Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Voi voi tuota vauvapalstaa, kun siellä keskittyvät aivan ihmeellisiin asioihin Onko meitä puutarhureita enää missään jäljellä, koska haluaisin keskustella viikonlopun tapahtumista syvällisemmin ja mielellään sellaisten kanssa,jotka oikeasti ymmärtävät tästä asiasta jotain.

Minä nimittäin kyllä huomaan selkeätä viestintää rakkaiden ruusustemme välillä edelleen jatkuvasti Perjantaina Jerikonruusu lavasuudelmallaan sekä hieman riettaammin Benjaminin kanssa viestitti Balkaninruusullemme selvästi, että "malta vielä, vaikka tilanteeni on hieman sekava, olen täällä sinua varten, ja tätä on seuraavalla tapaamisellamme tarjolla "

Ja miten vastasi Balkan?!?! En ollut uskoa, kun eilen näin, että hänellä oli sini-valkoinen paita päällä!!!!! Tätähän ei voi kukaan lukea muuten kuin vastaukseksi Jerikolle, "ei hätää, minä odotan, olet mielessäni".

Olen lukenut, että joidenkin mielestä nuo Jerikon kutsuhuudot ovat olleet vain kiusaa Balkanille, mutta minä en vain pysty nähdä asiaa näin Onko muilla tästä mielipiteitä?

Ja täälläkin innoissaan odotellaan seuraavaa tarot-luentaa!!

-k
Äläkä unohda suurshippausmestari Gregorin insta story lahjaa meille puutarhureille. Vihreä Käärijä paita on selvä vinkki, se mies tietää miten viestittää meille salaisesti. Niin ja Janin yksityishenkilö kutsuu edelleen minua puoleensa (Huoh, kuinka se kutsuukin) ja haluan nauttia myös sen olemassaolosta.
 
vierailija
Vaikka en ihan alkuperäinen puutarhuri olekaan vaan löysin tieni vauvalle vasta sen jälkeen kun varsinainen puutarhaketju oli poistettu, viihdyn täällä samanmielisessä seurassa nykyään parhaiten. Ruusujen vaaliminen mielessä päällimmäisenä, ei negan kaivaminen joka välistä.

Enidin iltasatua odottelen jo kovasti, samoin seuraavaa tarotluentaa joihin olen jäänyt aivan koukkuun 💕
 
vierailija
Suosikkificit AO3:lla ja miksi? Omani:
-Memento mori. Pitkä kuin nälkävuosi, enkä tiedä jaksaisinko lukea nyt alusta kokonaan, mutta tosi hieno pitkitetty jännite, viimeinen kappale (5) sijoittuuTavastian keikan jälkihuuruihin. Pieni spoilaus seuraavaksi: erityisen hienoa musta on tuon dynamiikan selittäminen viimeisessä luvussa siten, että B on bottom mutta myös kokeneempi ja auttaa K:ta top-rooliin solahtamisessa; K on häkeltynyt ja kuumana puppyyn tyyliin ai tällasta on olemassa.
-Midsummer-fic, kaikki osat. Ihan mieletön. Kirjoittajan tyyli on hyvä, tykkään tekstin rytmistä, joka toimii huumorissa ja myös niissä s*ksikohtauksissa. Se että B pitää K:ta ranteista paikallaan musta aina ja jatkuvasti toimii. Näiden ilmeet toisiaan katsoessaan syliinhyppäämisvideon (sen tosielämän siis) sillä kohtaa kun B pitelee kiinni ja K horjuen kokeilee tasapainoaan, sehän tässä on mielessä.
-Seize the day. Viisukuplaficci jossa parasta on tuo edellä mainittu dynamiikka taas (ranteista kiinni ja autetaan K:ta) ja uskottavuus; jos mitään oikeassa elämässä olisi tapahtunut, olisi se varmaan väsyneenä ja vähän epävarmana ollut kuuma mutta aika yksinkertainen handj*b eikä mitkään intensiiviset koko yön orgiat.
-Vem ska trösta Jere? Tässä on tuhmin Bojan ikinä, mutta jotenkin se toimii. Tykkään älyttömästi tästä possessive s*x -asetelmasta, koska tosielämän matskujen perusteella on niin helppoa kuvitella B suojelevaksi ja omistavaksi K:ta kohtaan. Ja nähdyksi tuleminen on kuumaa, sekä se, että en itse ainakaan ennen tämän lukemista ollut miettinytkään mitä Loreen on mahtanut ajatella Bojanista.
-hočem, da odpelješ me neznano kam. No, mä olen aikaisemmin vaahdonnut siitä, mitä näiden kahden dynamiikka ja erityisesti Bojanin kuvat kaulapannassa ja koiranpentujen kanssa on tehnyt mun peilisoluille, joten ehkä ei tarvitse edes avata mikä tässä vetoaa. This guy is my puppy.
 
