Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No siis mun sääntö on ollut aina se, että en pysty tekemään tuntemattomista luentaa ellen joko voi tavata heitä tai he ovat julkisuudessa ja saan sitä kautta heihin jotain tuntumaa. Että siinä mielessä en näe heidän kohdalla luennan suhteen ongelmaa, ainakaan Matin kohdalla kun hän on esiintyjä itsekin. Mutta voin vaikka jättää kaikki henkilökohtaisuudet pois heidän luennoista, keskittyä pelkästään heidän näkemykseen Jeren ja Bojanin suhteesta tai sitten tehdä luennan vain Matista. Mitäs mieltä täällä ollaan vaihtoehdoista?

Ja siis tästä tarot luentojen moraalista kun tuli keskustelua niin haluan myös kertoa sellaisen jutun, että kesken luennankin minulle voi tulla tunne, että tätä luentaa ei kuuluisi tehdä. Kun siis kyse on nimenomaan siitä, että lukija yrittää saada toiseen henkilöön yhteyttä ja päästä totuuteen kiinni, niin minä kyllä huomaan sen, jos joku luenta ei kuulu minun silmille. Olen joskus aiemmin jo kertonu täällä, että eräs kaverini on true crime fani ja hänen pyynnöstä olen tehnyt luentoja joistain murhatapauksista. Ja opin yhden tuollaisen kohdalla kantapään kautta, että jos jostain luennasta tulee väärä olo niin sitä ei pidä edes yrittää. Tuon kyseisen hankalan luennan aikana minun oli todella vaikea löytää kortteja, oli kokoajan sellanen olo että homma ei toimi, mutta silti väkisin tein luennan jotenkin loppuun. Ja lopputulos - noin 5-6 tunnin päästä alkoi ehkä elämäni pahin mahatauti. Sattumaa? Ehkä, kuka tietää, mutta en enää halua pelleillä noilla asioilla.
Kiitos vastauksesta Tarotar! Tuo itse asiassa auttoi mua tuon oman pohdinnan osalta paljonkin. Siis tuo että tunnet kyllä sen, jos luentaa ei ikään kuin kuuluisi tehdä. Joten mun puolesta kaikki ok noiden luentojen suhteen. Nimenomaan nämä tarot-luennat on olleet tämän palstan kiehtovinta antia. Ja luotan kyllä suhun Tarotar, että pystyt erottamaan, milloin luenta on ok, nyt kun tuon kerroit.
Näillä ns. henkimaailman jutuilla ei kuitenkaan voi ihan miten sattuu leikitellä, mutta tätä ei ehkä moni täällä ihan hahmota, eikä tosiaan tarvitsekaan. Voitte vapaasti unohtaa aiemman kommenttini tämän jälkeen.
 
vierailija
Laitoin jostain syystä version tästä viestistä vauvalle koska siellä näitä teemoja tullut vastaan, mutta veikkaan että poistuu taas / pitkät viestit eivät siellä innosta.

Jäin miettimään B:tä ja vaikeiden kysymysten välttelyä. (Helmikuisessa livessä yrittänyt olla vastaamatta kusymykseen miksi itki siinä Novi Val -videolla ja laulellut vaan ja teeskennellyt ettei kuule, antanut sitten ympäripyöreän vastauksen). Sääli että kokee joutuvansa noin ahtaalle monesti, mutta ei toisaalta ihme. Pituusuteluihin reagoi samalla välttelevällä tavalla. Uskon että se itkuvideo on ollut tosi tunteellinen hetki (viimeinen Martinin keikka) ja yleisön tuki tuntunut tosi koskettavalta lisäksi. Sitäkin pätkää ja niitä kyyneliä hidastettuna on varmaan saanut katsoa jälkikäteen moneen kertaan eri kulmista.

Mä oon vähän sitä mieltä kyllä oikeesti että fanit rääkkää B:tä aika paljon. Kai ne on niin nuoria ettei hienotunteisuus ole pahemmin vielä kaikilla kehittynyt. Kauankohan B jaksaa tätä meemityyliä ja repostelua kaikesta.

