Haaveena vauva 2024

Täällä elellään Dpo4 ja aika mennyt nopeesti. Odotuksia ei juurikaan ole, tässä on jotenkin ihan luovuttanut fiilis 🤯

Ootteko te muut pitempään yrittäneet huomanneet, miten perseestä on kauppareissut? Mie oon havahtunut siihen, että useamman kerran on saanut skarpata, ettei kyyneleet tule silmiin, kun katson vanhempaa, jolla on ihan pieni vauva tai vaikka vähän isompikin lapsi mukanaan 😶 Jostakin syystä se riipasee, ja siis etenkin kaupassa 😅 kadulla ei tule samaa reaktiota. Oonkohan mie vähän outo? 🙈
 
Mulla on nyt tulossa vissiin pidempi kierto, yleensä ovis kp 12, nyt kp 14 ja eilen ja tänään clearbluella vilkkunaama eli huomenna kai sit vasta ovis😶 eilen tallettelut, seuraavaksi varmaan vasta su ku nyt tulossa vieraita koko viikonlopuksi niin vähän nihkeetä sitten😅 ihmettelen nyt ettei vieläkään pyayvää hymynaamaa, ei mulla oo ollu aikaisemmin näin myöhästä ovista. Eli huomenna varmaan sitte vasta pysyvä hymynaama. Outoo😶
 
Mulla on nyt tulossa vissiin pidempi kierto, yleensä ovis kp 12, nyt kp 14 ja eilen ja tänään clearbluella vilkkunaama eli huomenna kai sit vasta ovis eilen tallettelut, seuraavaksi varmaan vasta su ku nyt tulossa vieraita koko viikonlopuksi niin vähän nihkeetä sitten ihmettelen nyt ettei vieläkään pyayvää hymynaamaa, ei mulla oo ollu aikaisemmin näin myöhästä ovista. Eli huomenna varmaan sitte vasta pysyvä hymynaama. Outoo
Mulla on ollu kierto semmoiset 29-31 ja ovulaation oli nytkin kp17. Vilkkumaton hymynaama tuli kp 16 aamulla. 😅
 
Täällä elellään Dpo4 ja aika mennyt nopeesti. Odotuksia ei juurikaan ole, tässä on jotenkin ihan luovuttanut fiilis

Ootteko te muut pitempään yrittäneet huomanneet, miten perseestä on kauppareissut? Mie oon havahtunut siihen, että useamman kerran on saanut skarpata, ettei kyyneleet tule silmiin, kun katson vanhempaa, jolla on ihan pieni vauva tai vaikka vähän isompikin lapsi mukanaan Jostakin syystä se riipasee, ja siis etenkin kaupassa kadulla ei tule samaa reaktiota. Oonkohan mie vähän outo?
Siis mulla on lasten saannin jälkeen tullut sellainen outo juttu että jos kuulen pienen vauvan itkua kaupassa niin mulla tulee kauhea pakokauhu ja syke nousee ja hikiä pukkaa 🥵 tulee vaan semmonen että äkkiä pois täältä kaupasta ja aina ei tieten pääse heti pois niin sitten katon mistä se ääni tulee ja voisinko vaikka auttaa tätä äitiä jotenki 🤫 ja nyt kun itselläkin useampi yk takana ja vauvaa ei ole vain kuulunut niin välillä joo miettii että miksi kaikki muut saa vauvoja mutta minä en.. vaikka enhän tosiaan tiedä kenenkään taustoja yms yms.
 
Täällä elellään Dpo4 ja aika mennyt nopeesti. Odotuksia ei juurikaan ole, tässä on jotenkin ihan luovuttanut fiilis

Ootteko te muut pitempään yrittäneet huomanneet, miten perseestä on kauppareissut? Mie oon havahtunut siihen, että useamman kerran on saanut skarpata, ettei kyyneleet tule silmiin, kun katson vanhempaa, jolla on ihan pieni vauva tai vaikka vähän isompikin lapsi mukanaan Jostakin syystä se riipasee, ja siis etenkin kaupassa kadulla ei tule samaa reaktiota. Oonkohan mie vähän outo?
Täällä tänään dpo 4 ja niin hitaasti menee aika. Voisko vaan pikakelata viikon eteenpäin. 🤭 No mitään odotuksia ei kyllä enää oo mihinkään kiertoon, että ihan sama luovutusfiilis täälläkin.

