Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tämä käväisi tänään 10 min vauvalla. Teksti kuvaa mun shippausta, ei kenenkään muun, älä siis suotta pahoita mieltäsi. Vähän hempeämpää Leilaa korvaukseksi siitä vähän törkeämmästä edellisestä joista jotkut mielensä pahoittivat


Tipuin kaninkoloon

Ekasta klipistä koukkuun jäin,
Jotain tosi hellää ja herkkää näin,
Totaalistoppi, pysähdys
Teidän välinen kemia, yhteys

Silmät melkein meinas tippuu päästä,
Ja sydän suli paksusta syväjäästä,
Sokeakin sen tunsi ja näki,
Kun lämmin aalto löi sydämestä läpi,
sielut sattumalta toisensa kohtaa,
Yhdessä väreilee ja kirkkaana hohtaa

Kaksi Yhtenä liekkinä palaa,
Kun pojat lavalla toisiaan halaa,
Silmissä sumenee ja korvissa soi,
Teidän energiat yhdessä resonoi,

En tiiä mitä se on, mutta kauniilta näyttää,
Ei tarvii masennuslääkkeitä enää ikinä käyttää,
Kun sen näkee niin sen tunnistaa,
Ei siltä voi enää silmiä ummistaa,
Mua ei tippaakaan kiinnosta,
Onko teillä fyysistä vai platonista,

tipuin tähän kaninkoloon,
ihastuin jalat-irti-maasta -oloon,
Hymyilen vaan ja varpaita kipristelen,
Leijun taivaassa, pumpulissa kieriskelen,
Oon riippuvainen ja irti todellisuudesta,
Te ootte vanhat tutut toisesta ulottuvuudesta,
Avaruuden takaa ikuisuudesta,
Siltä se shippilaseilla näyttää,
Järkeä laivassa ei kannata käyttää
Meitä ei kukaan voi kieltää tuntemasta,
Tätä kaunista hehkuvaa, mut samalla haurasta,


Mikään ei voi olla noin kaunista ja pyhää,
Kun magneetti Jere Bojania puoleensa vetää,
Se on yhtä totta kun aurinko jo kuu,
Kuinka maapallo pyörii ja vuodenajat vaihtuu,
Se on ikuinen mysteeri ja arvoitus,
Puhdas sattuma vai enkelin johdatus?
Se on niin aitoa ja oikeaa,
Tuntuu että taivas teitä koskettaa,
Teidän hymyt säteilee ja silmät loistaa,
Elämä tuhatvuotista tarinaa jälleen toistaa,

Joskus on joku katsonut myös mua,
samoin palavin silmin kun Bojan katsoo sua,
ehkä mulla oli joskus jotain samaa,
se aika ei koskaan enää palaa,
tunnen sen ja pikkusen sattuu,
Voiko yksinäisyyteen ikinä tottuu?
jos voisit mua vähäsen pidellä ja halaa,
kun itken sille ihan pikkuisen salaa,


Tää koskettaa mua jostain sairaan syvältä,
kun teitä katson tuntuu ihan helvetin hyvältä,
Teidän hölmöilytklipit mua eheyttää,
Mun raskasta sydäntä keventää,
Vielä viis klippiä niin tuntuu että leijun,
Kun nään balkaninprinssin ja käärijäkeijun,
Värisen ja tunnen onnea syvää,
Ja uskon että maailmassa on jäljellä hyvää,
Silmät voi aina mustiksi meikata,
Mutta onnea ei voi samalla lailla feikata,
Pidä kii siitä millä tahansa hinnalla,
Kun puuttuva palanen on kerrankin rinnalla,

Ootte mitä ootte ja teette mitä teette,
Tunteita herätätte mihin ikinä meette,
En luovuta vielä, vaan hellin yhä ajatusta,
Teidän samasta energiasta, yhteen paluusta,

Tiedä mitä teet, älä leiki enää tulella,
Muuten se palaa kohta kuumalla roihulla,
En halua sua neuvoa enkä uhkaa,
Mut pelkään että jälkeen jää vaan raunio ja tuhkaa

Jotkut jutut voi kestää vain hetkisen,
mut ne jättää jälkensä sieluun ikuisen

Leila
Leilaaaaa!!!! Tää oli taas kerran U-P-E-A!!! Sulla on kyllä sanat, riimit ja asenne hallussa! Sulla on kyllä lahjoja tähän!!! Tuli kylmät väreet, ja varmaan jo kliseinen Idolsissa sanoton vuosikymmeniä sitten sanottu "Sä kosketit mua" pulpahti jostain mieleen.