Esim se s l u t homma. Mitä sen tekemisissä oikeasti on sellaista että sen liikanimen ansaitsisi? Harvinaisen hyvin on pitänyt miehet/naiset pois julkisuudesta. Rukoilen ettei noiden alaikäisten fanien kanssa vaan ajaudu mihinkään tai on urassa iso lommo. Ihan pimeitä ja rajattomia juttuja nuoret lataa noille, kuten pyyntö Janille että voisiko sylkeä fanin suuhun. Jani vielä antanut ymmärtää tykänneensä kyltistä. Ei nämä kuoripoikia kyllä ole ei.

Luulen muuten että K:lla ei ollut aavistustakaan viisuissa, että B ei ole newbie kuten tietyllä lailla K itse ja miten tytöt repii sananmukaisesti vaatteet päältä. Millainen yllätys tämä puoli on hänelle mahtanut olla...

Ja nämä poikien "meet & greetit", mitä ne on?? Siis ei mitään virallisia ainakaan vaan keikan jälkeen jääneet hengailemaan innokkaimpien kanssa? Järkkäävätköhän ikinä jotain virallisia m&g? Luulen että siihen menee pian kun meno vaan villiintyy. Joku yhteiskuva jonossa ja moi, turvamiehet paikalla.

Edelleen toipilaana oleva 🌙💜 jolla aivan liikaa aikaa jauhaa tätä aihetta
 
vierailija
Siis mun käsittääkseni esim toi slut sanan heittely sekä Bojanin että Jeren kohdalla on vaan vitsi. Ei sitä ainakaan tumblerissa kukaan tosissaan tarkota, ja etenkin Jeren fanit sanoo itseäänkin sluteiksi. Must toi on vaan nuorten fanien tyhmää sanastoa ilman että sitä mietitään sen enempää.
 
vierailija
Eilen julkaistussa amerikkalaisen The EuroWhat? podcastin jaksossa vieraana Matti. Löytyy EuroWhat twitter-tililtä. Kohdassa n. 38:20 Matti mainitsee lyhyesti K&B. Hyvä jakso muutenkin.
 
vierailija
Siis mun käsittääkseni esim toi slut sanan heittely sekä Bojanin että Jeren kohdalla on vaan vitsi. Ei sitä ainakaan tumblerissa kukaan tosissaan tarkota, ja etenkin Jeren fanit sanoo itseäänkin sluteiksi. Must toi on vaan nuorten fanien tyhmää sanastoa ilman että sitä mietitään sen enempää.
Joo toki näin. Mutta bändissä nimenomaan B:llä maine slut:na. Jostainhan se tulee vaikkei ole moraalisesti värittynyt (heh).

Noh, just nyt vauvalla käy kuumana keskustelu B:n toiminnasta keikkojen jälkeen UK:ssa. Kännissä juttelee ja flirttaa nuorille mimmeille minkä ehtii. Moni huolissaan B oman oikeusturvan takia. Ei kannattaisi. Nää tytöt kyllä Kiss &tell jos mitään tapahtuu.

Luulen että tässä on oppirahoja vielä tulossa.

🌙💜
 
vierailija
Joo toki näin. Mutta bändissä nimenomaan B:llä maine slut:na. Jostainhan se tulee vaikkei ole moraalisesti värittynyt (heh).

Noh, just nyt vauvalla käy kuumana keskustelu B:n toiminnasta keikkojen jälkeen UK:ssa. Kännissä juttelee ja flirttaa nuorille mimmeille minkä ehtii. Moni huolissaan B oman oikeusturvan takia. Ei kannattaisi. Nää tytöt kyllä Kiss &tell jos mitään tapahtuu.