vierailija
Moikka, sori luen näitä jälkijättöisesti, olen jossain sivulla 106. Ottiko kukaan kuvakaappausta tästä? Ois pikku tarve nähdä
Kyllä siellä ihan selkeä K-paita näkyi, mutta rajattu niin, ettei selvää kellä. Mutta sitten Jokereiden omassa instapäivityksessä näkyy spundcheckissä se paita Krisin päällä, takin alla, kun tarkkaan katsoo.
 
vierailija
Suosikkificit AO3:lla ja miksi? Omani:
-Memento mori. Pitkä kuin nälkävuosi, enkä tiedä jaksaisinko lukea nyt alusta kokonaan, mutta tosi hieno pitkitetty jännite, viimeinen kappale (5) sijoittuuTavastian keikan jälkihuuruihin. Pieni spoilaus seuraavaksi: erityisen hienoa musta on tuon dynamiikan selittäminen viimeisessä luvussa siten, että B on bottom mutta myös kokeneempi ja auttaa K:ta top-rooliin solahtamisessa; K on häkeltynyt ja kuumana puppyyn tyyliin ai tällasta on olemassa.
-Midsummer-fic, kaikki osat. Ihan mieletön. Kirjoittajan tyyli on hyvä, tykkään tekstin rytmistä, joka toimii huumorissa ja myös niissä s*ksikohtauksissa. Se että B pitää K:ta ranteista paikallaan musta aina ja jatkuvasti toimii. Näiden ilmeet toisiaan katsoessaan syliinhyppäämisvideon (sen tosielämän siis) sillä kohtaa kun B pitelee kiinni ja K horjuen kokeilee tasapainoaan, sehän tässä on mielessä.
-Seize the day. Viisukuplaficci jossa parasta on tuo edellä mainittu dynamiikka taas (ranteista kiinni ja autetaan K:ta) ja uskottavuus; jos mitään oikeassa elämässä olisi tapahtunut, olisi se varmaan väsyneenä ja vähän epävarmana ollut kuuma mutta aika yksinkertainen handj*b eikä mitkään intensiiviset koko yön orgiat.
-Vem ska trösta Jere? Tässä on tuhmin Bojan ikinä, mutta jotenkin se toimii. Tykkään älyttömästi tästä possessive s*x -asetelmasta, koska tosielämän matskujen perusteella on niin helppoa kuvitella B suojelevaksi ja omistavaksi K:ta kohtaan. Ja nähdyksi tuleminen on kuumaa, sekä se, että en itse ainakaan ennen tämän lukemista ollut miettinytkään mitä Loreen on mahtanut ajatella Bojanista.
-hočem, da odpelješ me neznano kam. No, mä olen aikaisemmin vaahdonnut siitä, mitä näiden kahden dynamiikka ja erityisesti Bojanin kuvat kaulapannassa ja koiranpentujen kanssa on tehnyt mun peilisoluille, joten ehkä ei tarvitse edes avata mikä tässä vetoaa. This guy is my puppy.
Tuhannesti kiitos näistä! 😍

Se juhannusficin ranteista kiinni pitäminen oli kyllä harvinaisen... vetoavaa. Ihanaa jos samaa tematiikaa löytyy lisää.

🥀

ps. "Kuinka monta sanaa on lauseessa tupenrapinat". Että kyllä kiitos, tiedän että tämä on mun guilty pleasure, en tartte erikseen tupenrapinoita 🙈
 
vierailija
Tuhannesti kiitos näistä!

Se juhannusficin ranteista kiinni pitäminen oli kyllä harvinaisen... vetoavaa. Ihanaa jos samaa tematiikaa löytyy lisää.



ps. "Kuinka monta sanaa on lauseessa tupenrapinat". Että kyllä kiitos, tiedän että tämä on mun guilty pleasure, en tartte erikseen tupenrapinoita
Joo, itsekin olen huomannut pitäväni hieman dominoivasta Bojanista. Juhannus-ficin lisäosa tuli siis kuin tilauksesta. 😉 😍
 
vierailija
Toivottavasti tää ei oo loukkaava kommentti mutta kun noista ficeistä tuli puhe niin musta ne tarot luennat on paras ficci mitä kaksikosta on :D siksi koska samaan aikaan uskon vähän niihin ja oudolla tavalla niissä on eniten järkeä. Jopa enemmän kuin vaikka noissa tosi realistisissakin ficeissä :) tuntuu oudolta sanoa että tarot luennassa on eniten loogista järkeä mutta niin se vaan on :D
 
vierailija
Tässä lupaamani iltasatu. Leilan ihanassa ficissä ollaan noin 20 vuotta tulevaisuudessa, valitsin omaan tarinaani noin 10 vuotta eteenpäin… Saapa nähdä miten mun ennustukset Käärijän urasta toteutuu. Ja edelleen, mä en ole kirjoittanut fictiivisiä tarinoita sitten kouluvuosien. En tiedä mistä nämä tulevat ja miksi, mutta ihanaa että luette ja pidätte. Kiitos ihan jokaiselle!



