Tsemppiä!Tänään päästiin sit siihen vaiheeseen pistoksia et paineentunne tuli kyllä osaksi olotilaa (aiemmin vain turvotusta) ja aikaisintaan perjantaina olisi punktio. Mitenkähän kovaan paineeseen sitä kerkeää nuo munasarjat kasvaa nyt on jo ihan tuntuva
No mulla on kyl tänään ollu kans sellai et oikein mikään ei maistu. Jäi lounaskin syömättä. Aamuisin ollut pienesti etova olo myöskin.Onko muilla tullut gonal-f:stä ruokahaluttomuutta? Tuntuu ettei oikein mikään maistu.
Hyvin tutulta kuulostaa, samoja oireita täällä. Tänään oli tosiaan ultra ja yhteensä 17 follikkelia löytyi, osa toki melko pieniä, että katsotaan mikä on sitten saalis. Isoimmat oli jo 20mm kokoisia, joten punktio on jo keskiviikkona tänään siis jäikin gonal-f ja ganirelix pois ja tänään pistetään ovitrelle. Vähän kauhistuttaa kyllä tuo punktio. Klinikalta myös sanottiin, että olen päivän viimeisiä punktioon pääseviä eli pitää syödä ti illalla tuhti iltapala, jotta ei tulis niin huono olo odotellessa.No mulla on kyl tänään ollu kans sellai et oikein mikään ei maistu. Jäi lounaskin syömättä. Aamuisin ollut pienesti etova olo myöskin.
Muita oireita joita oon huomannut tässä pistosten aikana on väsymys, pieni särky munasarjoissa ja paineentunne munasarjoissa. Lisäksi iltaisin on valtava turvotus.
Huutelen täältä taas omaa kokemusta Mun mielestä punktiota ei tarvi pelätä. Itselle se ainakin oli paljon positiivisempi kokemus kun aattelin etukäteen. Lääkkeet oli hyvät, pari kertaa tunsin pientä epämukavuuden tunnetta mutta kipuja mulla ei ollut. Ja oli ihanan tsemppaava hetki kun labrasetä huikkas että eka munasolu löytyi Itseä myös helpotti tosi paljon kun puoliso oli mukana tukemassa.Hyvin tutulta kuulostaa, samoja oireita täällä. Tänään oli tosiaan ultra ja yhteensä 17 follikkelia löytyi, osa toki melko pieniä, että katsotaan mikä on sitten saalis. Isoimmat oli jo 20mm kokoisia, joten punktio on jo keskiviikkona tänään siis jäikin gonal-f ja ganirelix pois ja tänään pistetään ovitrelle. Vähän kauhistuttaa kyllä tuo punktio. Klinikalta myös sanottiin, että olen päivän viimeisiä punktioon pääseviä eli pitää syödä ti illalla tuhti iltapala, jotta ei tulis niin huono olo odotellessa.
Ei tarkoita ovista, stimulaation loppupuolella noi limat kuuluu asiaanKysymys kaikille jotka on tehny ivfän. Onks kenelläkään kaikista näistä hormooneista riippumatta tullu ovisoireita. Mulla on siis suunniteltu alustavasti punktio perjantaille. Huominen ultra määrittää. Tänään iski jäätävät ovislimat eikai se ovis voi itsestään puskea sen fyremadelin läpi
Ihana kuulla ihan turhaanhan sitä jännittää, se menee kuitenkin omalla painollaan. Mutta kiva kuulla, että lääkkeet ainakin sulla auttoi hyvin.Huutelen täältä taas omaa kokemusta Mun mielestä punktiota ei tarvi pelätä. Itselle se ainakin oli paljon positiivisempi kokemus kun aattelin etukäteen. Lääkkeet oli hyvät, pari kertaa tunsin pientä epämukavuuden tunnetta mutta kipuja mulla ei ollut. Ja oli ihanan tsemppaava hetki kun labrasetä huikkas että eka munasolu löytyi Itseä myös helpotti tosi paljon kun puoliso oli mukana tukemassa.
Taitaa riippua hoitavasta tahosta tuo syöminen, kun mä sain syödä normaalin aamiaisen Punktioaika oli muistaakseni klo 10.30.
Joo mullakin itseasiassa ollut jo useamman päivän. Tänään määrä oli vaan viel niin extra et hämmennyin.Ihana kuulla ihan turhaanhan sitä jännittää, se menee kuitenkin omalla painollaan. Mutta kiva kuulla, että lääkkeet ainakin sulla auttoi hyvin.
