Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Lääh nyt tulee vaan tällanen aivan aivoton läähätysviesti kun löysin aivan helmen tilin jossa paljon klippejä eiliseltä JO keikalta. Plastika ei ole ollut mun suosikki tähän asti mutta nyt kiilasi kärkikahinoihin. Ja tuo saate, Bojan is a s**t. Oh mai.

Oh forgive me Father for I have sinned...

T. Aivan liian vähillä yöunilla menevä

Kuinka monta kertaa tämän kehtaa katsoa? Jessus kun on kuuma.

Sipriina
 
vierailija
Kyllä tää on ollut omituisin kesä ikinä itselleni. Tutuksi on tullut käsitteitä, joista en ollut ikinä kuullutkaan (fanfiction, fanservice), olen ladannut sovelluksia, joita en ikinä ollut kuvitellut tarvitsevani. Puhelin on ilmeisesti vaihdettava, kun akku ei riitä tähän jatkuvaan surffailuun. Kasvimaa jäi tekemättä, en ehtinyt. Loma meni, taisi aurinko paistaa ?
Mitä teille muille tapahtui, miten jouduitte tämän junan kyytiin, joka välillä hidastaa, mutta poiskaan ei pääse? Itselleni tämä tapahtui vähän sattumalta. Innostuin ihan kauheasti CCC ja pidin sitä parhaana biisinä ikinä euroviisuihin. Satuin olemaan lomalla sen euroviisu viikon, joten seurasin tiiviisti kaikkea, mitä siellä tapahtui ja.... tässä sitä ollaan
Noh olen kova viisufani ja Käärijä-ilmiö on ollut parasta mitä Suomen viisuskenessä on ikinä tapahtunut. I k I N N Ä. Lordin aikaan ei ollut somea, ei mitään valtavaa ilmiötä ja koko Suomi oli vaan aivan wadafak kun alkoi 12 pointsia lyödä tauluun. Tämä ennakkoheruttelu ja valtava ilmiö veti mut mukaansa ja viisufanina olen itkenyt ilosta että tämä tapahtui. Huusin ja itkin UMKssa, olin niin käsittämättömän onnellinen. Halusin vaan että K voittaa eli en seurannut mitään muuta viisujen ympärillä, pakottauduin katsomaan muut kilpailijat mutten kiinnostunut kenestäkään, en ainakaan JO:sta. Hehän olivat kilpailijoita.

Kun noin viikossa selvisin viisupettymyksestä elävien kirjoihin, aloin katsella viisuajan klippejä ja muistin selostaja-Mikon sanat että oli tosi tosi iloinen että JO, Käärijän kaverit, pääsi finaaliin. Sitten alkoi tippua matskua K&B ja aloin etsiä lisää somesta. Mitä mitä MITÄ täällä tapahtuu??? Yhtäkkiä se koko alkuvuoden viisulataus pamahti taas päälle uudesta näkökulmasta ja olin aivan täysin ja totaalisesti koukussa. Ja rest is history.

Tavastiasta saakka pää on ollut niin sekaisin että olen laihtunut vaatekoon verran, kesäkukat kuivuivat purkkeihinsa kun en saanut niitä istutettua, olen itkenyt elämää ja elämätöntä enemmän kuin vuosiin, terpoinut itseäni täällä (kiitos ja sori kaikille), hurahtanut JO musaan ja jäseniin, hommannut kahdelle keikalle liput ja Tampereelle haluaisin vielä, olen käynyt muilla keikoilla ja tanssinut nauranut ja itkenyt, lipittänyt skumppaa, laittanut kannat kattoon, kröhöm monellakin tapaa aika pitkän kuivan kauden jälkeen eli kaiken kauhean tunnemyräkän ja räjähtäneen kodin ja pihan rinnalla myös positiivista heräämistä on tapahtunut. Olen muistanut olevani Minä, tunnetta ja halua, elämää ja elävää lihaa ja verta, toiveita ja haaveita. Vieläkin ja sittenkin -vaikka elämää on mennyt enemmän kuin puolet todennäkösin speksein ja arkemme on minusta riippumattomista syistä raskasta ja kuormittavaa ja olenkin sen alle hävittänyt itseni. Nuoruuden häviämistä ajan virtaan olen surrut eniten mutta joku alkuvoima on myös löytynyt mistä olen ikuisesti kiitollinen kaksikolle ja heille yhdessä ja erikseen.

