Aikamoinen puutarha

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Joo, ja Novi val -pätkässä, joka oli linkattu tänne myös, istuu tosi väsähtäneenä rumpujen takana ja joku crewsta käy varmistamassa, että kaikki ok. Ei jaksa lähteä sieltä rumpujen takaa mihinkään, odottaa vaan, että CD tulee, että pääsee pois. Ja aivan varmasti tuosta syystä se encore olikin sitten B:n yksin vetämä, koska ei se Jure selvästi enää pystynyt rumpuja paukuttamaan SSOLissa.
Siis yleisö reagoi aivan superlaimeasti SSOLiin eilen, puolet vähemmän kuin mihinkään muuhun biisiin. Eli sen vetäminen encorena Juren kunnosta riippumatta olisi ollut aika järjetöntä.

- Joymuffin

vierailija
Mietin kyllä sitä, että Juren huonovointisuutta on kestänyt, ainakin ajoittain, vähintään NT:ltä asti eli 1,5 kuukautta. Rumpujen soittaminen on tosi fyysistä. Pystyykö hän jatkamaan pitkällä tähtäimellä? :/ Ja mitä käy bändin jos ei?

vierailija
No, kirjoitin nyt vielä täydennysrapoa kuitenkin, sori vähän tajunnanvirtamaisuus. Menin jonoon 18:30 eli 1,5h ennen ovien avautumista. Yllätyksekseni sai jonottaa sisällä, olin about viimeinen joka mahtui sisään. Paikka oli outo "nuorisokeskus" mutta enemmän vaikutti joltain taidetalolta ja jonotusta sotki kun jatkuvasti meni porukkaa johonkin taidegalleriaan yms samassa kerroksessa. Joku ehkä 15 v tytsy jolla luki kasvoissa "I love Jure" kirjoitti minulle käteen jonotusnumeron 89, mutta en ole varma kyllä katsoiko kukaan ikinä näitä- Sanottiin, että vesipulloja ei saa viedä, koska eilen niitä heiteltiin, minulla ei kyllä ollutkaan. Vähän paska päätös kyllä kun oli niin kuuma, eikä saa vettä! Oli laukkujen ja ruumiintarkastusta. Ennen keikkaa soi poppia, etenkin Abbaa ja esim. Lady Gagaa ja yleisö lauloi kovaa mukana, myös kaikki Abbat - Suomessa ei varmaan teineiltä lähtisi Abba? Maks-havainnot aiheuttivat kirkunaa.

Keikka alkoi SSOLilla, johon reaktio oli tosi laimea minusta. Yllättäen keikan yhden kovimmista biletysreaktioista sai Omamljeno telo, samaa tasoa kuin serbiankieliset biisit. Yleisö lauloi tosi hyvin mukana koko biisit (SSOL varmaan vähiten) ja serbiankieliset kohdat A sem ti povedalista myös. Vem da gres oli jotenkin ehkä keikan kohokohta minulle, meinasin liikuttua välittömästi kyyneliin. Tykkään vaan siitä niin kovasti (Bojankin vaikutti liikuttuneelta siinäkin, kuten useissa biiseissä). Novi valkin ihana. Ja Padamkin liikutti minua syvästi, vielä kun Bojan oli niin liikuttunut. Carpe diemissä mentiin kyykkyyn, tosin yleisö vaikutti vähän hämmentyneeltä asiasta. Lava oli tosi matala, niin siinä ei makoiltu tai istuttu missään biisissä. Jure ei ollut Novi Valissa mukana, hän vaikutti olevan vähän huonoissa ja itse veikkaisin enemmän samaa kamaa kuin esim. NT:llä enkä flunssaa, mutta en toki tiedä.

