Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ei se mun mielestä K:llakaan ihan putkeen mennyt ccc jälkeen. Vaikka icip on saanut paljon kuuntelua ja keikoilla toimii tosi hyvin, niin onhan se sanoitus ihan vasemmalla kädellä tehty ja kappaleessa muutenkin luvattoman paljon samaa kuin ccc:ssä. Mutta hhh on jo sitten paljon parempi, huolellisemmin tehty.
Icip kuitenkin sopii CCC:n rinnalle jatkumoksi, ja sen tyyli on samankaltainen. Hhh vielä raudoitti uskoni K:n tulevaa tuotantoa kohtaan
 
vierailija
Icip toimii keikoilla pirun hyvin. En kuuntelisi sitä varmaan päivittäin soittolistalla, mutta livenä se on MUST. K ei olisi voinut onnistua ensimmäisen julkaisun kanssa, kaikkea verrataan CCC:hen. Se musavideo ja live-arvo nostattavat Icip:iä omalla listallani. Ja kuten hhh:n kanssa näimme, suunta on oikea

HHH on ehdottomasti parempi, välillä tulee jopa mieleen, että parempi kuin CCC. Tykkään se sanoituksesta ja tematiikasta. Kertosäe on jollain tapaa herttainen, vähän liikuttavakin. On sitten tehty ennen Liverpoolia tai ei niin K&B-saaga tuo siihen kyllä oman lisänsä.
 
vierailija
Se enkkuversiolevyn unohtaminen oli kyllä oikea liike.. fanit halusivat uutta musaa, ei samoja kappaleita heikommilla sanoituksilla. Mutta ehkä he olivat laskeneet sen varaan niin, että uusia biisejä ei kirjoitettu tarpeeksi julkaisukuntoon nyt...
Monikielisyys, jota ovat suunnitelleet, vähän epäilyttää. Kuka ne sanoitukset tekee ja eikö kokonaisuudesta tule sekava tuolla systeemillä.
 
vierailija
HHH on ehdottomasti parempi, välillä tulee jopa mieleen, että parempi kuin CCC. Tykkään se sanoituksesta ja tematiikasta. Kertosäe on jollain tapaa herttainen, vähän liikuttavakin. On sitten tehty ennen Liverpoolia tai ei niin K&B-saaga tuo siihen kyllä oman lisänsä.
Tämä! HHH on hyvä yhdistelmä herkempää ja rankempaa ja vaikuttaa tosiaan huolellisemmin tehdyltä kuin ICIP, joka ehkä oli tehty CCC:n jämistä tai oli muuten vaan vähän puristamalla tehty, kuten ehkä SSOL. Ei toki ole helppoa tehdä jatkoa menestysbiusin jälkeen.
 
vierailija
Minusta SSOL on oikein hyvä kappale tähän väliin. Siinä on ihan hauska idea ja kiva tunnustus fanikunnalle. Jotenkin siitä tulee fiilis että se on sellainen kappale oli vaan tehtävä tähän väliin. Ja sehän on se Are you song mitä ennusteltiin. Mutta se on ensisijaisesti tarkoitettu livenä esitettäväksi. Mietin joskus että onkohan Bojan somessa ollessaan tajunnut yliarvioineensa ihmisten älykkyyden ja nyt biisiin on pitänyt yksinkertaistaa sanomaa että viesti menee perille.
 
vierailija
Monikielisyys, jota ovat suunnitelleet, vähän epäilyttää. Kuka ne sanoitukset tekee ja eikö kokonaisuudesta tule sekava tuolla systeemillä.
Ilmeisesti Bojan, toki varmasti natiivien avustuksella, kerta Kris haastattelussa luetteli albumilla käytettävät kielet sen mukaan, mitä kieliä Bojan osaa. En sitten tiedä, jos tekevät biisin esimerkiksi ranskaksi käyttävätkö siihen apuna jotain ulkopuolisia.
 