En usko että tällaista kevättä enää tähän ihmiselämään toista tulee, vai tuleeko? Eipä taida meidän nuori kaksikko arvata, mitä kaikkea suorastaan alkuvoimaista he voivat aikuisissa naisissa herättää 😅😍

T. 🌙💜
 
vierailija
Itse hurahdin mukaan tähän shippailuun ja fiilistelyyn vähän Euroviisujen jälkeen. Hävettää myöntää, etten edes katsonut umk:ta saati euroviisuja paitsi finaalista muutaman esityksen. Suomen häviö harmitti silti hämmästyttävän paljon. Harmittaa vieläkin. Siksi lähdin selaamaan Euroviisuihin liittyvää sisältöä somesta, tarvitsin suomalaisten yhteisöllisyyttä tässä asiassa.

Ensimmäisen kerran sain tietää Bn olemassaolosta jonkun instastorysta. Se oli juuri se mustavalkoinen kuva jossa B ja K halaavat finaalin jälkeen. Kuva kosketti mua ja aloin ettimään lisää matskua näistä kahdesta. Edittejä, videopätkiä. Aloin myös käsittämättömän nopeaa pitämään Ksta. Mä en vieläkään tajua miten joku voi olla niin pidettävä, yksinkertaisesti todella karismaattinen ja hurmaava. Samoihin aikoihin aloin kuuntelemaan Kn musaa ja huomasin että oho, onpa muuten hemmetin hyvä artisti, ja oli ihan pakko lähteä käymään siellä ilmaiskonsertissa Vantaalla.

Sitten löysin laivan. En musita tarkalleen milloin, joskus viisujen jälkeen mutta jonkin verran ennen Tavastiaa. En olisi uskonutkaan minkälainen kännykkäriippuvainen musta tulisi. Tuntui ihanalta saada ensimmäistä kertaa ns. vertaistukea shippailuun ja ihmisiä joiden kanssa fiilistellä. Ennen kuin ei tämmöistä ole ollut. Rakastin pohdintoja ja kaikkia linkkejä mitä jaeltiin keskenämme, se ilmapiiri oli silloin muistaakseni aika mukava. Myöhemmin sitten trollit astuivat kuvaan ja siitä lähtien olen vauvasta tosissani ja lopullisesti kymmeniä kertoja lähtenyt. No olen kyllä aina palannut takaisin, mutta viihdyn paremmin täällä, puutarhassa, joka on pääosin positiivinen turvasatama 🌹

Ao3:een en missään nimessä ajatellut mennä lukemaan tai kirjoittamaan heistä mitään. Olin kyllä pyörinyt tuolla ficcien maailmassa ennenkin, mutta ajattelin että hyi mitä touhua, onhan kyse oikeista ihmisistä. Toisin kävi. Olen lukenut ficcejä ja tänään yölläkin kirjoitin pari tuntia fanfictionia ja aamulla väsytti mutta oli sen arvoista🤭. Tosin tällä hetkellä on vain keskeneräisiä ficcejä, sekä englanniksi että suomeksi, ao3 tili on ja katsotaan jos jotain julkaisen joskus.

Olen saanut tästä fiilistelystä paljon hyvää mieltä ja en olekaan menossa minnekään. Puutarhan pohdinnat, tarotit ja ficit kunniaan.💐 Shippailu jatkukoon!
 
