Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Väärinkäsitys, tai ainakin yksi sellainen, tässä oli varmaan se, että B on sanonut haluavansa lapsia = varmaan kaikkien mielestä okei, ja jossain haastattelussa sanonut, että paras lahja naiselta miehelle olisi, että tämä synnyttäisi lapsen tms = tämä on osan mielestä koskettavaa ja osan mielestä vähän ällöttävä kommentti.
 
Ai, kiitos, kiinnostavaa. Oliko tuossa viestissäni ihailtava asia siis se, että minulla ei ole lapsia vai mikä?

- Joymuffin
Ei se itsessään. Mutta ehkä on niin että kun itselle vaan "tapahtui" perheettömyys ja mulla on välillä totta puhuen mielikuvituksen puute sen kanssa että noh, miten tätä elämää nyt eletään jos ei semmosen klassisimman kaavan mukaan... niin siitä syystä pidän itselleni inspiroivina esimerkkeinä naisoletettuja/naisia jotka vaikuttaa elävän omissa käsissä olevaa, luovaa, antoisia asioita sisältävää elämää ilman perhettä, ja mulla on susta sellainen kuva.
 
vierailija
Mielenkiintoinen OT keskustelu täällä ollut käynnissä. Itsekin kuulun tuohon lapsettomien joukkoon (vapaaehtoisesti), enkä ennen tätä shippausta ollut myöskään täällä enkä vauvalla pyörinyt koskaan palstailemassa. Joskus nuorempana kai haaveilin vähän lapsista, mutta siinäpä ne vuosikymmenet vilahti ohi eikä asialle tullut tehtyä mitään, joten tässä ollaan ja näin on ihan hyvä. Enkä ole kyllä koskaan kokenut mitään kovin suurta kuilua niihin, joilla on lapsia. Mun mielestä tällä palstallakin sen huomaa, että tässähän meillä on tosi paljon samoja fiiliksiä ja ajatuksia, joita jaetaan ihan riippumatta siitä, onko lapsia vai ei. Kiva että meitä on täällä monenlaisilla taustoilla saman asian äärellä.

-ruusuristeilijä
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
Enkä ole kyllä koskaan kokenut mitään kovin suurta kuilua niihin, joilla on lapsia. Mun mielestä tällä palstallakin sen huomaa, että tässähän meillä on tosi paljon samoja fiiliksiä ja ajatuksia, joita jaetaan ihan riippumatta siitä, onko lapsia vai ei. Kiva että meitä on täällä monenlaisilla taustoilla saman asian äärellä.

-ruusuristeilijä
Joo, varmasti tuo riippuu muista kokemuksistaan tämän asian ympärillä että onko kokenut tuota kuilua vai ei! Omissakin tutuissa monella tavalla lapsettomuuden (ja perheellisyyden myös) kokevia ihmisiä.
Oot oikeessa että tässä on ollut jo upeeta jakaa jotain niin samaa monella tavalla erilaisten ihmisten kesken. Arvostan sitä valtavasti.
Ps. Nauratti taannoin sun kommentti ettet kuulu ruusuristiläisiin. Ajattelin et jos palsta pitää piilottaa vielä tiukemmin, niin seuraavan kerran täysin käsittämätöntä teosofista settiä nimistöön.
 
vierailija
Ottamatta kantaa herkkään lapsiasiaan olen huomannut että Sloveniassa ollaan paljon suorasukaisempia mediassa kuin Suomessa. Minusta nuo haastattelut ovat olleet aika käsittämättömiä että udellaan suoraan eikä suomalaisessa mediassa ole enää aikoihin minusta näkynyt vastaavaa. Muutenkin tosiaan sukupuoliroolit tuntuvat olevan perinteisempiä siellä päin. Mieleen on jäänyt esim se avoauto case ja LadySlon ihan itsestäänselvä peruste että nainen ei voi olla B:n gf koska B herrasmiehenä ei antaisi naisen ajaa vaan ajaisi itse. Pieni nyanssi mutta jotenkin kuvaava.

🌙💜
 
vierailija
Ei se itsessään. Mutta ehkä on niin että kun itselle vaan "tapahtui" perheettömyys ja mulla on välillä totta puhuen mielikuvituksen puute sen kanssa että noh, miten tätä elämää nyt eletään jos ei semmosen klassisimman kaavan mukaan... niin siitä syystä pidän itselleni inspiroivina esimerkkeinä naisoletettuja/naisia jotka vaikuttaa elävän omissa käsissä olevaa, luovaa, antoisia asioita sisältävää elämää ilman perhettä, ja mulla on susta sellainen kuva.
Kiitos. :) Itselläni koko aikuista elämää on käytännössä hallinnut erittäin heikko terveydentila ja lisäksi olen ei-vapaaehtoisesti (todennäköisesti iki)sinkku, joten en voi sanoa eläväni sinnepäinkään sellaista elämää kuin haluaisin, mutta olen sentään saanut tehdä suuren määrän siistejä asioita esim. työelämässä huomioiden sen, että olen enimmäkseen (ja nykyään lähes täysin) työkyvytön. Mikä kuulostaa vähän absurdilta yhdistelmältä ja onkin.

