Naimisiin ja nimenmuutos, sako passin uusia ilmaiseksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokemuksia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokemuksia

Vieras
Minulle väitetään, että passin saa uudelle nimelle ilmaiseksi niin pitkäksi ajaksi, kuin vanha olisi vielä voimassa. Onko jollain kokemusta? Itse en ainakaan ole saanut, kun vuoden vanhan passini uusin sukunimen muutoksen takia naimisiin mentyäni.

Ei saa.

Tai en mä ainakaan saanu...olin uusinut passini alle vuosi ennen naimisiinmenoa, 10 v passi kyseessä, ja kyllä minä ihan täyden hinnan (ja ekstraakin vielä, kun suurlähetystön kanssa asian hoidin) maksoin.

[QUOTE="aloittaja";26718636]No näin mäkin olen ymmärtänyt, joku vaan jaksaa inttää vastaan tuolla suoli24:n puolella.[/QUOTE]

Täällä on paljon muitakin mielipiteitä asiasta kuin asiasta, vaikka faktaa ei ole siteeksikään.
Palstalla päätetään päivittäin jopa oikeuden tuomioita uudelleen.

En saanut minäkään ilmaiseksi. Mentiin ulkomailla naimisiin ja piti hakea uusi passi ennen matkaa, kun vanha oli hajonnut. Ja sitten heti matkan jälkeen taas uusi, kun nimi vaihtui :mad:

[QUOTE="mie";26718774]jos passi hajoaa, niin sitten saa uuden passin vanhan passin voimassa oloon saakka ilmaiseksi. mutta nimeä vaihtaessa ei saa.[/QUOTE]

Mä en saanut, vaikka oli rikki. Joillekin annettiin ilmaiseksi uusi tilalle, kun se kuvasivu lähti irti, niissä taisi olla jokin valmistusvirhe? Mutta mulla oli lisäksi pari sivua kastunut, niin en saanut uutta ilmaiseksi, koska sitä oli pidetty huonosti :)

Uusimmat

Yhteistyössä