vierailija
No mä olin pidemmällä sairauslomall Umk:n jälkeen ja aloin tylsistyneisyyteen seurata sitten Käärijän euroviisumatkaa (en ole oikein koskaan ollut aiheesta kiinnostunut). Seurasin kaikki prepartyt ja sen valtava hypen kasvun. Ja tämä K ja B tarina, näin ensimmäisen klipin heistä Madridin prepartyiltä varmaan minuuttien sisään kun K sen jakoi instassaan, ja mietin siinä kohtaa, että katsoopa tämä nuorimies jännästi meidän Käärijää😎😅. Mutta ohitin ajatuksen hölmönä. Näin kyllä kaikki heidän someen jakamansa matskun melkein saman tien. Livepoolin Titanic-iltana aloin ajatella että ei hemmetti, taitaa tää nuorimies olla vähän ihastunut. No, en vieläkään tiedä mikä on totuus, mutta koukussa siis edelleen. En edes tiedä mihin. Ja kuten moni muukin, olen alkanut itsekin elää (no kotityöt ja muut on kyllä jäänyt..) mutta siis olen käynyt keikoilla ja kuunnellut musaa ja kaikkea sellaista, mitä en ole tehnyt vuosiin, jos koskaan.
 
vierailija
No mä olin pidemmällä sairauslomall Umk:n jälkeen ja aloin tylsistyneisyyteen seurata sitten Käärijän euroviisumatkaa (en ole oikein koskaan ollut aiheesta kiinnostunut). Seurasin kaikki prepartyt ja sen valtava hypen kasvun. Ja tämä K ja B tarina, näin ensimmäisen klipin heistä Madridin prepartyiltä varmaan minuuttien sisään kun K sen jakoi instassaan, ja mietin siinä kohtaa, että katsoopa tämä nuorimies jännästi meidän Käärijää. Mutta ohitin ajatuksen hölmönä. Näin kyllä kaikki heidän someen jakamansa matskun melkein saman tien. Livepoolin Titanic-iltana aloin ajatella että ei hemmetti, taitaa tää nuorimies olla vähän ihastunut. No, en vieläkään tiedä mikä on totuus, mutta koukussa siis edelleen. En edes tiedä mihin. Ja kuten moni muukin, olen alkanut itsekin elää (no kotityöt ja muut on kyllä jäänyt..) mutta siis olen käynyt keikoilla ja kuunnellut musaa ja kaikkea sellaista, mitä en ole tehnyt vuosiin, jos koskaan.
Huh, onpa siistiä että olet ollut mukana ensihetkiltä asti! Ja siellä jo miettinyt että jännä katse... Mikä klippi siis tässä kyseessä?

Minua surettaa oma elämä tänään paljon ja yritän paeta sitä editoimalla fanficcini loppuun, tarkoitus saada se huomenna valmiiksi, mutta ei ole yhtään romanttisia tunnelmia. Mutta ei ole oikein muutakaan mihin paeta, joka ei liity tähän K&B-kuvioon...

- Joymuffin (ei kovin joy- tänään kyllä)
 
vierailija
Huh, onpa siistiä että olet ollut mukana ensihetkiltä asti! Ja siellä jo miettinyt että jännä katse... Mikä klippi siis tässä kyseessä?

Minua surettaa oma elämä tänään paljon ja yritän paeta sitä editoimalla fanficcini loppuun, tarkoitus saada se huomenna valmiiksi, mutta ei ole yhtään romanttisia tunnelmia. Mutta ei ole oikein muutakaan mihin paeta, joka ei liity tähän K&B-kuvioon...

- Joymuffin (ei kovin joy- tänään kyllä)
Se on pätkä jostain haastattelusta, jossa taustalla Bojan on bändinsä kanssa ja sitten hän pysähtyy ja hänrn ilmeensä muuttuu kun huomaa Kärtsän. Hän alkaa hihittää ja yrittää peittää sen tekoyskällä. Hihitys jatkuu vielä kun kävelee ohi. Yritin etsiä youtubesta muttei vielä ainakaan löytynyt. :(
 
vierailija
Se on pätkä jostain haastattelusta, jossa taustalla Bojan on bändinsä kanssa ja sitten hän pysähtyy ja hänrn ilmeensä muuttuu kun huomaa Kärtsän. Hän alkaa hihittää ja yrittää peittää sen tekoyskällä. Hihitys jatkuu vielä kun kävelee ohi. Yritin etsiä youtubesta muttei vielä ainakaan löytynyt.
Siis se klippi joka levisi paljon muutama viikko sitten? K oli jakanut sen jo Madridissa? Huh, luulin että se "löytyi" vasta kesäkuussa tai siltä fanien keskuudessa vaikutti.
 
