vuosia vuosia sitten, tässä eräs suomalainen tarina:

Ja rasvakuplakin on puhkaistu ja silti eläinrasvojen vaaroista jaksetaan täälläkin öyhöttää.

Vain yhdellä prosentilla maailman väestöstä on perinnöllinen taipumus jolloin kolesterolia on syytä tarkkailla, mutta me olemme näköjään menneet lankaan ja uskoneet ihan muuta?

Oletteko tutkineet mitä liian matala kolesteroli saa aikaan?

Ei ole muuten mitään näyttöä siitä että LDL tarttuu suonen seinämiin vain siksi, että taso on korkea. Jos näin olisi, niin ruokavaliolla tai lääkkeellä alennettu LDL vähentäisi tehokkaasti sydänkuolemeia, mutta näinhän ei satunnaistettujen tutkimusten mukaan tapahdu.
Statiineilla on hyvin pieni vaikutus sekundääripreventiossa, mutta vaikutus perustunee lääkkeen tulehdusta vähentäviin ja veren hyytymistä estäviin ominaisuuksiin.
Matala HDL yhdistettynä korkeaan triglyseriininiarvoihin on kertaluokkaa parempi ennustamaan sydänongelmia.
Poistun nyt ulkoilmaan, ehdin ja kannattaa katsoa nuo statiinijutut. Eipä yllätä että kusettavat suomalais”tutkijat” pakenivat toimittajaa, pettivät lupauksensa haastattelusta, paiskovat luuria korvaan ja sulkivat puhelimensa.

Mani tooks, kuten tiedetään.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Noniin, päästiin asian ytimeen!
Miksi et kysy Ylepomolta, että mikä hänellä on hätänä kun käyttäytyy noin?

Ei tuollainen hullu yleistynyt käytös ole normaalia. Eikä tuota pidä pitää normaalina edes pitää.

Enhän minä tuosta Ylepomosta ole mitään väitteitä tehnyt…kirjoitin vain mitä olen havainnut tapahtuneen käytöksessä ympäri maailman. Ja mietiskelin, että Ylen annin kiholla on jäänyt kunnon lihat saamatta.

Lopeta nyt, sinä se hullu olet.

• Haha
  • Vihainen
Reactions: Lispetti ja setis
Kyse oli mustikoista ja siitä, ovatko ne hyödyksi koirille! Ovat, minkä Setis kirjoittikin, kohtuudella nautittuna.
Setiksellä on oma mielipiteensä ja minulla omani, eiks jeh?:)
Ja ollaan samaa mieltä, että koira syö sen verran muuta, minkä itse päättää syödä luonnosta.

Minä en näe että muusta kuin eläinperäisestä olisi jotakin ravitsemuksellista merkitystä/hyötyä.
Koira valmistaa itse esim. c-vitamiininsa, minkä tarvitsee.

Oma epäilykseni on, että vatsaongelmissa koira hakee jotakin helpotusta muusta syötävästä jotta putsaisi suolistoa tms.

Yhteistyössä