Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En usko mäkään. Muutenkin täällä suhtaudutaan pettämiseen oudon kevyesti. Paljon todennäkösempää et on ehkä joku pusu vaihdettu viisuissa ja vähän ihastuttu, mutta noi että olisi muka ollut ihan kunnon seksuaalinen suhde ja menty rakastumaan tyttökaverista huolimatta kuulostaa lähinnä vaan fanien toiveunelta.
Miksi olisi pitänyt tapahtua? Paljon ihanampaa seurattavaa on ollut tällainen perinteinen ihastus ja sen herättämät tunteet. Katseet, kosketukset, puheet, pienet eleet - jotenkin puhdasta ja kaunista, toisin kuin ajatus jostain seksisuhteesta.
 
vierailija
Arvostan teitä, jotka olette jakaneet noita henkilökohtaisempiakin tarinoita, henkisyydestä ja muusta. Itselleni nuo ovat vieraita asioita, mutta ei se ole minulta pois jos ne ovat joillekin merkityksellisiä. <3 Mielenkiinnolla luen esimerkiksi tulkintoja ja minusta on hauska ajatella, miten ne sopivat kaksikkoomme. Shippaus yhdistää meitä kaikkia.

Tässä vähän ihastumisen/rakastumisen kemiaa THL:n sivuilta lyhennettynä, näitä voi myös pohtia parivaljakkomme kannalta

Rakastuminen johtaa lisämunuaisen kortisolin tuotannon lisääntymiseen. Muutos vahvistaa valppautta, auttaa suuntaamaan enemmän huomiota tärkeäksi koettuun asiaan ja lisää valmiuksia toimia yllättävienkin käänteiden vaatimalla tavalla. Sisäsyntyiset morfiinit sammuttavat nälän ja kivun tunteet.

Serotoniinin voimakas purkaus saa aikaan ekstaasin kaltaisen läheisyyden ja hyvänolon tunteen. Empatia kasvaa. Aikaa ja tilaa annetaan omien tunteiden lisäksi myös toisen tunteille.

Olotila saa rakastuneen paitsi himokkaaksi myös samalla alttiiksi syrjähypyille. Rakastuneen ajatukset täyttyvät tapahtumista, esineistä tai ilmiöistä, jotka liittyvät tavalla tai toisella rakastettuun. Vastarakastuneen aivot reagoivat samalla tavoin sukupuolesta ja seksuaalisesta orientaatiosta riippumatta.

Myötätuulta purjeisiin! -
Tuota kemiaa voi myös pohtia meidän shippaajien kannalta 😄 Kuulosti aika tutulta.
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
vierailija
Musta mikään ei vaan viittaa siihen. Ihastumiseen uskon molempien puolelta mutta jos homma ois jo ”viety loppuu” niin ei ne enää käyttäytyisi kuin ihastuneet teinit toistensa kanssa, pahin jännitys olisi purkautunu
Samaa mieltä. Tavastiallakin ne vaikutti just sellaisilta et haluu päästä koskemaan edes vähä seksuaalisesti kun ei ole aiemmin päässyt.
 
vierailija
Se, että on rakastunut, parisuhteessa ja suhtautuu kielteisesti pettämiseen, ei tarkoita etteikö voisi rakastua toiseen ja pettää. En sano, että näin olisi tässä tapauksessa käynyt, mutta kaikki on mahdollista. On tässä elämässä hullumpiakin käänteitä nähty.
Puhumattakaan siitä, että elät suht ok parisuhteessa ja siitä huolimatta ihastut/rakastut johonkin toiseen. Vähänkö näitä työpaikkaromansseja ja vastaavia on maailman sivu ollut. Siitähän tässäkin oli kyse - työpaikkaromanssista. Se on sitten tyypistä kiinni, miten asian kanssa pystyy elämään ja kuinka sen hoitaa. Ja nyt ihan kokemuksesta puhun. 😉
 
vierailija
Kiitos Sipriina!
Toivottavasti osaat jättää negaajat omaan arvoonsa ja jakaa myös jatkossa näitä vähän abstraktimpia kokemuksiasi. Tällä tarkoitan nimenomaan noita ainaisia lyttääjiä, jokaisella on tietenkin oikeus omiin mielipiteisiinsä mutta onko aina pakko töksäytellä noin rumasti toisille palstaajille?