Ja tuo, kun näkee vauvoja ja raskausvatsoja ympärillä niin saa mielen kyllä välillä herkille. Ja toki oon onnellinen muiden puolesta eikä se oo itseltä pois, mutta kateutta tai pettymystä omasta epäonnistumisesta nostaa pintaan.
 
Hei, osaisiko joku kertoa mulle tyhjentävästi, mikä ero on raskaustestissä viivanpaikalla ja haamulla? Nyt meinaa näkyy jotain niin hämärää, että melkein luulen vain kuvittelevani...
Ja kyseessä niin hento häivähdys vain viivasta, ettei sitä oikein saa kuvassa näkymään
 
Hei, osaisiko joku kertoa mulle tyhjentävästi, mikä ero on raskaustestissä viivanpaikalla ja haamulla? Nyt meinaa näkyy jotain niin hämärää, että melkein luulen vain kuvittelevani...
Ja kyseessä niin hento häivähdys vain viivasta, ettei sitä oikein saa kuvassa näkymään
En siitä tyhjentävästä tiedä, mutta ainakin pcssä mulla tulee viivanpaikka semmosena värittömänä varjona näkyviin heti kun tikku on kastunut. Siinä näkyy selkeästi että tuohon pitäis värin ilmestyä jos on ilmestyäkseen. Usein viivanpaikka häviää muutamassa minuutissa 😃 Haamussa taas on käsittääkseni punaista väriä erotettavissa. Mä varmaan tulkitsisin kaikki muut viivat haamuksi, koska ensikastumisen aiheuttama viivanpaikka on niin helppo tunnistaa 😆
 
En siitä tyhjentävästä tiedä, mutta ainakin pcssä mulla tulee viivanpaikka semmosena värittömänä varjona näkyviin heti kun tikku on kastunut. Siinä näkyy selkeästi että tuohon pitäis värin ilmestyä jos on ilmestyäkseen. Usein viivanpaikka häviää muutamassa minuutissa Haamussa taas on käsittääkseni punaista väriä erotettavissa. Mä varmaan tulkitsisin kaikki muut viivat haamuksi, koska ensikastumisen aiheuttama viivanpaikka on niin helppo tunnistaa
Aa okei, kiitos! Mul on varmasti tullu aikasemmin tällä viikolla viivanpaikkaa, kun tollain ensikastumiselta oli heti "varjo" näkyvissä, joka kuitenkin katos niin nopeesti että luulin kuvitelleeni vain... mutta oon testaillu nyt varhaisilla testeillä, ei tässä muu auta kuin odottaa pari päivää 🙈 ehkä tämänaamuinen oli kaikkien haamujen haamu, saa nähä kuinka käy... jännittää! 🤭
 
VAUVA 2024

Ilmoitathan tietosi listalle ja päivityksesi punaisella, jos väri ei toimi, voit myös @-merkitä listan kyseisen päivän päivittäjän.

Lista päivitetään kerran päivässä. Kuka vain voi päivittää listan, vaihdellaan vuoroa. Päivitä lista vastaamalla edellisen päivän viestiin, poista [ ]-sulut teksteineen alusta ja lopusta, lisää kierto- ja piinapäiviin yksi päivä lisää.

Kiertopäivä- ja piinalistalta voidaan poistaa, jos käyttäjä ei ole ollut aktiivinen vähään aikaan. Takaisin pääsee tottakai heti halutessaan!

