Neitsytoliiviöljy vai rypsiöljy

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Valittelit sitä jalkaa…
Tulipa mieleeni että oletko seurannut, että omega 3 omega 6 olis 1:1?🙏🏼
Eiköhän mun omegat oo kunnossa.

Jalassa taas on plantaarifaskiitti, tosin sen on jo paranemassa. Kipu sen sijaan on rutosti suurempi ku potkaisin pikkuvarpaani tuoliin ja se taisi murtua :D

Vaivasta toiseen, eipä oo kivutonta päivää...
 
Viimeksi muokattu:
  • Surullinen
Reactions: Lispetti
No sitten siellä on tosiaan syötävä sitä oliiviöljyä.😐

Täällä on totuttu elänrasvoihin.

Mistähän mahtaa johtua se perinnöllinen kolesteroolijutska? On niin outoa että ihmisen keho ei toimi niin, että hyödyntää eläinrasvoja optimaalisesti. Onko se joku evolution tulos vai mikä…söivätkö siis minun esi-isät enemmän lihaa ja rasvaa? Vai onko joku häiriö vai mikä….🤔🙏🏼
Milloin oot viimeksi mittauttanut kolesteroliarvosi?

Et sä voi tietää, hyödyntääkö sun kroppasi rsvoja niinkuin ajattelet. Ei mun mieskään oirehtinut mitenkään ennenko sai sydärin.
 
Milloin oot viimeksi mittauttanut kolesteroliarvosi?

Et sä voi tietää, hyödyntääkö sun kroppasi rsvoja niinkuin ajattelet. Ei mun mieskään oirehtinut mitenkään ennenko sai sydärin.
Mutta eikös sun mies syö/syönyt kaikkea yliprosessoitua? Ja hänellä on joku perinnöllinen sairaus joka liittyy kolesteroliin?

Eli ei sinänsä mitään tekemistä minun kanssa. Olen ollut täydellisessä verenkuvassa ja kaikki ok.👍

Tiede kertoo, että eläinrasvat ovat erittäin ravitsevia. Kolesterolimyytti on jo murrettu. Kevyttuotteet (rasvattomat) ovat hyviä esim. sikojen lihottamiseen. Kasviöljyt/siemenöljyt haitallisia - tiede kertoo tämänkin…
 
Mutta eikös sun mies syö/syönyt kaikkea yliprosessoitua? Ja hänellä on joku perinnöllinen sairaus joka liittyy kolesteroliin?

Eli ei sinänsä mitään tekemistä minun kanssa. Olen ollut täydellisessä verenkuvassa ja kaikki ok.

Tiede kertoo, että eläinrasvat ovat erittäin ravitsevia. Kolesterolimyytti on jo murrettu. Kevyttuotteet (rasvattomat) ovat hyviä esim. sikojen lihottamiseen. Kasviöljyt/siemenöljyt haitallisia - tiede kertoo tämänkin…

Kaikkea yliprosessoitua? Makkarasta toi tykkää mut tän kesän makkarat on laskettavissa kahden käden sormilla.

Ja on, joo, perinnöllinen ongelma.


Sä voit tieteinesi pitää kasvisöljyjä haitallisina mut esimerkiksi kreikassa, jossa oliiviöljy on päivittäinen energianlähde, eletään varsin pitkäikäisiksi. -Koko maailman mittakaavassa!

Mä uskon siihen mieluummin kuin sun "tieteeseesi".
 
Kaikkea yliprosessoitua? Makkarasta toi tykkää mut tän kesän makkarat on laskettavissa kahden käden sormilla.

Ja on, joo, perinnöllinen ongelma.


Sä voit tieteinesi pitää kasvisöljyjä haitallisina mut esimerkiksi kreikassa, jossa oliiviöljy on päivittäinen energianlähde, eletään varsin pitkäikäisiksi. -Koko maailman mittakaavassa!

Mä uskon siihen mieluummin kuin sun "tieteeseesi".
Oliiviöljy ei ole yliprosessoitu siemenöljy.

Oliiviöljy on jees jos se on kylmäpuristettu neitsytöljy.
Mutta ihmiselle optimaalisin rasva on mielestäni eläinperäinen rasva koska siitä saa paremmin ravinteita.
 
vierailija
OT mut tänään kokeilen Levolacia portaille, estääkö sekin lautojen jäätymistä😆
Tässä muutamia tutkimuksia kasvis/siemenöljyistä:


On ihan yleisessä tiedossa nykyään, että siemen- ja kasvisöljyt eivät ole terveellisiä?

Osaatko muuten arvioida yleisesti suomalaisten omega 6&3 suhdetta?
Jenkkilässä tais olla O6&3 26:1…(voi olla että muistan väärin mutta tuohon suuntaan oli)
 
  • Haha
Reactions: Lispetti
vierailija
Eiköhän mun omegat oo kunnossa.

Jalassa taas on plantaarifaskiitti, tosin sen on jo paranemassa. Kipu sen sijaan on rutosti suurempi ku potkaisin pikkuvarpaani tuoliin ja se taisi murtua :D

Vaivasta toiseen, eipä oo kivutonta päivää...
Mulla on ollut sellainen neljännesvuosisata sitten. Levolle ja kohoasennolla parani eikä yhtään buranaa tai muutakaan. Varmaan pari kuukautta kohoasentoa😀
 
vierailija
Kaikkea yliprosessoitua? Makkarasta toi tykkää mut tän kesän makkarat on laskettavissa kahden käden sormilla.

Ja on, joo, perinnöllinen ongelma.


Sä voit tieteinesi pitää kasvisöljyjä haitallisina mut esimerkiksi kreikassa, jossa oliiviöljy on päivittäinen energianlähde, eletään varsin pitkäikäisiksi. -Koko maailman mittakaavassa!