vierailija
Minusta SSOL on oikein hyvä kappale tähän väliin. Siinä on ihan hauska idea ja kiva tunnustus fanikunnalle. Jotenkin siitä tulee fiilis että se on sellainen kappale oli vaan tehtävä tähän väliin. Ja sehän on se Are you song mitä ennusteltiin. Mutta se on ensisijaisesti tarkoitettu livenä esitettäväksi. Mietin joskus että onkohan Bojan somessa ollessaan tajunnut yliarvioineensa ihmisten älykkyyden ja nyt biisiin on pitänyt yksinkertaistaa sanomaa että viesti menee perille.
No siinä mielessä hän yliarvioi yleisön älykkyyden, kun muistan että biisin nimen tullessa julki kaikkialla oli marmatusta siitä, miksi nimessä mainitaan Lontoo... Kauheat mietinnöt siitä, miksei Liverpool, jos jokin paikka pitää nimetä, tai Ljubljana, tai vaikka jopa Helsinki JO:n suurimpana kuuntelijaryhmänä... Ja niin sitten NT:n ajan joka ikisellä välispiikillä ennen SSOLia B kertoi, ettei biisin nimi viittaa oikeasti Lontooseen, vaan paikkaan, jota ei ole olemassa. Koska Lontoo ei koskaan ole aurinkoinen. Nauratti tämä episodi. :D
 
vierailija
No siinä mielessä hän yliarvioi yleisön älykkyyden, kun muistan että biisin nimen tullessa julki kaikkialla oli marmatusta siitä, miksi nimessä mainitaan Lontoo... Kauheat mietinnöt siitä, miksei Liverpool, jos jokin paikka pitää nimetä, tai Ljubljana, tai vaikka jopa Helsinki JO:n suurimpana kuuntelijaryhmänä... Ja niin sitten NT:n ajan joka ikisellä välispiikillä ennen SSOLia B kertoi, ettei biisin nimi viittaa oikeasti Lontooseen, vaan paikkaan, jota ei ole olemassa. Koska Lontoo ei koskaan ole aurinkoinen. Nauratti tämä episodi.
Hyvä että mukana on silti ripaus Bojanin huumoria
 
vierailija
Minusta SSOL on oikein hyvä kappale tähän väliin. Siinä on ihan hauska idea ja kiva tunnustus fanikunnalle. Jotenkin siitä tulee fiilis että se on sellainen kappale oli vaan tehtävä tähän väliin. Ja sehän on se Are you song mitä ennusteltiin. Mutta se on ensisijaisesti tarkoitettu livenä esitettäväksi. Mietin joskus että onkohan Bojan somessa ollessaan tajunnut yliarvioineensa ihmisten älykkyyden ja nyt biisiin on pitänyt yksinkertaistaa sanomaa että viesti menee perille.
No tuollainen omalla älyllään mehustelu kuulostaa aika snobimaiselta. SSOL vain ei ollut kummoinen biisi, turha sitä lähteä puolustelemaan
 
vierailija
Minusta SSOL on oikein hyvä kappale tähän väliin. Siinä on ihan hauska idea ja kiva tunnustus fanikunnalle. Jotenkin siitä tulee fiilis että se on sellainen kappale oli vaan tehtävä tähän väliin. Ja sehän on se Are you song mitä ennusteltiin. Mutta se on ensisijaisesti tarkoitettu livenä esitettäväksi. Mietin joskus että onkohan Bojan somessa ollessaan tajunnut yliarvioineensa ihmisten älykkyyden ja nyt biisiin on pitänyt yksinkertaistaa sanomaa että viesti menee perille.
Kuuntelen JO:lta lähinnä muutamia suosikkibiisejä. SSOL:n myötä heräsin taas siihen, miten hienoa se niiden soitto on, wau! Biisi siis on minusta hyvä, mutta ne sanat. Haluaisin tykätä niistä, mutta jos ne minullekin on aika cringet niin, miten sitten natiiveille. Jatkossa toivottavasti myös enkun kielellä saavat samaa syvyyttä kuin aiemmassa tuotannossa. Ja tämähän on vain yksi biisi, lisäksi tehty vaikeana aikana (B ylirasitus). Innolla odotan uutta tuotantoa. Toivottavasti löytävät hyvät yhteistyökumppanit, joiden kanssa oma tyyli säilyy.
 