Ljubljanan kahvila oli viihtyisä. Ikkunapöydässä kuitenkin kahvi jäähtyi kuppiinsa ja herkullisesta leivästä oli haukattu vain pala, Jeren tuijottaessa vastapäistä rakennusta. Juren mukaan Bojan asui siellä, kolmannessa kerroksessa.

Viikko sitten Jere oli rohkaistunut ja soittanut Jurelle. Hänen numeronsa oli löytynyt slovenialaisen levy-yhtiön listoilla, tuottajana ja yhtiön osakkaana. Hetken niitä näitä juteltuaan, Jure oli suorasukaisesti todennut, että ei Jere hänen kuulumisiaan halunnut tietää vaan erään toisen. Ja kun Jere oli kysynyt Bojanin osoitetta, hän oli saanut ensin kuulla läksytyksen kuinka oli särkenyt Juren ystävän sydämen, eikä antaisi Jeren tehdä sitä uudelleen.

Juren sanat tuntuivat pahalta, mutta kun tilanne silloin oli mikä oli. Ei ollut vaihtoehtoja. Tai oli ollut, Jere ei vaan ollut uskaltanut, pakko se on myöntää. Hän oli valinnut uran lisäksi turvallisen ja tavallisen parisuhteen. Vaimo, kaksi lasta, omakotitalo, koira ja farmariauto. Ja kaikki oli mennyt ihan hyvin, vaimo oli hoitanut lapset ja kodin, Jere oli saanut tehdä rakastamaansa työtä ja tuoda rahat yhteiseen pesään.

Viime talvena kaikki oli muuttunut. He olivat muuttuneet. Jere oli alkanut miettimään, että ei nelikymppinen enää voi räpätä bileistä ja viinasta, olisi jo aika pistää Käärijä telakalle ja tehdä jotain muuta. Vaimo taas, no jotain hänelle oli tullut, äkkiä mikään ei ollut hyvin ja kaikesta tuli riitaa. Kunnes vaimo oli ilmoittanut, että herra voi nyt pakata kamansa ja lähteä, tämä oli tässä.

Veljen vierashuoneessa oli ollut aikaa miettiä kaikkea. Mihin se reilut kymmenen vuotta hävisi ja mitä nyt seuraavaksi. Aikansa kuluksi hän selasi veljen kuvatiedostoja Käärijän urasta. Miten hienoja hetkiä siellä olikaan. Olympiastadionin kolme loppuunmyytyä perättäistä keikkaa (edelleen ainoana suomalaisena esiintyjänä), Suomen Euroviisujen 2027 väliaikanumero, kaikki Suomen suurimmat festarit, erityisesti se ensimmäinen Ruisrockin rantalavan keikka, kesäkiertue Euroopassa 2024 ja sitten se hullu vuosi jolloin kaikki alkoi. Sekä Bojan.

Nyyhkäisy tuli jostain syvältä samalla kun hän katsoi videolta Bojanin hymyä. Kun padon päästi auki, tuli koko virta. Itku ravisteli rajuna, ja hän suri kaikkea, Bojania, avioeroa, tulevaa huoltajuuskiistaa, uran päätöstä.

Päätös lähteä Sloveniaan tuli nopeasti. Tässä ei olisi enää mitään menetettävää kun kaikki on jo mennyt. Hänen on pakko päästä puhumaan Bojanille, pyydettävä anteeksi kuinka pelkuri hän olikaan ollut, kerrottava, että kyllä tunsin ihan samoin, vaikka en sitä sanonutkaan. Jossain sydämen sopukoissa tunne eli edelleen.

Mies käveli kadun toisella puolella. Kahvilan pöydän ääressä Jere havahtui ja tunnisti sekunnissa, Bojan. Sydän jätti lyönnin väliin, niin tutulta hän näytti, vaikka eletyt vuodet näkyivät hänestäkin.

Kahvilan tarjoilija pelästyi kun ikkunapöydän mies nappasi reppunsa ja juoksi ulos. Täysinäinen jäähtynyt kahvi kaatui pöydälle ja tuoli kolahti pöytää vasten. Ikkunasta hän näki kun pöydästä vauhdilla lähtenyt mies selitti kädet kiivaasti elehtien toiselle, hiukan hämmästyneelle miehelle jotain, kunnes tämä puhkesi hymyyn, joka valaisi koko kadun. Miehet halasivat toisiaan ja halauksen lämpö säteili kahvilan tarjoilijalle saakka.
 
vierailija
Kiitos Enid, ihana!