Yllätyin, että sain laulettua Demonin ja Onan lisäksi myös Novi Valin ja Vem da gresin 95% kokonaan (kuuntelin niitä kesällä paljon, mutta välillä vähemmän) ja eilinen Tokioon ja Carpe diemiin keskittynyt harjoittelukin palkittiin. Lauloin monista biiseistä kohtia, joita en tiennyt osaavani, kuten Umazane mjsli, jota en käytännössä koskaan kuuntele. :p

Yleisö ryysäsi/töni/änki ennen keikan alkua, mutta ei lainkaan keikan aikana, se oli kiva. Jatkuva tavaroiden heittely tuntui ärsyttävän Bojania. Joku oli tullut Saksasta ja jollain oli hollanninkielinen kyltti Krisille ja Maksille, jossa luki kai jotain, että olen 50/50 teidän suhteenne? (Osaan hollantia, mutta en nähnyt kunnolla). Tuntui että oli tavallista kiinnostavammat ja vähän epätavalliset välispiikit ja kultalevykin luullakseni mainittu (reaktioista päätellen), mutta en toki juurikaan niistä ymmärtänyt. Jotain Bojan tuntui selittävän perjantaifiiliksistä, tunnistin sanan petak sieltä. :p En kuullut mainintaa Suomesta kyllä.

Bojan oli jotenkin tunteikas, kun oli paljon iloa mutta myös itkua ja melkein-itkua. En kyllä saisi hänestä mitenkään mitään "uusi seurustelusuhde" -vibaa, kuten on spekuloitu, kaukana siitä (en siis tarkoita, että olisi ollut angstinen sinänsä). Hyvin ja yllättävän pirteästi veti vaikka oli kipeänä. Jotenkin "cheeky" kyllä myös. Kris tosiaan bojanmaisen keimaileva ilopilleri ja järkyttävän hyvännäköinen. Juresta en saanut mitään otetta eikä hän tuntunut olevan ihan okei. Jan oli ilmeisesti flunssansa takia vaisu ja eri puolella lavaaa (olin melko keskellä, mutta Krisin puolella), Nacella sellainen yleisempseä "olen rokkitähti" -viba.

- Joymuffin (joo, ja kello on liikaa)
Kiitos raporteista ❤
Olipa B tunteellisella päällä 🥺 Striimissä tuli Padam, ja siitä veikkasin, et B ei ole huippuiloisella tuulella - eikös hän ole sanonut, ettei halua laulaa sitä silloin kun on hyväntuulinen 🤔

Tosta Abbba-musasta tuli mieleen, että Logomossa kiinnitin huomiota siihen, että ennen ja jälkeen keikkaa soitettiin tosi paljon 80-luvun musaa, ja teinit lauloivat paljon mukana. Tää on varmaan joku meemi- tai TikTok-,juttu 😄

vierailija
Mua ihmetyttää etteivät he oikeasti voi sanoa sitä ääneen, että älkää heitelkö mitään lavalle. Tuollainen pikkuesine kun osuu silmään, niin siinä keskeytyy äkkiä keikka ensiavun takia. Kyllä sitä nyt voisi nätisti vaikka ojentaa niitä esineitä, vaikka sitten useiden käsien kautta yleisöä pitkin eturiville ojennusetäisyydelle asti, tai suosiolla antaa crew'n kautta lahjat.
Tai no jatkan omaan viestiini, että tiedostan kyllä, miksi ihmiset niitä esineitä heittelee: he haluavat nähdä, miten artisti reagoi heidän lahjaansa ja saada siten jonkun kiitoksen tästä. Olihan tästä keskustelua jo silloin NT:a ennen ja sen jälkeen, kun useampi murehti, ovatko pojat edes saaneet heidän neulomuksiaan vai ovatko ne roskiin päätyneet. Ihan ymmärrettävää omasta mielestäni surra sitä, saako käsin tehdystä lahjasta edes pientä kiitosta, mutta oma ymmärrykseni loppuu siihen, että viskotaan lavalle tavaroita minä hetkenä tahansa ja suorastaan loukkaannutaan, jos artisti väistää heitettyä esinettä tai ei huomaa/huomioi sitä tarpeeksi.

vierailija
Tuosta tavaroiden heittelystä sen verran (vaikka muuten se on typerää), että Tavastialta on ihana klippi tiktokissa jossa heittäjä heiluttaa pientä hyljepehmoa ikään kuin heittoluvan saadakseen ja B nyökkää että heitä vaan. Ja saa tietysti kiinni. 😊

vierailija
Ei ne sielläkään ihan tuollaista kuuntele. Menee liikaa lähi-idän puolelle, kuin rukouskutsu. Albanialla on aina Euroviisuissa tuon tyyppinen biisi ja se on niillä ihan säännöissä, että pitää olla kansanmusiikkia heillä. Itse en tykkää yhtään.
Mä tykkään esim. niistä Albanian etnoujelluksista mutta makuasioita.

