Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jos ymmärtää mitä shippaus on, niillä ei ole kilin kellien vertaa väliä. Ihan oikeasti. Keskity positiiviseen, relaa vähän, anna mielikuvituksen leikkiä. Ei me voida vaikuttaa todellisuuteen, ei me voi pakottaa todellisuutta sellaiseksi kuin halutaan. Mutta sulla on oikeus ja mahdollisuus leikitellä sillä. Meillä on tämä ihana tarina K/B, me ollaan nähty niiden kemia, me ollaan saatu näiltä paljon onnen aineksia mistä ammentaa. Meillä on lahja, mahdollisuus luoda, kirjoittaa, tehdä taidetta, mahdollisuus haaveilla, mahdollisuus kokea ja tuntea. Joten nautitaan tästä, nautitaan siitä miltä tuntuu tuntea onnea, hyvää, empatiaa, halua. Elämässä on niin paljon pahaa ja hirveitä asioita, mutta tää mitä meillä on, mahdollisuus seurata tätä inhimillistä tarinaa, ja osallistua itse tarinaan, on mahdollisuus tehdä maailmasta edes vähän siedettävämpi paikka itselle. Ilon kautta, me ollaan saatu näiltä kahdelta niin paljon. On meidän omalla vastuulla miten me käsitellään tätä meille annettua hyvää - ammentamalla niistä onnen hetkistä vai ankeutumalla itseään. Mä valitsen ne hyvät hetket, ne hymyt, naurut, kosketukset, inhimillisen lämmön. Ei ne katoa koskaan minnekään, ne on loppumaton luovuuden ja hyvän virta. Koska maailmassa on jo niin paljon pskaa, tämä tuntuu itselle äärimmäisen merkittävältä - valita sieltä ne hyvän pienet valonsäteet.
Täysin samaa mieltä, kiitos ❤
 
vierailija
Mulla on kanssa samanlainen ystävä. Aina saa olla kyselemässä tien minkä tuhmuuden alkuperää ja ficcisuosituksia ja tiettyjä videopätkiä ja ja ja....
Mullakin, miten sattuikin niin! Onneksi ne ystävät on kokoontuneet jonnekkin, niin voivat vinkata uusista löydöistä ja keskustella heitä kiinnostavista aiheista! Terkut ja kiitokset täältä teidän ystäville!
 
vierailija
Jos ymmärtää mitä shippaus on, niillä ei ole kilin kellien vertaa väliä. Ihan oikeasti. Keskity positiiviseen, relaa vähän, anna mielikuvituksen leikkiä. Ei me voida vaikuttaa todellisuuteen, ei me voi pakottaa todellisuutta sellaiseksi kuin halutaan. Mutta sulla on oikeus ja mahdollisuus leikitellä sillä. Meillä on tämä ihana tarina K/B, me ollaan nähty niiden kemia, me ollaan saatu näiltä paljon onnen aineksia mistä ammentaa. Meillä on lahja, mahdollisuus luoda, kirjoittaa, tehdä taidetta, mahdollisuus haaveilla, mahdollisuus kokea ja tuntea. Joten nautitaan tästä, nautitaan siitä miltä tuntuu tuntea onnea, hyvää, empatiaa, halua. Elämässä on niin paljon pahaa ja hirveitä asioita, mutta tää mitä meillä on, mahdollisuus seurata tätä inhimillistä tarinaa, ja osallistua itse tarinaan, on mahdollisuus tehdä maailmasta edes vähän siedettävämpi paikka itselle. Ilon kautta, me ollaan saatu näiltä kahdelta niin paljon. On meidän omalla vastuulla miten me käsitellään tätä meille annettua hyvää - ammentamalla niistä onnen hetkistä vai ankeutumalla itseään. Mä valitsen ne hyvät hetket, ne hymyt, naurut, kosketukset, inhimillisen lämmön. Ei ne katoa koskaan minnekään, ne on loppumaton luovuuden ja hyvän virta. Koska maailmassa on jo niin paljon pskaa, tämä tuntuu itselle äärimmäisen merkittävältä - valita sieltä ne hyvän pienet valonsäteet.
Todella kauniisti kirjoitettu. En tiedä mikä minussa on rikki mennyt aikoinaan, mutta minulle merkitsee vain se, että molemmat olisivat toisilleen tärkeimmät ihmiset maailmassa ja sitä he eivät nyt ole (tietenkin äiti, isä jne on sitten eri asia). Jos olisivat, eivät olisi fyysisesti noin paljon erossa. Enkä minä voi heiltä mitään vaatia tietenkään. Tämä on hyvää kaveruutta, ei sen enempää.
 