Minulle juuri nämä itselleni aivan uudet ja aiemmin hömppänä pitämäni aiheet ovat olleet tämän ja muitten K&B ketjujen ehdoton suola.

🌊🌹
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
vierailija
Minusta se että jotain seksuaalista olisi tapahtunut voisi tarkoittaa että molemmat ovat hämmästyksekseen huomanneet muiden tunteiden lisäksi myös seksuaalisen halun heränneen toista kohtaan, katseet kohdanneet ja molemmat siinä tilanteessa tienneet että toinenkin haluaisi. Ne asiat vaan tietää. Ehkä on kosketeltu enemmän kuin olisi ihan sopivaa, halailtu, silitelty jne. En usko kuitenkaan että tuosta olisi mennyt eteenpäin tai olisi mitään varsinaisesti tehty. Jos mulle kävisi noin, pitäisin tuota jo seksuaalisena itse. Tää tuntuu musta jotenkin epäsopivalta spekuloinnilta jopa mutta näin mä olen tämän ajatellut.
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
vierailija
Korjatkaa jos oon väärässä koska en ole tainnut lukea iha kaikkia Tarot luentoja, oon tullu tänne ketjuun melko myöhään, mutta niissä ei ole missään sanottu että J olisi rakastunu? On ollu vaan ihastunu ja ristiriitaset fiilikset? Kun noi jotku muut luennat tai mitkä ikinä kuulostaa olevan aika ristiriidassa niiden kanssa.
Ei oo ainakaan noissa mitkä mä olen saanu tallennettua ylös. Suoranaista pettämistä ei myöskään mainita. Olisi itseasiassa kiva kuulla Tarottaren mielipide noihin heiluri asioihin, harrastaako sellaisia itse? 🌻🌻
 
vierailija
G poistanut kaikki JO postaukset instastaan 😶 kyllä ne potkut taisi olla ihan viralliset. Uskon että ottanut koville bändissäkin ja vaikuttanut B retkahdukseen. Tosi sääli juttu kaikkineen ja epämääräisen paha mieli jäi.
 
vierailija
Minua on petetty parikin kertaa, mm. lasteni isällä oli pidempi suhde. En siedä pettämistä. Mutta tässä on ne shippilasit päässä. JB on match made in heaven. Meant to be. Jotain aivan ylimaallista. He kuuluvat yhteen. Mutta toki toivon, että gf löytää jonkun ihanan. Paras olisi kun gf yhtäkkiä rakastuisi päättömästi ja nopealla tahdilla gf ja J eroaisivat ja J voisi lähteä Sloveniaan tutkiskelemaan itseään <3

Mango
 
vierailija
Heilurihommista vielä sen verran, että ensinnäkään en ota niitä itse kovin vakavasti, muuten olisin varmasti innoissani kertonut asiasta silloin heti, viikkoja sitten, kun sen luennan tein. Joten älkää tekään.
Jos heiluri väittää, että Jere rakastaa sekä tyttöystäväänsä, että B:tä, niin millään muotoa ei ole määritelty minkä lajin rakkaudesta on kysymys. Rakkautta kun on monenlaista.
Ja jos heiluri väittää, että jotain seksuaalista on tapahtunut, ei se tarkoita, että on petetty. Mitä kukin seksuaaliseksi mieltää - jotain seksuaalista on luennan mukaan kuitenkin tapahtunut.