Mä uskon siihen mieluummin kuin sun "tieteeseesi".
Makkarassa pahin on se suola ja perunakuitu ja fosfaatit. En ole syönyt moneen vuoteen askorbiinihappo takia
 
Höpö höpö taas.

Sulta meni taas totaalisesti ketjun aloituksen aihe ohi ja tungit läskijutuistasi paasaamaan.
Niin, kerroin mitä rasvaa minä mieluiten käytän.🤷‍♀️😁
Mikä siinä nyt oli väärin?😦

Eikö täällä saa esittää omaa mielipidettään? Pitäisikö olla samaa mieltä jonkun kanssa, että voi kirjoittaa tänne?😁
 
vierailija
En tuputa, tuon esille oman mielipiteeni aivan kuten sinäkin.

Arvaa kaksi kertaa saatko minua hiljaiseksi noilla sinun epätoivoisilla sensurointiyrityksilläsi?
Mitä mä sensuroin?

Mä veikkaan, että sulla on aivot jo niin tukkiutuneet sun rasvoistasi, ettet edes ymmärrä, mitä sulle sanotaan :D

 
  • Tykkää
Reactions: -riivinrauta-
Mitä mä sensuroin?

Mä veikkaan, että sulla on aivot jo niin tukkiutuneet sun rasvoistasi, ettet edes ymmärrä, mitä sulle sanotaan

Että siitä vaan rypsi/rapsi ja margariinit niin hyvä tulee?😁

Kannattaa lukea tutkimuksia laajemmin.
Nimenomaan edellä mainitsemani eivät tee hyvää aivoille ja ne nimenomaan vaanivat noissa kekseissä sun muissa mitä tuossa artikkelissa lueteltiin. Harva tehdas käyttää kunnon voita koska se on kallista.
 
vierailija
"Kun syö säännöllisesti kalaa, saa sekä D-vitamiinia että aivoille välttämättömiä omega-3 -rasvahappoja. Kalassa ne ovat suoraan aivoille käyttökelpoisissa DHA- ja EPA-muodoissa. Omega-3 rasvahappoa on erityisesti rasvaisessa kalassa, kuten lohessa.

Omega-3:a on myös kasviperäisissä rasvoissa, kuten rypsi-, pellavansiemen- ja camelinaöljyissä ja saksanpähkinöissä. Tätä pehmeää rasvaa aivot tarvitsevat päivittäin. Kasviksista aivot saavat alfalinoleenihappoa, jota elimistö muuttaa DHA:ksi ja EPA:ksi.

DHA on erittäin tärkeää solukalvoille. Omega-3 rasvahapot vähentävät myös tulehdusta hermokudoksissa. On myös esitetty, että DHA voisi vähentää Alzheimerin taudin amyloidiplakkien muodostumista."



 
vierailija
Että siitä vaan rypsi/rapsi ja margariinit niin hyvä tulee?

Kannattaa lukea tutkimuksia laajemmin.
Nimenomaan edellä mainitsemani eivät tee hyvää aivoille ja ne nimenomaan vaanivat noissa kekseissä sun muissa mitä tuossa artikkelissa lueteltiin. Harva tehdas käyttää kunnon voita koska se on kallista.
Kuka on puhunut margariineista?

Äläkä taas tuputa tuota "kannattaa lukea".. Sinä ET ole asiantuntija tässäkään.
 
  • Tykkää
Reactions: -riivinrauta-
vierailija
Mitä mä sensuroin?

Mä veikkaan, että sulla on aivot jo niin tukkiutuneet sun rasvoistasi, ettet edes ymmärrä, mitä sulle sanotaan

 
vierailija
"Kun syö säännöllisesti kalaa, saa sekä D-vitamiinia että aivoille välttämättömiä omega-3 -rasvahappoja. Kalassa ne ovat suoraan aivoille käyttökelpoisissa DHA- ja EPA-muodoissa. Omega-3 rasvahappoa on erityisesti rasvaisessa kalassa, kuten lohessa.

Omega-3:a on myös kasviperäisissä rasvoissa, kuten rypsi-, pellavansiemen- ja camelinaöljyissä ja saksanpähkinöissä. Tätä pehmeää rasvaa aivot tarvitsevat päivittäin. Kasviksista aivot saavat alfalinoleenihappoa, jota elimistö muuttaa DHA:ksi ja EPA:ksi.

DHA on erittäin tärkeää solukalvoille. Omega-3 rasvahapot vähentävät myös tulehdusta hermokudoksissa. On myös esitetty, että DHA voisi vähentää Alzheimerin taudin amyloidiplakkien muodostumista."



"Kun syö säännöllisesti kalaa, saa sekä D-vitamiinia että aivoille välttämättömiä omega-3 -rasvahappoja. Kalassa ne ovat suoraan aivoille käyttökelpoisissa DHA- ja EPA-muodoissa. Omega-3 rasvahappoa on erityisesti rasvaisessa kalassa, kuten lohessa.

Omega-3:a on myös kasviperäisissä rasvoissa, kuten rypsi-, pellavansiemen- ja camelinaöljyissä ja saksanpähkinöissä. Tätä pehmeää rasvaa aivot tarvitsevat päivittäin. Kasviksista aivot saavat alfalinoleenihappoa, jota elimistö muuttaa DHA:ksi ja EPA:ksi.

DHA on erittäin tärkeää solukalvoille. Omega-3 rasvahapot vähentävät myös tulehdusta hermokudoksissa. On myös esitetty, että DHA voisi vähentää Alzheimerin taudin amyloidiplakkien muodostumista."
 

Yhteistyössä