- Joymuffin
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
Ottamatta kantaa herkkään lapsiasiaan olen huomannut että Sloveniassa ollaan paljon suorasukaisempia mediassa kuin Suomessa. Minusta nuo haastattelut ovat olleet aika käsittämättömiä että udellaan suoraan eikä suomalaisessa mediassa ole enää aikoihin minusta näkynyt vastaavaa. Muutenkin tosiaan sukupuoliroolit tuntuvat olevan perinteisempiä siellä päin. Mieleen on jäänyt esim se avoauto case ja LadySlon ihan itsestäänselvä peruste että nainen ei voi olla B:n gf koska B herrasmiehenä ei antaisi naisen ajaa vaan ajaisi itse. Pieni nyanssi mutta jotenkin kuvaava.
Todella! Siis näitä "mikä on oudoin paikka missä olet harrastanut seksiä" 🫥
 
vierailija
Tohon lapsi asiaan oton myös kantaa itekin mietin vuosia haluutko lapsia jne sain 29 vuotiaana ihanan tyttön kuka on jo 7kk mieheni kanssa päätetty hän on ainut lapsi hetken jos sille suo sisaruksia joskus jokainen sen päätään tekeekö vai jättääkö tekemättä lapsia 😊
 
vierailija
On kyllä isojen asioiden äärelle vienyt tää shippi. Minulle mikään maailmassa ei ole triggeröivämpi aihe tbh kuin lapsihaaveet ja niiden toteuttaminen (en käytä triggeri-sanaa ihan kevyesti, tarkotan sitä). Olenkin vältellyt niitä varsin hyvällä menestyksellä.

Ja mitä tapahtuu Käärijä-fanituksen seurauksena vuonna 2023: vietän kesän puhumassa äitien kanssa perhepalstalla.

Monen muun asian lisäksi shippi on kuitenkin saanut uskomaan että on johdatusta ja on asioita joita on tarkoitettu tapahtuviksi. Tämä on minusta sellainen. Ja mun kohdalla universumilla selvästi on kasapäin tragikoomista huumorintajua, missä se varmasti peilaa minua itseäni.

Olen lukenut sosiaalipsykologisesta tutkimuksesta jonka mukaan mikään (siis todella MIKÄÄN) muu ero ei tuota ihmisten välille yhtä vahvaa empatiakuilua kuin lapsettomuus vs lapsellisuus. Muistan että sen lukiessani hymähdin vähän voitonriemuisesti koska sain vahvistuksen sille miten ulkopuoliseksi olin kokenut tulleeni usein muiden cis-naisten porukoissa. Että mitäs minä sanoin.

Nyt huomaan hartaasti toivovani että olisipa kuilu ylitettävissä puolin ja toisin. Uusi tunne.

Kiitos ja anteeks! Tämmöstä nyt tänään. En voi uskoa että kirjoitin tuon, koska pistän itseni niin auki pahimmista paikoista kun vaan mahdollista. Ja saatan päätyä poistamaan tämän itseäni suojellakseni.
En odota mitään vastauksia (!!ja esim sääli on ehdoton absoluuttinen nou thänks!!), kunhan tuli ekaa kertaa pohdittua ääneen.
<3 <3 <3
 
vierailija
Bojkarukka ei taida tietää että nykyisin CCC-tanssijoiden pitää ratsastettavaksi taipumisen lisäksi nuolla Kn öljyttyä kroppaa.
("Voi ei")
Varsinainen VOI EI! -tilanne Bojcille 🤩🥳

Jere-kulta sanoi vielä että lipunmyynti alkaa X (en muista numeroa) p.m. vaikka oli a.m., onneksi siinä luki vielä se aika. Reppana ihana Jere ❤

Mango
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Nyt vielä vähän henk. koht. kamaa omasta elämästäni, koettakaa kestää tai skippatkaa jos ei kiinnosta Joymuffinin elämä. :)

Sanoin pari päivää sitten, että ihastukseni kävi katsomassa minulle ihanaa kämppää kaupungissa, johon olen muuttamassa (jossa hän siis asuu sattumalta tai jostain suuremmasta syystä) ja lisäksi hoiti muita byrokraattisia askareita, jotta sain kämpän itselleni. :) Hauskasti kämppä on kaupunginosassa, jonka nimestä tulee mieleen vahvasti shippaus. Ei ole puutarha-, laiva- tai ruusuaiheinen, mutta liittyy silti (ja ko. sana esiintyy joissain Jokereiden biiseissäkin, vaikka ääntyykin eri lailla sloveeniksi). Siitä myös alle 1 km päässä asuu ihminen, joka on minulle hyvin tärkeä, mutta emme ole tällä hetkellä ollenkaan väleissä, joten lisää näitä universumin shippaajille tarjoamia rakkaudellisia sattumakohtauksia olisi toiveissa. :)

Minusta tuntuu hassulta, että ihastukseni on käynyt kotonani ennen kuin itse olen. Ja fanfic-headcanonissani hän asuu siellä vielä joskus kanssani, vaikkei tiedä näistä ajatuksistani - tai no, saattaa tietääkin, en ihmettelisi. Mutta tähän "ficciin" on mitä todennäköisimmin vielä tulossa ties mitä täysin päättömiä käänteitä. Toivottavasti tulisi kuitenkin onnellinen loppu. :p

- Joymuffin
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
vierailija
Varsinainen VOI EI! -tilanne Bojcille

Jere-kulta sanoi vielä että lipunmyynti alkaa X (en muista numeroa) p.m. vaikka oli a.m., onneksi siinä luki vielä se aika. Reppana ihana Jere

Mango
🤭

Joymuffinin oman elämän käänteet kuulostaa kyllä tosiaankin suoraan kuin jostain leffasta/fanficistä! 🤩 Manifestoidaan tälle tarinalle onnellinen loppu!🤗

Ailakki
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona

Yhteistyössä