vierailija
Kuuntelen JO:lta lähinnä muutamia suosikkibiisejä. SSOL:n myötä heräsin taas siihen, miten hienoa se niiden soitto on, wau! Biisi siis on minusta hyvä, mutta ne sanat. Haluaisin tykätä niistä, mutta jos ne minullekin on aika cringet niin, miten sitten natiiveille. Jatkossa toivottavasti myös enkun kielellä saavat samaa syvyyttä kuin aiemmassa tuotannossa. Ja tämähän on vain yksi biisi, lisäksi tehty vaikeana aikana (B ylirasitus). Innolla odotan uutta tuotantoa. Toivottavasti löytävät hyvät yhteistyökumppanit, joiden kanssa oma tyyli säilyy.
Minusta SSOL:ssa B:n ääni ei pääse myöskään oikeuksiinsa, kuten vanhoissa biiseissä, kuulostaa jotenkin erilaiselta.
 
vierailija
Minusta SSOL:ssa B:n ääni ei pääse myöskään oikeuksiinsa, kuten vanhoissa biiseissä, kuulostaa jotenkin erilaiselta.
Samaa mieltä... Pelkään että uusia biisejä ei ole tulossa ennen uutta levyä... Onko ssol uudella levyllä? 😬 Vähän jännittää, että onko se levy sitten täynnä ssol:in kaltaisia biisejä? Jos levyllä jonkinlainen yhtäläinen soundi pitäisi olla?
 
vierailija
Jos uusi albumi muistuttaa ssolia kieleltään ja soundiltaan... En tiedä voinko jatkaa fanitusta samalla tapaa kyllä minulle kuitenkin musiikki on aina keskiössä kun fanitan bändiä. SSOL vähän pelottaa juuri siksi, kun sekä sanat että soundi eivät olleet yhtään mieleeni
Jaa-a. Niin minullakin on aina ollut vain musiikki yhtyeen kuuntelemisen perusteena. Toki ei ole haitannut, jos bändin spiritti on jollain lailla omaa mielikuvitusta ruokkiva, kuten erään isoiten ikinä fanittamani yhtyeen kohdalla oli.
Mä karsastin alkuun kaikkia Jokereiden biisejä, paitsi Carpe Diemiä. Siihenkin tutustuin vasta shipin kautta.
Mutta mä päättelin, että JO-konserttien seuraaminen tulee olemaan tuskaa, jos en tunne kappaleita ja mä päätin tutustua niihin. Ja niin siinä vain kävi, että live-vetojen kautta löysin vähitellen sisään niihin. Yksi käännekohta oli se, kun joku linkitti (ettei ois peräti ollut armaamme LadySLO) sen matkailumainoksen, missä Joksut esittää Vem da gresiä.
Jokin pieni pätkä jäi siitä mieleeni. Etsin biisin käsiini ja tykästyin. Live-vetoon vielä enemmän.
Yksi tärkeä oli myös Metulji. Sen löysin ensimmäisten joukossa ja vaikka siis EN ole surullisen musiikin ystävä, niin sen kappaleen kauneutta ja upeutta myös musiikillisesti ei voi kukaan kiistää. Erityisesti rakastan sitä kohtaa keskivaiheilla, jossa on sellainen puolen sekunnin pysähdys :) Ajattelin, että tällaisen biisin tekijöiden ON PAKKO muutenkin olla taitavia. Ja jatkoin vain sisäänajoa.
Konsertteihin mennessä olin tutustunut kaikkiin biiseihin ja kaikista myös pidin.
Se ei poista sitä tosiasiaa, ettei Joker Out koskaan tule olemaan musiikkia, jonka löytäisin pelkän musiikin takia, mutta se ei haittaa. Ei tarvitse laittaa kuin Dopamin, Nisam ti jos priznao, Gola, Vem da gres, Omamljeno telo tai Carpe Diem soimaan ja siirryn näihin ihaniin tunnelmiin, joita tämä kevät-kesäkausi itselleni antoi.
 
