Kerro kokemuksesi törpöstä autoilijasta, jonka olet kohdannut.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Yksi torvelo tuli eilen kantatiellä törkeästi eteeni pienestä liittymästä 80 km/h alueella ja jouduin jarruttamaan voimakkaasti.
Tietysti näytin hänelle valomerkkejä pitkillä. Sieltä tuli vastauksena keskari. Sen jälkeen laitoin pitkät kattovalotkin päälle ja näytin aikalailla kirkasta valoa hänelle. No hän taas vastasi keskarilla ja laittoi jopa hätävilkut päälle 😂

Sen jälkeen pidin pitkiä päällä niin kauan kunnes tuli toisella kaistalla auto vastaan. Sitten tilanne rauhoittui. Mutta kyllähän näitä stanann uupeloita pitää kouluttaa kun niihin törmää.
 
Yksi torvelo tuli eilen kantatiellä törkeästi eteeni pienestä liittymästä 80 km/h alueella ja jouduin jarruttamaan voimakkaasti.
Tietysti näytin hänelle valomerkkejä pitkillä. Sieltä tuli vastauksena keskari. Sen jälkeen laitoin pitkät kattovalotkin päälle ja näytin aikalailla kirkasta valoa hänelle. No hän taas vastasi keskarilla ja laittoi jopa hätävilkut päälle

Sen jälkeen pidin pitkiä päällä niin kauan kunnes tuli toisella kaistalla auto vastaan. Sitten tilanne rauhoittui. Mutta kyllähän näitä stanann uupeloita pitää kouluttaa kun niihin törmää.
Road rage on pinnalla jenkeissä ja päätit seurata trendejä? Onko miehekäs/naisellinen olo?

Tässä minun kertomukseni törpöstä autoilijasta:
Ajoin kaikessa rauhassa ruuhkaliikenteessä. Edessä olevassa risteyksessä syttyivät punaiset valot ja jarrutin. Ollessani jo pysähtyneenä perään jysähti, toinen auto takapuskurissa.
Niska ei pahasti kärsinyt, joten astuin ulos ihmettelemään tapahtunutta. Pieni auto nuoren (juuri kortin saaneen) ohjaamana oli ajanut perääni, autoni vetokoukku oli lävistänyt hänen autonsa keulan. Puhelinta ei kannattaisi katsella liikennevaloristeyksen ajettaessa (eikä juuri muutenkaan).
Yritin eteenpäin ajamalla irrottaa autoja, ei onnistunut, joten tarvittiin pelastuslaitos apuun. Vaihdettiin sitten vakuutustietoja. Minun autoni kärsi vain lommolle painuneen takapuskurin, muutaman naarmun ja maaleista kuoriutuneen vetokoukun verran, hänen autonsa oli ajokelvoton. Koska surun murtama nuori nainen sai mielestäni jo riittävän opetuksen, en koskaan korjauttanut autoani hänen vakuutuksensa piikkiin.
Osoitti myöhemmin "kiitollisuutta". 🤗
 
Road rage on pinnalla jenkeissä ja päätit seurata trendejä? Onko miehekäs/naisellinen olo?

Tässä minun kertomukseni törpöstä autoilijasta:
Ajoin kaikessa rauhassa ruuhkaliikenteessä. Edessä olevassa risteyksessä syttyivät punaiset valot ja jarrutin. Ollessani jo pysähtyneenä perään jysähti, toinen auto takapuskurissa.
Niska ei pahasti kärsinyt, joten astuin ulos ihmettelemään tapahtunutta. Pieni auto nuoren (juuri kortin saaneen) ohjaamana oli ajanut perääni, autoni vetokoukku oli lävistänyt hänen autonsa keulan. Puhelinta ei kannattaisi katsella liikennevaloristeyksen ajettaessa (eikä juuri muutenkaan).
Yritin eteenpäin ajamalla irrottaa autoja, ei onnistunut, joten tarvittiin pelastuslaitos apuun. Vaihdettiin sitten vakuutustietoja. Minun autoni kärsi vain lommolle painuneen takapuskurin, muutaman naarmun ja maaleista kuoriutuneen vetokoukun verran, hänen autonsa oli ajokelvoton. Koska surun murtama nuori nainen sai mielestäni jo riittävän opetuksen, en koskaan korjauttanut autoani hänen vakuutuksensa piikkiin.
Osoitti myöhemmin "kiitollisuutta". 🤗
Voi hyvää päivää! Olisit rengasraudalla tai muulla hajottanut sen puskurin!

Ei mitään pelastuslaitosta tuollaisen pikkujutun takia!🤬

Mutta hyvä, että ihmiset selvisivät vaurioitta.
 
Pahimpia ovat liikennekulttuuria muuttaneet maahanmuuttajat.
Vilkku on ihan vieras käsite tai ryhmittyminen. He kuvittelevat myöskin että mihin vain on sopivaa pysähtyä!