Luulen että tässä on oppirahoja vielä tulossa.
Mutta eikös vauvalla ollut sekin tyyppi joka ennen viisuja sanoi että B oli vähän ns tyrkky, ehdotteli yhteiskuvaa sun muuta? Luulen että se on vaan hänen luonne, olla super sosiaalinen ja vähän flirttikin. Enemmä tosta oon ollu huolissani kun se aina tuntuu olevan kännissä nykyään. :/
 
vierailija
Mutta eikös vauvalla ollut sekin tyyppi joka ennen viisuja sanoi että B oli vähän ns tyrkky, ehdotteli yhteiskuvaa sun muuta? Luulen että se on vaan hänen luonne, olla super sosiaalinen ja vähän flirttikin. Enemmä tosta oon ollu huolissani kun se aina tuntuu olevan kännissä nykyään. :/

No tämä juominen just on se, jota tämäkin on huolissaan seurannut. On mennyt aika lujaa. Ja humalassa voi sitten tulla tehdyksi typeryyksiä. Toivottavasti pitävät huolta toisistaan bändin sisällä ja vievät sen pois, jos alkaa raja ylittyä. Äkkiseltään ajattelisin, että vaikka Kris on porukan nuorin, on se ehkä myös vastuullisin. Tietty voi olla tilanne niiden välillä olla se, että antaa vaan kaverin mokata.

No, toivottavasti ei.
 
vierailija
Mahtavaa, Sipriinalle oikein miellyttävää drinksuiltaa! 🌸

Minä en millään meinaa pysyä edes tämän palstan vauhdissa. 👵🏻 😄 Kaikki viestit kyllä luen suurella mielenkiinnolla (no okei en niiden satunnaisten öyhöttäjien) ja moniin juttuihin haluaisin kommentoida (ja kommentoinkin omassa päässäni 😂 ette arvaakaan miten monta keskustelua on tullut käytyä teidän kanssa oman pään sisällä), mutta sitten virta vaan vie ja lopulta tässä kohtaa en muista enää puoliakaan, mihin piti kommentoida. 😅

Tarotarta haluan kiittää taas tosi tosi mielenkiintoisesta luennasta 🙏 ja otan myös ilolla vastaan ihan kaikki variaatot (Jan&Jure, Mikke&Matti) mitä jaksat ja ehdit tehdä. Tietenkin oman eettisen mittarisi rajoissa.

Ihailen myös suunnattomasti ficcien tekijöiden kirjoittamisen lahjoja! 🤩 Näitä on ollut nautinto lukea.

Vähän ohi aiheen, täällä kun yks ja toinen on kirjoituksissaan vilautellut vähän omasta työelämästä ja/tai lomaelämästä niin musta olisi mielenkiintoista kuulla, että minkä alan ihmisiä täällä palstalla kirjoittelee? Jos tuntuu epämiellyttävältä kertoa edes anonyymisti niin ei tarvitse. Itsekin pohdin, että paljastanko liikaa jos kerron omani, kun ei ole ihan suoraviivaisin. Jostain syystä oma paljastuminen täysin anonyymillä palstalla hirvittää vaikka tiedän et minun tuttuja ja kavereita täällä ei suurella todennäköisyydellä ole, ja muutenkin, kuka jostain yksittäisestä allekirjoittamattomasta viestistä vetäisi yhtäläisyysviivat suoraan minuun. 😅No ihmisen mieli on mikä on. Mutta kerrottakoon siis, että itsellä on media-alan koulutus ja siihen päälle maisterin paperit humanistiselta alalta ja ns. asiantuntijatehtävissä työskentelen tällä hetkellä akateemisessa ympäristössä. Kipuilen tosi paljon oman ammattiminän kanssa ja mietin lähes päivittäin edelleen, että mitä musta tulee isona (olen 42v) ja mitä haluaisin tehdä ja mitä edes osaan (jäätävä huijarisydrooma/alemmuuskompleksi vaivaa). Myös siksi tää K&B keissi on ollut mulle tärkeää seurattavaa, että olen saanut nähdä miten he toteuttavat/saavat toteuttaa rohkeasti omia unelmiaan tekemällä juuri sitä mitä rakastavat. Se on pistänyt miettimään sitä, että olisiko aika itsekin suunnata kohti sitä, mitä todella haluan.

