Kannattaako duunata yhdistetty halkoliiteri ja autokatos?

vierailija
Meillä on, ja on ihan kätevä, mutta meillä on tavallinen auto. Onhan siinä teillä riski, että saatte kunnon kokon muulloinkin kuin juhannuksena ja venetsialaisina.
 
Muistelin että rakennuslakia oltiin uudistamassa ja että 30 neliön rakennus ei tarvitse rakennuslupaa mutta muutos tulisi voimaan vasta ensi vuonna. Oli miten oli niin laitan FreeCADin tulille ja katson mitä voi saada aikaan. Ajatuksissa on halkoliiteri ja sen vierellä kolmeen suuntaan avoin katos jonka alle auto tulee saman periaatteen mukaan kuin roskakatos.
 
Muistelin että rakennuslakia oltiin uudistamassa ja että 30 neliön rakennus ei tarvitse rakennuslupaa mutta muutos tulisi voimaan vasta ensi vuonna. Oli miten oli niin laitan FreeCADin tulille ja katson mitä voi saada aikaan. Ajatuksissa on halkoliiteri ja sen vierellä kolmeen suuntaan avoin katos jonka alle auto tulee saman periaatteen mukaan kuin roskakatos.
Voimaantulo vasta aikaisintaan 2025. En jäisi itse odottelemaan. Käytännössä uuden rakennuksen luvitus ei todennäköisesti juurikaan helpotu. Mm. uudet energiatehokkuuden vaatimukset ehtivät tulla voimaan. Tosin katosta tehdessä ei liene merkitystä. Monta paperia pitää jatkossakin täyttää ennen kuin aloittaa naputtelun.
 
Mitä tarkoitat tällä? Kyllä vakuutus kattaa, jos katos on tehty lupien mukaisesti, eikä ole tahallaan sytytetty.
Palotarkastaja Jaripetri Kinnunen: ”Autotalli on nimensä mukaan tarkoitettu auton tai muiden moottoriajoneuvojen säilytykseen. Lisäksi siellä saa säilyttää esimerkiksi renkaita, vähäisiä määriä esimerkiksi nestekaasua ja autoon liittyviä tarvikkeita. Jos auto on tallissa, siellä ei siis saa säilyttää polttopuita. Jos autotalli ei ole enää alkuperäisessä käytössä, siitä voi tehdä puuvaraston. Rakennukselle haetaan käyttötarkoituksen muutos rakennuslupaviranomaiselta. Autokatos rinnastetaan autotalliin lainsäädännössä eli sitä ei nykyisessä asetuksessa ole erikseen mainittu vaan puhutaan autosuojasta”
 

Yhteistyössä