Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuli mieleen se kun Bojan sanoi että näytteli Gospod professorissa lähinnä itseään ja sarjassa on kohta missä sanoo ettei ole itseasiassa kovin hyvä flirttailija varsinkaan jos kohteena on joku josta oikeasti tykkää. Bojan on kova flirttailemaan, jopa niin että mitä hän ei ole tarkoittanut flirtiksi, tulkitaan sellaisena. Mutta kertooko se että kaikki tulkitaan flirtiksi siitä että on hyvä flirttailemaan? (Miksi tuntuu että kaikkiin kommentteihin pitäisi lisätä varoitus: älä ota liian vakavasti?)
 
vierailija
Ihan yhtä realistinen on vaihtoehto, että B sai siipeensä, tajusi, että J on hetero, eikä bi-curious'ta ole tiedossa, tykkää Jerestä kaverina (tai osaa ainakin laittaa tunteensa syrjään, jos ei vielä ole päässyt niistä täysin irti), Jere on niin puusilmä ja ajattelee taas kerran vain itsensä kautta kaiken (kuten oli järjestänyt Suomen reissullakin) että ei tajua, mitä pahaa ja kenelle on ongelma, jos tätä ihasteltua ja suurta suosiota ja julkisuutta saanutta suhdetta jatkaa storien tasolla teatterina kansalle, joka (mukamas) showta haluaa.
Ei se minulle ainakaan (enää) kerro siitä, että hän prosessoi mitään tunteitaan ladatessaan noita formulalakanakuvia.
Joo, samankaltaisia ajatuksia mulla. Tuli mieleen se äskeinen stoori, jossa Justin Bieber -viittaus suorasukaisessa kuvassa. Ymmäsinkö oikein, että viittaus Bojaniin oli aika selkeä. Se stoori on just sitä, mitä en tajua. Tavallaan K kertoo suoraan jostain toiveistaan B suuntaan. Samalla stooria voi tosiaan pitää pelkkänä teatterina fanien suuntaan. Minusta K n tällainen käytös vaan lisää sitä käsitystä, ettei KB suhteella taida suurta merkitystä K lle enää olla tai ainakin hän tuo merkitystä esiin oudosti. Suhde on nykyisin vain materiaalia, josta saa seuraajille vihjailtua, että jotain on meneillään tai tulossa B n suhteen. Bojanin puolelta ei ole tainnut pitkään aikaan olla mitään K hon viittaavaa?
 
vierailija
Joo, samankaltaisia ajatuksia mulla. Tuli mieleen se äskeinen stoori, jossa Justin Bieber -viittaus suorasukaisessa kuvassa. Ymmäsinkö oikein, että viittaus Bojaniin oli aika selkeä. Se stoori on just sitä, mitä en tajua. Tavallaan K kertoo suoraan jostain toiveistaan B suuntaan. Samalla stooria voi tosiaan pitää pelkkänä teatterina fanien suuntaan. Minusta K n tällainen käytös vaan lisää sitä käsitystä, ettei KB suhteella taida suurta merkitystä K lle enää olla tai ainakin hän tuo merkitystä esiin oudosti. Suhde on nykyisin vain materiaalia, josta saa seuraajille vihjailtua, että jotain on meneillään tai tulossa B n suhteen. Bojanin puolelta ei ole tainnut pitkään aikaan olla mitään K hon viittaavaa?
Juuri näin. Minusta todella suruulista. Antaisi vain jo olla.
 
vierailija
Joo, samankaltaisia ajatuksia mulla. Tuli mieleen se äskeinen stoori, jossa Justin Bieber -viittaus suorasukaisessa kuvassa. Ymmäsinkö oikein, että viittaus Bojaniin oli aika selkeä. Se stoori on just sitä, mitä en tajua. Tavallaan K kertoo suoraan jostain toiveistaan B suuntaan. Samalla stooria voi tosiaan pitää pelkkänä teatterina fanien suuntaan. Minusta K n tällainen käytös vaan lisää sitä käsitystä, ettei KB suhteella taida suurta merkitystä K lle enää olla tai ainakin hän tuo merkitystä esiin oudosti. Suhde on nykyisin vain materiaalia, josta saa seuraajille vihjailtua, että jotain on meneillään tai tulossa B n suhteen. Bojanin puolelta ei ole tainnut pitkään aikaan olla mitään K hon viittaavaa?
Eikä B ollut laittanut k viestiä, kun oli lontoossa
 
vierailija
Unohdin kysyä että onko teillä tietoa Jokereiden syntymäpäivistä? Nopealla wikipedia haulla ei ainakaan löytyny. Kun tykkään aina tietää vähän henkilöiden tähtikarttaa ennen luentaa. 🔮
 
vierailija
Vauvan mukaan (tämä oli viikkoja sitten) joku twitteristi olisi kysynyt keikan jälkeen kaikkien Jokereiden tarkan syntymäkelloanajan ja sai kai 4/5 ja hänen piti postata ne Twitteriin(?) ja Vauva-agentin sitten kertoa siellä, mutta en nähnyt tietoja koskaan.
 
vierailija
En usko, että B:n kiinnostus on lopahtanut, mutta olen miettinyt tilannetta, että molemmat ovat kiinnostuneita, mutta B ei halua logistisista tms/yms syistä nyt suhdetta. Tuo selittäisi minusta aika paljon, mm. sen miksi Jere on tyttiksen kanssa mutta miesjutut ja B:kin tuntuvat kiinnostavan kovin.