vierailija
Se mikä tässä keväässä on ollut huonoa, niin olen muuten myös jotenkin surrut sitä, että nuoruus on takana. Toisaalta en missään nimessä haluaisi olla taas nuori, kuinka toisaalta ahdistavaa aikaa se oli ja nyt kun omaa nuortani seuraan, vielä ahdistavampaa nykyaikana kuin ysärillä. Se mitä mä haluaisin, olisi se että keho olisi vielä nuori. Pientä vaivaa on siellä sun täällä, ei palaudu enää niin helposti ja niin, ehkä surullisin olen että peilistä tuijottaa aamulla keski-ikäinen nainen, jota mikään meikki tai ihmetipat ei enää nuoreksi saa.

Ja siinä mielessä myös kadun viimeisiä vuosiakin, erityisesti 2010-lukua, että annoin ihan liikaa muiden odotuksien ja vaatimuksien viedä mua. Toki oma turvallinen elämä ja sen ylläpito oli osa sitä, että tekee niin kuin muut haluaa. Mutta elin jotain kulissielämää ja taustalla voin todella pahoin. Että vaikka tuo romahdus oli rankka, niin kun siitä on nyt selvinnyt, voi sanoa että siitä seurasi paljon hyvääkin.

Minusta myös on ihanaa, että olen löytänyt teidät kohtalotoverit. Jokaisella on omat taustat miksi tämä on kolahtanut, mutta selvästi me kaikki ollaan saatu jotain uutta ajateltavaa. Mä luulen, että J & B voisivat olla iloisia, että he ovat saaneet aikaan tällaistakin. Toivottavasti joskus saavatkin tietää, ei nyt, mutta sitten kun itse ovat ehkä jämähtäneet keski-ikäisen oravanpyörään.

Enid (jonka pitäisi siivota, käydä kaupassa, kitkeä sitä oikeaa puutarhaa… mutta istuu sohvalla ja hymyilee typeränä)
 
vierailija
Siis se klippi joka levisi paljon muutama viikko sitten? K oli jakanut sen jo Madridissa? Huh, luulin että se "löytyi" vasta kesäkuussa tai siltä fanien keskuudessa vaikutti.
Hidastukset levisivät vasta vähän myöhemmin ja yleisesti uskotaan että ne ja Tavastian hidastukset syynä välien julkiseen jäähdyttelyyn tai oikeastaan jäädytykseen.
 
vierailija
No tämähän on just se millä saadaan kaikki spekulaatiot liikkeelle. Ei vaan, ihan sama mitä he tekevät, koskevat tai ei koskevat, ovat avoimesti yhteyksissä tai eivät jne. Kaikesta saadaan jotain. Että sorry vaan K & B, tästä ei tule loppua koskaan tai ainakaan niin pitkään kun ovat suosittuja. Uskoisin, että spekulointi jatkuu vaikka kumpikin olisi avoimesti parisuhteessa toisen kanssa. Oikeastaan ainoa konsti voisi olla avoimesti yhdessä, siis ihan poikaystävinä parisuhteessa ja sitten erota näyttävästi ja jollain sellaisella syyllä jonka jälkeen ei jatkettaisi miettimistä, että haikaileeko toinen toisen perään.
Yksi tämän keissin ristiriidoista mun päässäni: jos nää kaverukset ei pysty olemaan lääppimättä toisiaan muuten kuin, että niillä on vartijat vieressä, miksi he eivät ole yhdessä ihan virallisesti. Kertokaas mulle.
 
vierailija
En oo toi jolle vastasit mutta Lestatin roolin aikaan Cruise oli vasta 30vuotias ja itsekin siis suosin häntä kyseisessä roolissa muihin verrattuna. Mutta eipä siitä sen enempää kun ei liity K&B aiheeseen
Mä olen syntynyt silloin, kun Tom Cruise oli 30v. Eli ei mikään hottis mun silmiini. Eikä se elokuva herätä minussa mitään tunteita, vähän liian vanhanaikainen.
 