Mielenkiintoista tuo että nuori yleisö tuntui osaavan sen B:n laulaman tosi hyvin.

vierailija
Muistan kanssa pari tämäntyyppistä videoa, millä on henkeä vedellyt tosi raskaasti.
Eikös se rumpujen paukuttelu ole oikeasti tosi fyysistä ja ihan maratoonivedon tasoista? Mutta joo, Juren kunnosta olen itsekin ollut huolissani enkä oikein usko migreeni-teoriaan, koska siinä ei tosiaan niitä rumpuja paukuteltaisi tai edes kuunneltaisi tai muuten oksennus lentäisi. Kaikki eivät toki oksenna, mutta jos ärsyke (valo tai ääni) jatkuu, niin kyllä siinä se vointi todellakin romahtaa. Enemmän pelottaa, että skippaa ateroita tupakoimalla, koska se antaa hänestä paremmin energiaa (moni nuori tekee näin), ja sitten voimat vaan loppuu kesken. Kroppa ei kestä kovin kauaa noin fyysisessti rankkaa työtä ilman kunnollista polttoainetta.

vierailija
Eikös se rumpujen paukuttelu ole oikeasti tosi fyysistä ja ihan maratoonivedon tasoista? Mutta joo, Juren kunnosta olen itsekin ollut huolissani enkä oikein usko migreeni-teoriaan, koska siinä ei tosiaan niitä rumpuja paukuteltaisi tai edes kuunneltaisi tai muuten oksennus lentäisi. Kaikki eivät toki oksenna, mutta jos ärsyke (valo tai ääni) jatkuu, niin kyllä siinä se vointi todellakin romahtaa. Enemmän pelottaa, että skippaa ateroita tupakoimalla, koska se antaa hänestä paremmin energiaa (moni nuori tekee näin), ja sitten voimat vaan loppuu kesken. Kroppa ei kestä kovin kauaa noin fyysisessti rankkaa työtä ilman kunnollista polttoainetta.
Luulen kyllä olevan muutakin kuin energiavajetta, koska Bojan ja Kriskin näyttävät olevan huolissaan. Toivottavasti ei oo mitään vakavampaa! Onko muuten Jurea nähty viimeaikoina tupakoimassa?

vierailija
Kiitos raporteista
Olipa B tunteellisella päällä Striimissä tuli Padam, ja siitä veikkasin, et B ei ole huippuiloisella tuulella - eikös hän ole sanonut, ettei halua laulaa sitä silloin kun on hyväntuulinen

Tosta Abbba-musasta tuli mieleen, että Logomossa kiinnitin huomiota siihen, että ennen ja jälkeen keikkaa soitettiin tosi paljon 80-luvun musaa, ja teinit lauloivat paljon mukana. Tää on varmaan joku meemi- tai TikTok-,juttu
He soittivat kai kaikki biisinsä, että siinä mielessä Padamin soittaminen ei ehkä kerro paljoa. :) Mutta tosiaan kyyneleet valuivat.

Ennen Kärtsän Kaivarin keikkaa soi lähinnä Euroviisu- ja muuta pride coded -musaa ja yleisö lauloi siinäkin mukana. Minulle vähän hämmentävää, olen aiemmin käynyt tosi paljon keikoilla ja bileissä ja koskaan ei ole laulettu DJ:n soittamien biisien mukana. Vieressäni seissyt tyttö osasi laulaa about kaikki poppibiisit sanasta sanaan mukana, esim. Lady Gagan Bad Romance. Ajattelin, että perkele nyt jos laulatte noita, ettekä sitten osaa Joksujen sanoja, mutta kyllähän yleisö lauloi ne tosi hyvin mukana.