Kiitos Leilalle taas ihanista säkeistä! Minä sain seuraavan ficcini rungon eilen illalla kasaan, pitää vielä editoida se. Minusta siitä tulee parempi kuin edelliset, mutta saa nähdä mitä lukijat tykkäävät...

- Joymuffin
Oi, uutta ficciä! Ihana kuulla 😊❤
 
vierailija
Olen ihan vakuuttunut siitä, että Jere vain esittää kaipaavaa, ilmeisesti faneille. Nytkin toi formulalakanoissa yksin pötköttely! Ihan selvä viesti, mutta en enää vähääkään usko, että se tulkee sydämestä. Siis syvemmältä mistään. Näen sen ihan vain pelkkänä fan-servicenä, mistä en itse tykkää, koska olen aitojen tunteiden ja reaktioiden ihminen. TAI sitten jos se ois selkeäösti ilmoitettu, että "joo, me vain leikitään", niin silloin eri asia, mutta multa oli mennyt ainakin täysin ohi se, että nämä kaksi olisivat vain ilmoittaneet leikkivänsä.
Siis olen vieläkin vihainen siitä, että en todellakaan tajunnut olla kriittisempi, että onko tässä nyt kyseessä vilpitön rakkaustarina, vai lähtikö homma vain ihmisillä laukalle heidän olematta yhtään sen kriittisempiä, mitä kaksikon väleissä aidosti tapahtuu. Omaa tyhmyyttäni oli uskoa massaa, ja siis olihan tarina ihana. Mä olisin tosi iloissani, jos toi formulalakana-juttukin oikeasti kertoisi aidosta kaipauksesta! Mutta en vain enää usko niin, miksi? Koska minusta kaikki sellainen aito tekeminen tai aidon yhteyden ja kaipuun väläyttäminen puuttuu. Siis sellainen, mistä ei voi erehtyä. Sellainen, mistä ei kukaan kriitikkokaan sano, että äh, toi on vain esitystä tai kaverien hassuttelua tai läppää.
En itse ymmärrä, että jos Jerellä olisi oikeita tunteita, miksi esittää tunteita faneille, eikä näytä mitään aitoa? Mulle vastaus on se, että ei siellä ole mitään aitoa. Kuin läppä ja kaveruus. Aitoa läppää ja aitoa kaveruutta. Jossa EI haluta edetä millekään fyysiselle tasolle. Tai edes aseksuaalille kädestä pitämisen, halaamisen ja aidon rakkaudentunteen tasolle.
Ystävä rakas, kaikella lämmöllä kehotan sinua, mene ihan oikeasti juttelemaan jollekin terapeuteille noista sun tunteista ja siitä, miksi tämä aiheutti sulle noin valtavan pettymyksen ja miten pystyisit käsittelemään tuota pettumystä.
Ja edelleen, muista että kaikki nuo sun ajatukset on vain sun omia mielikuvia sun oman pään sisällä, eivätkä ne ole todellisuutta. Sinä et voi tietää etkä mistään edes päätellä, mitä K todellisuudessa tuntee ja ajattelee.
 
vierailija
Pieni, mutta mielestäni tärkeä off topic. Haluaisin nostaa tietoisuuteen nämä klassiset fandomissa mukana olemisen Kolme kultaista sääntöä. Ne on luotu kollektiivisesti aikanaan sen vuoksi, että kaikilla olisi shippimaailmassa turvallista ja hyvä olla. Osa meistä on ehkä ensimmäistä kertaa shippauksessa mukana, eikä ole tietoinen näistä luoduista säännöistä. Meidän kaikkien olisi hyvä lukea nämä. Pidetään tämä palsta turvallisena

Ensimmäinen sääntö:
Jos et tykkää, älä lue.

"It is up to you what you see online. It is not anyone else’s place to tell you what you should or should not consume in terms of content; it is not up to anyone else to police the internet so that you do not see things you do not like. At the same time, it is not up to YOU to police fandom to protect yourself or anyone else, real or hypothetical."

Toinen sääntö:
Your kink is not my kink (Makuasioista ei kiistellä)

"Simply put, this means that everyone likes different things. It’s not up to you to determine what creators are allowed to create. It’s not up to you to police fandom.
If you don’t like something, you can post meta about it or create contrarian content yourself, seek to convert other fans to your way of thinking.
But you have no right to say to any creator “I do not like this, therefore you should not create it. Nobody should like this. It should not exist.”"