vierailija
Tuli yhtäkkiä taas fläsäri siihen heti viisujen jälkeen olleeseen haastikseen, jossa Bojan sanoo, jotain Carpe Diem -kortsujen jakamisesta viisuihastuksille, jotka käyttävät ne jonkun toisen kanssa. Jostain syystä tätä haastista ei kauhean usein mainita kun mietitään sitä, mitä B on sanonut K:sta haastiksissa vs. toisin päin.
 
vierailija
Kyllä tää on ollut omituisin kesä ikinä itselleni. Tutuksi on tullut käsitteitä, joista en ollut ikinä kuullutkaan (fanfiction, fanservice), olen ladannut sovelluksia, joita en ikinä ollut kuvitellut tarvitsevani. Puhelin on ilmeisesti vaihdettava, kun akku ei riitä tähän jatkuvaan surffailuun. Kasvimaa jäi tekemättä, en ehtinyt. Loma meni, taisi aurinko paistaa ?
Mitä teille muille tapahtui, miten jouduitte tämän junan kyytiin, joka välillä hidastaa, mutta poiskaan ei pääse? Itselleni tämä tapahtui vähän sattumalta. Innostuin ihan kauheasti CCC ja pidin sitä parhaana biisinä ikinä euroviisuihin. Satuin olemaan lomalla sen euroviisu viikon, joten seurasin tiiviisti kaikkea, mitä siellä tapahtui ja.... tässä sitä ollaan
Mukavaa kuulla, kuinka kukin tänne kaninkoloon on päätynyt 😊 Jäi vielä mainitsematta, että ikinähän en missään palstoilla ole kirjoitellut. Ja en kyllä edes unissani kehtaisi kellekään tunnustaa seuraavani jotain vauva.fi palstaa 🤦🏻‍♀️. Aivan yhtä noloa olisi, jos joku tietäisi vierailuni AO3 tarinoiden parissa. Todennäköisesti täytyy tämä vanha kännykkä kaivaa johonkin viiden metrin syvyyteen, kun tästä luovun. Kun en siis voi olla varma, mitä kaikkea tänne on tallentunut 😱
Normaali elämää yritän hoidella jotenkin tämän shippauksen ohella, mutta vaikeaa on, kyllä tämä niin vahvasti on imaissut mukaansa.
 
vierailija
Hei,

Ihania kirjoituksia taas teillä kaikilla! Mitä tämä kaikki on ollut teille ja meille ❤ Mä haluaisin ajatella, että tänä hullu ravisteleva kevät-kesä-myrsky olisi kuin sellainen lähde, jonka luo voi aina palata levähtämään, olemaan elossa ja muistamaan. Että siinä lähteessä voisi luoda nahkaansa ja pestä ylimääräistä taakkaa pois. Että voisi katsoa itseään ja peilikuvaa siitä lähteen pinnasta tosi auki ja paljaana. Säätilat ja vuodenajat vaihtelee. Välillä tämä kaikki vyöryy päälle kuin hyökyaalto, välillä huumaavasti pirskahtelee ja joskus sataa niskaan kuin rankkasade 💦🌺

Olin eilen keikalla ja aion ostaa keikkalippuja oikein urakalla! Koska haluan ja voin ja nautin niistä fiiliksistä, ne ravitsee. JO liput ja yhdet K liput mulla on. Putsasin myös torstai aamun, koitan saada liput Saksan keikalle, olisi jotenkin niin ihanaa kokea se.