★★★★★★★★★★★★★★★

Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi

@W.we ★ 11/15 ★ 1.
@Heinis2017 ★ 11/19 ★ 2.
@K3rttuli ★ 08/21 ★ 1.
@aida91 ★ 09/21 ★ 1.
@Eadni1992 ★ 10/21 ★ 1.
@hermoilija_ ★ 12/21 ★ 1.
@Korkkeli ★ 02/22 ★ 1.
@Mamiks ★ 02/22 ★ 4.
@Dinaas ★ 03/22 ★ 1. ★ kkm 07/23
@heltsuli ★ 08/22 ★ 1.
@meinaas ★ 08/22 ★ 3. ★ kkm 10/22
@RLiisukka ★ 08/22 ★ 1. ★ ku 02/23
@haaveillen ★ 11/22 ★ 1.
@imsos ★ 11/22 ★ 1.
@marik91 ★ 11/22 ★ 1. (yhteinen)
@Samovaari ★ 12/22 ★ 4. (1. yhteinen)
@lenkkitossut ★ 12/22 ★ 1.
@alessiina ★ 02/23 ★ 1.
@Liilja ★ 02/23 ★ 4.
@Cherrymint ★ 03/23 ★ 6. (1. yhteinen)
@suunnaton lentäjä ★ 03/23 ★ 1.
@rimpsukka84 ★ 03/23 ★ 3.
@ireh ★ 04/23 ★ 1.
@pikkuhaave ★ 04/23 ★ 2.
@Vohvelitohveli ★ 04/23 ★ 2.
@burkei ★ 05/23★ 1. yhteinen
@Päivänsäde84 ★ 05/23 ★ 6.
@Frija ★ 05/23 ★ 1.
@esparsetti ★ 06/23 ★ 3.
@syksynsävel_ ★ 06/23 ★ 1.
@Cara-mel ★ 06/23 ★ 3.
@Karvakorvat ★ 06/23 ★ 2.
@nonnaam ★ 06/23 ★ 1.
@Masunen ★ 06/23 ★ 2.
@tamuli ★ 06/23 ★ 1.
@pikkukakkonen24 ★ 07/23 ★ 2.
@Miima81 ★ 07/23 ★ 4.
@Leonida ★ 08/23 ★ 2.
@heidisofia ★ 08/23 ★ 2. ★ (1. yhteinen)
@idapieni ★ 08/23 ★ 2.


★★★★★★★★★★★★★★★

29.9.2023 perjantai

Nimi ★ Kiertopäivä ★


@Miima81 kp 25/30
@Päivänsäde84 kp 25/25-31
@nonnaam kp 22/34
@Karvakorvat kp 21/28
@haaveillen kp 21/25-28
@meinaas kp 20/28-34
@Heinis2017 kp 19/26-33
@heltsuli kp 18/28
@heidisofia kp 17/28-32
@aida91 kp 14/25-28
@Dinaas kp 9/27-33
@Cherrymint kp 9/26
@Cara-mel kp 7/24-27
@Leonida kp 7/28-29
@esparsetti kp 6/32
@syksynsävel_ kp 6/28
@marik91 kp 5/28-31
@tamuli kp 2/27
@pikkuhaave kp 2/?
@Frija kp 2/28

★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat
Nimi ★ DPO


@rimpsukka84 DPO 12
@Karvakorvat DPO 8
@meinaas DPO 6
@haaveillen DPO 5
@heltsuli DPO 5

★★★★★★★★★★★★★★★

Plussanneet
Nimi ★ yritys aloitettu ★ monesko lapsi ★ plussa <3


@Hattaja ★ 03/23 ★ 3. ★03/23
@Selis ★ 11/21★ 4. (1. yhteinen) ★ 04/23
@Babyhaaveissa ★ 11/22 ★ 2. ★ 04/23
@pikkukirppu15 ★ 01/23 ★ 3. ★ 04/23
@Summer2 ★ 05/23 ★ 3. ★ 05/23
@cordola89 ★ 02/22 ★ 1. ★ 05/23
@Mimerkki ★ 06/21★3. (1.yht)★ kkm x3★ 05/23
@ekapikkunen ★ 01/23 ★ 1. ★ km 02/23★ 05/23
@minttuni ★ 06/22 ★ 2.★ 05/23
@Kyfi ★ 01/21 ★ 5. ★ 05/23
@vauvakuume7 ★ 08/22 ★ 7.★ kkm 03/23 ★ 06/23
@Rapujellona ★ 05/2023 ★ 1. ★ 06/23
@Peanutbuttercup ★ 09/22 ★ 1. ★ 06/23
@tiipanen ★ 03/22 ★ 1. ★ 06/23
@laikkuvehka ★ 04/23 ★ 5. ★ 06/23
@Eswe ★ 05/23 ★ 1. ★ 07/23
@Haavejuttu ★ 06/23 ★ 2. ★ 07/23
@pieni_toive ★ 01/14 ★ 3. ★ ku, km x2, rk ★ 07/23
@Naatuska90 ★ 06/23 ★ 2. ★ 08/23
@Tiukuna ★ 08/22 ★ 2. ★ ku+km 10/22 ★ 08/23
@zatzat ★ 05/23 ★ 1. ★ 09/23
@iloksi ★ 10/20 ★ 3. ★ 09/23
 
Täällä tänään dpo 4 ja niin hitaasti menee aika. Voisko vaan pikakelata viikon eteenpäin. No mitään odotuksia ei kyllä enää oo mihinkään kiertoon, että ihan sama luovutusfiilis täälläkin.