Kolmas sääntö:
Shippaa ja anna toisten shipata

"Much (though not all) fandom is about shipping. There are as many possible ships as there are fans, maybe more. It’s not up to you to police ships or to determine what other people are allowed to ship. Just because you find that one particular ship problematic or disgusting, does not mean that other people are not allowed to explore its possibilities in their fanworks. It is not appropriate to harass creators about their ships, it is not appropriate to demand they do not create any more fanworks about those ships, or that they create fanwork only in a manner that you deem appropriate."

Lisäksi:
Kun shipataan oikeita ihmisiä, ei tuputeta heille tietoa shippauksesta.

"If youre creating something based on a real person, and said person has mentioned their dislike over what youre creating, do try to keep it out of their main tags."

Lähde: https://fanlore.org/wiki/The_Three_Laws_of_Fandom

-
Minä en tiennyt tämmöisistä, kiitos. Jankkaajallekin tiedoksi että jos haluaa olla osa shippiyhteisöä, tulisi sisäistää nämä tai poistua.
 
vierailija
Ystävä rakas, kaikella lämmöllä kehotan sinua, mene ihan oikeasti juttelemaan jollekin terapeuteille noista sun tunteista ja siitä, miksi tämä aiheutti sulle noin valtavan pettymyksen ja miten pystyisit käsittelemään tuota pettumystä.
Ja edelleen, muista että kaikki nuo sun ajatukset on vain sun omia mielikuvia sun oman pään sisällä, eivätkä ne ole todellisuutta. Sinä et voi tietää etkä mistään edes päätellä, mitä K todellisuudessa tuntee ja ajattelee.
Kantsiskohan vielä mennä? Olen käynyt kaksi kertaa 4 + 6 vuotta psykoterapiaa, joista kela maksoi sen 3 + 3 vuotta, sen lisäksi ihan omakustanteisia terapioita ja muitakin terapioita, kuin yksilöpsykoterapiaa. En todellakaan koe olevani minkäänlaisen terapian tarpeessa, mulla ei ole ollut koskaan mitään mielialalääkityksiä (pl virheellisestä diagnosoinnista johtunutta essitalopraamia) ja siis mun mielestä on täysin normaalia purkaa vihaansa, jos suututtaa.
 
vierailija
Ystävä rakas, kaikella lämmöllä kehotan sinua, mene ihan oikeasti juttelemaan jollekin terapeuteille noista sun tunteista ja siitä, miksi tämä aiheutti sulle noin valtavan pettymyksen ja miten pystyisit käsittelemään tuota pettumystä.
Ja edelleen, muista että kaikki nuo sun ajatukset on vain sun omia mielikuvia sun oman pään sisällä, eivätkä ne ole todellisuutta. Sinä et voi tietää etkä mistään edes päätellä, mitä K todellisuudessa tuntee ja ajattelee.
Muutenkin sanon vielä tuohon viimeiseen lauseeseen, että mitä merkitystä sillä on, mitä hän tuntee tai ajattelee? Se, millä oli minulle merkitystä on se, että hän ei todellakaan saa minua uskomaan enää, että hänellä olisi aitoja tunteita Bojania kohtaan. En väitä, että hän olisi ikinä yrittänytkään saada minua niin uskomaan, sanon vain, että jos hänellä niitä on, niin pieleen meni viestintänsä sitten. Että ävähän noloa, jos niitä on, kun kukaan täysijärkinen ei siihen edes usko.
Toiseksi, jos niitä taas ei ole, niin hän kuitenkin SAI ihmiset uskomaan, että olisi. En katso kauhean hyvällä hänessä sitäkään.
 
vierailija
Kantsiskohan vielä mennä? Olen käynyt kaksi kertaa 4 + 6 vuotta psykoterapiaa, joista kela maksoi sen 3 + 3 vuotta, sen lisäksi ihan omakustanteisia terapioita ja muitakin terapioita, kuin yksilöpsykoterapiaa. En todellakaan koe olevani minkäänlaisen terapian tarpeessa, mulla ei ole ollut koskaan mitään mielialalääkityksiä (pl virheellisestä diagnosoinnista johtunutta essitalopraamia) ja siis mun mielestä on täysin normaalia purkaa vihaansa, jos suututtaa.
Ei ole todellakaan normaalia purkaa vihaa keskustelupalstalla jo toista vuorokautta yötä päivää. Se on sekä huonoa käytöstä, pelottavaa muita keskustelijoita kohtaan että huonontaa ilmapiiriä, kun muut haluavat jatkaa asiallista keskustelua. Sen sijaan voisit mennä vaikka juoksulenkille tai raivosiivota. Keskustelupalsta EI ole tarkoitettu vihan purkamiseen.
 

Yhteistyössä