Ps. Tuntui aivan kuin oisin menny shippilaivan osaan kuuntelemaan keikkaa! Ehkä oot matkustajan lisäksi myös meidän keikkaileva räppirunoilijaartisti laivassa?
 
vierailija
Pakko vielä poimia Leilan runosta tämä kohta, se vaan kuvaa omaa suhtautumistani ja fiiliksiäni koko tähän ihanaan hulluun matkaan ja meidän ruusuihin niin täydellisesti:

"En tiiä mitä se on, mutta kauniilta näyttää,
Ei tarvii masennuslääkkeitä enää ikinä käyttää,
Kun sen näkee niin sen tunnistaa,
Ei siltä voi enää silmiä ummistaa,
Mua ei tippaakaan kiinnosta,
Onko teillä fyysistä vai platonista"

😘
 
vierailija
Minulla myös on käynyt mielessä, että se voi olla tässä vaiheessa yhtä hyvin Bojan, jonka kiinnostus on hiipunut. Ei K sellaisessa tilanteessa gf jätä, koska hän jäisi yksin ja kuten tiedämme, K lle yksin oleminen on vaikeaa.
En usko, että B:n kiinnostus on lopahtanut, mutta olen miettinyt tilannetta, että molemmat ovat kiinnostuneita, mutta B ei halua logistisista tms/yms syistä nyt suhdetta. Tuo selittäisi minusta aika paljon, mm. sen miksi Jere on tyttiksen kanssa mutta miesjutut ja B:kin tuntuvat kiinnostavan kovin.

Kiitos Leilalle taas ihanista säkeistä! Minä sain seuraavan ficcini rungon eilen illalla kasaan, pitää vielä editoida se. Minusta siitä tulee parempi kuin edelliset, mutta saa nähdä mitä lukijat tykkäävät...

- Joymuffin
 
vierailija
Korjaus: pari viikkoa tämän jälkeen.
Silti mielenkiintoista.
Ihmettelinkin, että mistä toi tieto oli. Kun väänsi siellä lentokoneessa, oliko se matkalla Tallinnaan. Sen siis tietää nyt jokainen tiiviisti fanittanut. Miksi haluatte enää mitään luentoja tyypeistä, ei mikään viittaa siihen, että Käärijä olisi millään tavalla rakastunut Bojaniin. Ovat ihan tavallisia ystäviä, vielä huonolla yhteisellä kielitaidoilla täysin eri maissa asuen. Vaikka K kävisi Sloveniassa, mitään aitoa romanttista ei ole odotettavissa, eikä sille sitten siis jatkoa. Mulle on ainakin heidän ns. henkisen yhteytensä tasolla ihan sama, mitä he enää tekevät yhdessä, koska olen täysin lakannut olettamasta, että K olisi avautumassa millekään miesjutulle.
Mua vielä ällöttää ajatus, että se vain pelaa ihmisiä ajattelemaan niin, läpällä.
 
vierailija
Kiitos linkistä. Ihmettelen muuten tuota miesten innostusta kädenvääntöön. Mikä ihme siinä on, että pitää aina olla mittelemässä voimia tai sitten laitetaan joku pallopeli pystyyn? Mä en muuten lämpene tuolle irkkubändille, vähän tylsän oloisia ja jotenkin hengettömiä. Ei siinä mitään jos Jokerit tykkää heistä ja yhteistyö toimii. Kai he sitten jotenkin hyötyvät toisistaan?
Toi on varmaan jokin suljetussa pullissa itäblokissa eläneen entisen Jugoslavian valtion ajanvietettä ollut, joka ei ole sieltä vielä kuollut. Enpä ole länsimaissa ilmiöön juurikaan törmännyt noin 35 vuoteen.
 
vierailija
Pieni, mutta mielestäni tärkeä off topic. Haluaisin nostaa tietoisuuteen nämä klassiset fandomissa mukana olemisen Kolme kultaista sääntöä. Ne on luotu kollektiivisesti aikanaan sen vuoksi, että kaikilla olisi shippimaailmassa turvallista ja hyvä olla. Osa meistä on ehkä ensimmäistä kertaa shippauksessa mukana, eikä ole tietoinen näistä luoduista säännöistä. Meidän kaikkien olisi hyvä lukea nämä. Pidetään tämä palsta turvallisena

Ensimmäinen sääntö:
Jos et tykkää, älä lue.