Sipriina
Itselläni on tuollainen heiluri ja käytin sitä aikoinaan. Sen jälkeen pidin sitä koruna (minusta se oli hieno), nyt se on jossakin kellarissa pölyttymässä. Heilurin ongelma on se, että se näyttää usein asiat niin kuin sen tulkitsija niiden haluaisi olevan. En tarkoita tätä millään pahalla ja sinulla on oikeus käyttää heiluria. Kunhan kerroin mielipiteeni.
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
vierailija
Tai sitten te teette tästä ihan liian ison asian olen nuorempi kuin nämä jotka tätä shippausta jotenkin ihmettelee tai näkee tän jotenki tosi ihmeellisenä asiana, mutta ei se ole. Teiän mielikuvitus on vaan vissiin lähteny ”ylikierroksille” pitkästä aikaa, mikä varmaan tuntuu oudolta jos ei ole tottunut tällaseen ns aikuisten leikittelyyn, mutta itsessään shippailussa ei ole mitään outoa tai mystistä. Tai ehkä en pysty samaistumaan teiän ihmetteleviin reaktioihin kun tämä on mulle varmaan joku sadas shippailun kohde. Niitä tulee ja menee, se on hauskaa, mutta ei ihan niin vakavaa kuin jotkut täällä tuntuu ajattelevan.
Olen ymmärtänyt, että moni meistä tällä palstalla olija on tosiaan ensimmäistä kertaa shippaamassa. Itsellenikin eka kerta ja jonkin verran kun tätä elämää kuitenkin on tullut jo katseltua, niin eipähän ole osunut kohdalle sellaista paria, jonka kohdalle olisin voinut sitä kuvitella. Jossain taisin mainita, että Negativen Jonne ja Cristus oli kuumia, mutta silloinkin sen selkeästi vaistosi esitykseksi. Tässä on jotain vain erilailla, jokin ilo ja vilpittömyys ehkä paistoi läpi niistä euroviisu aikaisista klipeistä ja se siis itseeni vetosi tosi voimakkaasti.
Ja hei, shippaukseen ei tietenkään tarvitse suhtautua vakavasti, sen voi ottaa harrastuksen kannalta. Mutta se voi herättää itsessä monenlaisia ajatuksia, pohdintoja ja sekin on ok ❤
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
vierailija
Minusta se että jotain seksuaalista olisi tapahtunut voisi tarkoittaa että molemmat ovat hämmästyksekseen huomanneet muiden tunteiden lisäksi myös seksuaalisen halun heränneen toista kohtaan, katseet kohdanneet ja molemmat siinä tilanteessa tienneet että toinenkin haluaisi. Ne asiat vaan tietää. Ehkä on kosketeltu enemmän kuin olisi ihan sopivaa, halailtu, silitelty jne. En usko kuitenkaan että tuosta olisi mennyt eteenpäin tai olisi mitään varsinaisesti tehty. Jos mulle kävisi noin, pitäisin tuota jo seksuaalisena itse. Tää tuntuu musta jotenkin epäsopivalta spekuloinnilta jopa mutta näin mä olen tämän ajatellut.
Mä veikkaan kans jotain tällästä. Sitä oon tässä mietiskelly, et ku viisujen ja Tavastian välillä ei mikään hirmupitkä väli ollu, ni mitäköhän niillä pyörii mielessä sit ku ne seuraavan kerran näkee, ku nyt tulee huomattavasti pidempi näkemistauko :D Kuitenki se fyysinen kohtaaminen on ihan eri ku viestit ja puhelut.
 
vierailija
Minusta se että jotain seksuaalista olisi tapahtunut voisi tarkoittaa että molemmat ovat hämmästyksekseen huomanneet muiden tunteiden lisäksi myös seksuaalisen halun heränneen toista kohtaan, katseet kohdanneet ja molemmat siinä tilanteessa tienneet että toinenkin haluaisi. Ne asiat vaan tietää. Ehkä on kosketeltu enemmän kuin olisi ihan sopivaa, halailtu, silitelty jne. En usko kuitenkaan että tuosta olisi mennyt eteenpäin tai olisi mitään varsinaisesti tehty. Jos mulle kävisi noin, pitäisin tuota jo seksuaalisena itse. Tää tuntuu musta jotenkin epäsopivalta spekuloinnilta jopa mutta näin mä olen tämän ajatellut.
Juuri näin!
Pelkkä seksuaalinen kiihottuminen toisen seurassa on jo iso asia.
Sipriina
 
vierailija
Tuota kemiaa voi myös pohtia meidän shippaajien kannalta Kuulosti aika tutulta.
Mä muuten olen miettinyt, että ovatko nämä kaksi oikeasti olleet ihastuneita toisiinsa vai onko se niin, että me olemme ihastuneet siihen ajatukseen? Mun mies kysyi, että miksi teillä on tarve parittaa kahta heteromiestä (joo, ei aleta puhumaan tästä suuntautumis asiasta enempää), oli pakko vastata, että en oikeasti tiedä. Osaako joku vastata, että miksi meillä joillakin ihmisillä on tarve tällaiseen? Onko sillä ollut joku merkitys evoluution kannalta? Taas kerran, montako vokaalia on aasissa.😂
 