Ja tuo, kun näkee vauvoja ja raskausvatsoja ympärillä niin saa mielen kyllä välillä herkille. Ja toki oon onnellinen muiden puolesta eikä se oo itseltä pois, mutta kateutta tai pettymystä omasta epäonnistumisesta nostaa pintaan.
Jep, ja ennenkaikkea surua siitä, että itseltä puuttuu jotain mitä kovasti toivoo 😔 ja niin musertavaa siitä tekee se, että voi niin vähän itse vaikuttaa päästäkseen ”tavoitteeseen”. Muussa elämässä voi yleensä niin paljon ite vaikuttaa 🤯 terveys ja lapsenteko on varmaan ne isoimmat kaks asiaa, missä vaan täytyy ottaa vastaan mitä tulee, ja käydä tarvittava työ vain oman päänsä sisällä pysyäkseen jotenkin järjissään😨
 
Jep, ja ennenkaikkea surua siitä, että itseltä puuttuu jotain mitä kovasti toivoo ja niin musertavaa siitä tekee se, että voi niin vähän itse vaikuttaa päästäkseen ”tavoitteeseen”. Muussa elämässä voi yleensä niin paljon ite vaikuttaa terveys ja lapsenteko on varmaan ne isoimmat kaks asiaa, missä vaan täytyy ottaa vastaan mitä tulee, ja käydä tarvittava työ vain oman päänsä sisällä pysyäkseen jotenkin järjissään
Just tämä.
Itse kestän vielä aika hyvin muiden raskausuutiset, ja jotenkin pystyn olla aidosti iloinen kun tietää miten suuria toiveiden täyttymyksiä nämä on, olipa yrittänyt pidempään tai lyhyemmänkin aikaa.

Mutta se mikä itsellä menee tällä hetkellä tunteisiin, on raskausutelut 🤯

Viikon aikana kolme ihmistä on kysynyt, olenko raskaana. Ensimmäinen oli kaverini, joka kysyi asiasta viestillä. Kaksi muuta oli työkavereita, jotka totesivat asian (eri tilanteissa ja toisistaan tietämättä). "Teille on toinen lapsi tulossa" ja "Sinähän odotat lasta!". "En ole raskaana", vastasin. Kolmannella kerralla meinasin purskahtaa itkuun. Nielin kuitenkin kyyneleeni, enkä halunnut kertoa asioiden todellista laitaa, kun ei olla työkavereiden kanssa läheisiä. En edes osannut sanoa, ettei tuollaisia sovi kysellä, kun olin vain niin shokissa ja surullinenkin. Kiloja on tullut esikoisen jälkeen pari lisää, mutta olen ihan normaalipainoinen. Toinen työkaverini vielä taputti mahaani kun totesi minun olevan raskaana 🥺😔
 
Just tämä.
Itse kestän vielä aika hyvin muiden raskausuutiset, ja jotenkin pystyn olla aidosti iloinen kun tietää miten suuria toiveiden täyttymyksiä nämä on, olipa yrittänyt pidempään tai lyhyemmänkin aikaa.

Mutta se mikä itsellä menee tällä hetkellä tunteisiin, on raskausutelut

Viikon aikana kolme ihmistä on kysynyt, olenko raskaana. Ensimmäinen oli kaverini, joka kysyi asiasta viestillä. Kaksi muuta oli työkavereita, jotka totesivat asian (eri tilanteissa ja toisistaan tietämättä). "Teille on toinen lapsi tulossa" ja "Sinähän odotat lasta!". "En ole raskaana", vastasin. Kolmannella kerralla meinasin purskahtaa itkuun. Nielin kuitenkin kyyneleeni, enkä halunnut kertoa asioiden todellista laitaa, kun ei olla työkavereiden kanssa läheisiä. En edes osannut sanoa, ettei tuollaisia sovi kysellä, kun olin vain niin shokissa ja surullinenkin. Kiloja on tullut esikoisen jälkeen pari lisää, mutta olen ihan normaalipainoinen. Toinen työkaverini vielä taputti mahaani kun totesi minun olevan raskaana
No eikä 😩 mikä näitä ihmisiä vaivaa?! Onpa kyllä tahditonta käytöstä 😥 mulla tosiaan kaksi lasta eikä kukaan koskaan ole kysyny olenko raskaana, tai että hankinko lisää lapsia tai saati silittänyt mahaa tai kommentoinut sitä jotenki. 🙏🏻
 
Myönnän en oo tällä viikolla käyny palstaa lukemassa, enkä nyt viitti lukea välissä olevia viestejä.