"It is up to you what you see online. It is not anyone else’s place to tell you what you should or should not consume in terms of content; it is not up to anyone else to police the internet so that you do not see things you do not like. At the same time, it is not up to YOU to police fandom to protect yourself or anyone else, real or hypothetical."

Toinen sääntö:
Your kink is not my kink (Makuasioista ei kiistellä)

"Simply put, this means that everyone likes different things. It’s not up to you to determine what creators are allowed to create. It’s not up to you to police fandom.
If you don’t like something, you can post meta about it or create contrarian content yourself, seek to convert other fans to your way of thinking.
But you have no right to say to any creator “I do not like this, therefore you should not create it. Nobody should like this. It should not exist.”"

Kolmas sääntö:
Shippaa ja anna toisten shipata

"Much (though not all) fandom is about shipping. There are as many possible ships as there are fans, maybe more. It’s not up to you to police ships or to determine what other people are allowed to ship. Just because you find that one particular ship problematic or disgusting, does not mean that other people are not allowed to explore its possibilities in their fanworks. It is not appropriate to harass creators about their ships, it is not appropriate to demand they do not create any more fanworks about those ships, or that they create fanwork only in a manner that you deem appropriate."

Lisäksi:
Kun shipataan oikeita ihmisiä, ei tuputeta heille tietoa shippauksesta.

"If youre creating something based on a real person, and said person has mentioned their dislike over what youre creating, do try to keep it out of their main tags."

Lähde: https://fanlore.org/wiki/The_Three_Laws_of_Fandom

-
Tämä on julkinen ja vapaa palsta enkä mä ainakaan ole kellekään luvannut shipata millään ”aiemmalla tyylillä, vaan näyttää siltä, ettei tämä teillekäön mitään kuvitelmaa ole, vaan edelleen uskotaan oikeasti, että ”ainakin Bojan on kiinnostunut” tms. Onpa kivaa olla täysin yksipuolisesti ihastunut johonkuhun, muuten. Ne, jotka eivät halua puhua tästä oikeasta elämästä käsin voivat halutessaan mennä muualle.
 
vierailija
Halusin vain sanoa,että mikä tekee Jerestä valehtelijan? Me emme tiedä mistään mitään ja voihan olla myös niinpäin että Bojan ei ole kiinnostunut Jerestä romanttisesti.Ihastuneita ovat olleet molemmat,mutta jos se onkin Bojan joka on jatkanut matkaa ? Minusta Jeren käytös on kaipaavan ihmisen käytöstä. Tietenkin toivon,että heidän yhteytensä säilyy,mutta asiat eivät ole niin mustavalkoisia ja ketään ei saa tuomita tietämättå faktoja. Ja kyllä minä heitä vielä shippaan sen uskomattoman kemian takia ja koska mikään ei osoita että mikään olisi muuttunut.Päinvastoin hehän kommunikoivat somessakin taas. Ihania poikia molemmat.
Olen ihan vakuuttunut siitä, että Jere vain esittää kaipaavaa, ilmeisesti faneille. Nytkin toi formulalakanoissa yksin pötköttely! Ihan selvä viesti, mutta en enää vähääkään usko, että se tulkee sydämestä. Siis syvemmältä mistään. Näen sen ihan vain pelkkänä fan-servicenä, mistä en itse tykkää, koska olen aitojen tunteiden ja reaktioiden ihminen. TAI sitten jos se ois selkeäösti ilmoitettu, että "joo, me vain leikitään", niin silloin eri asia, mutta multa oli mennyt ainakin täysin ohi se, että nämä kaksi olisivat vain ilmoittaneet leikkivänsä.
Siis olen vieläkin vihainen siitä, että en todellakaan tajunnut olla kriittisempi, että onko tässä nyt kyseessä vilpitön rakkaustarina, vai lähtikö homma vain ihmisillä laukalle heidän olematta yhtään sen kriittisempiä, mitä kaksikon väleissä aidosti tapahtuu. Omaa tyhmyyttäni oli uskoa massaa, ja siis olihan tarina ihana. Mä olisin tosi iloissani, jos toi formulalakana-juttukin oikeasti kertoisi aidosta kaipauksesta! Mutta en vain enää usko niin, miksi? Koska minusta kaikki sellainen aito tekeminen tai aidon yhteyden ja kaipuun väläyttäminen puuttuu. Siis sellainen, mistä ei voi erehtyä. Sellainen, mistä ei kukaan kriitikkokaan sano, että äh, toi on vain esitystä tai kaverien hassuttelua tai läppää.
En itse ymmärrä, että jos Jerellä olisi oikeita tunteita, miksi esittää tunteita faneille, eikä näytä mitään aitoa? Mulle vastaus on se, että ei siellä ole mitään aitoa. Kuin läppä ja kaveruus. Aitoa läppää ja aitoa kaveruutta. Jossa EI haluta edetä millekään fyysiselle tasolle. Tai edes aseksuaalille kädestä pitämisen, halaamisen ja aidon rakkaudentunteen tasolle.
 