Pahimmat taajamassa ovat valottomat suojatiet ja kolme samansuuntaista ajokaistaa! Jos yksi autoilija pysähtyy antamaan tietä jalankulkijalle niin harva pysähtyy rinnalle! Aina saa nojailla tööttiin!!!
 
vierailija
Road rage on pinnalla jenkeissä ja päätit seurata trendejä? Onko miehekäs/naisellinen olo?
Osoitti myöhemmin "kiitollisuutta".
Suuren maailman macho-tyyliin toimit itse. Nuori tyttö tarjosi kiitollisena itsensä palkkioksi ja sinä petit surutta vaimoasi. Onko kovinkin miehekäs olo?

Oma käytökseni ei ollut ragea. Pidin sitä lähinnä koulutustilaisuutena törpölle ja vaaratilanteen aiheuttaneelle autoilijalle.

ap
 
  • Haha
Reactions: m1es
vierailija
Yksi torvelo tuli eilen kantatiellä törkeästi eteeni pienestä liittymästä 80 km/h alueella ja jouduin jarruttamaan voimakkaasti.
Tietysti näytin hänelle valomerkkejä pitkillä. Sieltä tuli vastauksena keskari. Sen jälkeen laitoin pitkät kattovalotkin päälle ja näytin aikalailla kirkasta valoa hänelle. No hän taas vastasi keskarilla ja laittoi jopa hätävilkut päälle

Sen jälkeen pidin pitkiä päällä niin kauan kunnes tuli toisella kaistalla auto vastaan. Sitten tilanne rauhoittui. Mutta kyllähän näitä stanann uupeloita pitää kouluttaa kun niihin törmää.
[/QUO
Todisti kuuluvaksi samaan sarjaan, koston kierre jatkuu, vähääkään ei voi antaa anteeksi.
 
vierailija
Yksi torvelo tuli eilen kantatiellä törkeästi eteeni pienestä liittymästä 80 km/h alueella ja jouduin jarruttamaan voimakkaasti.
Tietysti näytin hänelle valomerkkejä pitkillä. Sieltä tuli vastauksena keskari. Sen jälkeen laitoin pitkät kattovalotkin päälle ja näytin aikalailla kirkasta valoa hänelle. No hän taas vastasi keskarilla ja laittoi jopa hätävilkut päälle

Sen jälkeen pidin pitkiä päällä niin kauan kunnes tuli toisella kaistalla auto vastaan. Sitten tilanne rauhoittui. Mutta kyllähän näitä stanann uupeloita pitää kouluttaa kun niihin törmää.
Todistit kuuluvaksi samaan sarjaan, koston kierre jatkuu, vähääkään ei voi antaa anteeksi!
 
vierailija
Naurattaa nuo kanssakuskit, jotka luulevat voivansa opettaa toisia vaarantamalla itse liikennettä lisää...
Ja mitenkähän minä muka vaaransin?

Todistit kuuluvaksi samaan sarjaan, koston kierre jatkuu, vähääkään ei voi antaa anteeksi!
Jos pieni lapsesi piirsi valkoiseen tapettiin tussilla tikku-ukkoja tai leikkasi saksilla palan pois arvokkaasta pellavaisesta perinnöksi saadusta isomummin tekemästä pöytäliinasta. Etkö opastanut = kouluttanut häntä, niin ei saa tehdä!

Koston kierre olisi tarkoittanut että olisi maalannut tussilla kuvia lapsen naamaan tai leikannut hänen vaatteensa rikki. Ymmärrätkö nyt sen eron?

ap
 
vierailija
Naurattaa nuo kanssakuskit, jotka luulevat voivansa opettaa toisia vaarantamalla itse liikennettä lisää...
Ja ennen kaikkea vielä niin, että kun se alkuperäinen moka on ollut yksittäinen hetki, esim. 30 sekunnin harkintavirhe nopeuden suhteen tjms., niin sitten se koulutus kestää kuitenkin 10 kilometria ja minuuttitolkulla. On eri asia väläyttää valoja kerran tai töötätä kerran kuin vainota jotain tuntematonta sellaisella syvä joki -meiningillä. Itse soittaisin 112 ihan varmuuden vuoksi kun sitä ei voi koskaan tietää millainen hullu perässä tulee.
 
Näitä tapauksia on toki niin paljon, että kirjan saisi. Itse en ole alkuunkaan "road rage"-tyyppiä. En ymmärrä sitä piirrettä yhtään.

Mutta olen kyllä useammankin kerran mennyt jollekkin asiasta sanomaan, jos tilaisuus on tullut. Mihinkään omankädenoikeusjuttuihin en ole lähtenyt.

Oon kyllä hieman huomannut, että nää, jotka toisten törppöilyistä eniten keuhkoaa ovat usein myös niitä, jotka itse törppöilevät kun köyvät kuumana kuin hellankoukku.
 