En muista oikein hyvin AO3-ficcien nimiä, minulla menee ne ihan sekaisin, mutta esim. Memento Mori, Seize the Day, Crawling Back to You (Bojan teloo itsensä baaritappelussa viisuissa ja Jere hoivaa esiintymiskuntoon), juhannusficci, Dreams Taste Like You, That's a Lot of Notifications (missä Bojanilla ja Jerellä on vahingossa alkanut "feikkisuhde", aluksi ärsytti mutta tosi hyvin noussut uskottavaan draamaan viimeisissä osissa). Superpitkä Come Back, Be Here on välillä tosi hyvä, mutta viime aikoina vähän löysäillyt. Oudosti olen digannut myös mm. jostain missä Jere ja Bojan ovat lätkänpelaajia joilla on aika rietas meno. :D Hyvin monissa ficeissä pidetään ranteista kiinni (yleensä Bojan pitää) ja Bojan on ainakin jossain määrin dominoiva.

Oman Bojanic Garden -ficcini jatko-osa tulee varmaan 1-2 viikon sisään, ajattelin ensin, että en keksi siihen mitään järkevää tapahtumaa, mutta olin tod väärässä. Menee varmaan myös vähän eroottisemmaksi, kunhan keksin tavan kuvata miestenvälistä puuhastelua, mikä ei itsestäni tunnu facepalm-materiaalilta (minusta naiset, tai usein teinitytöt, kirjoittamassa graafisesti yksityiskohtaisia kuvauksia miesten välisistä sänkypuuhista jne on vähän outo ajatus).

Olen harkinnut myös, että kirjoittaisin ficin pohjautuen Tarottaren luentoihin, jos saan siihen luvan tietenkin ja sanoisin etteivät ole omia luentojani, mutta tämä on hyvin spekulatiivinen ajatus enkä välttämättä saa kirjoitettua. :)
 
vierailija
Minusta on lähinnä surullisempaa, että omassa elämässäni ei ole ollut mitään rakkaustarinaa joka ei olisi päättynyt ennen alkamistaan, mistä syystä en yleensä pidä mistään romanttisista jutuista, kun ne sattuvat liikaa. Tässä tarinassa on sentään jotain häilyvää toivoa jäljellä.

- Joymuffin (olen välttänyt allekirjoituksia ettei eri tekstejäni yhdistetä minuun ja tunnisteta, mutta olen se enkkuficin kirjoittaja ja varattuun ihastunut, otin nyt saman nickin kuin AO3:ssa)
 
vierailija
Aivan ihania ovat nuo ficit, mutta eikö teitä tee surulliseksi se, että ne eivät ole totta. Minä olen keskittynyt odottamaan edistymistä tosielämän rakkaustarinassa.
No ensisijaisesti ei saa surulliseks, mut pakko myöntää et pari kertaa kesken lukemisen on tullu itku. Ja sit oon ihmetelly et mitä hittoa nyt oikeesti. Mut ehkä on sit tullu myös oma elämä mieleen ja kuinka kipeesti välillä kaipais läheisyyttä ja rakkautta, tai edes ihastumisen tunnetta. Vuoskausiin ei oo tullu koettua sitä tunnetta. Sori pikku avautumiset tähän väliin :D
 
vierailija
Aivan ihania ovat nuo ficit, mutta eikö teitä tee surulliseksi se, että ne eivät ole totta. Minä olen keskittynyt odottamaan edistymistä tosielämän rakkaustarinassa.
mun usko sen tosielämän tarinan edistymiseen on aika lailla nollissa, mutta kiva noita ficcejä on silti lukea. En oo koskaan aiemmin sellaista tehnyt, siis lukenut mitään ficcejä. En edes tiennyt että on tollainen paikka jossa niitä julkaistaan🙈
 
vierailija
No ensisijaisesti ei saa surulliseks, mut pakko myöntää et pari kertaa kesken lukemisen on tullu itku. Ja sit oon ihmetelly et mitä hittoa nyt oikeesti. Mut ehkä on sit tullu myös oma elämä mieleen ja kuinka kipeesti välillä kaipais läheisyyttä ja rakkautta, tai edes ihastumisen tunnetta. Vuoskausiin ei oo tullu koettua sitä tunnetta. Sori pikku avautumiset tähän väliin
Ei ficit saa surulliseksi, mitta jotain surumielistä tässä on. Mä en ole ikinä ollut hulluna rakkaudesta/ihastunut täysillä ja yhtäkkiä kaipaan sellaista. En ole pitänyt romanttisista lauluista (kuten Kuumaan koko tuotanto), mutta nyt luukutan täysiä ja olen menossa keikalle. Ihan kuin olisin herännyt jostain syväkoomasta. En kuitenkaan haluaisi olla taas nuori, vaan just tämänikäinen kuin olen. Mutta naaman rupsahtamista olen ensimmäisen kerran alkanut suremaan, se jotenkin konkretisoi tämän ikääntymisen.