Yhdyn tuohon että on ikävää kun työkaverit sekä tuntemattomat tulee kertomaan kuinka olisin raskaana. Vastaus on aina ollut etten oleva sitähän kaikki eivät ole hyväksyneet. Eräs henkilö aikoinaan tuumi että puolen vuoden päästä nähdään valehteletko. 😔 Toinen tuumi ettei tarvitse pitää kyseisiä vaatteita, et vaate varastolla on äitiys vaatteita, silloin mulla oli tosi vaikeaa olla töissä. Kukaan ei ole koskaan asioita pyytänyt anteeksi, mutta tuntuu et kaikilla on joku oikeus kertoa miltä näytän. On äärimmäisen loukkaavaa kun tullaan toteamaan et on raskaana. Ihan kuin se unohtuu et asia voi olla hyvin henkilökohtainen ja toisellakin on tunteet.

En tiiä mitä pitäisi ajatella, hetken jo ajattelin et olisiko kiinnittymis vuotoa havaittavissa, mutta kun en tiedä mitä nyt on kehossa menossa. Nyt on tosiaan vasta kp 18 ja Dpo 5, pyyhkiessä jää paperiin verta, mutta siteeseen saakka ei ainankaan vielä jaksa valua. Kerran olen kärsinyt tiputuksesta, kun menkkoja siirsin pillereillä. Mikä nyt on pielessä? 🙀

Muoks.. Siteeseen jää vaaleanpunaista. 🙀
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Päivänsäde84
Onpa typeriä työkavereita! Epäilen kyseessä olevan vanhempia naisia 🙈😂
Hieman omakohtaista kokemusta on vuosien takaa mutta ei todellakaan mitään nuin räikeää ja älytöntä.
Aika ajoin on tullut kyselyitä töissä että meinataanko tehä lisää lapsia, johon oon vastannu että haluaisin mutta ei varmaan kovin helposti tule ja joillekkin olen sanonut että ei näytä tulevan. Meidän työporukka suurimmaksi osaksi on avointa ja jaetaan paljon henk. koht. juttuja keskenämme. En siltikään ole kenellekään sanonut että yritystä on kauan jo takana (yhdelle olen kyllä sanonu jokin aika sitte että yritetään).
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen
Myönnän en oo tällä viikolla käyny palstaa lukemassa, enkä nyt viitti lukea välissä olevia viestejä.

Yhdyn tuohon että on ikävää kun työkaverit sekä tuntemattomat tulee kertomaan kuinka olisin raskaana. Vastaus on aina ollut etten oleva sitähän kaikki eivät ole hyväksyneet. Eräs henkilö aikoinaan tuumi että puolen vuoden päästä nähdään valehteletko. Toinen tuumi ettei tarvitse pitää kyseisiä vaatteita, et vaate varastolla on äitiys vaatteita, silloin mulla oli tosi vaikeaa olla töissä. Kukaan ei ole koskaan asioita pyytänyt anteeksi, mutta tuntuu et kaikilla on joku oikeus kertoa miltä näytän. On äärimmäisen loukkaavaa kun tullaan toteamaan et on raskaana. Ihan kuin se unohtuu et asia voi olla hyvin henkilökohtainen ja toisellakin on tunteet.

En tiiä mitä pitäisi ajatella, hetken jo ajattelin et olisiko kiinnittymis vuotoa havaittavissa, mutta kun en tiedä mitä nyt on kehossa menossa. Nyt on tosiaan vasta kp 18 ja Dpo 5, pyyhkiessä jää paperiin verta, mutta siteeseen saakka ei ainankaan vielä jaksa valua. Kerran olen kärsinyt tiputuksesta, kun menkkoja siirsin pillereillä. Mikä nyt on pielessä?

Muoks.. Siteeseen jää vaaleanpunaista.
Siis pistää niin vihaksi tuo joidenkin ihmisten käytös. Toi on ihan kamalaa, että vielä pitää inttää raskaudesta, vaikka sanoo ettei ole raskaana. Tosi kurjaa, että olet joutunut tuollaista kokemaan 😔
 
  • Tykkää
Reactions: idapieni

Yhteistyössä