Jatkan, Vauvalta näitä helmiä:
otteita Käärijän päiväkirjasta
22.09.23 Tampere
kl 16.15
Viimeinkin täällä. Muru on esitellyt keikkavaatteitaan. Se on niin liikuttavan innoissaan. Mua lähinnä naurattaa. Ja tietysti jokainen paita näyttää sen päällä ihan helvetin hyvältä.Valkoisesta pitsisestä näkyy läpi ilman oikeaa valaistustakin. Nännit paistaa sieltä niinku rusinat pullassa. En halua sanoa siitä mitään, vaikka tekisi mieli. En halua riidellä.
23.09.23 Tampere
kl 02.25
En tiedä, missä Bojan on. Tuli riitaa. Juotiin molemmat liikaa ja oltiin liian väsyneitä. Ja ehkä joku osa meissä molemmissa ajatteli jo tulevaa. Jatkuva eroaminen on niin raastavaa. Tekee mieli kiukutella sille rakkaimmaille, sille, kenelle kaikista vähiten oikeasti haluaa mitään paskaa.
Muru oli tosi vihainen mulle, eikä kuulemma ymmärtänyt mun puhettani, mun englantia. Sanoi, etten osaa lausua mitään oikein, eikä kukaan tajua mun puheesta mitään. Mä sanoin sille tosi rumasti takasin ja se suuttui entisestään. Huusi jotain sloveniaksi, ei ilmeisesti mitään kovin kaunista, ja Nace koitti hiljentää sen. Sitten se tuuppas Nacea, mutta eihän Nace edes hievahtanut, ja kun Kris alkoi nauramaan sille, se lähti menemään baarista. En saanut sitä kiinni. Miten se pääsikin niin kovaa siinä kunnossa.
kl 3.45
Muru tuli hotelliin hetki sitten. Jätkät sen oli löytänyt lopulta. Yritin soittaa monta kertaa ja kiersin katuja, kunnes tulin huoneeseen. Se oli niin humalassa ja voi pahoin. Oksensi pari kertaa vessaan ennenkuin sammui. Ei se muistanut varmaan koko riitaa eikä varmasti muista aamullakaan. Se nukkuu nyt joku fanin tekemä villapipo päässä sängyssä päiväpeiton päällä. Kippurassa kuin pieni lapsi. Sain siltä kengät ja takin pois. Piposta se piti kaksin käsin kiinni. Mä en varmaan saa enää unta.
kl 8.45
Mun rakas pikku sloveeni on hirvittävässä krapulassa. Nauran sille. Miten se on niin söpö krapulaisenakin. Se ei muista oikein mitään. Täytyy jutella sen kanssa silti illasta. Mutta ei nyt. En halua pilata tätä hetkeä. Viimeistä aamua.
kl 12.00
Lento Ljubljanaan lähti hetki sitten. Montako tällaista hetkeä pitää vielä kestää. Mä en tiedä edes koska me nähdään seuraavan kerran. Mä rakastan sitä ihan liikaa.