vierailija
Tämä on mielenkiintoinen. Kun sanotaan, että BK suhde on mielikuvituksen tuote, niin miksi jokerit jatkuvasti naureskelivat viisuissa Bojanille, kun K stä tuli puhe. Jos se olisi heidän silmissään kaverisuhde, ei kai olisi ollut syytä virnuilla.
Ei kai se, että kaverit naureskelevat toisen ihastukselle ja innolle, johon Jere vastaa sillä tasolla, mitä olemme nähneet, nyt tarkoita sitä, että heillä olisi edelleen molemminpuolisena suhteen etenemisen kiinnostuksena jatkuva suhde? Ja siis en ole nähnyt juurikaan näitä muiden Jokereiden Bojanille naureskeluvideoita, olen kyllä todellakin katsonut sillä silmällä. En siis kiistä yhtään, etteikö sellaisia varmasti olisi, mutta en ole itse tulkinnut mitään kovin voimakasta naureskelua.
Ja siis minä mietin tilannetta nyt, en niinkään viisuissa. Tosin en usko, että Jere viisujenkaan aikaan kaipasi mitään fyysistä, joka jäi vielä toteutumatta tai se sitten meni ainakin täysin ohi, mikäli kaipasikin.
Mä en myölskään usko gf on edessä, muuten asiat olisivat jo edenneet -teoriaan, koska mun silmissäni siitä välittäisi lähinnä sellainen herkkä ja muut monitasoisesti huomioon ottava henkilö. Mun silmissä Jere ei ole tällainen, koska postasi ne rumat pari kuvaa toissapäivänä. Minulle ne kertovat aika ajattelemattomasta, lapsellisesta ja jopa alapäänsä ohjaileman ihmisen käytökseltä. Joka siis kanavoi em ominaisuudet hassun hauskoiksi kuviksi (mielestään). Että miksi sitten yksi gf oikeita, vahvoja tunteita jarruttelisi ilmenemästä toimintaan ja kun se viestintä ei ole kertonut minulle mitään, että hei, meillä on Bojanin kanssa aito yhteys.
Hän vain jatkaa somessa fanien keksimää tarinaa, siinä kaikki ja muuten Bojan on kaveri, ei muuta ja elelee gf:n kanssa.
 
vierailija
Amen. Minustakin on ollut kaipaavan ihmisen käytöstä. Ja koska B oli niin voimakkaan ihastuneen oloinen koko kevään, uskon vaan käytännön asioiden ja bändin paineen syyksi jäähdyttelylle. Nyt on taas yhteys palautunut jollain tavoin eikä tässä ole todellisuudessa mennyt kuin parisen vai kolmeko viikkoa mennyt tätä kylmetystä. Eihän se ole mitään! Tämä on ainutlaatuista aikaa myös urallaan molemmille ja se että siellä mausteena keikkuu edelleen B puheissa kaiken keskellä on aivan ihana asia. Ajatelkaa jos tätä yhteyttä ei olisi koskaan syntynyt!