Enid
 
vierailija
Hei ja sori kun olette joutuneet odottamaan vähän pidempään! 🔮

> Aloitin siis luennan kysymällä, mitä Bojan ajattelee tai tuntee nyt Jereä kohtaan. Ensimmäiseksi nostin Kolikkojen Lähetin. Opas kuvailee kortin ulkonäköä ja merkityksen tosi hyvin:
"Page of Pentacles is the card of diligence, consistency, loyalty, faithfulness and strong feelings. It’s almost impossible to misinterpret their intentions as they are very clear and open when it comes to their true feelings. This card shows a young boy standing in a lush field of flowers. He seems unaware of his surroundings because his attention is completely captured by the single pentacle he is holding up to the sky."
Elikkä tämä kortti jatkaa samalla linjalla kuin muutkin tekemäni luennat Bojanista - että kyseessä on nuorempi henkilö joka on vahvojen tunteiden vietävänä ja hän tuntuu näkevän vain jonkin yhden asian. Ja koska kysyin nimenomaan Bojanin ajatuksia ja tunteita Jereä kohtaan niin kortti ei voisi olla juurikaan selkeämpi viestiltään.

Jatko-kortiksi nostin sitten Kolikkojen Kuninkaan käänteisenä. Tämä kortti edustaa tarvetta "palata maan pinnalle" ja keskittyä enemmän jokapäiväisiin asioihin, kuten työhön. Kaikki Kuninkaat on enemmän järki kuin tunne kortteja. Opas myös kuvailee kortin selkeästi:
"King of Pentacles in a reversed position indicates feelings of distraction. They are likely trying to close themselves off from romantic feelings as they feel like they can’t handle them at this moment. When there are too much overwhelming feelings, it can be very tempting to hide yourself in your work or other types of distractions."

Joten kun nämä kortit yhdistää ja niitä peilaa kysymykseen, oletan korttien viittaavan siihen suuntaan, että Bojan oli niin syvällä noissa nuoruuden innokkaissa ihastuksen tai rakkauden tunteissaan, että hän kirjaimellisesti ei pystynyt näkemään tai ajattelemaan muuta kuin Jereä, mutta nyt hän on itsekin tajunnut, että hän ei voi jatkaa näin ja joskus on kuitenkin pakko palata maan pinnalle. Ja pystyäkseen siihen, hän keskittyy työhönsä ja muihin maallisiin asioihin.

> Seuraavaksi kysyin saman kysymyksen, mutta Jeren kannalta. Ensimmäiseksi hänelle tuli Sauvojen Kuningas käänteisenä. Samalla tavalla kuin Bojanin Kolikkojen Kuningas, myös Sauvojen Kuningas edustaa enemmän järkeä kuin tunteita. Mutta ero näiden Kuninkaiden välillä on se, että kun Kolikkojen Kuningas edustaa keskittymistä maallisiin asioihin, Sauvojen Kuningas käänteisenä edustaa sen sijaan väsymystä, apaattisuutta. Tämä tarkoittaa että henkilö ottaa takapakkia omista asioistaan eikä ole oman itsensä herra.
"You may feel that you are not up to the task or you are giving away your power. You may be worrying about other people’s opinion of you and you may be afraid to be different or step outside of your comfort zone when this Minor Arcana card appears reversed in your Tarot reading. They feel pressured to act a certain way and to make certain decisions."

Jatko-kortiksi nostin Jerellä Kuppien 6, mikä edustaa ennenkaikkea lempeitä ja rakastavia ajatuksia toista kohtaan, muistoja, kaipausta, tähänkin korttiin liittyy tietty lapsekkuus ja viattomuus. "Person is feeling sentimental, and might be longing for simpler times. They may miss a time or place from the past and could be feeling nostalgic."

Eli jos nämä kortit yhdistää ja tulkitsee sen kautta, mitä Jere tuntee tai ajattelee Bojanista niin vaikuttaisi siltä, että Jere on asian suhteen apaattinen ja uupunut tällä hetkellä. Hän myös kuuntelee liikaa muiden mielipiteitä ja antaa niiden vaikuttaa itseensä. Mutta samalla Jere kaipaa Bojania paljon ja etenkin hän tuntuu kaipaavan jotain tiettyä aikaa kun hänellä oli Bojanin kanssa "simpler times" (ehkä euroviisu ajat voisi edustaa näitä helpompia aikoja?)

Näiden jälkeen päätin tehdä vielä erikseen kysymyksen siitä, miten näihin tilanteisiin on kummankin osalta päädytty. Päätin tehdä tämän kysymyksen etenkin siksi, että annoin vielä yhden mahdollisuuden tuoda esiin vaikka välirikkoa kuvastavia kortteja, jotta aiheesta ei jäisi ainakaan mitään epäselvää tässä luennassa.