  • Tykkää
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Minusta SSOL:ssa B:n ääni ei pääse myöskään oikeuksiinsa, kuten vanhoissa biiseissä, kuulostaa jotenkin erilaiselta.
Ei ehkä ole parhaimmillaan, mutta veikkaisin, että B:n ylirasitustila on vaikuttanut tähän. Jossain hän taisi kertoa tehneensä sanat keskellä yötä SSOLiin, ja eikö se sairaalaepisodi ja somesta poistuminen ja kaikki ollut just samaan aikaan kuin olisi pitänyt työstää uutta musiikkia? Ei ihme, jos SSOL on vähän hätäisesti roiskaistu, pakottamalla tehty kun on vain pitänyt tehdä.
 
vierailija
No siinä mielessä hän yliarvioi yleisön älykkyyden, kun muistan että biisin nimen tullessa julki kaikkialla oli marmatusta siitä, miksi nimessä mainitaan Lontoo... Kauheat mietinnöt siitä, miksei Liverpool, jos jokin paikka pitää nimetä, tai Ljubljana, tai vaikka jopa Helsinki JO:n suurimpana kuuntelijaryhmänä... Ja niin sitten NT:n ajan joka ikisellä välispiikillä ennen SSOLia B kertoi, ettei biisin nimi viittaa oikeasti Lontooseen, vaan paikkaan, jota ei ole olemassa. Koska Lontoo ei koskaan ole aurinkoinen. Nauratti tämä episodi.
Hmm. itse kyllä vähän jäi fiilis, että B teki nuo sanat mielessään hyvin mennyt UK rundi/innokkaat fanit ja se hieno meno, joka siellä oli. Tietysti mahtava kokemus, kun eka ulkomaankiertua ja paikassa, jonka valloituksesta haaveilevat. Olihan videokin pääasiassa UK:ta. Sitten tajusikin, että hups nyt tulikin jätettyä huomioimatta suurin osa faneista ja kuuntelijoista (UK ei taida vielä olla se, jossa paljon kuunnellaan). Ja siksi pitää selitellä 😆
 
vierailija
Mitä tulee fiilis, että WY Conor ei tainnut tykätä K:sta ehkä senkin takia jos oli kateellinen K:n ja B: yhteydestä.

Ihan sama fiilis jäi. Bojanin ja K:n yhteys oli niin vahva, ja niin selkeä koko viisuporukan keskuudessa, että ei mikään ihme, ellei siellä joku sitä kadehtinut. Ja etenkin, kun Bojan "had eys only for Jere", niin varmasti se riepoi.
 