Halaus kaikille ja kiitos sinulle ulkkis, joka vastasit toissayönä, että puutarhurit ovat puutarhaasi tervetulleita! Minä(kin) ollut viime aikoina huikentelevaisella tuulella, että hyvin voisin teidän kanssa lähteä reissuun tai mitä ikinä 😃

P.s. Sorry nää loputtomat metaforat, mun mieli virtailee taas miten sattuu

Lilja 🌺💚
 
vierailija
No tämähän on just se millä saadaan kaikki spekulaatiot liikkeelle. Ei vaan, ihan sama mitä he tekevät, koskevat tai ei koskevat, ovat avoimesti yhteyksissä tai eivät jne. Kaikesta saadaan jotain. Että sorry vaan K & B, tästä ei tule loppua koskaan tai ainakaan niin pitkään kun ovat suosittuja. Uskoisin, että spekulointi jatkuu vaikka kumpikin olisi avoimesti parisuhteessa toisen kanssa. Oikeastaan ainoa konsti voisi olla avoimesti yhdessä, siis ihan poikaystävinä parisuhteessa ja sitten erota näyttävästi ja jollain sellaisella syyllä jonka jälkeen ei jatkettaisi miettimistä, että haikaileeko toinen toisen perään.
Tuli vaan taas mieleen, että itsepä aloittivat, varsinkin K . Mites tästä faneja yms syyllistetään, kun muistellaan, miten KB eivät päässeet toistensa kyljestä irti viisuissa ja kaikki se muu sekoilu, tiedätte kyllä.
 
vierailija
Se on pätkä jostain haastattelusta, jossa taustalla Bojan on bändinsä kanssa ja sitten hän pysähtyy ja hänrn ilmeensä muuttuu kun huomaa Kärtsän. Hän alkaa hihittää ja yrittää peittää sen tekoyskällä. Hihitys jatkuu vielä kun kävelee ohi. Yritin etsiä youtubesta muttei vielä ainakaan löytynyt.
Mä en tarkoittanut tätä vaan ihan K:n instqssaan jakamaa pätkää jossa on illalla Joker outin poikien kanssa. Siinä jotain pina colada -höpinöitä tms.
 
vierailija
Kun täällä on puhuttu, mikä sai putoamaan tähän kaninkoloon, niin täytyy sanoa, että en edelleenkään muista mitään yhtä tiettyä hetkeä, jolloin kiinnostuin B & K:sta parivaljakkona.

Seurasin UMK:ta, kuuntelin biisit etukäteen ja toivoin K:n lähettämistä viisuihin. Sit toki seurasin Euroviisuja mutta en somesta, joten meni ohi kaikki legendaariset instalivet ja muut.
Jokereista en ajatellut sen kummempaa kuin että söpöjä poikia (etenkin Bojan), mutta biisi aika mitäänsanomaton (enkä edelleenkään tykkää siitä kauheasti, vaikka Jokereita kuuntelenkin).

Sen muistan, että kiinnitti huomiota, kun K puhui, kuinka B tulee Suomeen ja sitten he pötköttelevät ja katsovat Salkkareita. Se tuntui musta vähän epätyypilliseltä, mut ajattelin, et nää nykyajan nuoret miehet on niin avoimia eikä sellaisia jöröjä kuin yli nelikymppiset suomalaismiehet. 😄
Veikkaan, että ne viisujen jälkeiset haastattelut saivat mut kiinnostumaan shippausmielessä. Niissä oli hauska isällinen/äidillinen sivuvire samaan tapaan kuin sukulaiset kahvipöydässä kyselemässä nuoren parisuhteista.

Käyn lukemassa Vauva.fi:tä muutenkin, joten toki fiilistelyketju kiinnitti heti huomioni ja herätti henkiin vuosien takaisen shippauskokemuksen - ja hups vaan, kaninkolossa ollaan 😄

💡🤔❤🔥
 
vierailija
Tuli vaan taas mieleen, että itsepä aloittivat, varsinkin K . Mites tästä faneja yms syyllistetään, kun muistellaan, miten KB eivät päässeet toistensa kyljestä irti viisuissa ja kaikki se muu sekoilu, tiedätte kyllä.
Ja jos käy katsomassa Joker Outin tiktokkia viisujen ajalta, itse selasin sitä ekaa kertaa vähän aikaa sitten, niin siellähän ei juuri mitään muuta ole kuin shippausta. Että ovat kyllä osin itse soppansa keittäneet ja sitä hämmentäneet. 😅 Tietysti kukaan ei varmaan arvannut, miten iso juttu tästä tulee.
 

Yhteistyössä