Sain vihdoin belgradilaisen ystäväni kiinni ja hän yrittää jos ehtisi nähdä minua nopeasti vielä ennen lähtöäni. :) Tämä oli siis se DJ, josta aikoinaan mietin, että eihän hän soittanut Kärtsää siellä BBF:ssä (missä Bojan syöksyi ottamaan videota), mutta ei ollut se tyyppi. :D

- Joymuffin

Omassa kotimaassani ihmisten tälläytyminen ei tunnu kovin venäläistyyliseltä, vaan enemmän sellaista, että ne jotka haluavat laittautua laittavat Addut, harmaan hupparin ja kalliit lenkkarit tms. :) Jakkupukuja on vähän enemmän kuin Suomessa (ja ne ovat usein suht voimakkaan värisiä), mutta ei muuten sen laittautuneempaa. Toki Serbia nyt on Euroopan venäläismielisin maa, en tiedä miten se vaikuttaa tyyliin. Paremmin täällä kyllä tunnutaan puhuvan englantia kuin siellä missä asun.

- Joymuffin
I also dont know where their style comes from, but yeah, Belgrade women (of all ages!) are legendary for dressing up and full make up. It's a fashion show even if it's just coffee with a friend. Slovenians always notice this too when travelling to Belgrade.

vierailija
Mut varmaan tiedostat, että 99,9% suomalaisista ei tykkää eikä kuuntele tuon tyyppistä musaa.
Vaikea nyt sanoa kun en tunne 99,9 % suomalaisista mutta vrt Balkanin nuorisoon niin varmaan kuuntelee hyvin vähän.

B vaikuttaa suhtautuvan ylpeydellä/haikeudella noihin serbijuuriinsa kun se tuntuu lauleskelevan usein noita kansanlauluja ja iskelmiä.

vierailija
Joskus tarve sanoa mielipide ääneen ei tarkoita sitä että se mielipide on kannattavaa tai arvokasta sanoa ääneen juuri siellä missä sillä hetkellä olet. Eihän kukaan mene vegaaniravintolaankaan ja kailota siellä suureen ääneen, että "mä en muuten sitten syö mitään kanin ruokaa. Tehkää mulle pihvi!" Et varmasti saa pihviä vaan kiukkuisia katseita. Saadaksesi pihvin kannattaa mennä pihviravintolaan. Miksi siis menisit shippipalstalle ja huutaisit siellä "Toi sun kuvitelma shipistä ei ole totta!" Silloin pitää hyväksyä että muut närkästyvät tästä mielipiteestä, koska juuri shippi on tuonut heidät paikalle.
Spot on❣

vierailija
Luulen kyllä olevan muutakin kuin energiavajetta, koska Bojan ja Kriskin näyttävät olevan huolissaan. Toivottavasti ei oo mitään vakavampaa! Onko muuten Jurea nähty viimeaikoina tupakoimassa?
Ei ole näkynyt vissiin. Toki ei ole ollut ulkona keikkojakaan. En tiedä yhtään aiheesta, mutta voisiko mitenkään olla tupakan vieroitusoireita..?

vierailija
He soittivat kai kaikki biisinsä, että siinä mielessä Padamin soittaminen ei ehkä kerro paljoa. Mutta tosiaan kyyneleet valuivat.

Ennen Kärtsän Kaivarin keikkaa soi lähinnä Euroviisu- ja muuta pride coded -musaa ja yleisö lauloi siinäkin mukana. Minulle vähän hämmentävää, olen aiemmin käynyt tosi paljon keikoilla ja bileissä ja koskaan ei ole laulettu DJ:n soittamien biisien mukana. Vieressäni seissyt tyttö osasi laulaa about kaikki poppibiisit sanasta sanaan mukana, esim. Lady Gagan Bad Romance. Ajattelin, että perkele nyt jos laulatte noita, ettekä sitten osaa Joksujen sanoja, mutta kyllähän yleisö lauloi ne tosi hyvin mukana.

Sain vihdoin belgradilaisen ystäväni kiinni ja hän yrittää jos ehtisi nähdä minua nopeasti vielä ennen lähtöäni. Tämä oli siis se DJ, josta aikoinaan mietin, että eihän hän soittanut Kärtsää siellä BBF:ssä (missä Bojan syöksyi ottamaan videota), mutta ei ollut se tyyppi.

- Joymuffin
Kiitos sulle raporteista! Onko padamista videota jossain? Mun lempibiisi <3

Yhteistyössä