> Bojanille tuli Maljojen 7 sekä 3. Maljojen 7 on "järjettömyyden", epäloogisuuden, impulsiivisuuden ja ns fantasioiden ja päiväunelmien kortti. Eli tämä on samalla linjalla Kolikkojen Lähetin kanssa joka myös tuli Bojanille - hän on elänyt omissa unelmissaan ja tunteidensa vietävissä, ikäänkuin jonkinlaista fever dream vaihetta, mikä on johtanut holtittomaan käytökseen.
Mutta tähän perään tuli Maljojen 3, joka kuvastaa läheistä porukkaa, ystäviä tai perhettä. Kortin kuvanakin toimii kolme henkilöä, joiden kädet on kietoutunut toisiinsa ja he kaikki nostavat kupit ilmaan yhteistyön eleenä.

Eli kun nämä kortit yhdistää, se tarkoittaa, että läheinen porukka Bojanin ympärillä on nyt tasapainottamassa hänen aiempaa holtittomuutta ja päiväunissa elämistä, toimivat hänelle ikäänkuin "come back to us" järjen äänenä. Tulee vaikutelma, että tuossa huumassaan Bojan vähän katosi muilta, ainakin emotionaalisesti (joku voi olla paikalla mutta mieli silti ihan muualla) ja nyt hän alkaa taas palata enemmän muidenkin ihmisten elämään.

> Jerelle tuli Sauvojen 5 käänteisenä sekä Kohtalonpyörä käänteisenä. Sauvojen 5 kortin kuvassa on ryhmä ihmisiä, jotka näyttää olevan tappelun keskellä ja kortti jatkaa itseasiassa ihan samalla linjalla kuin kaikki muutkin Jeren aikasemmat luennat.
"Five of Wands reversed suggests that you are facing internal conflict and are unclear on where you stand on important issues. You have others around you who have strong views about what you should do and this is creating an enormous amount of tension and disagreement. Just when you think you have a clear perspective, someone challenges you on it, and you change your standpoint again.
Five of Wands reversed can suggest that you have the tendency to avoid conflict wherever feasible. You may find that any tension makes you feel uneasy, and you wish it would just go away. So, you deflect a lot of that energy and ignore the problem, if there is one."

Itselleni on tullut jo selväksi näiden useampien luentojen aikana, että Jeren minäkuva on tosi sekava, samoin kuin ilmeisesti hänen tunteet Bojania kohtaan, koska aina nostan hänelle näitä sisäisen konfliktin kortteja.

> Oikeinpäin nostettu Kohtalonpyörä edustaisi sitä, että henkilöstä tuntuu kuin kohtalo tai universumi olisi hänen puolellaan ja sen takia hän uskaltaa tarttua tilaisuuteen ja tehdä todella radikaaleja päätöksiä. Mutta käänteisenä tilanne on nimenomaan päinvastoin. Eli Jerestä tuntuu, että hänellä ei ole mitään otetta asioihin, kaikki vaan tapahtuu hänen ympärillään tietyllä tavalla eikä hän mahda asialle mitään.

Joten kun nämä kortit yhdistää, se tarkoittaa että Jerestä on tullut apaattinen omassa elämässään, koska hän kokee sisäistä konfliktia ja lisäksi hänen ympärillään on ihmisiä jotka on kertomassa hänelle erilaisia mielipiteitä ja ne vaikuttaa hänen jo valmiiksi sekavassa tilassa olevaan mieleensä. Lisäksi Jerestä tuntuu Kohtalonpyörän mukaan siltä, että hän ei voi tätä tilannetta muuttaa, hän vain menee virran mukana voimattomana. Mutta Kohtalonpyörä on "ongelma on sinun päässäsi" kortti. Esimerkiksi Kuolema ja Miekkojen 10 kortit on Tarotissa sellaisia, mihin henkilö ei itse voi mitenkään vaikuttaa, ne on "liian vahvoja" kortteja. Mutta Kohtalonpyörä on nimenomaan sellainen, että jos henkilö haluaisi tai olisi tarpeeksi vahva / rohkea, hän voisi muuttaa tilanteensa kulkusuunnan.

Eli en näe Bojanin enkä Jeren luennassa riitoja tai ongelmia heidän välillään. Kummallekaan ei tullut yhtäkään Miekka korttia tai mitään muutakaan dramaattista kuten vaikka Kuolema tai Torni korttia. Enemmänkin näen, että kumpikin heistä tarvitsee tällä hetkellä selkeyttä, omaa tilaa ja paluuta arkeen, syyt tähän on vain erilaiset. Bojanilla vaikuttaisi tilanne enemmän siltä, että hän oli niin syvällä tunteissaan, että tilanne alkoi mennä suorastaan "päättömäksi" ja nyt hänen täytyy palata takaisin tavalliseen arkeen. Kun taas Jerellä olisi paljon työstettävää itsensä kanssa mutta epävakaan minäkuvansa, ympäristönsä ja miellyttämisen halunsa takia hän ei ainakaan vielä ole siihen pystynyt, ja koko tämä konflikti hänen päänsä sisällä on tehnyt hänestä apaattisen.

