Eihän siellä lukenut mitään tuosta aiheesta !!!
https://www.sitra.fi/hankkeet/sirkkaa-sopassa-ravitsemisalan-kiertotalouskoulutus/Ja suomalaisille syötetään sirkkoja! Jos lopettaa lehmien pidon, tulee niistä sirkkakasvattamoita, joille syötetään ylimäärävilja, kun ei enää muuten mene kaupaksi. Leipäähän jaetaan ilmaiseksi valtavat määrät.
Lapset etäkouluunVoisin varmaankin muuttaa maalle. Palvelut tosin pitäis olla siinä jossain.. kauppa alle 30min, terveyskeskus ja hammashuolto 1h. Lapsille pitäis saada jotain kyytiä kouluun/ päivähoitoon, että itse pääsis töihin. No se, se onkin tärkein, ilman sitä työpaikkaa ei tapahdu mitään edellä olevista.
Oli muuten eläinlääkärisarjassa yks jakso, jossa oli syntynyt niin pieni vasa, et juuri ja juuri ylsi nisälle maitoa imemään ja tuo vaadin tarvitsi eläinlääkärin apua synnytyksessä. Siitä vitaminoidusta rehusta tietysti johtuu, kun ei ruoka riitä, joutuvat ruokkimaan soijamaissinappuloilla. Tulosta syntyy muualla sehän on selvä eikä tuo eläinlääkärikandikaan valittanut yhtään:-DNiin. Et sitten ole lukenut viimaikoina uutisia siitä kuinka poronhoito on johtanut Suomessa jäkäläkatoon ja kuinka se näkyy sateliittikuvissa? Minä luen päivittäin lehtiä, niin olen tällaisenkin tiedon onnistunut itselleni hankkimaan.
Täh?Pyh. Just eräs rakennusinsinööri mietti että antaako potkut henkilökunnalleen, kun ovat Virosta ja ties mistä. Työmoraali surkeaa.
Ja mulla on kokemusta ulkomaalaisista lääkäreistä ja hoitajista. Lääkärit, varsinkin hammaslääkärit ovat suorastaan vaarallisia.
Eikai sitten ?Mitä niistä pitäisi puhua?
No paljonko nyt?Lue ensin tämä ja linkaa sitten muutama niistä tuhansista:
https://www15.uta.fi/kirjasto/pdf/pdfkirjat/Muistioita69.pdf
Minulle vapaa markkinatalous sopii erinomaisesti, suurimmalle osalle helsinkiläisiä ja Helsingin kaupungille se olisi katastrofi. Samoin monelle maaseudulla, mutta harvemmille. Tilanteen ajatteleminen kyllä kutkuttaa, kun taiteiden maisterit ja erilaisten järjestöjen toimihenkilöt lähtisivät tarjoamaan itseään työn tekoon.
Ihan maistajaisiksi kysyn: paljonko Helsinki on valmis maksamaan Päijänteen hyvälaatuisesta raakavedestä? Olisiko 20 €/kuutio hyvä lähtöhinta? Jos ei kelpaa, voi sitä vettä yrittää siivilöidä Vantaasta...
Ehkä koulussa opetetaan jo muuta?Yhdenkään maan ei kannata ruuan suhteen olla täysin riippuvaisia tuonnista. Ei kai tämä nyt uutinen kenellekään ole?
Pikkusen on muuttunut tuo nytJa halutuin asumismuoto on edelleen omakotitalo, huolimatta Hesarin kaupunkipropagandasta. Ja tokihan kaupungissakin on omakotitaloalueita.
Ne ovat nykykielellä peitattuja siemeniäMä haluan syödä lähellä ja puhtaasti tuotettua ruokaa. En antibioottipaskaa enkä tuholaismyrkyillä marinoitua viljaa... syö sä sitä jos oma terveys ei merkkaa. Tosin valtion ei tartte sun terveyskuluja maksaa
Aatteles ny vähäsen.Maajussit hirteen!
Tämä on erinomainen pointti. Ennen maaseudulla lähes joka kylällä oli kauppa, ja joka kaupungissa lääkärit sun muut.No millä rahalla se on aiemmin ollut mahdollista?
Mutta kun ihmisillä pitää nykyään olla vähintään viisi kahvilaa, kolme erilaista ravintolaa, kaksi kuntosalia, vaatekaupat ja sisustusliikkeet ja kaikkimuut erikoisliikket kävelymatkan päässä. Niin ei voi kato asua maalla.Tämä on erinomainen pointti. Ennen maaseudulla lähes joka kylällä oli kauppa, ja joka kaupungissa lääkärit sun muut.
Velkaa Suomella oli hyvin vähän.
Nyt maaseudulla saa kulkea satoja kilometrejä töihin ja lääkäriin.
Asiat kyllä muuttuvat jos on tahtoa. Ei ole mitään järkeä asuttaa kaikkia neukkukuutioihin tunkkaisiin kaupunkeihin. Ei ihmisellä ole hyvä asua kaukana luonnosta. Se vääristää ajattelua. Esim. kuulin tässä taannoin keskustelua: ”mihin me tarvitaan
mitään maaseutua kun ruokatavarat voi ostaa kaupasta”.
Melko surullista.
Etätyöt mahdollistavat asumisen muualla niin tiedä vaikka saataisi vielä Suomeen kukoistava maaseutu.
Ne jotka kykenevät elämään maalla ja kasvattamaan itse ruokansa ja vaikka harjoittaa vaihtotaloutta kyläläisten kanssa niin siitä ei saisi tehdä vaikeaa! Tätä tulisi mielummin suosia/tukea.
Yhdenkään maan ei kannata ruuan suhteen olla täysin riippuvaisia tuonnista. Ei kai tämä nyt uutinen kenellekään ole?
JuuYdinvoima ei ole paras, se on poliittisesti erittäin turvaton.
Uutisissa oli että jos saataisiin paras nykytekniikka käyttöön tuulivoiman suhteen, niin sillä katettaisiin koko Euroopan energiantarve. Tuulivoimaan satsataan nyt paljon, ja hyvä niin.
Vielä kun kehitetään aurinkovoimaa niin hyvä tulee.
Nonni!Ydinvoima ei ole paras, se on poliittisesti erittäin turvaton.
Uutisissa oli että jos saataisiin paras nykytekniikka käyttöön tuulivoiman suhteen, niin sillä katettaisiin koko Euroopan energiantarve. Tuulivoimaan satsataan nyt paljon, ja hyvä niin.
Vielä kun kehitetään aurinkovoimaa niin hyvä tulee.
poroista onkin tehty lihotuspossuja kun rehuteollisuus tarvii asiakkaitaNiin. Et sitten ole lukenut viimaikoina uutisia siitä kuinka poronhoito on johtanut Suomessa jäkäläkatoon ja kuinka se näkyy sateliittikuvissa? Minä luen päivittäin lehtiä, niin olen tällaisenkin tiedon onnistunut itselleni hankkimaan.