vierailija
Uskon kanssa tuohon, että J rakastaa molempia, myös B:tä, tilanne varmasti hankala. Ja sitä mieltä, että on ollut seksuaalisia tekoja (hands/blow), bros do too? What has been in Liverpool, stays there? Lähipiiri tuli sinne myöhemmin, ja olen myös henkisesti aistiva ihminen (toteutuneita enneunia ym) ja erityisherkkä
 
vierailija
Musta mikään ei vaan viittaa siihen. Ihastumiseen uskon molempien puolelta mutta jos homma ois jo ”viety loppuu” niin ei ne enää käyttäytyisi kuin ihastuneet teinit toistensa kanssa, pahin jännitys olisi purkautunu
Tää itseasiassa kuulostaa oikealta. Mä uskon, että pussailua on tapahtunut, ihan varmasti on, Euroviisu-kuplassa. Mutta tää, että molemmat hihittelevät toistensa seurassa, koko ajan kiinni toisessa, todella voimakas jännite on ulkopuolellekin aivan selvää, niin tää on varmasti näin, että seksuaalista ei ole tapahtunut.

Mua on vähän itseasiassa alkanut säälittää gf, on varmasti inhottavaa kun koko ajan avopuolisoa naitetaan toiselle miehelle. No, ei tarvitse tulla palstoille ja eipä tätä varmaan tuoda naaman eteen, ellei itse internetistä näitä hae...?

Mango
 
vierailija
Ei oo ainakaan noissa mitkä mä olen saanu tallennettua ylös. Suoranaista pettämistä ei myöskään mainita. Olisi itseasiassa kiva kuulla Tarottaren mielipide noihin heiluri asioihin, harrastaako sellaisia itse?
En yleensä ota kantaa mutta pakko nyt koska jotku on mielestäni turhan tylyjä Sipriinaa kohtaan. Itse en käytä heiluria koska siitä saa vain kyllä ja ei vastauksia ja nehän tietty jättää todella paljon tulkinnanvaraisuuksia. Mutta jos siitä on jollekin hyötyä niin miksei.

Mutta kun tuli noista ristiriitasuuksista kyse, niin ehkä ette ole huomannut miten mun omissa luennoissani käytän nimenomaan tunnepohjaisia kysymyksiä. Miltä tuntuu, mitä ajatteli, miten näki tilanteen, millaiset välit on keskenään yms. En ole siis kysynyt suoraan että petitkö, teitkö sitä tai tätä. Ja tämä siis johtuu siitä että minä haluan näiden henkilöiden kertovan minulle sen mitä heillä on päällimmäisenä mielessä ja sen verran mitä he haluavat kertoa tai näyttää minulle. Sitä juuri olen yrittänyt painottaa kun on tullut puhetta moraalista, minä en ”urki” heiltä mitään mitä he eivät halua minulle näyttää. Jure oli eka joka on enemmän halunnut näyttää suoraan että jotain ei-kaverillista on tapahtunut. Joten ehkä mahdollinen pettäminen ei ole tullut esille J tai B luennoissa, koska he ei näe sitä pettämisenä tai sitten se ei ole päällimmäisenä heillä mielessä. Voisin kysyä myös suoraan että onko petetty mutta koska en tunne heitä, minusta se menee tunkeilun puolelle, en halua väkisin kiskoa heiltä irti mitään. Haluan aina tehdä luentani heidän ehdoillaan. 🔮
 
  • Tykkää
Reactions: ona.ona.ona
vierailija
Ihana tuo mitä rakastuminen aiheuttaa, ehkä tässä nyt ollaan rakastuneita kun muutama asia ainakin osui ja upposi.

Rakastumiseen liittyen. Oma tuttuni rakastui omissa häissään häävieraaseen. Tosin meni muutamia vuosia ja avioliitto ehti päättymään ennen kuin päätyivät lopulta yhteen. Mutta molemmat ovat sanoneet, että ensi kohtaaminen häissä oli se hetki kun heti tajusivat toisensa sielunkumppanuuden (en muuten oikein aikaisemmin ollut ymmärtänyt tätä, nyt ehkä osaan).