vierailija
Jaa-a. Niin minullakin on aina ollut vain musiikki yhtyeen kuuntelemisen perusteena. Toki ei ole haitannut, jos bändin spiritti on jollain lailla omaa mielikuvitusta ruokkiva, kuten erään isoiten ikinä fanittamani yhtyeen kohdalla oli.
Mä karsastin alkuun kaikkia Jokereiden biisejä, paitsi Carpe Diemiä. Siihenkin tutustuin vasta shipin kautta.
Mutta mä päättelin, että JO-konserttien seuraaminen tulee olemaan tuskaa, jos en tunne kappaleita ja mä päätin tutustua niihin. Ja niin siinä vain kävi, että live-vetojen kautta löysin vähitellen sisään niihin. Yksi käännekohta oli se, kun joku linkitti (ettei ois peräti ollut armaamme LadySLO) sen matkailumainoksen, missä Joksut esittää Vem da gresiä.
Jokin pieni pätkä jäi siitä mieleeni. Etsin biisin käsiini ja tykästyin. Live-vetoon vielä enemmän.
Yksi tärkeä oli myös Metulji. Sen löysin ensimmäisten joukossa ja vaikka siis EN ole surullisen musiikin ystävä, niin sen kappaleen kauneutta ja upeutta myös musiikillisesti ei voi kukaan kiistää. Erityisesti rakastan sitä kohtaa keskivaiheilla, jossa on sellainen puolen sekunnin pysähdys Ajattelin, että tällaisen biisin tekijöiden ON PAKKO muutenkin olla taitavia. Ja jatkoin vain sisäänajoa.
Konsertteihin mennessä olin tutustunut kaikkiin biiseihin ja kaikista myös pidin.
Se ei poista sitä tosiasiaa, ettei Joker Out koskaan tule olemaan musiikkia, jonka löytäisin pelkän musiikin takia, mutta se ei haittaa. Ei tarvitse laittaa kuin Dopamin, Nisam ti jos priznao, Gola, Vem da gres, Omamljeno telo tai Carpe Diem soimaan ja siirryn näihin ihaniin tunnelmiin, joita tämä kevät-kesäkausi itselleni antoi.
Niinpä. Ei kaikkien muaiikkityyli iske, ja se on ok. Useimmilla bäneillä on ainakin jotain miellyttävää musiikkia vaikkei kaikesta tuotannosta pitäisi
 
vierailija
Minusta SSOL on oikein hyvä kappale tähän väliin. Siinä on ihan hauska idea ja kiva tunnustus fanikunnalle. Jotenkin siitä tulee fiilis että se on sellainen kappale oli vaan tehtävä tähän väliin. Ja sehän on se Are you song mitä ennusteltiin. Mutta se on ensisijaisesti tarkoitettu livenä esitettäväksi. Mietin joskus että onkohan Bojan somessa ollessaan tajunnut yliarvioineensa ihmisten älykkyyden ja nyt biisiin on pitänyt yksinkertaistaa sanomaa että viesti menee perille.
Oon samaa mieltä, että SSOL oli biisi, jonka Bojan ehdottomasti halusi tehdä juuri nyt kun euroviisufiilikset vielä oli hyvin mielessä. Ja varmaan halusi tehdä niin simppelin sanoituksen, että varmasti jokainen sen sanoman ymmärtää, koska nimenomaan biisin fokus on siinä. Useinhan Bojanin sanoituksen on hyvinkin runollisia ja tulkinnallisia, nyt ei halunnut että se biisin idea hukkuisi.
 
vierailija
Hmm. itse kyllä vähän jäi fiilis, että B teki nuo sanat mielessään hyvin mennyt UK rundi/innokkaat fanit ja se hieno meno, joka siellä oli. Tietysti mahtava kokemus, kun eka ulkomaankiertua ja paikassa, jonka valloituksesta haaveilevat. Olihan videokin pääasiassa UK:ta. Sitten tajusikin, että hups nyt tulikin jätettyä huomioimatta suurin osa faneista ja kuuntelijoista (UK ei taida vielä olla se, jossa paljon kuunnellaan). Ja siksi pitää selitellä
Minulla oli vähän sama tulkinta tästä 😅😅😅
 
vierailija
Oon samaa mieltä, että SSOL oli biisi, jonka Bojan ehdottomasti halusi tehdä juuri nyt kun euroviisufiilikset vielä oli hyvin mielessä. Ja varmaan halusi tehdä niin simppelin sanoituksen, että varmasti jokainen sen sanoman ymmärtää, koska nimenomaan biisin fokus on siinä. Useinhan Bojanin sanoituksen on hyvinkin runollisia ja tulkinnallisia, nyt ei halunnut että se biisin idea hukkuisi.
Hmm.. en tiedä lähtikö sitten väärää ideaa toteuttamaan. Aiempi musiikki oli täysin eri kielellä ja fanit pitivät siitä.
 

Yhteistyössä