Kaikki järjestyy kyllä. Ihanat pojat, raskas vaikka unohtumaton elämänvaihe. Jerellä etenkin. Uskon että B on edelleen se the one aivan kuplan sisältä päin, vaiheesta jolloin se menestys räjähti hänellä ja oli vaikea varmaan uskoa ihan mitä tapahtuu. B oli mukana koko ajan maadoittamassa. Uskon että tuo kokemus palaa mieleen uudelleen ja uudelleen hypen keskellä. Ikävöivän ihmisen käytöstä, kyllä. Ihanat pojat ja unohtumaton yhteys.
Yhteys palautunut?????????????? Bojan laittoi yhden tykkäyksen K:n instaan, mitäs muuta se teki?
Ja K eli Jere laittaa kuvat formulalakanoista, koska haluaa jakaa faneille keksittyä tarinaa hänen ihanasta suhteestaan viisubestis Bojaniin. Mitä muuta K teki Bojanin suuntaan?
 
vierailija
En usko, että B:n kiinnostus on lopahtanut, mutta olen miettinyt tilannetta, että molemmat ovat kiinnostuneita, mutta B ei halua logistisista tms/yms syistä nyt suhdetta. Tuo selittäisi minusta aika paljon, mm. sen miksi Jere on tyttiksen kanssa mutta miesjutut ja B:kin tuntuvat kiinnostavan kovin.

Kiitos Leilalle taas ihanista säkeistä! Minä sain seuraavan ficcini rungon eilen illalla kasaan, pitää vielä editoida se. Minusta siitä tulee parempi kuin edelliset, mutta saa nähdä mitä lukijat tykkäävät...

- Joymuffin
Ne sun edelliset ficcit oli jo niin hyviä, et innolla ootan uutta :)
 
vierailija
En usko, että B:n kiinnostus on lopahtanut, mutta olen miettinyt tilannetta, että molemmat ovat kiinnostuneita, mutta B ei halua logistisista tms/yms syistä nyt suhdetta. Tuo selittäisi minusta aika paljon, mm. sen miksi Jere on tyttiksen kanssa mutta miesjutut ja B:kin tuntuvat kiinnostavan kovin.

Kiitos Leilalle taas ihanista säkeistä! Minä sain seuraavan ficcini rungon eilen illalla kasaan, pitää vielä editoida se. Minusta siitä tulee parempi kuin edelliset, mutta saa nähdä mitä lukijat tykkäävät...

- Joymuffin
Ihan yhtä realistinen on vaihtoehto, että B sai siipeensä, tajusi, että J on hetero, eikä bi-curious'ta ole tiedossa, tykkää Jerestä kaverina (tai osaa ainakin laittaa tunteensa syrjään, jos ei vielä ole päässyt niistä täysin irti), Jere on niin puusilmä ja ajattelee taas kerran vain itsensä kautta kaiken (kuten oli järjestänyt Suomen reissullakin) että ei tajua, mitä pahaa ja kenelle on ongelma, jos tätä ihasteltua ja suurta suosiota ja julkisuutta saanutta suhdetta jatkaa storien tasolla teatterina kansalle, joka (mukamas) showta haluaa.
Ei se minulle ainakaan (enää) kerro siitä, että hän prosessoi mitään tunteitaan ladatessaan noita formulalakanakuvia.
 
vierailija
Heh, muistan tuon Jayn – jolle Bojan hävisi kädenväännössä – yhdestä blackpills-sarjasta, Playground taisi olla sarja nimeltään. On varmaan näytellyt muuallakin
Sillä olikin aikalailla habaa. Että ei ihme, että prinssimme hävisi hänelle. Lisäksi (kopionti Vauvalta): "Tumblrissa tehty hieno huomio: Eilisessä vlogissa B väänsi kättä ensin vasemmalla ja sitten oikealla kädellä. "
Ja B aiemmin pelasi pingistä vasemmalla, onko se siis hänen vahvempi kätensä kuitenkin?
 
vierailija
Bojan varmasti myös kirjoittaa, soittaa, kokkaa jne. täydellisesti myös varpaillansa. Kyllähän sitä välillä käy mielessä, että onko herra täydellinen myös siinä yhdessä asiassa.
 

Yhteistyössä