Ja vielä shippauksesta. Joo, jos koko käsite ja juttu on tuttu, niin varmasti tällaiset höyrähtäneet mammat kuulostaa ihan sekopäisltä. Mutta kun ensimmäisen kerran putoaa kaninkoloon ja käyttäytyy ja ajattelee aivan eri tavalla kuin ennen, niin pakkohan sitä on miettiä. Jos itse äkkiä tekisit asioita mitä et ole aiemmin tehnyt, etkä ihan käsitä miksi, niin ihanko tyynesti vaan ottaisit? Hienoa jos pystyt, mutta mä en pystynyt.

Enid
 
vierailija
Mä muuten olen miettinyt, että ovatko nämä kaksi oikeasti olleet ihastuneita toisiinsa vai onko se niin, että me olemme ihastuneet siihen ajatukseen? Mun mies kysyi, että miksi teillä on tarve parittaa kahta heteromiestä (joo, ei aleta puhumaan tästä suuntautumis asiasta enempää), oli pakko vastata, että en oikeasti tiedä. Osaako joku vastata, että miksi meillä joillakin ihmisillä on tarve tällaiseen? Onko sillä ollut joku merkitys evoluution kannalta? Taas kerran, montako vokaalia on aasissa.
Tämähän tässä on se ydinkysymys, mutta mä en ole koskaan aiemmin halunnut parittaa kahta miestä, kuten ei vissiin moni muukaan täällä, joten voisiko kuitenkin olla niin, että juuri näiden kahden välillä on nähtävissä jotain erityisen spesiaalia? Ja mä kyllä koen niin, että se molemminpuolinen säteileminen kaikissa videoklipeissä ei ole meidän kuvitelmaa, vaan ihan todellista ja silmin nähtävää. En ole sellaista nähnyt aiemmin miesten välillä.
 
vierailija
En yleensä ota kantaa mutta pakko nyt koska jotku on mielestäni turhan tylyjä Sipriinaa kohtaan. Itse en käytä heiluria koska siitä saa vain kyllä ja ei vastauksia ja nehän tietty jättää todella paljon tulkinnanvaraisuuksia. Mutta jos siitä on jollekin hyötyä niin miksei.

Mutta kun tuli noista ristiriitasuuksista kyse, niin ehkä ette ole huomannut miten mun omissa luennoissani käytän nimenomaan tunnepohjaisia kysymyksiä. Miltä tuntuu, mitä ajatteli, miten näki tilanteen, millaiset välit on keskenään yms. En ole siis kysynyt suoraan että petitkö, teitkö sitä tai tätä. Ja tämä siis johtuu siitä että minä haluan näiden henkilöiden kertovan minulle sen mitä heillä on päällimmäisenä mielessä ja sen verran mitä he haluavat kertoa tai näyttää minulle. Sitä juuri olen yrittänyt painottaa kun on tullut puhetta moraalista, minä en ”urki” heiltä mitään mitä he eivät halua minulle näyttää. Jure oli eka joka on enemmän halunnut näyttää suoraan että jotain ei-kaverillista on tapahtunut. Joten ehkä mahdollinen pettäminen ei ole tullut esille J tai B luennoissa, koska he ei näe sitä pettämisenä tai sitten se ei ole päällimmäisenä heillä mielessä. Voisin kysyä myös suoraan että onko petetty mutta koska en tunne heitä, minusta se menee tunkeilun puolelle, en halua väkisin kiskoa heiltä irti mitään. Haluan aina tehdä luentani heidän ehdoillaan.
Ja siis jos kyseessä olisi ollut molemmille vaikka fyysinen seksihurjastelu niin sitten olisi tullut selkeää kortit siihen suuntaan, koska se olisi ollut ainoa mitä he ovat toisistaan halunneet tunnetasolla. Mutta nyt tähän mennessä olleiden luentojen perusteella sanoisin että B tietää olevansa rakastunu, J ei ymmärrä omia tunteitaan, ja Jure ja Nace tietää jotain mitä ei voi laittaa vain kaveruuden piikkiin. 🔮
 

Yhteistyössä