vierailija
Sitten tunnut olevan liian syvällä tässä ja on ehkä hyväkin ottaa etäisyyttä. Shippauksen ei pidä sotkea tosielämää tuolla tavalla. Se on fantasiaa, koska eihän meistä kukaan oikeasti tunne näitä henkilöitä eikä voi heidän valintoihinsa vaikuttaa tai niitä perustella. Siksi tämä kaikki on kuvitelmaa, ja sitä voi hyvillä mielin jatkaa niin kauan kuin huvittaa ja se tuottaa kivoja fiiliksiä.
-eri
Ihana tiivistys ja kuvaus shippauksesta <3
 
vierailija
Ei sille voi mitään, että surettaa sen maagisen yhteyden katoaminen. Ja en pysty shippaamaan, koska tunnen että B ei sitä enää halua. Hän ei tuo millään lailla sitä esiin niinkuin K.
Onko se yhteys mihinkään kadonnut? En usko. Kun kohtaavat, mennään taas ja lujaa, ja me perässä. En minä ainakaan ole ajatellut, että heille mitään perinteistä parisuhdetta koskaan tulee. Heidän välillään on käsittämättömän ja ulospäin vahvasti hehkuva kemia, joka on ruokkinut meidän mielikuvitustamme.
Ja olisiko vielä niin, että "something more"-ystävyys on pysyvämpää kuin perinteinen ihastus/rakastuminen?
 
vierailija
Hei, ei tarvitse vajota murheen alhoon tai hautajaistunnelmiin. Koskaan ei ole ollut mitään takeita, että saataisiin "onnellinen loppu", mutta rakkaus on paljon muutakin. Tunteet eivät ole kadonneet yhtään mihinkään. Rakkaus on yhä siellä. Tällaiset ihmissuhteet ovat todella merkityksellisiä riippumatta siitä, onko heidän mahdollista olla joskus yhdessä parina tai ei. Enkä näe sitäkään lainkaan poissuljettuna, vaikka todennäköistä se ei toki lienekään.

-energiamamma
 
vierailija
A-studiossa iloitaan ja todistellaan, että kärtsällä on muitakin kavereita kuin Bojan, kun on nyt tämä Joost esimerkiksi.
Mä käyn siinä ketjussa lähinnä sen takia, että siellä on usein hyvää tietoa ja pohdintaa Tommysta. Ketjun vähättelevä ilmapiiri K&B fiilistelyä kohtaan menee kuitenkin usein asiattomaksi. Mä vaan haluaisin nauttia eri asioista ja kokemuksista näissä ketjussa ilman sellaista kauheaa draamaa.
 
vierailija
Todella kauniisti kirjoitettu. En tiedä mikä minussa on rikki mennyt aikoinaan, mutta minulle merkitsee vain se, että molemmat olisivat toisilleen tärkeimmät ihmiset maailmassa ja sitä he eivät nyt ole (tietenkin äiti, isä jne on sitten eri asia). Jos olisivat, eivät olisi fyysisesti noin paljon erossa. Enkä minä voi heiltä mitään vaatia tietenkään. Tämä on hyvää kaveruutta, ei sen enempää.
Tiedätkö mitä on kintsugi? Se on vanha japanilainen tekniikka, jossa rikkoutunut astia korjataan ja liitoskohdan naarmuja korostetaan kullalla. Naarmut tuodaan näkyviksi ja niitä kunnioitetaan. Rikkinäisestä tehdään kaunista, hyväksytään epätäydellisyys. Sellaisia me ollaan, vähän kolhuilla elämästä, epätäydellisiä. Mutta pieni kultakoristelu tekee elämästä vähän kauniimpaa.
 