Taannoin kotikylillä tulin kaupata ja parkkipaikalla jäin seuraamaan ku hieman vanhempi herra tyyriillä mersullaan päätti parkkeerata ihan siihen oven eteen, kahden jo parkissa olevan auton väliin, vaikkei -ainakaan mun näkökyvyllä- siihen ois mahtunut edes fiatin pandalla.

Tyyppi runnoi ja runnoi autoa niin että viereinen auto nytkyi sivuun, aukaisi oven ja kolhi toisella puolellakin olevan auton ja änkesi itsensä jotenkin ulos ahtaasta raosta. Ja meni kauppaan. Ihan muina miehinä.

Mä kävelin viereiselle poliisiasemalle kertomaan tilanteen ja sinnehän ne sit lähtivät.

Muistan vieläkin tyrmistyksen. Ja sen epäuskoisen fiiliksen. Eihän kukaan VOI toimia noin!
 
  • Vau!
Reactions: Lispetti
vierailija
Jos hänellä oli paskanen takalasi ja vaivoin näit hänen hahmonsa takaapäin, niin miten näit näyttikö keskaria? Sulla supernäkö?
Jokatapauksessa et sinäkään järjen jättiläinen liikenteessä ollut. Tommonen rattiraivo on vain juntta.
No kun käsi nousee etupenkkien väliin tuulilasin valoa vasten niin voi päätellä vaikkei etusormi nyt erotu. Ja muuten on erittäin hyvä näkökyky. Testattu 45 v iässä ajokortin takia. Parempi kuin minimi hävittäjäpilotilla
Olet kyllä todellinen esimerkki uupelosta.
Kouluttajasta edelleen
Ja ennen kaikkea vielä niin, että kun se alkuperäinen moka on ollut yksittäinen hetki, esim. 30 sekunnin harkintavirhe nopeuden suhteen tjms., niin sitten se koulutus kestää kuitenkin 10 kilometria ja minuuttitolkulla. On eri asia väläyttää valoja kerran tai töötätä kerran kuin vainota jotain tuntematonta sellaisella syvä joki -meiningillä. Itse soittaisin 112 ihan varmuuden vuoksi kun sitä ei voi koskaan tietää millainen hullu perässä tulee.
Melkoinen valehtelija olet. Parit kerrat ja muutaman km verran. Jätin itselleni oikeuden sanoa viimeisen sanan, kun hän lopetti niin lopetin minäkin. Edelleenkin raivoamaton kouluttaja!
 
vierailija
Kilometrejä kertyy viikottain pahimmillaan yli 2000 ja näitä törppöjä on liikenteessä nähty.
Huolestuttava uutinen oli muoti-ilmiö, jossa tarkoituksellisesti tehdään uhkarohkeita ohituksia, jotka kuvataan ja laitetaan sitten nettiin.
Rekkaliikenne on lisääntynyt aivan älyttömästi ja rekat ovat todella pitkiä niinpä myös ohitusmatkat ja sellaisia henkeäsalpaavia vähältäpiti ohituksia on nähnyt. Rekkakuskit ovat ilmiöstä huolissaan.
Ei ihme että tieliikennelakiin tehtiin pykälä joka edellyttää kuljettajalta ennakointia. Tällä pykälällä muut autoilijat suojelevat näitä liikenteessä törttöileviä.
 
vierailija
No kun käsi nousee etupenkkien väliin tuulilasin valoa vasten niin voi päätellä vaikkei etusormi nyt erotu. Ja muuten on erittäin hyvä näkökyky. Testattu 45 v iässä ajokortin takia. Parempi kuin minimi hävittäjäpilotilla
Jaa. Minulla on aina tapana nostaa käsi virheen merkiksi, jos jotain mokaa sattuu, mutta ei koskaan kyllä keskisormea. :oops:
 
Hienoa jos kykenee olla liikenteessä joustava!
Siitä saa itselleenkin harvinaisen hyvän mielen.😍

Esim. on kamalaa katsella täällä pks:lla pelokkaita jalankulkijoita jotka eivät voi uskoa todeksi jos oikeasti pysähdyt (aivan liikennesääntöjen mukaisesti) ja annat jalankulkijan ylittää valottoman suojatien.😬
 
vierailija
Näitähän näkee. Just pari päivää sitten ajelin 500 km, niin siinä oli matkalla vaikka sun millaisia ohituksia. Pahin oli tyyppi jooka lähti ohittamaan minua, kun minun edessäni oleva auto oli kääntymässä oikealla ja siis hidastanut jo, joten minäkin ennekoin ja hidastin. Tämä ohittaja painoi täysillä ohi ehkä tarkoituksena ohittaa myös kääntyjä, mutta koska vastaan tuli autoja, joutui sujahtamaan minun eteeni ja painamaan jarrut pohjaan, kun kääntyjä oli vielä edessä, mutta vauhtia vain 20 km/h. Itsekin jouduin jarruttamaan aika kovasti. Ja liukasta oli. Vaarallinen tilanne. Ohittaja oli muuten bemari...
 

Yhteistyössä