Toivottavasti luenta toi selkeyttä :)
 
vierailija
Kiitos tulkinnoista taas! Minulla olisi vähän lisää sanottavaa tähän asiaan, mutta se menee vielä syvemmälle huuhaamaailman juttuihin kuin Tarot ja olen pari päivää miettinyt, kehtaanko edes sanoa siitä mitään. Ja ymmärrän jos ihmiset dissaavat tätä kommenttiani täysin ja pitävät ihan pähkähulluna, varmaan ainakin Vauvassa nauretaan räkäisesti.

Mutta olen tehnyt paljon kaikkea energiatyöskentelyä, myös etänä, ja viime aikoina olen kehittynyt siinä entisestään. Ja nyt viimeisenä muutamana päivänä olen uskaltautunut myös tutkailemaan Jeren ja Bojanin energioita.. Jeren kohdalla selvin juttu on, että hänellä tuntuu olevan tosi vahvoja kurkun alueen "tukoksia" mikä viittaa siihen, että on tärkeitä asioita mitä haluaisi sanoa mutta ei pysty (mikä saattaisi myös liittyä tuohon törkyturpaisuuteen keikoilla kun turhauttaa ettei pysty sanomaan oikeasti tärkeitä asioita?). Viimeksi tuntui myös paljon suuttumusta. Ja en halua ottaa siihen kantaa, mihin ne liittyvät, eivät välttämättä liity J & B-juttuun sitten mitenkään, mutta olen niitä yrittänyt hälventää.

Ja voin olla jatkossa hiljaa näistä, jos on liian "far out" ja nolaan koko ketjumme. :)
 
vierailija
Kiitos tulkinnoista taas! Minulla olisi vähän lisää sanottavaa tähän asiaan, mutta se menee vielä syvemmälle huuhaamaailman juttuihin kuin Tarot ja olen pari päivää miettinyt, kehtaanko edes sanoa siitä mitään. Ja ymmärrän jos ihmiset dissaavat tätä kommenttiani täysin ja pitävät ihan pähkähulluna, varmaan ainakin Vauvassa nauretaan räkäisesti.

Mutta olen tehnyt paljon kaikkea energiatyöskentelyä, myös etänä, ja viime aikoina olen kehittynyt siinä entisestään. Ja nyt viimeisenä muutamana päivänä olen uskaltautunut myös tutkailemaan Jeren ja Bojanin energioita.. Jeren kohdalla selvin juttu on, että hänellä tuntuu olevan tosi vahvoja kurkun alueen "tukoksia" mikä viittaa siihen, että on tärkeitä asioita mitä haluaisi sanoa mutta ei pysty (mikä saattaisi myös liittyä tuohon törkyturpaisuuteen keikoilla kun turhauttaa ettei pysty sanomaan oikeasti tärkeitä asioita?). Viimeksi tuntui myös paljon suuttumusta. Ja en halua ottaa siihen kantaa, mihin ne liittyvät, eivät välttämättä liity J & B-juttuun sitten mitenkään, mutta olen niitä yrittänyt hälventää.

Ja voin olla jatkossa hiljaa näistä, jos on liian "far out" ja nolaan koko ketjumme.
Ainakin toi sopisi yhteen sen kanssa miten aina minun luennoissa Jerellä on vaan ristiriitaisia ajatuksia / tunteita ja jonkin tasoista ahdistusta. Haluaisin nostaa jo hänelle jotain mukaviakin kortteja mutta kokoajan jatkuu tämä ihmeellinen negativiinen tunnemyrsky 🔮
 
vierailija
Voi voi tuota vauvapalstaa, kun siellä keskittyvät aivan ihmeellisiin asioihin Onko meitä puutarhureita enää missään jäljellä, koska haluaisin keskustella viikonlopun tapahtumista syvällisemmin ja mielellään sellaisten kanssa,jotka oikeasti ymmärtävät tästä asiasta jotain.

Minä nimittäin kyllä huomaan selkeätä viestintää rakkaiden ruusustemme välillä edelleen jatkuvasti Perjantaina Jerikonruusu lavasuudelmallaan sekä hieman riettaammin Benjaminin kanssa viestitti Balkaninruusullemme selvästi, että "malta vielä, vaikka tilanteeni on hieman sekava, olen täällä sinua varten, ja tätä on seuraavalla tapaamisellamme tarjolla "

Ja miten vastasi Balkan?!?! En ollut uskoa, kun eilen näin, että hänellä oli sini-valkoinen paita päällä!!!!! Tätähän ei voi kukaan lukea muuten kuin vastaukseksi Jerikolle, "ei hätää, minä odotan, olet mielessäni".