Ja jännä miten eri linjauksia.. en kyllä edes tiedä miksi ei saa syödä
@Tiukuna mulla myös on nyt useemman päivän ajan tullut reilusti ovislimoja. Alkuun itekin säikähdin, mutta googlettelujen perusteella päättelin, että on ihan normaalia
Oi että, onnea mutta huolta heti samaan aikaan, olispa se nyt pysyvä. Mä tiedän ton huolen, kun plussasin tän nykyisen niin mietin heti ekana et jos tä meneekin kesken niin sit on just polin kesätauko ja menee ainakin kahdet menkat ennen kun päästään jatkamaan ja kun piti just laittaa ivf lähete niin miten pitkälle se sitten menee jne jne.. eli yritäppä siinä sit olla plussasta onnellinenTäällä meni ajatukset ja suunnitelmat tänä aamuna sekaisin. Ens viikolla olisi ollut pas suunnittelu mut tänä aamuna raskaustestiin piirtyikin 2 viivaa en uskalla luottaa tähän oireettomuuden vuoksi. On tää vaan niin absurdia, kun olin ihan asennoitunut tuonne passiin jo ja sitä innoissani odottelin.
Nyt jos tää saatu plussa ei ole pysyvä, niin taas joutuu odottamaan uutta aikaa suunnittelukäynnille ja jonot on kuitenkin suht pitkiä
Joo, nöin olen kanssa kuullut. Mulla oli kanssa ihan jäätävät limat.Ei tarkoita ovista, stimulaation loppupuolella noi limat kuuluu asiaan
Viljelläänkö teillä 2 päivää?Tänään oli punktio ja niinkuin @Peanutbuttercup kertoi omasta kokemuksestaan ettei ollut paha, niin sama kokemus tuli itsellä. Muutaman kerran nipisti, mutta oli paljon helpompi toimenpide kuin ajattelin. Nyt on vatsa vähän arka, mutta muuten olo hyvä
Saalis oli itselle kuitenkin ehkä hiukan pettymys, 11 follikkelia saatiin tyhjennettyä, mutta 6 munasolua löytyi. Toki niinkuin @Tiukuna sanoi, niin ei se tarvi kuin sen yhden. Mutta nyt sitten jännätään lähteekö kuinka moni hedelmöittymään perjantaina on tuoresiirto, jos jotain siirrettävää on.
Joo nyt ainakin tämä tuoresiirto. Kun punktio oli keskiviikkona niin vaihtoehdot on siirto nyt pe 2 päiväisenä tai ma 5 päiväisenä. En tiedä miksi päädyttiin juuri tuohon 2 päiväiseen, mutta voisko olla ns. varman päälle pelaamista, että on jotain siirrettävää. Kun saalis ei ole tuon enempää niin ei ehkä sitten haluta ottaa riskiä että mikään niistä ei jaksa kehittyä 5 päiväseksi, kohdussa kun vissiin kuitenkin se paras mahdollisuus selvitä. Tämä on siis kylläkin vaan omaa spekulaatiotaViljelläänkö teillä 2 päivää?
Mulla on tuoresiirto ens ke jos silloin on blastokystejä eli 5päiväisiä blastoja viel tarkemmin (6-7päiväiset blastot jos kestää noin kauan nii menee pakkaseen)
Ompas teillä pitkällä testipäivä. Vai oliks teillä nuorempi alkio kuin 5 päivää? Ku mulla jos ke on tuoresiirto nii testipäivä merkattiin jo 3.9. Sunnuntaille vaikkei siis siirtoa oo viel tehty. Mut tarkoituksena on siirtää 5päiväinen alkio ylihuomennaMeillä oli perjantaina tuoresiirto ja 1.9 on virallinen testipäivä. Tuntuu, että mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Välillä on tosi toiveikas olo ja välillä ihan varma, että ei tulla koskaan saamaan lasta ja ovitrellen pistämisestä lähtien ollut rinnat tosi arat ja isot, saa nähdä mitä käy kun ovitrellen vaikutus häviää kropasta. Ja voi olla, ettei ihan tuonne viralliseen testipäivään asti jaksa odotella, nyt jo tuntuu, että mennyt ikuisuus vaikka vasta muutama päivä mennyt niin ja nyt on käytössä 31.8 asti cyclogest aamuin illoin
Joo meille siirrettiin nyt se 2 päivänen, mutta HUSissa testipäivä on vissiin 2 viikon päästä siirrosta, vaikka ite ajattelisin, että se vois olla 2 viikkoa punktiosta. Eli just tän takia teen testin varmaan jo muutama päivä aiemmin. Ja huomenna kai pitäis selvitä saadaanko pakkaseen mitään.Ompas teillä pitkällä testipäivä. Vai oliks teillä nuorempi alkio kuin 5 päivää? Ku mulla jos ke on tuoresiirto nii testipäivä merkattiin jo 3.9. Sunnuntaille vaikkei siis siirtoa oo viel tehty. Mut tarkoituksena on siirtää 5päiväinen alkio ylihuomenna