vierailija
Onko se yhteys mihinkään kadonnut? En usko. Kun kohtaavat, mennään taas ja lujaa, ja me perässä. En minä ainakaan ole ajatellut, että heille mitään perinteistä parisuhdetta koskaan tulee. Heidän välillään on käsittämättömän ja ulospäin vahvasti hehkuva kemia, joka on ruokkinut meidän mielikuvitustamme.
Ja olisiko vielä niin, että "something more"-ystävyys on pysyvämpää kuin perinteinen ihastus/rakastuminen?
En ymmärrä koko ajatusta, että yhteys olisi kadonnut, tai että se edes voisi kadota.
 
vierailija
Onko se yhteys mihinkään kadonnut? En usko. Kun kohtaavat, mennään taas ja lujaa, ja me perässä. En minä ainakaan ole ajatellut, että heille mitään perinteistä parisuhdetta koskaan tulee. Heidän välillään on käsittämättömän ja ulospäin vahvasti hehkuva kemia, joka on ruokkinut meidän mielikuvitustamme.
Ja olisiko vielä niin, että "something more"-ystävyys on pysyvämpää kuin perinteinen ihastus/rakastuminen?
Ihanasti sanottu 💚
 
vierailija
Tiedätkö mitä on kintsugi? Se on vanha japanilainen tekniikka, jossa rikkoutunut astia korjataan ja liitoskohdan naarmuja korostetaan kullalla. Naarmut tuodaan näkyviksi ja niitä kunnioitetaan. Rikkinäisestä tehdään kaunista, hyväksytään epätäydellisyys. Sellaisia me ollaan, vähän kolhuilla elämästä, epätäydellisiä. Mutta pieni kultakoristelu tekee elämästä vähän kauniimpaa.
:,,,) täällä kyyneleet silmissä (eri tyyppi:) ihanasti kirjoitettu.

Tää vertaus ja lauseet pääsee mun mielessä Maunon sanojen ja joidenkin muidenkin kauniiden runojen yms ilmaisujen joukkoon, mitä matkalta jäänyt mieleen.

<3
 
vierailija
Tuosta Bn toiminnasta ja don't look, feel (+muutaman lauseen minificistä) tulee mieleen se ficci, jossa joko B tai K näyttää toiselle, millaista kosketus voi miesten välillä olla.

En yhtäkkiä muista yhtään, kummin päin se oli, mutta se oli musta kyllä tosi hyvin kuvattu ja kirjoitettu!!!

Ja miten toisella meni niistä näennäisesti pienistä bäkkärikosketuksista pakka ihan sekaisin.
 
vierailija
Jos ymmärtää mitä shippaus on, niillä ei ole kilin kellien vertaa väliä. Ihan oikeasti. Keskity positiiviseen, relaa vähän, anna mielikuvituksen leikkiä. Ei me voida vaikuttaa todellisuuteen, ei me voi pakottaa todellisuutta sellaiseksi kuin halutaan. Mutta sulla on oikeus ja mahdollisuus leikitellä sillä. Meillä on tämä ihana tarina K/B, me ollaan nähty niiden kemia, me ollaan saatu näiltä paljon onnen aineksia mistä ammentaa. Meillä on lahja, mahdollisuus luoda, kirjoittaa, tehdä taidetta, mahdollisuus haaveilla, mahdollisuus kokea ja tuntea. Joten nautitaan tästä, nautitaan siitä miltä tuntuu tuntea onnea, hyvää, empatiaa, halua. Elämässä on niin paljon pahaa ja hirveitä asioita, mutta tää mitä meillä on, mahdollisuus seurata tätä inhimillistä tarinaa, ja osallistua itse tarinaan, on mahdollisuus tehdä maailmasta edes vähän siedettävämpi paikka itselle. Ilon kautta, me ollaan saatu näiltä kahdelta niin paljon. On meidän omalla vastuulla miten me käsitellään tätä meille annettua hyvää - ammentamalla niistä onnen hetkistä vai ankeutumalla itseään. Mä valitsen ne hyvät hetket, ne hymyt, naurut, kosketukset, inhimillisen lämmön. Ei ne katoa koskaan minnekään, ne on loppumaton luovuuden ja hyvän virta. Koska maailmassa on jo niin paljon pskaa, tämä tuntuu itselle äärimmäisen merkittävältä - valita sieltä ne hyvän pienet valonsäteet.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
 

Yhteistyössä