Sipriinan elo ei-Suomessa ja Joymuffinin muuttopuheet on myös saanut aikaan jotain kummallista kutinaa ihon alla, että haluaisin kokea tuon ulkomailla asumisen edes pienen pätkän verran. ☺

En päässyt tässäkään viestissä kovin pitkälle, kun kurvasin jo omaan napaan. 🙈 Pitää koittaa tehdä erillinen k&b analyysi erikseen.

Jatkakaa te! 🤗
 
vierailija
Miten ihana hymy silmissä asti kun sanoo "your name is käärijä?" Kyllä K on se, joka saa sen oikeasti onnellisen iloiseksi..
Oonko ainoa jonka mielestä tossa videossa ainoa kohta kun B on ihan tianteen tasalla on se Käärijä kohta? En tiiä onko kännissä vai vaan häkeltyny vai mitä mutta tuntuu että Käärijä kohdassa herää tosta ihme tilasta
 
vierailija
Oonko ainoa jonka mielestä tossa videossa ainoa kohta kun B on ihan tianteen tasalla on se Käärijä kohta? En tiiä onko kännissä vai vaan häkeltyny vai mitä mutta tuntuu että Käärijä kohdassa herää tosta ihme tilasta
Minäkään en ymmärtänyt mitä videossa tapahtuu sen ”Käärijän” lisäksi 😂 Sekava tilanna, monta samanaikaista höpöttäjää.
 
vierailija
Oonko ainoa jonka mielestä tossa videossa ainoa kohta kun B on ihan tianteen tasalla on se Käärijä kohta? En tiiä onko kännissä vai vaan häkeltyny vai mitä mutta tuntuu että Käärijä kohdassa herää tosta ihme tilasta
Noi muidut selittää tosi sekavasti jotain ihme wales juttuja. Ei ihme että hömääntyi ja on ehkä väsynyt eikä olis jaksanut kuunnella..
 
vierailija
Mahtavaa, Sipriinalle oikein miellyttävää drinksuiltaa!

Minä en millään meinaa pysyä edes tämän palstan vauhdissa. Kaikki viestit kyllä luen suurella mielenkiinnolla (no okei en niiden satunnaisten öyhöttäjien) ja moniin juttuihin haluaisin kommentoida (ja kommentoinkin omassa päässäni ette arvaakaan miten monta keskustelua on tullut käytyä teidän kanssa oman pään sisällä), mutta sitten virta vaan vie ja lopulta tässä kohtaa en muista enää puoliakaan, mihin piti kommentoida.

Tarotarta haluan kiittää taas tosi tosi mielenkiintoisesta luennasta ja otan myös ilolla vastaan ihan kaikki variaatot (Jan&Jure, Mikke&Matti) mitä jaksat ja ehdit tehdä. Tietenkin oman eettisen mittarisi rajoissa.

Ihailen myös suunnattomasti ficcien tekijöiden kirjoittamisen lahjoja! Näitä on ollut nautinto lukea.

Vähän ohi aiheen, täällä kun yks ja toinen on kirjoituksissaan vilautellut vähän omasta työelämästä ja/tai lomaelämästä niin musta olisi mielenkiintoista kuulla, että minkä alan ihmisiä täällä palstalla kirjoittelee? Jos tuntuu epämiellyttävältä kertoa edes anonyymisti niin ei tarvitse. Itsekin pohdin, että paljastanko liikaa jos kerron omani, kun ei ole ihan suoraviivaisin. Jostain syystä oma paljastuminen täysin anonyymillä palstalla hirvittää vaikka tiedän et minun tuttuja ja kavereita täällä ei suurella todennäköisyydellä ole, ja muutenkin, kuka jostain yksittäisestä allekirjoittamattomasta viestistä vetäisi yhtäläisyysviivat suoraan minuun. No ihmisen mieli on mikä on. Mutta kerrottakoon siis, että itsellä on media-alan koulutus ja siihen päälle maisterin paperit humanistiselta alalta ja ns. asiantuntijatehtävissä työskentelen tällä hetkellä akateemisessa ympäristössä. Kipuilen tosi paljon oman ammattiminän kanssa ja mietin lähes päivittäin edelleen, että mitä musta tulee isona (olen 42v) ja mitä haluaisin tehdä ja mitä edes osaan (jäätävä huijarisydrooma/alemmuuskompleksi vaivaa). Myös siksi tää K&B keissi on ollut mulle tärkeää seurattavaa, että olen saanut nähdä miten he toteuttavat/saavat toteuttaa rohkeasti omia unelmiaan tekemällä juuri sitä mitä rakastavat. Se on pistänyt miettimään sitä, että olisiko aika itsekin suunnata kohti sitä, mitä todella haluan.