Olen lukenut, että joidenkin mielestä nuo Jerikon kutsuhuudot ovat olleet vain kiusaa Balkanille, mutta minä en vain pysty nähdä asiaa näin Onko muilla tästä mielipiteitä?

Ja täälläkin innoissaan odotellaan seuraavaa tarot-luentaa!!

-k
Puutarhuri täällä myös! Tällä hetkellä ainakin täällä ilman nimimerkkiä!

Viime päivinä enemmän täällä lueskellut ja välillä yksittäisiä viestejä kirjoitellut.

Samaa mietin, että vaikka somessa näkyvää kommunikaatiota tms ei ole heidän välillä viime hetkinä näkynyt, niin kyllä mullakin tuo Kn pusu Allas-keikalla sai shippianturit värähtämään! Varsinkin, kun näytti ainakin mun silmään jotenki vähän häkeltyneeltä sen jälkeen pienesrä hymynkareesta päätellen. Voiko olla sattumaa, että nyt pussaa lavalla (miestä), jos tällaista ei Käärijän keikkaeleisiin oo aiemmin kuulunu...

Ja Bojanin sinivalkoinen paita! Tää oli mulle uutta! Missä tää oli?
 
vierailija
Ainakin toi sopisi yhteen sen kanssa miten aina minun luennoissa Jerellä on vaan ristiriitaisia ajatuksia / tunteita ja jonkin tasoista ahdistusta. Haluaisin nostaa jo hänelle jotain mukaviakin kortteja mutta kokoajan jatkuu tämä ihmeellinen negativiinen tunnemyrsky
jännää miten kortti tulkinnat osuu aina oikeeseen toivotaan että pään sisäiset jutut selvii viellä
 
vierailija
Puutarhuri täällä myös! Tällä hetkellä ainakin täällä ilman nimimerkkiä!

Viime päivinä enemmän täällä lueskellut ja välillä yksittäisiä viestejä kirjoitellut.

Samaa mietin, että vaikka somessa näkyvää kommunikaatiota tms ei ole heidän välillä viime hetkinä näkynyt, niin kyllä mullakin tuo Kn pusu Allas-keikalla sai shippianturit värähtämään! Varsinkin, kun näytti ainakin mun silmään jotenki vähän häkeltyneeltä sen jälkeen pienesrä hymynkareesta päätellen. Voiko olla sattumaa, että nyt pussaa lavalla (miestä), jos tällaista ei Käärijän keikkaeleisiin oo aiemmin kuulunu...

Ja Bojanin sinivalkoinen paita! Tää oli mulle uutta! Missä tää oli?
Some-maailma on vain yksi tapa olla yhteydessä, ihan aikuisten oikeasti viestittelevät/soittelevat toisilleen varmasti päivittäin.
 
vierailija
Kiitos tulkinnoista taas! Minulla olisi vähän lisää sanottavaa tähän asiaan, mutta se menee vielä syvemmälle huuhaamaailman juttuihin kuin Tarot ja olen pari päivää miettinyt, kehtaanko edes sanoa siitä mitään. Ja ymmärrän jos ihmiset dissaavat tätä kommenttiani täysin ja pitävät ihan pähkähulluna, varmaan ainakin Vauvassa nauretaan räkäisesti.

Mutta olen tehnyt paljon kaikkea energiatyöskentelyä, myös etänä, ja viime aikoina olen kehittynyt siinä entisestään. Ja nyt viimeisenä muutamana päivänä olen uskaltautunut myös tutkailemaan Jeren ja Bojanin energioita.. Jeren kohdalla selvin juttu on, että hänellä tuntuu olevan tosi vahvoja kurkun alueen "tukoksia" mikä viittaa siihen, että on tärkeitä asioita mitä haluaisi sanoa mutta ei pysty (mikä saattaisi myös liittyä tuohon törkyturpaisuuteen keikoilla kun turhauttaa ettei pysty sanomaan oikeasti tärkeitä asioita?). Viimeksi tuntui myös paljon suuttumusta. Ja en halua ottaa siihen kantaa, mihin ne liittyvät, eivät välttämättä liity J & B-juttuun sitten mitenkään, mutta olen niitä yrittänyt hälventää.

Ja voin olla jatkossa hiljaa näistä, jos on liian "far out" ja nolaan koko ketjumme.
Minusta ei kenenkään tarvitse omia juttujaan sensuroida siksi että muka nolaisi ketjun:) tänne mahtuu monenlaista ja ne joille energialuennat on ihan far out huuhaata voi helposti skipata ne. Itseäni nekin kiinnostaa!
Vauvalla tämä ketju on jo varmasti muutenkin kaikkien hampaissa, jodelin mistälieketjuista puhumattakaan. Antaa niiden nauraa jos naurattaa, onpahan niilläkin jotain ilon tapaista:)
 

Yhteistyössä