Sipriinan elo ei-Suomessa ja Joymuffinin muuttopuheet on myös saanut aikaan jotain kummallista kutinaa ihon alla, että haluaisin kokea tuon ulkomailla asumisen edes pienen pätkän verran.

En päässyt tässäkään viestissä kovin pitkälle, kun kurvasin jo omaan napaan. Pitää koittaa tehdä erillinen k&b analyysi erikseen.

Jatkakaa te!
Ehkä sen verran uskallan paljastaa, että tietoasiantuntija akateemisessa työympäristössä, koulutus FM + then some 😅 Minua kanssa kiinnostaa etenkin tässä ketjussa kirjoittelevien ammatit, niin huikeaa settiä saanut viime päivinäkin lukea! 😍 Ja samis siinäkin, etten millään ehdi kommentoida kaikkea mitä haluisin, mutta siis mahtavan oloisia tyyppejä täällä kyllä, ja ilmapiiri säilynyt enimmäkseen tosi kivana. 🥰
 
vierailija
Minä olen tehnyt urallani niin paljon kaikenlaista, että vaikka kertoisin vain murto-osan siitä niin siitä tunnistaisi tosi helposti. Harmi, koska sieltä löytyy myös juttuja, jotka auttavat ymmörtämään joitain juttuja ficeissän ja ehkä myös postauksissani ja muutenkin fanitusskeneen kytkeytyviä asioita. :) Niinpä sanon vain sen mitä olen aiemminkin sanonut, että olen kirjoittanut paljon, vaikka muutakin tullut tehtyä ja nykyään enemmän asiantuntijatehtäviä osa-aikaisesti. Ja muutamasta romanttisesta novellista olen saanut aikoinaan rahaakin, muistaakseni ronskimmasta kamasta en. Toki noissa ei puhuta mistään jättisummista.

- Joymuffin
 
vierailija
Mä olen vahingossa päätynyt tähän työuraan ja koin vielä muutama vuosi sitten suurtakin huijarisyndroomaa, eli koulutuspohjani ei oikein vastaa sitä mitä työssäni vaadittaisiin. Mietin vakavasti opiskelua, työpaikan vaihtoa yms. Mutta kun elämässä tapahtui kaikkea muuta paskaa, tajusin että oikeasti olenkin hyvä työssäni ja myös pidän työstäni. Asiantuntija ja esihenkilö.

Mulla on ollut jo todella pitkään tosi tosi kovat paineet (niin töissä kuin muussakin elämässä), ja tämä shippaus ja sitä ennen UMK/viisut ja sitä ennen muutama muu juttu, ovat olleet mun rentoutumista, aivot narikkaan. Mutta tämä on ollut ensimmäinen kerta kun tuntuu, että olisi löytänyt uusia ystäviä, toisaalta on ollut myös erittäin kokonaisvaltaista kun jopa pukeutumistyylini on muuttunut.

Enid
 
vierailija
Ehkä sen verran uskallan paljastaa, että tietoasiantuntija akateemisessa työympäristössä, koulutus FM + then some Minua kanssa kiinnostaa etenkin tässä ketjussa kirjoittelevien ammatit, niin huikeaa settiä saanut viime päivinäkin lukea! Ja samis siinäkin, etten millään ehdi kommentoida kaikkea mitä haluisin, mutta siis mahtavan oloisia tyyppejä täällä kyllä, ja ilmapiiri säilynyt enimmäkseen tosi kivana.

Tämä media-alan ammattilainen. Työuraa jo muutama vuosikymmen. Koulutus FM.
 

Yhteistyössä